Tunteeko kukaan tarinaa E24 cosmosblau rek.nro CAB-936? Tuotu Suomeen 1990, pyörinyt Hgissä ja myöhemmin Turun Hopealla Turussa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BeamR View Postoliko se ihan kilvissä asti? Muistan yhden persikan tms värisen, joka oli siirtareissa kuulemma koska siihen oli turha yrittää leimaa konttorilla koneen takia. Muistan vaan että lähti joskus otaniemen nesteeltä suht vihaisesti.
Kerran tuli kiire armejaan kun myöhästyin bussista. Espoosta Kuitinmäestä Tammisaareen Dragsivikiin portille 25 minuuttia. Oli viisari tapissa melko pitkän matkaa.
Samaan aikaan mulla oli tosiaan se B asco ja sitten vielä GT kadetti joka tosin syttyi palamaan -97 niittykummun esson lipan allaEi uskaltanut polttaa sitä siihen mittarikentälle niin ajoin palavana mäkkärin pihaan.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKetä ne "unser kampf" miehet oli?
Tästäkin tositarinasta tullee vielä mielenkiintoista SuomiBMW-historiaa?
Upotetaan tämäkin tähän:
Last edited by nullzwei; 06-09-2015, 21:34.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Posttaisi kairamo olla siis merkin miehiä...
+1!
varsinkin kun oma autokortti-ikä osui siihen ysärin puoleenväliin ja iltaisin bongailtiin mm. BEM-300:a tietäen että siinä menee kylän kovin rassi.
vaikka olihan niitä helmipelejä muitakin noppasuolla; puolitutun gunmetal-värinen ke20 kutitellulla koneella, yhden hurjan skyline (joo, oli niitä jo ennen autoveromuutosta ja jdm-tuonnin yleistymistä), saman herran typhooni (jonka joku lauhdutin hieman hikoili kerran Tapiolan Esson pihaan) ja monta muuta härveliä. Mieltä kutkuttavin peli oli kuitenkin erään herrasmiehen T3-caravelle, johon oli vaihdettu possun tekniikka. On ainoa caravelle jonka olen nähnyt jättävän molemmista takapyöristä 10m mustaa raitaa.
kukakohan rakensi sen valkoisen M moottorilla varustetun e32 735:n?
jacekin juttuja on tullut luettua monet kerrat, harmillisen katoamis tempun on mies tehnyt
onko nämä e30 alpina b6 SC punainen /turbo sininen herrat j.k ja ?
osallistuneet milloinkaan kummankaan kerhon tapahtumiin/toimintaan.
j.k:lla oli muistaakseni nick täällä joskus ja autonkin/tai mitä siitä on jäljellä niin näin jokunen vuosi sitten mutta historiasta ja sen aikaisesta rakentelusta olisi mielenkiintoista kuulla.
punaisen kanssa oli jotain hässäkkää katsastuksen yhteydessä mikä johti aken insinöörien purun jälkeen useamman vuoden toimenpide kieltoon
jos oikein ymmärsin niin kumpikaan ei ole autoistaan luopunut
joku itseä iäkkäämpiä tietää varmaan paremminLast edited by Tonton; 06-09-2015, 21:32.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostJoku saattaa muistaa Espoossa mulla -95->99 olleen mintunvihreän "California looker" kuplan.
Oma lookeri jäi kokonaan aloittamatta osittain 16-vuotiaan puutteellisten peltityötaitojen, töiden teon ja isänni sairastumisen myötä. Yhtenä iltana sitten vuosien kuluttua T1:llä liikkeellä ollut pitkä heppu etsi minua mansikkamaalla. Oli kuullut ladossa seisovasta -51 Kuplasta ja tiedusteli olisiko myytävänä. Kuplaa tutkiessamme joku kaverissa näytti etäisesti tutulta. Kävi ilmi, että hän oli Esa Mäkelä. Ne kymmenen vuotta aiemmin näyttelyissä ihailemani Cal Lookerit rakentanut ja paljoa alan lehdissä autoineen esillä ollut tekijä. Sittemmin Esa perusti VW-Vauhtipisteen ja nykyisin puolieläkeläisenä pyörittää Vannepaja.com -yritystään. Oli mahtava tunne myydä tarpeettomaksi käyneet volkkarikamat lapsuutensa sankarille. Kasvoin varmaan metrin pituutta.
Kuvissa AMCS:ssa 1985 kuvaamani Mäkelän Esan Cal Lookkerin pohjamaalaus ja toinen saman tyylisuunnan Kupla. Kuplan vieressä sleepermiestä sykähdyttänyt Chevy Vega, joihin sai sen ajan Suomessa leimattua pikkolohkokasin neloskoneen paikalle.
Last edited by 9313juha; 07-09-2015, 13:23."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostAina vaan paranee. Cal Looker Kuplat taitaa olla iso yhteinen nimittäjä nykyisille keski-ikäisille rakentajille. Veekasin lukemisen lyötä ne tulivat tutuiksi ja AMCS:ssa ja Turun vuotuisessa kenkkiautonäyttlyssä niitä pääsi teini näkemään. Ne kiehtoivat varmaan siksi, että olivat ihan oikeita harrasteautoja ja skenessä jyväksyttyjä. Kuplan rakentaminen tarjosi taloudellisesti realistisen unelman. Peltoautoista kertovissa jutuissani ekalla sivulla mainitsin viilatun -69 Kuplan. Jo mopoikäisenä pongailin ja otin talteen esim. Mietoisten autopurkaamosta lookkeriin tarvittavia juttuja esim. -51 Kupla ilman tekniikkaa ja sisustaa. Vaihdoin aemeijan vanhaan Gaz 4x4 jeepillä tuon Kuplan itselleni. Tarkoitus oli käyttää -69:n pohjalevy papereineen. Mulle SE Cal Looker oli ruotsalaisessa Wheelsissä tai Bilsportissa ollut vauvansininen noin vuonna 1985. Autoss oli mm. Koottavat itsetehdyt vanteet, joissa suora kiilloitettu keskiö oli tehty rst-levystä ja peltivanteen vannekehä liitetty siihen kehäpultein. Siinä kielitaito kehityi kun oli palava himo saada tekstistä selvää miten eri jutut oli tehty. Säilytin lehteä varmaan 15 vuotta. Niin suuren vaikutuksen tuo Vokkeli teki. Oma lookeri jäi kokonaan aloittamatta osittain 16_vuotiaan puutteellisten pelityötaitojen, töiden teaon ja isännsairastumisen myötä. Yhtenä iltana sitten vuosien kuluttua mansikkamaalla pirkä heppu etsi minua. Oli kuullut ladossa seisovasta -51 Kuplasta
Ascona jäi samoihin aikoihin seisomaan ja ostin B Mantan, toki rehti korinvaihto. -79 Asco papereilla oleva -86 GSI joka oli käytännössä täydellinen Manta. Ascosta ei ollut kuin numerot meistetty iskaritolppaan
Sittemmin molemmat näistäkin tuli myytyä. Mantan paperit toki on vielä olemassa
Kupla oli hauska laitos.. kone oli niin korkeaviritteinen että ns käyttiksenä kun sitä kesäisin piti niin sai joka kesän alkuun tehdä konerempan. No, kone irtos kymmeneen minuuttiin ja nopeasti sen tekikin. Heti kun alkoi viileät ilmat joutui mokomaan viemään talliin kun siitä oli kaikki lämmönvaihtajat yms poistettu. Kulpla painoi muistaakseni noin 600kg ja siinä ei ollut mitään turhhuuksia. Kaikki lasit oli tummat ja sivuikkunat oli yhdestä osasta joten ne tuuletusräppänät oli poistettu.
Seuraava omistaja ei saanut kuplaa enää leimattua kun laseista puuttui hyväksynnät. HotCars oli luvannut vaihtaa ns takuuseen kaikki sieltä hommatut lasit mutta uudella omistajalla loppui into ja auto taisi jäädä seisomaan. Tämä lähti kuulemma joskus 2000 alussa paaliin. Harmi sinänsä kun auto oli erinomainen kesäpeli.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostKyllä Henri yleisönsä osaa ottaa. Nyysseissä parhaimmillaan juttu oli niin villiä, ettei suurin osa Hyvinkään pohjoispuolella tänä päivänäkään taida uskoa miehen olevan tosi eikä koominen nettitrolli. Tuon GT-R 32:sen varsinainen pihvi oli se. että auto oli Henrin toimesta Suomessa 1990-luvulla muutettu LHD:ksi. Siihen maailman aikaan kaikki muut maailman GT-R:t oli RHD. Auto kävi välillä ulkomailla show-käytössä, mutta on nyt ostettu takaisin kotiin Suomeen.
Henri taisi harrastaa sedan Cosworthia isolla kädellä 90-luvun alkupuolella.
Silläkin taidettiin piirtää lakua pitkin Etelä-Suomea.E9, E21, E46/5, G01
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKetä ne "unsere kampf" miehet oli?
Unserer Kampf - BMW Plus! -omakustannelehti on ehkä kovin juttu Suomen Bemareiden merkkiharrastejulkaisuissa ever. Kannen slogan meni: "Lehti, jota et voi tilata. Se lähetään Sinulle. Halusit sen tai vaikka et" Minulle tipahti postiluukkuun. Siinä aviisissa pantiin mutkat suoriksi ja maksettiin kalavelat nimeltä mainiten kaikille korkojen kera ja hiukan enemmänkin. Kuitenkin yli puolet lehdestä oli huhut ja uutiset tyyppistä pikkutarkkaa tietoa mitä missäkin oli ja tapahtui. Aikana ennen nettiä tuollaiset palstat olivat elintärkeitä tiedonlähteitä. Olisko ollut kesä 1997 kun (onneksi) ainoaksi jäänyt numero tuli maailmaan kymenlaaksolaisen Xeroxin kidasta.Last edited by 9313juha; 19-10-2015, 11:23."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postmissä ja minkä värinen Caravelle? muistan kuulleeni juttua moisesta Kajaanin mieheltä siinä 2003-2005 välissäF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View Post...Vieläkin harmittaa yksi Paltamon seudulle ilmeisesti lopullisesti kadonneen 1800taunoiivarin löytymättömyys... Vaikka sitä oikein "urakalla" tuli etsittyä.Originally posted by 9313juha View PostJuuri tuota se oli. Kun autoja oli vähemmän ja erikoismallit oikeasti harvassa ja haluttuja, oltiin valmiita näkemään vaivaa aihioiden kartoittamiseksi. Samaa se nykyisinkin on, aihiot vain ovat ihan eri luokan vehkeitä, joiden eteen ollaan tuollaisia valmiita tekemään. Nykytekniikka ja tiedonhakumahdollisuudet netistä oikaisevat monta eri mutkaa. Eiköhän me MaSa vielä kerran lähdetä liottamaan kolottavia luitamme Katinkultaan muutamaksi päiväksi ja kammata se TI esiin tai ainakin se viimeisimmäksi nähnyt henkilö.
Sotketaanpa itsekin vähän soppaa ja muistellaan menneitä. Aikoinaan "Hän" ja pari muuta BMW-kerhon perustajajäsentä saivat lahjoituksena vanhat Haka-Auton tullauspaperit ja huoltokortistot ajalta, jolloin Haka-Auto toimi BMW:n maahantuojana. Osa materiaalista siirtyi luonnollisena siirtymänä Suomen BMW-kerhon haltuun ja osa jäi eräälle harrastajalle henkilökohtaiseksi omaisuudeksi, joka kuitenkin myöhemmin myös siirtyi kerholle. Itse kun tuli aikoinaan toimittua ko. kerhon arkistonhoitajana, niin kyseisiä papereita tuli lueskeltua yöt myöhälle ja silmät ristissä. Nykyäänhän paperit lienevät jossain kerhotallilla kait (tietävämmät kertokoot). Itse kun en ole ollut kerhon jäsen enää hetkeen, niin en ole moisia arkistoja jaksanut liiemmin kaivata.
Vuonna 1975 BMW:n maahantuojaksi vaihtui Oy Veho Ab ja edelleen myöhemmin Oy BMW Suomi Ab. Vehon aikana maahantulleiden autojen tiedot, tullauspaperit jne olivat joidenkin tietojen mukaan "hävinneet", tai tuhottu, kun maahantuonti siirtyi BMW-Suomelle. Missäköhän nämä kaikki Vehon maahantuomien autojen tiedot mahtavat olla
Vois kait sitä jotain muutakin vanhaa vielä mieleen palata, ehkä niistä myöhemmin....
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostVuonna 1975 BMW:n maahantuojaksi vaihtui Oy Veho Ab ja edelleen myöhemmin Oy BMW Suomi Ab. Vehon aikana maahantulleiden autojen tiedot, tullauspaperit jne olivat joidenkin tietojen mukaan "hävinneet", tai tuhottu, kun maahantuonti siirtyi BMW-Suomelle. Missäköhän nämä kaikki Vehon maahantuomien autojen tiedot mahtavat olla
Kuka "Hän"? Tieto löytyy mm. tästä; http://www.filatelia.fi/dx/bmw/
BMW:n Suomihistoriasta eli maahantuonnista pikku pläjäys tässä: http://www.warreteam.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=49
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostTietää, mutta ei kerro
Sotketaanpa itsekin vähän soppaa ja muistellaan menneitä. Aikoinaan "Hän" ja pari muuta BMW-kerhon perustajajäsentä saivat lahjoituksena vanhat Haka-Auton tullauspaperit ja huoltokortistot ajalta, jolloin Haka-Auto toimi BMW:n maahantuojana. Osa materiaalista siirtyi luonnollisena siirtymänä Suomen BMW-kerhon haltuun ja osa jäi eräälle harrastajalle henkilökohtaiseksi omaisuudeksi, joka kuitenkin myöhemmin myös siirtyi kerholle. Itse kun tuli aikoinaan toimittua ko. kerhon arkistonhoitajana, niin kyseisiä papereita tuli lueskeltua yöt myöhälle ja silmät ristissä. Nykyäänhän paperit lienevät jossain kerhotallilla kait (tietävämmät kertokoot). Itse kun en ole ollut kerhon jäsen enää hetkeen, niin en ole moisia arkistoja jaksanut liiemmin kaivata.
Vuonna 1975 BMW:n maahantuojaksi vaihtui Oy Veho Ab ja edelleen myöhemmin Oy BMW Suomi Ab. Vehon aikana maahantulleiden autojen tiedot, tullauspaperit jne olivat joidenkin tietojen mukaan "hävinneet", tai tuhottu, kun maahantuonti siirtyi BMW-Suomelle. Missäköhän nämä kaikki Vehon maahantuomien autojen tiedot mahtavat olla
Vois kait sitä jotain muutakin vanhaa vielä mieleen palata, ehkä niistä myöhemmin...Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Comment