Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arska330
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 132
    • Helsinki

    Originally posted by cojama View Post
    Rantarock, kyllä ja rannan tuntumassa, mutta vuosi taisi sittenkin olla -95 tai jopa -96.

    Mikäs laitos Arska se e28 oikein olikaan?
    Tää oli vuonna 95 eka Rantarock Vaasassa muistaakseni ja ihan siellä sataman päässä. Viimeksi nähny tuon auton joskus 10 vuotta sitten Alastarossa maalattuna violetinsiniseksi ja vakiokoneella. 320i-84. Mulla siinä oli 90 luvun alussa toimineen Hartgen maahantuojan toimesta rakennettu 2,7 pata keulilla. Eiköhän liene paalissa jo.

    E28 oli 525ia-82 korilla oleva tekniikanvaihto. 1996 tuli mun omistukseen. 254hv taisi olla takapyöräteho jos oikein muistan. Stroukattu alakerta 3.3 lohkosta ja portatut kannet yms. ja manuaaliaski. Parisen vuotta oli mulla peltipuskurisena tummanvihreä/hopea alaosa ja sitten laitoin m535 korisarjan ja se maalattiin metalliturkoosilla. Myin tekniikan keulilta joskus 97 turbokoneen alta pois. Sehän sitten oliki lohduton tarina ku luovuttaja-autosta 745 sesta puuttui ohjausyksikkö ettei saanut ostaessa käyntiin. Selvisi se syykin konetta purettaessa - oli kansi useasta kohtaa halki. 745 meni sitten osina pitkin suomea. Seisoi ilman konetta vuoteen 2000 jolloin laitoin m535 vakiotekniikan paikoilleen ja myin pois. Siitä näkyi olevan tuolla jonkun leikekirjassa myynti-ilmoituskin 2000 luvun alkupuolelta kun se vielä mulla oli. Tää auto taitaa olla vielä liikenteessä. Näin restoroituna 2012 ideaparkin pihalla. AIJ-500 oli rekkari kun myin auton. TFY-750 alkujaan.
    Last edited by arska330; 16-09-2015, 19:20.

    Comment

    • Kojootti5
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 107
      • Seinäjoki

      Originally posted by arska330 View Post
      Tää oli vuonna 95 eka Rantarock Vaasassa muistaakseni ja ihan siellä sataman päässä. Viimeksi nähny tuon auton joskus 10 vuotta sitten Alastarossa maalattuna violetinsiniseksi ja vakiokoneella. 320i-84. Mulla siinä oli 90 luvun alussa toimineen Hartgen maahantuojan toimesta rakennettu 2,7 pata keulilla. Eiköhän liene paalissa jo.

      E28 oli 525ia-82 korilla oleva tekniikanvaihto. 1996 tuli mun omistukseen. 254hv taisi olla takapyöräteho jos oikein muistan. Stroukattu alakerta 3.3 lohkosta ja portatut kannet yms. ja manuaaliaski. Parisen vuotta oli mulla peltipuskurisena tummanvihreä/hopea alaosa ja sitten laitoin m535 korisarjan ja se maalattiin metalliturkoosilla. Myin tekniikan keulilta joskus 97 turbokoneen alta pois. Sehän sitten oliki lohduton tarina ku luovuttaja-autosta 745 sesta puuttui ohjausyksikkö ettei saanut ostaessa käyntiin. Selvisi se syykin konetta purettaessa - oli kansi useasta kohtaa halki. 745 meni sitten osina pitkin suomea. Seisoi ilman konetta vuoteen 2000 jolloin laitoin m535 vakiotekniikan paikoilleen ja myin pois. Siitä näkyi olevan tuolla jonkun leikekirjassa myynti-ilmoituskin 2000 luvun alkupuolelta kun se vielä mulla oli. Tää auto taitaa olla vielä liikenteessä. Näin restoroituna 2012 ideaparkin pihalla. AIJ-500 oli rekkari kun myin auton. TFY-750 alkujaan.
      olisikohan tämä e28 pyörinyt kauhajoella 2000-luvun alussa, ja tuossa varmaan 2010-2012 seinäjoella. Kaverilla ainakin oli metalli turkoosi e28 m535. Maalattiin ylikin jossain välissä, varmaankin juuri 2012.

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        Originally posted by nullzwei View Post
        Harri G. mm. varmaan kertoo (tästä kuvasta ja) kuvan autosta enemmän?
        Originally posted by kama View Post
        Yksi anekdootti. Nuo vanteet paloi rakennuksen mukana muutama vuosi sitten. Myös koko auto oli siellä talvisäilössä mutta sattuman kautta oli muutama päivä ennen paloa siirretty pois.

        ...

        Tämä auto on muutes esintynyt GTI-lehdessä (2006?). Joku saattaa bongata muitakin tuttuja autoja.(toimittaja ei taida olla BMW-harrastaja )
        Mennyt tämmöiset jutut kokonaan ohi. Eipä minulla sen kummempaa tietoa ole kuin että tämä taiga-metallic () 2002 on päätynyt nyt tänne Iisalmeen Kuopion kautta. 90-luvulla ollut Kauhavalla ilmeisesti Katila-nimisellä kaverilla - silloin jo suunnilleen nykyisellä ulkonäöllä. Jos joku tuntee T. Katila Kauhavalta, jolla työhistoriaa lennostosta, voipi luovuttaa yhteystietoja minulle Siitä ei ollut kaman kanssa puhetta, hakiko hän sen juuri Kauhavalta :think

        Voihan olla että jokin syksyn pimeä ilta otan kaapista lämmikettä ja alan soittelemaan Kauhavan Katilat läpi. Tuskin heitä siellä kovin paljoa on. Lähinnä kiinnostaa että kuka sen on maalannut punaiseksi ja minkä ihmeen takia.

        PS: Onneksi joku on hankkiutunut noista punaisista peileistä eroon. Nythän siinä kromiset niinkuin asiaan kuuluu.
        E39 ja E91

        Comment

        • kama
          BTCF Member
          • Dec 2002
          • 1264
          • Savonmua

          Originally posted by Harri G View Post
          Jos joku tuntee T. Katila Kauhavalta, jolla työhistoriaa lennostosta, voipi luovuttaa yhteystietoja minulle Siitä ei ollut kaman kanssa puhetta, hakiko hän sen juuri Kauhavalta :think
          PS: Onneksi joku on hankkiutunut noista punaisista peileistä eroon. Nythän siinä kromiset niinkuin asiaan kuuluu.
          Sait kuvaviestin .
          Tarina kertoi vuonna 2003, että kone olisi ollut lentokonemekaanikon rakentama. Pidin "myyntipuheena", mutta voihan siinä perääkin olla.
          Älä huoli peileistä, ne paloi vanteiden mukana..
          Eipäs tullut koskaan mieleen selvittää alkup. väriä. Nyt kun muistelen niin olisikohan takaluukun saranan pultit sitten ollut orkkisvärissä :think
          E24 - M88/3 N/A
          E85 - M54 Supercharged
          G26 - M50 Supercharged
          IG:kamamikko

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            Originally posted by kama View Post
            Sait kuvaviestin .
            Tarina kertoi vuonna 2003, että kone olisi ollut lentokonemekaanikon rakentama. Pidin "myyntipuheena", mutta voihan siinä perääkin olla.
            Älä huoli peileistä, ne paloi vanteiden mukana..
            Eipäs tullut koskaan mieleen selvittää alkup. väriä. Nyt kun muistelen niin olisikohan takaluukun saranan pultit sitten ollut orkkisvärissä :think
            Vaikka M10 on lentokonemekaanikon rakentama, ei se tarkoita että sillä lentoon lähtisi

            Kyllä takaluukun saranoissa ja muutamissa muissa piilopaikoissa on alkuperäistä väriä nähtävillä. Mutta hyvin kyllä maalattu joka puolelta, kaikista väleistä ja kontista ja konehuoneesta. Ei varmaan kukaan arvais että ollut vihreä jos ei sano.

            Kerran maailmaan kuvasaastetta mahtuu, niin tuossa tältä kesältä.



            Ja kiitos viestistä. Pitää soitella hänelle joskus
            Last edited by Harri G; 16-09-2015, 23:05.
            E39 ja E91

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              On se. Kaunis.

              Last edited by nullzwei; 17-09-2015, 17:57.

              Comment

              • arska330
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 132
                • Helsinki

                Originally posted by Maza View Post
                Tämä auto löytyy nykyään Kannuksesta. Lienee juurikin tämä kyseinen kaveri joka sen vaihtoi e30 cabrioon. Konehuoneeseen on nykytrendin mukaisesti lisätty turboahdin.



                Ei ollu ei.

                Muistan Autoweissin toiminnan loppuajalta (~2001?). Tehtailivat aika urakalla korin/tekniikanvaihtoja. Niiden jäljiltä kälviän takametsistä löytyi E30:n (ja e28 yms) raatoja varmaan 20kpl pitkän aikaa. Oli mm. 2kpl E30 M3 koreja . Piti ihan nostalgia hengessä muutama kuukausi takaperin käydä vilkaisemassa vieläkö löytyisi, mutta eipä ollut..

                Muistaako Jamppa kun käytiin aikanaan koeajamassa yhtä autoweissin rakentamaa valkoista E30 "325":sta ?

                Aivan loistava threadi Pitää koittaa jossain kohtaa vääntää omiakin muistikuvia sanoiksi.
                Tein joskus noihin aikoihin Autoweissin kanssa kauppaa Dagargelbistä e28 m5 jossa ei ollut runkonumeroa ollenkaan. Ilmeisesti oli joku motorsport tehtaan testiauto ollut. Borbetin kiekot alla ja aika virheettömässä kunnossa. Mahtaakohan tuoki nykyään olla kaivettuna maahaan siellä Kälviän takamettissä.

                Täkkipulteilla kiinnitetyt M3 Replica puskurit Optiikkaversioissa on ainaki palanu verkkokalvoihin :-D

                Comment

                • arska330
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 132
                  • Helsinki

                  Originally posted by Kojootti5 View Post
                  olisikohan tämä e28 pyörinyt kauhajoella 2000-luvun alussa, ja tuossa varmaan 2010-2012 seinäjoella. Kaverilla ainakin oli metalli turkoosi e28 m535. Maalattiin ylikin jossain välissä, varmaankin juuri 2012.
                  Lahden lähettyvillä oli ainakin myynnissä vuosia sitten ja muistan kyllä nähneeni myynti-ilmoituksen jostain Seinäjoen suunnastakin. 2012 sitä pojat kuvaili Ideaparkin rampilla ja näytti tosiaan ylimaalatulta. Harmi kun ei ollut aikaa pysähtyä jutustelemaan. Silloin alla oli vielä mun 2000 siihen laittamat 17" schnitzerit ja muutenkin näytti olevan ihan samassa kuosissa. Ostin silloin milleniumin tienoilla kokonaisen saksantuonti m535i tummansinisen Kangasalalta josta siirrettiin kone tuohon kyseiseen yksilöön ja kori meni Kalajoelle pohjaksi johonkin kilpa-autoon. Mulle tää auto tuli 96 Tampereelta joltain huijarilta joka väitti sen olevan Hartge H5 jota se ei ollu nähnykkään :-) Paperit ja pala peltiä konehuoneessa tais olla ainut asia joka oli 525-82 kanta-autosta peräisin.

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Mielenkiintoisia juttuja, todella

                    "Muistan Autoweissin toiminnan loppuajalta (~2001?). Tehtailivat aika urakalla korin/tekniikanvaihtoja. Niiden jäljiltä kälviän takametsistä löytyi E30:n (ja e28 yms) raatoja varmaan 20kpl pitkän aikaa. Oli mm. 2kpl E30 M3 koreja . Piti ihan nostalgia hengessä muutama kuukausi takaperin käydä vilkaisemassa vieläkö löytyisi, mutta eipä ollut.. "

                    "Mettä täyttä pemarin raatoja". Aikoinaan monet työmatkat suuntautuivat tuon seudun kautta, jos oli aikaa niin etsiskelin paikkaa... mut en löytänyt. Tai sitten ne oli jo hävitetty. Enkä kehdannut paikallisilta kysellä. Nolo.

                    Comment

                    • 9313juha
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 1272
                      • Ratissa vuodesta 1968

                      Originally posted by arska330 View Post
                      Dagargelbistä e28 m5 jossa ei ollut runkonumeroa ollenkaan. Ilmeisesti oli joku motorsport tehtaan testiauto ollut


                      Kälviän takamettissä :-D
                      Niinhän ne kaikki on Elviksen entisiä. Noita myyntitarinouta kun muistelis niin tulis pari sivua viihdettä vuosien varrelta. Mäkin istun samalla puhvelinnahalla kuin Beckenbauerin Franz aikoinaan. Ellen ois pessyt pois kaikkea hearsayta, jota Artonkin M635:stä toisteltiin. Tuo tehtaan proto tai/ja lehdistöauto on eniten käytetty sen näköisten seppien suusta, etteivät useimiten ole Saksassa sellaisisa paikoissa edes käyneet missä ne auton elinkaartaan piirtävät. Hyviä legendoja kaupanhierontaan kuitenkin. Vanha viisaus on: "missä kulkee valehtelemisen ja taidon kertoa tarinoita, jotka muistetaan raja?" Miettikääpä sitä.

                      Tuosta Kälviän laanista olisi _ errittäin _ mielnkiintoista nähdä kuvia. Edes huonoja kännyräpsyjä. Oli kännyissä kameroita jo tuolloinkin. Moni ei huomaa säästää mitään kännyyn räpsittyä. Kameraa ei enää omisteta ja känny katoaa, hajoaa, deletoituu huollossa. Pilveen vaan ja 70% veks niin jää hyvä retrospektaakkeli omasta tiestä. Kuka sellaista sitten kaipaakaan. Mulle tarttui tottumus kotoa. Hämmästytinpä nuoruudessani kerran uuden kapakkaihastuksen kun kaivoin isoäitinsä rätingit esiin 20-luvun alun palkkatilikirjoista kotitalon vintiltä
                      Last edited by 9313juha; 17-09-2015, 09:59.
                      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3103

                        Originally posted by Harri G View Post
                        Vaikka M10 on lentokonemekaanikon rakentama, ei se tarkoita että sillä lentoon lähtisi
                        Eipäs ole lentokone mies siunannu M10:ä turbiinilla :think
                        Kulkineet/projektit:

                        640D F06
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • Sami.
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 2527
                          • Lahti

                          Originally posted by arska330 View Post
                          E28 oli 525ia-82 korilla oleva tekniikanvaihto. 1996 tuli mun omistukseen. 254hv taisi olla takapyöräteho jos oikein muistan. Stroukattu alakerta 3.3 lohkosta ja portatut kannet yms. ja manuaaliaski. Parisen vuotta oli mulla peltipuskurisena tummanvihreä/hopea alaosa ja sitten laitoin m535 korisarjan ja se maalattiin metalliturkoosilla. Myin tekniikan keulilta joskus 97 turbokoneen alta pois. Sehän sitten oliki lohduton tarina ku luovuttaja-autosta 745 sesta puuttui ohjausyksikkö ettei saanut ostaessa käyntiin. Selvisi se syykin konetta purettaessa - oli kansi useasta kohtaa halki. 745 meni sitten osina pitkin suomea. Seisoi ilman konetta vuoteen 2000 jolloin laitoin m535 vakiotekniikan paikoilleen ja myin pois. Siitä näkyi olevan tuolla jonkun leikekirjassa myynti-ilmoituskin 2000 luvun alkupuolelta kun se vielä mulla oli. Tää auto taitaa olla vielä liikenteessä. Näin restoroituna 2012 ideaparkin pihalla. AIJ-500 oli rekkari kun myin auton. TFY-750 alkujaan.
                          Originally posted by arska330 View Post
                          Lahden lähettyvillä oli ainakin myynnissä vuosia sitten ja muistan kyllä nähneeni myynti-ilmoituksen jostain Seinäjoen suunnastakin. 2012 sitä pojat kuvaili Ideaparkin rampilla ja näytti tosiaan ylimaalatulta. Harmi kun ei ollut aikaa pysähtyä jutustelemaan. Silloin alla oli vielä mun 2000 siihen laittamat 17" schnitzerit ja muutenkin näytti olevan ihan samassa kuosissa. Ostin silloin milleniumin tienoilla kokonaisen saksantuonti m535i tummansinisen Kangasalalta josta siirrettiin kone tuohon kyseiseen yksilöön ja kori meni Kalajoelle pohjaksi johonkin kilpa-autoon. Mulle tää auto tuli 96 Tampereelta joltain huijarilta joka väitti sen olevan Hartge H5 jota se ei ollu nähnykkään :-) Paperit ja pala peltiä konehuoneessa tais olla ainut asia joka oli 525-82 kanta-autosta peräisin.

                          2009 vuodelta kuva.

                          Auton muistan kyllä hyvin näistä paikallismiiteistä ja nykysinkin taitaa vaikuttaa vielä tuolla Kouvolan suunnilla
                          eDIRTY
                          kliks

                          Comment

                          • Kojootti5
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 107
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Sami. View Post

                            2009 vuodelta kuva.

                            Auton muistan kyllä hyvin näistä paikallismiiteistä ja nykysinkin taitaa vaikuttaa vielä tuolla Kouvolan suunnilla
                            On juurikin se auto jota muistelin. Jossain välissä, varmaan ennen tuota kuvaa, oli kauhajokisella herralla M.H. ja sen jälkeen taisikin olla lahdessa josta herra M.V. haki itselleen seinäjoelle. Sai tossua aika huolella sen ajan. Ylimaalauksesta oli jotain huhua, mutta saattoi olla kanissa velkoja vastaankin maalarilla, sillä oli hetken myynnissä muistaakseni jossain porin suunnalla. Nuo konepellin lukot tuli kuulemma kauhajokisen herran omistuksessa, jos en väärin muista.
                            Last edited by Kojootti5; 17-09-2015, 16:50.

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              E28-teemasta vielä: "Maallikko testasi ristelilyohjuksen"

                              HTV-333

                              BMW 4D SEDAN M535I-DC71/2630
                              Valm.kuukausi: -
                              Rekisteröintipvm: 19850000
                              Alustan nro: 0640077





                              Vauhdin Maailmassa enemmän... Tämän auton taru loppui ennen aikojaan.
                              Last edited by nullzwei; 23-09-2015, 22:22.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by nullzwei View Post
                                E28-teemasta vielä: "Maallikko testasi ristelilyohjuksen"
                                Sama auto http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=259586

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎