Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    Originally posted by 9313juha View Post
    Kun nyt Dagar gelb E30-malleista aletaan puhumaan, niin.......

    Pannaas kieli keskelle suuta ja toivotaan, että aikaa on kulunut tarpeeksi ja lisäksi pidetään juttu vaan autossa.
    2-7 se oli.

    Takavuosien opiskelukaveri btw sattui olemaan toinen niistä poliiseista jotka ajoi kaveria ns. eniten takaa. Joskus netissä pyöri takaa-ajosta video ja äänestä tunnistin J:n. Olen tavannut J:n tapauksen jälkeenkin mutta emme ole vaihtaneet siitä sanaakaan.

    Loppu.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11687
      • Kouvola

      Originally posted by 9313juha View Post
      Muistan tuon ajan kun btcf:n markkinapalstan haetuimmat osat olivat E30 lukuvalopeili ja iso OBC. Mitäs Customworksille kävi, jotakin konkkaa pahempaa?
      Saksan Ebaystä tuli ostettua aika paljon tavaraa siihen aikaan autoon, oli markkinat hieman toista mitä Suomessa. A4 paperi täytettynä tekemään pankkiin ulkomaan tilisiirtoa ennen IBAN-aikaa ja aina sai jännittää meneekö raha perille ja tuleeko tavara vielä perille.

      Tomi pyöritti hommaa toiminimellä ja lähti sitten kämpät sun muut alta tuon seurauksena ja taisi emäntäkin ottaa pitkät. Harmi sisänsä homman loppuminen, kun tekivät näyttävää jälkeä ja mukava tyyppi oli vielä!

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        Originally posted by Esko View Post
        Voi veljet. Rännärin rakentama E30 316i, johon oli heitetty täysi 325i:n tekniikka, M Technic II korisarja, ALPINA:n 16" vanteet, sähköikkunat, sporttinahat, lukkoperä jne. Kattoluukku saattoi olla jotakuinkin ainoita lisävarusteita mitä autossa oli vakiona tai sitten sekin oli kattovaihtona suoritettu. Haalin siihen vielä jälkikäteen varusteita kuten ison ajotietokoneen, kattoluukkuun sähköheebelit veivin tilalle ja tässäkin topicissa mainitulta Jacek nimimerkiltä hain lukuvalollisen taustapeilin.

        Edit. lisäsin vielä liitteeseen kuvan tuosta omasta ensimmäisestä autosta seuraavan omistajan tontilta. En tiedä kasvaako edelleen heinää samalla paikalla, mutta oli jo kuvan otto hetkellä ollut tuossa jokusen vuoden. ALPINA:n vanteet vaihtuneet Borbeteiksi.
        Olikos se Esko niin että myit tuota autoa aika pitkään, ennen kuin ostaja löytyi? Noin varusteltuna varsin mielenkiintoinen laite... Näin latolöytöromantikkona -jos kyseessä olisi oma EKA autoni- neuvottelisin takaisinhankinnan ja piilottaisin hylsyn? jonnekin hyvään latoon... Kerran, pari vuodessa kävisin hakemassa kicksejä istumassa kaikki penkit läpi ja antaisin muistojen tulvia...

        Mun eka auto oli kupla, 1300-kuutioinen vm -73 punainen ohitusohjus, rekkari VAR-574. Maksoi Rintajuipilla kahdeksan tuhatta hiki päässä tienattua markkaa. Jos se olisi edelleen olemassa niin ostaisin sen vaikka pihan koristeeksi.

        QUOTE=Esko;3610196]Saksan Ebaystä tuli ostettua aika paljon tavaraa siihen aikaan autoon, oli markkinat hieman toista mitä Suomessa. A4 paperi täytettynä tekemään pankkiin ulkomaan tilisiirtoa ennen IBAN-aikaa ja aina sai jännittää meneekö raha perille ja tuleeko tavara vielä perille. ![/QUOTE]

        Joo, just löysin kaksi A4-mappia jotka täyteen printattuna ebay-ostoksia. Ennen IBAN-aikaa lähettelin rahaa Saksaan kirjatuissa kirjeissä. Vitosen laaki. En nyt ihan nappikaupoista mutta viiden kympin ostoksesta toki.

        Sattui ebayssa kerran olemasn Neue Klasse NOS TISA-ylikokomännät, siis orggis lodjussa vielä. Ne oli pakko saada... ja tulihan ne. Kaverin kanssa naurettiin että nyt saksalaiset saa laittaa tisoihinsa puumännät. Riemu ja vahingonilo oli vielä suurempi kun selvisi että eräs suomalainenkin neue klassen erikoismalleihin vihkiytynyt hörhö oli tarjonnut männistä. Totta kai hänelle asiasta piti kertoa kun ei silloin tiennyt kuka ne osti
        Last edited by nullzwei; 11-09-2015, 18:53.

        Comment

        • aziz
          BTCF Member
          • May 2007
          • 433
          • Kirkkonummi/Veikkola

          eipä mitään
          Last edited by aziz; 11-09-2015, 19:12. Reason: ...
          F11 M550D & E21 M50TIC

          Comment

          • Malagutisti
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 211
            • Kurikka/Tre

            Originally posted by 9313juha View Post
            Muistaakseni jossakin jutun jälkiselvittelyissä joutui poliisikin myöntämään kuljettajan osanneen hommansa vaikka katkerasti kaikki pääättyikin. Auto romuksi ja mies vankilaan vai miten se päättyi?
            Kuskihan on jo nykyään vapaalla jalalla, auto makaa päreinä tallissa, mutta tekniikka kunnossa.
            Ilmeisesti tähtikeulamiehiä nykyään.
            BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
            BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
            E46 320d purettua palikkaa tarjolla

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by Saukko View Post
              Tarkoitatko tätä autoa?

              Tästä oli muutama päivä sitten puhetta kavereiden kesken kun muisteltiin mistä innostus kyseiseen merkkiin alkoi. Tämä oli yhden kaveripiiriläisen saanut syttymään

              Auto myytiin kuulemma kajaaniin jollekkin tytölle. Vuotta en muista
              Oisko tämä se missä oli korotettu konepellin keskiosa?

              Ja jos on niin onko se sama joka oli Tommi nimimerkki purki osiksi?

              Silloin voisi olettaa että tyttö Kajaanista olisi nimeltään Kaisa.

              Muistellaan lisää keltaisia autoja.

              1999 kesäyössä esitteli Kokkolasta myös (?) Kotoisin oleva humalainen varusmies keltaista m3 lookkeria Kajaanin kauppakadulla, tarjosi olutta ja soitti Klamydiaa isolla, väitti että stroker kone kuljettaa auton 270km/h tuntinopeuteen, lupasi todistaakkin kunhan selviää. Ei todistanut.

              Tämä auto oli vaaleampi kuin Dakar, kuka oisi ollut?

              1996 kesällä joku Nivalasta, Kärsämäeltä tai sieltä jostain ajoi kirkkankeltaisen juuri maalatun 320/6 kaksykkösen ojaan ja siltarumpuun, rumaa oli jälki. Oli inttikaverini mutta en millään muista kuka. Oisko ollut Autio tai Sikala, onko kenenkään tuttuja?
              Last edited by Rocla; 11-09-2015, 20:10.
              Olli.

              Comment

              • Köpi
                Newbiemmer
                • Mar 2006
                • 15
                • Oulunsalo

                Originally posted by Jamppa View Post
                Joo minulta tuo lähti varmaan -01 eteenpäin. Plusihan tuon aikanaan leipoi. Eikös tuohon ollut alkujaan 745i tekniikka tulossa, mut oliko moottoriohjain tms pöllitty silloin tekniikanluovuttajasta tms?
                Olin jo ehtinyt unohtaa tuon 745i:n. Sen verran vaikuttavan näköinen tekniikka autossa oli, että jäi tuohon aikaan mieleen. Taisipa tekniikkaa havitella myös eräs myöhemmin Eddie -BMW:n toteuttanut herrasmies omaan e28:iin, mutta ilmeisesti puuttuvat osat tuli vähän jokaisella kynnyskysymykseksi. Onko kenelläkään tietoa mikä tuon auton kohtalo lopulta oli?

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by Köpi View Post
                  Olin jo ehtinyt unohtaa tuon 745i:n. Sen verran vaikuttavan näköinen tekniikka autossa oli, että jäi tuohon aikaan mieleen. Taisipa tekniikkaa havitella myös eräs myöhemmin Eddie -BMW:n toteuttanut herrasmies omaan e28:iin, mutta ilmeisesti puuttuvat osat tuli vähän jokaisella kynnyskysymykseksi. Onko kenelläkään tietoa mikä tuon auton kohtalo lopulta oli?
                  Voisiko olla että tekniikka olisi päättynyt siihen neliväriseen e28 turboon?

                  Mikäs oli semmoinen e28 jossa piti olla Hartgen tai ALPINAN osia m30 koneessa, vihreä ja harmaat ruutuliput maalattu autoon?

                  Sillä ajeli viimeksi kun näin nimimerkki gygt.
                  Olli.

                  Comment

                  • Maza
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 4321
                    • Kannus/Kokkola

                    Originally posted by Köpi View Post
                    Olin jo ehtinyt unohtaa tuon 745i:n. Sen verran vaikuttavan näköinen tekniikka autossa oli, että jäi tuohon aikaan mieleen. Taisipa tekniikkaa havitella myös eräs myöhemmin Eddie -BMW:n toteuttanut herrasmies omaan e28:iin, mutta ilmeisesti puuttuvat osat tuli vähän jokaisella kynnyskysymykseksi. Onko kenelläkään tietoa mikä tuon auton kohtalo lopulta oli?
                    Mun tietääkseni tämä 745i meni kokonaisuudessaan kyseiselle herrasmiehelle, joka myi osina maailmalle ? Arska vois varmaan itsekin käydä kommentoimassa harrastushistoriansa vaiheita ? Mun ensimmäisessä autossani (E30 323i -> johon istutin 2001 vuonna 3,5L tekniikan) on tuosta autosta peräisin oleva kardaani. Ostin muuten tuossa keväällä tuon auton takaisin itselleni. Juurikin latoon seisomaan tarkoituksena kunnostaa takaisin "entiseen loistoonsa" omille lapsille. Aikaa vielä vajaa 13 vuotta.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17526
                      • Turku

                      Originally posted by Esko View Post
                      Tomi pyöritti hommaa toiminimellä ja lähti sitten kämpät sun muut alta tuon seurauksena ja taisi emäntäkin ottaa pitkät. Harmi sisänsä homman loppuminen, kun tekivät näyttävää jälkeä ja mukava tyyppi oli vielä!
                      Tomi? Nick Tomi?
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by Laku View Post
                        Tomi? Nick Tomi?
                        Eiku Customi nimimerkki.
                        Olli.

                        Comment

                        • KJ
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 695
                          • Järvenpää

                          Originally posted by BeamR View Post
                          oltiin paikalla tuolloin nick KJ:n kanssa, ja tuosta ahdetusta koliysistä jäi mieleen käsittämätön hiljaisuus: Kun se painoi rataa niin tuntui että siitä kuului vain rengasäänet.

                          BEM-300 taas meni meistä menomatkalla ohi Hämeenlinnan motarilla ja pian ohituksen jälkeen kuski alkoi ilmeisesti testaamaan alustaa kiemurtelulla. Näytti menevän aikalailla kiskoilla siellä reippaan satasen vauhdissa mutkitellenkin... E34 525 automaagi vakioalustalla vaappui vähän enemmän kun kokeiltiin perässä
                          Originally posted by Robi View Post
                          Joo, itsekin muistan kuinka hiljainen koliysi oli..toki siinä oli vakioputkisto niin se selittänee. Kilvellä ei löydy Bilteman sivuilta mitään joten joko kilvet vaihtunut taikka paali kutsunut.

                          BEM-300 oli kaverilla tohon aikaan
                          BeamR muistaa faktoja väärin. Se oli se toinen, eli BLE-(431?) E30 M3/M5. Katottiin vaan, että näytetääs tolle väsyneelle E30:lle kuinka kuningaskoppasella (E34) 525ia:lla pääsee...

                          Olin jo totaalisesti sen remmi E39:n. Nyt kun sitä muistelee, niin kyseessä oli -01 vuotinen 530i johon oli jo jonkin aikaa aikaisemmin se remmisetti laitettu. Se tosiaan kuulosti enemmän sähköautolta siellä radalla kun remmi piti pient ujellusta, ja muuten kaikki muu ääni peittyi lähinnä rengasmeluun. Semmonen mielikuva mulla on että, se oli myös aika häkellyttävän nopea ja kiskaisi ihan pätevän kierrosajankin sinne Ahvenistolle. Joku Magnus tai Stefan tms. sen omistaja oli nimeltään...
                          Juurikaan tämän jälkeen en itse ainakaan ko. autoa ole nähnyt, joten olisi mielenkiintoista tietää, että mitä sille on käynyt ja onko käynyt....:think
                          F30 330e -17 Alpinweiss 3
                          E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            "Paska sippas Pellesmäkeen" sekä tyypillinen rattorin kauhalla metsän siimekseen lykittäessä varsin rujoon kuntoon mennyt tonnikasisatkutaunoiivari.

                            Näistäkin kuvan Autoista voisi puhua illan mutta autoihin liittyvistä omistus- ja ajotapahtumatarinoista monta päivää...

                            Jälkimmäinen taunoiivari haettiin talteen, meni toiselle jolta kolmannelle.

                            Miksi tuollainen vaiva yhden metsäraadon ja sen tarinan tähden?

                            No. Tarinan kertomiseen/kuulemiseen menee hörhöltä ilta, ymmärtämiseen vuosi, mutta hyväksymiseen vuosikymmen. Ehkäpä toinenkin.
                            Last edited by nullzwei; 03-05-2016, 17:03.

                            Comment

                            • nullzwei
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 11056
                              • ?

                              Harri G. mm. varmaan kertoo (tästä kuvasta ja) kuvan autosta enemmän?
                              Last edited by nullzwei; 03-05-2016, 17:03.

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5727
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Touniks View Post
                                Tuli itsekin muisteltua alkuaikoja autoharrastuksen parissa ja mieleeni muistui muutama sen aikainen auto jotka oli itelle "wow"

                                -muggon e30 touring m30 mosalla ja peltisillä "m3" pullistuksilla,valmistuiko se ikinä?
                                Ei valmistunut m3 luukkerina, kun ostin siitä ne takalevikkeet itelle, jokka kyllä oli lasikuitua, sitten ajan kuluessa, auton omisti mika.h jolle myin levikkeet autoon takaisin, mutta ei ole kyllä tietoa, tuliko ne paikalle, mielestäni se jatko matkaa m30 tuplaturbona ilman pullistuksia..
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎