Pikku hiljaa alkais kesäauto polttelemaan. Aluksi kiinnosti Camarot ja Mustangit. Sitten Chevellet ja Impalat. Jne.
...nyt heräsi pieni kiinnostus jopa vanhaan 7-sarjalaiseen. E32 V12:lla :think
Tarkoitus olisi lähinnä kruisailla ja nautiskella 1-3tkm kesän aikana ja pistää talveksi talliin.
Sinänsä ikää sais autolla olla sen verran, että arvo ei enää sen takia alene. Huoltojen/korjaamisten suhteen pitäisi olla kuitenkin sellainen auto mihin osia tarvittaessa löytää ja tekniikka sellaista, että Kuopiosta löytyy korjaamo joka osaa murheet fiksata.
Miten tommone E32 tai muu wanha bemari sopis tähän yhtälöön? Löytyykö niihin vielä osia vai tarviiko jokainen mutteri rikastaa kivestä asti? Minkälaiset vuosittaiset verot ja vakuutukset tommoseen hirviöön tulis?
Hintahaitari on lähtökohtaisesti n. 5000-20 000€. Sellainen pitää olla, että ei tarvii itse alkaa verhoiluja ja maalipintoja tekemään vaan pitäis olla priima tai ainakin todella siisti jo valmiiksi. Sekä toimiva tekniikka.
pienellä seikkailuhengellä matkaan ja japanista jokin sopiva? okei korjattavaa niissä on ja etukäteen ei tiedä mutta esim jokin alpina tai tosiaan iso koneinen seiska tms. maltilliset km ja vamhempi auto pitää ellei jopa nosta arvoa kun kunto on kohdallaan korissa!
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Nyt polttelee, nimittäin mini cooperit. Oisko tuollaista 2002-2004 cooperia mitään ideaa tuoda saksasta lomareissun ohessa jos saisi itselle sopivilla varusteilla? :think
Kattelin että veroja ei tarvis enää kauheasti maksaa ja vois olla Suomeen tuotuna ihan kohtuuhinnoissa. Onko jollain omaa kokemusta minien myymisestä, että kuinka pitkistä myyntiajoista puhutaan ja onko hinta laitettava kunnolla alakanttiin jos siitä sitten haluaa jossain vaiheessa eroonkin?
Paljonhan noissa on pieniä vikoja, eli tarkistuslistalla on paljon asioita mutta on se myös oman kokemuksen mukaan mukava ajella niin nappais kyllä ottaa tuollanen esim kesäksi ajoon
Joku keräilyautoksi sopiva malli esim E30 tai E34 mallivalikoimasta niin arvo vaan nousee tulevaisuudessa, jos kunto on priima ja pysyy sellaisena :think
320iS, E34M5 tai vaikka joku Alpina noin esimerkiksi. Tuohon budjettiin löytyy vaikka mitä mielenkiintoista..
Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota 320iS mallia.
E34M5 tai E39M5 on kyllä jo enemmän kuin kiinnostava autona. Hinnat on molemmissa varmaan niin matalalla kuin mihin ne menee. Noissa ämmäläisistä on vähän sellainen fiilis, että niissä saa kyllä sinänsä paljon autoa pieneen rahaan, MUTTA mitenkä loppuunpoljettuja ne alkaa jo olemaan? Oon hivenen kuullut, että noihin saa uppoamaan omaisuuden, jos/kun joutuu uusimaan vähän kaikkea. Huippuyksilöä taasen tuskin saa edullisesti, mikä on sinänsä ihan oikein. Noi on vähän semmoisia autoja, että kun alkaa olemaan useampi omistaja, niin siihen on aika varmasti mahtunut jo jokunen semmoinenki jolla on enemmän ollut tarkoituksena pitää hauskaa kuin vaalia sen arvokkuutta.
Alpinat on erittäin kiinnostavia. Tarjonta on vähäistä.
Omalla kohdalla on vähän se ongelma, että mikään ei nyt hirveästi polttele. Tuo käyttöauto on ihan OK. Mikäs tässä on se ongelma? Kun pitäisi poltella, tähän asti on aina halunnut jotenkin mennä eteenpäin jne.
E32 750iA on hieno vehje ja V12 on aina V12. Mutta omalla kohdalla siinä jäi vaivaamaan se painetehosteinen jarru, en koskaan päässyt sinuiksi sen jarrutuntuman kanssa. Ehkä täysinvarusteltu 740iA olisi järkevämpi? Jos alusta on kunnossa, niin se on oikein hieno ajettava ihan vakio pullarenkaillakin ja nahkasisustus on aina ylellinen. Tässä on taka-ajatuksena sen harrasteautoon tarvittavan rahamäärän minimoiminen. 20k€ on aika paljon autoon, jolla ajetaan 1-3tkm/v, tosin harrastukset maksavat ja enemmän järkeä vanhoissa bemuissa on kuin viineissä.
20k€ on paljon, mutta toisaalta tuolla jenkkipuolella sillä ei vielä kovin kummoista 60-70 luvun muskelia saa . Mutta eihän se 20k€ ole paljon, JOS siitä vuoden tai 4 päästä saa edelleen n. 20k€. Se on paljon kun käy ostaa 20k€:n uuden Skodan ja se on kahden vuoden päästä 10k€:n auto.
pienellä seikkailuhengellä matkaan ja japanista jokin sopiva? okei korjattavaa niissä on ja etukäteen ei tiedä mutta esim jokin alpina tai tosiaan iso koneinen seiska tms. maltilliset km ja vamhempi auto pitää ellei jopa nosta arvoa kun kunto on kohdallaan korissa!
En ole kyllä yhtään perehtynyt tuohon Japani-juttuun. Niin syvässä on ytimessä, että mitään Japanista tulevaa ja autoilua ei pitäis sotkea keskenään . Ehkä tuohonkin voisi vähän perehtyä. Wanhan auton ostaminen Saksasta/Japanista/USAsta on hivenen lottoamista ja toisaalta paljon pelastettavia yksilöitä löytyy ihan Suomestakin.
Nyt polttelee, nimittäin mini cooperit. Oisko tuollaista 2002-2004 cooperia mitään ideaa tuoda saksasta lomareissun ohessa jos saisi itselle sopivilla varusteilla? :think
Kattelin että veroja ei tarvis enää kauheasti maksaa ja vois olla Suomeen tuotuna ihan kohtuuhinnoissa. Onko jollain omaa kokemusta minien myymisestä, että kuinka pitkistä myyntiajoista puhutaan ja onko hinta laitettava kunnolla alakanttiin jos siitä sitten haluaa jossain vaiheessa eroonkin?
Paljonhan noissa on pieniä vikoja, eli tarkistuslistalla on paljon asioita mutta on se myös oman kokemuksen mukaan mukava ajella niin nappais kyllä ottaa tuollanen esim kesäksi ajoon
Toiste en Miniä hankkisi taakaksi, ainakaan näissä olosuhteissa. Eri asia, jos autoa voisi säilyttää jossain, ja ajella fiiliksen mukaan sen jokusen kymmentä kilometriä viikossa. Toisaalta tuohonkin virkaan hankkisin suoraan jonkin toisen ajokin. Autohan on parhaimmillaan superhauska, ja pikkusipistelyillä kuin karkki, jota jäisi mielellään ihailemaan parkkipaikalle pidemmäksikin ajaksi. R53 korimalli on myös kohtuullisen laadukas (pl.sisusta) ja vähämurheinen auto, suurin osa "tyyppivioista" on autofoorumeiden huuhaa-juttuja.
Sallitun annoksen ylitys aiheuttaa kuitenkin suunnattoman vitutuksen ja rattiin hyppääminen pakon edessä tuntuu ajatuksenakin vastemieliseltä. Auto on auttamatta jo todella vanha ja alkeellinen, karu, rämisevä, äänekäs, pieni, ja halvan oloinen.
Ostajakunta on hyvin rajallinen ja harrastajia on vähän. Mini saattaa puhutella useita, mutta säikäyttää helposti pois sellaisen joka ei ole moista aiemmin ajanut. Itsekin sain tämän kokea omaani myydessä. Ostajan markkinat. Samat yksilöt seisovat nettiautossa kuukaudesta toiseen useamman tuhannen ylihinnalla.
Omani meni lopuksi onnekkaasti kaverille, noin 7k€ hintaan. Kyseessä oli 2002 mallinen 120tkm ajettu, suhteellisen siisti ja ehjä, kohtuu hyvillä varusteilla oleva yksilö, jota oli korjattu isolla kädellä. Lisäpalikoita ainakin perusvirit, facelift-xenonit, kaksi laatuvanne/rengassarjaa, BC-Racing coiloverit, ja jotain muuta pientä ulkonäöllistä sipistelyä.
Toiste en Miniä hankkisi taakaksi, ainakaan näissä olosuhteissa. Eri asia, jos autoa voisi säilyttää jossain, ja ajella fiiliksen mukaan sen jokusen kymmentä kilometriä viikossa. Toisaalta tuohonkin virkaan hankkisin suoraan jonkin toisen ajokin. Autohan on parhaimmillaan superhauska, ja pikkusipistelyillä kuin karkki, jota jäisi mielellään ihailemaan parkkipaikalle pidemmäksikin ajaksi. R53 korimalli on myös kohtuullisen laadukas (pl.sisusta) ja vähämurheinen auto, suurin osa "tyyppivioista" on autofoorumeiden huuhaa-juttuja.
Sallitun annoksen ylitys aiheuttaa kuitenkin suunnattoman vitutuksen ja rattiin hyppääminen pakon edessä tuntuu ajatuksenakin vastemieliseltä. Auto on auttamatta jo todella vanha ja alkeellinen, karu, rämisevä, äänekäs, pieni, ja halvan oloinen.
Ostajakunta on hyvin rajallinen ja harrastajia on vähän. Mini saattaa puhutella useita, mutta säikäyttää helposti pois sellaisen joka ei ole moista aiemmin ajanut. Itsekin sain tämän kokea omaani myydessä. Ostajan markkinat. Samat yksilöt seisovat nettiautossa kuukaudesta toiseen useamman tuhannen ylihinnalla.
Omani meni lopuksi onnekkaasti kaverille, noin 7k€ hintaan. Kyseessä oli 2002 mallinen 120tkm ajettu, suhteellisen siisti ja ehjä, kohtuu hyvillä varusteilla oleva yksilö, jota oli korjattu isolla kädellä. Lisäpalikoita ainakin perusvirit, facelift-xenonit, kaksi laatuvanne/rengassarjaa, BC-Racing coiloverit, ja jotain muuta pientä ulkonäöllistä sipistelyä.
Mitä tarkoittaa tuo että säikäyttää pois sellaisen joka ei ole moista ajanut? Itsestä ainakin vaikutti 2005 cooper s varsin näppärältä autolta tiellä kuin tiellä. Ajelin kaupungissa, maantiellä keskinopeus 110km/h ja pieniä mutkateitä. Äärimmäisen helpon tuntuinen ajaa. Ajelin itse jonkun 500km :think
Meinaatko sitten, että sisustan laatu tuottaa pettymyksen?
Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota 320iS mallia.
E34M5 tai E39M5 on kyllä jo enemmän kuin kiinnostava autona. Hinnat on molemmissa varmaan niin matalalla kuin mihin ne menee. Noissa ämmäläisistä on vähän sellainen fiilis, että niissä saa kyllä sinänsä paljon autoa pieneen rahaan, MUTTA mitenkä loppuunpoljettuja ne alkaa jo olemaan? Oon hivenen kuullut, että noihin saa uppoamaan omaisuuden, jos/kun joutuu uusimaan vähän kaikkea. Huippuyksilöä taasen tuskin saa edullisesti, mikä on sinänsä ihan oikein. Noi on vähän semmoisia autoja, että kun alkaa olemaan useampi omistaja, niin siihen on aika varmasti mahtunut jo jokunen semmoinenki jolla on enemmän ollut tarkoituksena pitää hauskaa kuin vaalia sen arvokkuutta.
20k budjetti, veroineen noin 25k venyvänä pitäisi riittää jo aika messevän M5:n ostoon. Mobilessa ja muutamalla (mm. autohan.nl ja autoleitner.nl sekä pari muuta) sivustolla pyörii aika ajoin priimakuntoisia yksilöitä. Hyvien hinnat alkaa kipuamaan +25k korville ilman veroja mutta etsivä löytää. Oma mahtui noihin rajoihin... Varusteet ja individual-kamppeet vaikuttavat hintaan mutta myös auton arvoon pidemmässä juoksussa.
Skodassa monta hyvää asiaa esim. alusta on jämäkkä olematta silti paukku kova. Moottorikin on ihan pirteä. Ehdottomasti huonointa on kova rengasmelu. Ja yllättäen laatuvaikutelma ei ole ihan bimmerin tasolla..
Itsellä nyt uudemman korimallin manuaali RS TDI liisarina. Sitä ennen oli edellisen korimallin 1.8 TSI DSG Sport alustalla.
Noiden kokemusten perusteella, jos Skodista pitää valita, niin ottaisin 1.8 TSIn, jopa sillä DSG:llä. Vanhassa 1.8:ssa oli 20 kpl vähemmän heppoja, mutta tuo 1.8 TSI oli mukavampi, toki se oli automaatti, mutta itselle tuo diesel ja sen rajoittunut kierrosalue varsinkin on negatiivinen tekijä. Suorituskyvyltään aika lailla samoissa lukemissa. Uudemmassa korimallissahan on 1.8kin 180hv. Ajettavuudessa ei mitään dramaattista eroa ole RSn ja vakion välillä jos siihen ottaa Sport-paketin tai millä nimellä sitä nyt myydäänkin. Ja tuo diesel jos olisi automaatti, niin lisäisi mukavuutta todella paljon.
Rengasmelu ei vähentynyt juuri yhtään uudessa korimallissa ainakaan omaan korvaan. Se meteli on kova, ainakin e39iin verrattuna. Lisäksi ainakin itsestä tuntuu, että tuo uusi puskee vielä enemmän, alhaisemmassakin vauhdissa, tai sitten on vääränlaiset renkaat. Tuon melun osalta en osaa sanoa paljonko rengasvalinta vaikuttaa. Ne on olleet alla mitä leasingyhtiö on sinne ostanut.
Hiukan muovisia nuo ovat, mutta toisaalta Skodaan saa samaan hintaan ruksia koko lisävarusteluettelon millä halvin Audi A3 lähtee kaupasta, ja Golf menee siihen väliin. Hinta-laatu-suhteelta pidän aika hyvinä autona noita Octavioita. Ja kuljetuskapasiteettia on hyvin niin farkussa kuin hatchbackissäkin auton kokoon nähden. Aika hajuttomia ja mauttomia nuo on, toisaalta ihan ok autoja, ei ne vituta, eikä ne oikein mitään elämyksiäkään tarjoa, mutta hoitaa hommansa.
Edit: Ja kolme lastakin on aina saatu takapenkille kyytiin, niin että keskellä yksi ilman istuinta, toisella koroke ja kolmannella isompi istuin. Välillä se ok isompi projekti, mutta kaikki on aina mukaan saatu.
Miten tuntuu, että A6 Allroad:ien hinnat vaan pysyy ja pysyy korkealla. Saksassakin hinnat sellaisia, etten näe kannatusta hommata sieltäkään. Olenko oikeassa? Kaksosvaunut meni että hurahti audin konttiin, mersun konttiin renkaat irroitettuna ja könöttään selkänojaa vasten, ettei taustapeilistä näe mitään.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Onko kukaan seurannut e46 M3 hintoja ulkomailla, tai lähinnä miten on kehittyneet viime vuosina? Suomessa hintataso pysynyt samana jo kolme vuotta. 2013 hieroin kauppaa parista autosta hintaluokassa 25k€, tuolloin halvimmat oli 20k€ kieppeillä ja kalleimmat yhtä lukuunottamatta n. 30k€. Nyt Nettiauton halvin joku 22 tonnia. Ikä ja kilsat kasvaa, hinnat säilyy.
Comment