Onkos kellään tietoa joskus varmaankin 2004-2005 tienoilla Espoo-Kirkkonummi akselilla pyörineestä e21:stä.. Tumman värinen ja jollain korisarjalla ja oli muistaakseni silloisen omistajan puheiden mukaan 3,5l koneella. Hyvin sillä ainakin kumi välillä paloi joten tuskin vakiokaan oli.. Tuli sitä monesti silloin mopo ikäisenä ihmeteltyä ja olis kiva kuulla jos jollain on jotain tietoa Silloinen omistaja ainakin oli melko outo hiippari..sanoisko taiteilija
Announcement
Collapse
No announcement yet.
25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 9313juha View PostHienostihan tää kulkee! Kiitokset kaikille omalta osaltaan noita aikoja muistelevalle. Onko tuo Mörököllin skannauksen albrex-seiska juurikin se Rajamäellä nykysiin bayerman-nimimerkillä oleva?
Laitan hiukan edittiä noihin E21 323i yksilöiden tietoihin edelliselle sivulle 6 viestiin #116. Lisäksi tuli Jounilta tarkkennus koskien häneltä varastettua viritettyä E21 323i:tä. Se sivulla 2 viestissä #32.
Tuohon e21 2,8 palatakseni auto tuli Turun suunnilta minulle, kauppaa tehtiin Lahdesjärven Shellillä. Auto oli jo saksassa muutettu 2,8 koneelle ja oli kattoluukku, tehostin, ruskeat sävylasit ja ne Recarot. Harmittavan nautittu oli vain jo silloin.
Sitten toiseen aiheeseen kuka muistaa 99-vuonna tuusulan häkkitarhassa olleen valkoisen e28 m535ia:n? Rekkari oli muistaakseni BEK-535 olin ostattelemassa autoa ja juuri kun oli vaihdossa viemässä silloista e30 tv. 325:sta tuli joku seurue koeajolta ja myyjä tuli kertomaan että myyty on.E28 M
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostPaskahousu tarjoaa puolet pyynnistä, tarjous hyväksytään ha sitten lähdetään vasta kysymään muijalta, pankilta,äidiltä jne. Ja hävitään kuin märkä pieru saharaan.
Sipilän autodynastiasta olisi montakin kaskua kerrottavina ja uusia syntyy joka päivä. Muistan kaksoset jo ihan pikkusälleinä Tuureporinkadun hallin lattialta ja murrosikäisinä äidilleen naamaa aukomasta. Veljesten kova ammattitaito perustuu sukupolvien ketjuun.
Paras juttu, jonka muistan on Arista. Sillä varauksella, että olen sen kyliltä kuullut, en itse vierestä todistanut. Arilla oli/on jutustellessa tapana silloin tällöin väliin tokaista kohteliaasti "Joo, mä ymmärrän". Oli sitten ylivarojensa elävä äitin syöttiläs ostanut E46 M3:n tai cabrion Sipilästä siten, että äiti oli vastuussa auton rahoituksesta. Pian maksut kävivät liian raskaaksi hoitaa äidille. Auton palauttaminen oi ainoa vaihtoehto ja poika heittäytyi niin hurjaksi, että äitiä jo pelotti. Hän selvitteli asiaa kauppiaan kanssa puhelimitse ja kertoi tilanteen olevan niin hankalan, että poika uhkaa tappaa hänet jos autosta luovutaan. "Joo, mä ymmärrän". Voi sitä pajatuksen määrää kun äiti-ihminen läksytti autokauppiasta kuinka sellaista asiaa voi kukaan ymmärtää.Last edited by 9313juha; 08-09-2015, 23:05."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by bayerman View PostEi ollut M3 osia, ihan normi ix levikkeet. Hopea väriltään.
E21 323i oli tosiaan leimattu isolle kutoselle, olisiko rekkari ollut TSO-323, siitä lähti minun aikana Recarot HMH-323 kilpiseen E21 323i:hin. Itse auto meni muistaakseni 8-9000mk hintaan jonnekin itäiseen Suomeen.
Oli kyllä pirtee vekotin. Sillä vehkeellä kyllä rengas paloiE30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostE21 on sit varmasti sama auto. Kierti muutamalla kaverilla Joensuussa / Lieksassa kunnes taisi mennä varaosiksi Polvijärvelle?!
Oli kyllä pirtee vekotin. Sillä vehkeellä kyllä rengas paloi
Ylioppislaskylä Turku -95
Rusko noin 2000
Hyvinkää 2000-luvun alussa
Joensuu 2000-luvun lopussa (?)
Eikö olekin jännää kuinka tuollainen, sinällään kyllä erikoinen, auto on noina vuosina jäänyt paremmin mieleen niin monille kuin kymmenet ja sadat oikeat viripajojen erikoismallit, joista tehtiin tekniikanvaihtoja. Onko kyse siitä, että oli tuotanto-osiensa ja rapistuneen yleiskuntonsa vuoksi siinä hintaluokassa, että kulki läpi silloiset nuoret harrastajat, jotka nyt tänne kirjoittavat?"Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Käytännön esimerkki siitä miten erilainen Suomi oli 20v sitten. Tänään näkyi ihan normaalissa työmatkaliikenteestä kaksi kappaletta E60 M5:sia ja firman parkkihallissa seisoo taas vaihteeksi E36 M3 coupe. Miten monta vastaavaa aitoa ei korinvaihto M:läistä löytyi maasta vuonna -95? Uusia tuli muutama aina heti kun uusi malli esiteltiin ja sen jälkeen korkeintaan yksittäisiä autoja vuosittain. Loput aidot yksilöt tuotiin muuttoautoina ihan muutama kpl vuodessa. Noita sitten harrastajat metsästi hirveään rahaan ja osti mitä sattui tarjolla olemaan. Siinä ei paljon väriä ja varustetta valittu vaan ostettiin se lähes ainokainen käytetty mitä sattui kyseisenä vuonna olemaan tarjolla tai oltiin ilman.
Turun Sipilän kaupoista kuullut huhuja 928 GT:stä minkä joku onneton oli ostanut sieltä. Kun rahat ei riittänyt osamaksuihin niin koneesta öljyt pihalle ja pata käyntiin niin saa autoon sellaisen vian, että kaupan saa purettua. Tuokin laitettiin isolla rahalla kuntoon ja auto jatkoi elämää ympäri maata ainakin akselilla Mikkeli ja Tampere. Tiedä sitten pitääkö juttu paikkansa mutta luotettavasta lähteestä sen kuulin. Tuohon aikaan Sipilän kautta kiersi suuri osa maan erikoisemmasta kalustosta. Ilmeisesti tasan sama laite oli muutenkin melko kovan onnen tapaus. Kävi jossain välissä katollaan tai muuten vaan oli ihan rusina, harsittiin kasaan ja jatkoi useiden omistajien kautta eteenpäin, varastettiin Vantaan lentokentän parkkihallista, nilkit ajoi päivien ajan karkuun poliiseja Keravan jne suunnalla kunnes auto löytyi surkeassa kunnossa. Tuonkin jälkeen vielä pelastettiin vakuutuksen piikkiin ja meno jatkuu kai edelleen jossain päin Suomea. Jos ja kun joku aikoinaan GT:n halusi niin vaihtoehdot oli tuo yksilö tai pari kolme muuta ja hinnat myös sen mukaiset. Suomen parhaasta yksilöstä huudeltiin 50 tuhatta euroa vuosina 2001-2002. Kun Siilin-päätös tuli sen pyynti putosi 37 tuhanteen. Tuota 37 tuhannen pyyntiä käytettiin sitten markkina-arvona 2003-2004 tuonneille jotka tuli kaikkine kuluineen maksamaan alle 20 tuhatta. Vaikka kyseessä ei ole BMW niin tuo kuvastaa sitä miten kauheissa hinnoissa erikoisautot oli ennen tuonnin vapautumista ja miten pienestä joukosta yksilöitä joutui valinnan tekemään.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostVaikka kyseessä ei ole BMW niin tuo kuvastaa sitä miten kauheissa hinnoissa erikoisautot oli ennen tuonnin vapautumista ja miten pienestä joukosta yksilöitä joutui valinnan tekemään.
1. 1980-luvun toisella puoliskolla rahoitusmarkkinoiden sääntely purettiin, alkoi ns. kasinotalous kun pankit kilpailivat antolainauksen määrillä. Siihen asti oltiin perinteisesti oltu hyvin tarkkoja annettavien lainojen suhteen ja ihmiset selvisivät pääsääntöisesti lainoistaan. Löysää rahaa paljon markkinoilla, korinvaihtoja tehtiin ja E24-korinvaihdosta saatettiin pyytää jopa 200.000 mk ja maksaa todella pitkä satatuhatta. Jenkkiveneiden ja -autojen maahantuonti räjähti. Ennennäkemättömiä autoja esim Ferrari, Maserati, Porschet alkoi näkyä katukuvassa niin, ettei sellaisen näkemisestä enää jaksanut kaverille mainita. Ennennäkemättömänä asiana tulivat myös eritysikilvet: sait rahalla ostaa persoonallisen tunnuksen autoosi kun ennen se oli mahdollista vain nokkelien suhteiden avulla ja ainoastaan sarjoina jaettavien tunnusten joukosta napsimalla. Siten esim. E21 323i malleissa niin usiein kilpi päättyi numeroon 323. Rahalla kuitenkin laitettiin haisemaan ja laitettiin oikein kunnolla. Tutustuin herraan, jollla 90-luvun loppupuolella oli E34 535i. Kilpi oli ZZ-33 ja kysyin mikä sen tarina oli. Hän sanoi merkkien vain näyttävän hyvältä yhdessä. Tarinoipa sitten noina hulluina vuosina olleista Mersuistaan, joista minäkin kilvet muistin autoja aikonani nähtyäni. AMG-1 oli W124-korin coupe-MB. Noita kilpiä halusi joku kiinteistöillä (kuinkas muutenkaan) rikastunut lahtelainen Dallas-SL Mersuunsa jossa olevinaan jotakin AMG-palikkaa. Turkulaisherra toki kilvet myi, mutta laittoi niin ravakan hinnan, että sai lahtelainen sen Mekkerin kaupanpäälle. Turkulaiselle seuraava AMG alle ja kilveksi AMG-11. "Miksi 11?", kysyin. "Se oli roomalainen kakkonen, mun toka AMG katsos."
2. Edellinen riemujuhla kansalaisilta loppui kun koitti laskujen maksun aika ja kuplan puhjetessa talous syöksyi lamaan samaan aikaan kun Neuvostoliiton markkinoiden katoaminen kiihdytti kierrettä. Alkoi ns. 90-luvun lama, joka kesti karkeasti sanottuna 1991-1995. Noinakin vuosina pääomaa joillakin oli ja toisinaan voi vieläkin kuulla tarinoita mihin hintaan on jenkkimuskeliveneet ja erikoisautot vaihtaneet omistajaa realisointikeskuksista. Ne olivat nimensä mukaisia realisointikeskuksia, joissa etsittiin ostajia omaisuudelle, joka oli ostettu velkarahalla ja lainat olivat jääneet hoitamatta. Luottotappioiden, ns. Turskan, minimoimiseksi tavaralle piti löytää ostaja edes johonkin hintaan. Silloin kuunneltiin tarjouksia herkällä korvalla. Sain kilvet omaan hennarot-värillä maalautamaani korinvaihtooni toukokuussa -92. Siihen mennessä olivat rahoituspäälliköt ja vouti keränneet avaimet pois suurimmalta osalta freeridereita ja sellaisella autolla oli melko hyvä huomioarvo lama-Suomessa. Autoja rakentaessamme kovana tarinana lama-Suomessa kerrottiin Raisiossa olevasta aidosta E34 M5-mallista. Kilpenä siinä oli II-1. Vuosien kuluttua tutustuin tuohon pitkän linjan, mm. ns. Rembrandt -Thunderbirdin aikoinaan teettäneeseen, automieheen. Hän kertoi ostannensa M5:n laman aikaan uutena sopuhintaan. Hangossa maahantuontihäkissä oli jonkinmoinen erä sinne jässähtäneitä Mfemmoja kun Veba-Autossa oli kusi noussut kunnolla päähän ja olivat oikeasti uskoneet Suomesta tulleen Pohjolan Japanin. Nykysin tuo II-1 kilpi on hänen punaisessa Ferarissaan Turussa.
3. Vuodesta 1995 osittain EU-jäsenyyden myötä taloudellinen tilanne alkoi helppaaman ja maahan virtasi jäsenyyden mahdollistamana taxfree-kalustoa purkuun. Käytettyjen autojen tuonti oli kuitekin yhä ankarasti verotettua ja ensimmäiset helpotukset alkoivat vuoden 2002 paikkeilla. Pankeista sai taas lainaa. Yli omien varojenkin ja kaduilla liikkui taas nuoria korskeita leijonia velkavetoisilla avoautoillaan. Nyt jotkut heistäkin ovat jo 40-kymppisiä henkilökohtaisen konkurssin kokeneita, joiden autot ovat kulloisenkin vaimon nimissä. Ihminen ei opi edellisten sukupolvien kokemuksista vaan omille polvilleen putoamisesta.
928 Porsche on aina ollut übercoupe. Naapurustossa vaikutti 2000-luvulla pieni, nopea mies, joka rakensi paljon hienoja taloja asiakkailleen. Alla oli musta 928, oliko peräti GTS en muista. Asioita jäi hoitamatta, mies katosi, löytyi vuosien kuluttua ulkomailta ja häkki heilahti tänä keväänä Turun käräjäoikeudessa.Last edited by 9313juha; 08-09-2015, 21:50."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View Post1. 1980-luvun toisella puoliskolla rahoitusmarkkinoiden sääntely purettiin, alkoi ns. kasinotalous kun pankit kilpailivat antolainauksen määrillä. Siihen asti oltiin perinteisesti oltu hyvin tarkkoja annettavien ainojen suhteen ja ihmiset selvisivät pääsääntöisesti lainoistaan. Löysää rahaa paljon markkinoilla, korinvaihtoja tehtiin ja E24-korinvaihdosta saatettiin pyytää jopa 200.000 mk ja maksaa todella pitkä satatuhatta. Jenkkiveneiden ja -autojen maahantuonti räjähti. Ennennäkemättömiä autoja esim Ferrari, Maserati, Porschet alkoi näkyä katukuvassa niin, ettei sellaisen näkemisestä enää jaksanut kaverille mainita.
2. Edellinen riemujuhla loppui kun koitti laskujen maksun aika ja kuplan puhjetessa talous syöksyi lamaan samaan aikaan kun Neuvostoliiton markkinoiden katoaminen kiihdytti kierrettä. Alkoi ns. 90-luvun lama karkeasti sanottuna 1991-1995. Noinakin vuosina pääomaa joillakin oli ja toisinaan voi vieläkin kuulla tarinoita mihin hintaan on jenkkimuskeliveneet ja erikosautot vaihtaneet omistajaa realisointikeskuksista. Ne olivat nimensä mukaisia realisointikeskuksia, joissa etsittiin ostajia omaisuudelle, joka oli ostettu velkarahalla ja lainat olivat jääneet hoitamatta. Luottotappioiden, ns. Turskan, minimoimiseksi tavaralle piti löytää ostaja.
928 Porsche on aina ollut übercoupe. Naapurustossa vaikutti 2000-luvulla pieni, nopea mies, joka rakensi paljon hienoja taloja asiakkailleen. Alla oli musta 928, oliko peräti GTS en muista. Asioita jäi hoitamatta, mies katosi, löytyi vuosien kuluttua ulkomailta ja häkki heilahti tänä keväänä Turun käräjäoikeudessa.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
1950-luvulla merimiesvolkkarit revittiin käsistä.
1960-luvun lopulla ja -70-luvun alussa jo vuosia varastoissa maanneita autoja kuten Bemareita myytiin kylmän viileästi uusina. (Siitäpä lienee tullut iänikuinen suomiriesa; käyttöönottovuosi versus valmistusvuosi)
BMW vakiomallista 1600-2 tuli maahantuojan ja piirimyyjien käsittelyssä 1600TI-versioita; tuplasolexit vaan nokkapellin alle. Ja hintalappuun uudet numerot.
1970-luvun loppupuolella mm. vuoden, parin ikäisestä laadukkaammasta autosta sai vaihdossa uuteen enemmän kuin samainen auto oli maksanut... uutena.
Comment
-
-
Nollakakkosista puheenollen. Kuulin joku vuosi sitten tälläistä juttua osallisen kertomana. 2002ti:t taisi olla kyseessä. Hra X oli ollut kyseisen kaltaisella laitteella liikkeellä Kirkkonummen suunnalla kun nuo oli uusia. Laitteessa oli Alpinan rattia ym. viripalikkaa. Sopivalla mutkatiellä "sopivassa" vauhdissa sattui tulemaan toinen samanlainen vastaan. Jompi kumpi tai molemmat oli sen verran keskiviivan väärällä puolella, että kolarihan siitä tuli. Kuskit oli vielä keskenään tuttuja. Siinä meni kerralla suunnilleen koko Suomen silloinen 02ti kanta kerralla lunastukseen. Hieman kuulemma harmittaa vieläkin.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
kv-vehkeillä varmastikin on rahastettu kultaisella 80-luvulla, mutta kyllä sitä osataan edellen 2000-luvullakin.
muistaen vaarivainaan tarinaa klopista joka osti ensiautoaan 60-luvulla, ja yhden männän tilalla oli ollut halko. Autohuijareita on aina ollut, metodit ovat vain muuttuneet vuosikymmenien saatossa.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postmuistaen vaarivainaan tarinaa klopista joka osti ensiautoaan 60-luvulla, ja yhden männän tilalla oli ollut halko.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostNollakakkosista puheenollen. Kuulin joku vuosi sitten tälläistä juttua osallisen kertomana. 2002ti:t taisi olla kyseessä. Hra X oli ollut kyseisen kaltaisella laitteella liikkeellä Kirkkonummen suunnalla kun nuo oli uusia. Laitteessa oli Alpinan rattia ym. viripalikkaa. Sopivalla mutkatiellä "sopivassa" vauhdissa sattui tulemaan toinen samanlainen vastaan. Jompi kumpi tai molemmat oli sen verran keskiviivan väärällä puolella, että kolarihan siitä tuli. Kuskit oli vielä keskenään tuttuja. Siinä meni kerralla suunnilleen koko Suomen silloinen 02ti kanta kerralla lunastukseen. Hieman kuulemma harmittaa vieläkin.
Yksi pieni anekdootti ti-malleista on tapaus, missä samaan perheeseen tuli muuttoautoina kaksi samanlaista ja samanväristä ti-mallia. Jossain vaiheessa olivat huomanneet, että autojen rekisterilaatat olivat menneet sekaisin. Autojen etu- ja takapäässä oli eri kilpi.
Comment
-
-
Originally posted by *Kaide View PostOhessa pari kuvaa harmaasta E28:stä Albrexillä, AmericanCarShow 2003. En tiedä onko koppa sama joka makasi Rännärillä mutta uskoisin että tekniikka on sama?
Haku: BET-193
Malli: BMW 4DSEDAN 518I-DK91/2620
Valmistenumero: WBADK910401846296
Ajoneuvon tila: Poistettu liikenteestä
Ajoneuvon käyttö: Yksityinen
Ovien lukumäärä:
Istumapaikkoja: 5
Väri: Harmaa
Polttoaine: Bensiini
Iskutilavuus (cm3): 3400
Teho (kW): 246
Käyttöönotto: 00.00.1987
Ensirekisteröinti: 07.08.1987
Katsastettu: 29.08.2003
Katsastuspäätös: Hyväksytty
Seuraava katsastus: 30.11 - 02.04.2007
Vakuutus: Turva
Vakuutus alkanut: 15.01.2009
Omistajat: xxxxxxxx, Mxxxx Pxxxxxx, xxxxxxtie 27, 01490, VANTAA (Alkaen: 31.12.2002)
Rännärin Albrex oli siis mennyt 518i-mallista tehtyyn tekniikanvaihtoon, kuten etiäinen kertoi. Se on katsastettu viimeksi 2003, mutta vakuutus otettu vielä 2009. Onko autossa Vantaalla tekniikka paikallaan vai onko se siirtynyt jo 10 vuotta sitten siihen E32 735i:hin, jonka myynti-ilmoon kuvat edellisellä sivulla oli? Jos tuo vanha tekniikanvaihto seisoo jossakin ilman tekniikkaa, saako siihen asentaa autoon kerran Suomessa muutoskatsastetetun vahvuisen toisen 246kW/330hp -tekniikan?"Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
Comment