memebuy23buy

Viikon munakuski III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MR_piikki
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 1321
    • Pori

Eilen tummanharmaa X1 bmw teki perinteiset, 2 tiellä Humppilan kohdalla Poriin päin, saavuttaa mut vauhdilla ja ohi nopeasti. Maksimissaan minuutin päästä auto kihnuttaa mun edessä alinopeutta, itse siis liikenteessä raskaalla ajoneuvolla.

Mua ihmetyttää muutenkin tuo outo hyvinkin yleinen ilmiö, että iso auto on pakko saavuttaa vauhdilla ja siitä on päästävä hinnalla millä hyvänsä ohi, sen jälkeen kiire häviääkin ja alkaa ns. maisemien katselu alinopeudella. En ihmettele yhtään, että tämän ammatin harrastajia roikkuu ihmisten perseessä kiinni, kun tyyli on tälläinen.

Toinen ryhmä on nämä perässä erittäin lähellä aktiivisesti ohituspaikkaa hakevat, mutta ohi ei mennä vaikka vilkulla näyttäisi vapaasta välistä.. Kappas vaan kun tulee mäkinen maasto/ylämäki jne. tuplakeltaisilla niin sitten mennään ja auto tietenkin vastaan ja sitten seistäänkin jarrun päällä, ettei tämä reppanan maallinen vaellus lopu sen vinkkeli scanikan keulaan.

Anteeksi avautuminen.. patoutumat tulee taas ulos Onneksi alkaa viikonloppu.
    Gas or ass, no free rides

F10 520d lci
    E36 325 ahdistettu.

Comment

• nappe74
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 2846
      • South Carelia

Originally posted by MR_piikki View Post
      Eilen tummanharmaa X1 bmw teki perinteiset, 2 tiellä Humppilan kohdalla Poriin päin, saavuttaa mut vauhdilla ja ohi nopeasti. Maksimissaan minuutin päästä auto kihnuttaa mun edessä alinopeutta, itse siis liikenteessä raskaalla ajoneuvolla.

Mua ihmetyttää muutenkin tuo outo hyvinkin yleinen ilmiö, että iso auto on pakko saavuttaa vauhdilla ja siitä on päästävä hinnalla millä hyvänsä ohi, sen jälkeen kiire häviääkin ja alkaa ns. maisemien katselu alinopeudella. En ihmettele yhtään, että tämän ammatin harrastajia roikkuu ihmisten perseessä kiinni, kun tyyli on tälläinen.

Toinen ryhmä on nämä perässä erittäin lähellä aktiivisesti ohituspaikkaa hakevat, mutta ohi ei mennä vaikka vilkulla näyttäisi vapaasta välistä.. Kappas vaan kun tulee mäkinen maasto/ylämäki jne. tuplakeltaisilla niin sitten mennään ja auto tietenkin vastaan ja sitten seistäänkin jarrun päällä, ettei tämä reppanan maallinen vaellus lopu sen vinkkeli scanikan keulaan.

Tätähän se on...

Täällä kaakonkulmalla nuo pitkäkilpiset naapurin veitikat huolehtivat yleensä siitä että rekan ajaminen voi olla monesti yhtä helvettiä !!
      G30 530e xDrive A M-Sport -20

ex-Bimmerit:
      F10 525dA xDrive M-Sport -13
      E21 316 -80
      E91 330xdA M-Sport -06
      E53 X5 3.0iA Sport -04
      E91 335xiA M-Sport -08
      E60 530iA M-Sport -06
      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
      E91 320d -06
      E39 530iAT M-Sport -01
      E36 328iA -96
      E39 528iA -96
      E36 325i -92

Comment

• DWHLL
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 189
        • Espoo

Tänään joku keski-ikäinen audikuski yritti tulla kylkeen punaisen valon takaa. Sai just ja just jarrutettua A6:n keskelle risteystä, mutta puhelin pysyi kuitenkin tukevasti korvalla koko ajan.
        Ihme juntti.
        ------------
        f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
        e91 325d -07 Alpinweiß

ex:
        e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
        e81 120d M-sport -08 LeMans blau
        e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
        e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

Comment

• Raimo Miettinen
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 320

...itse siis liikenteessä raskaalla ajoneuvolla.

Näin talvinopeuksilla itse tykkään kyllä teikäläisistä. Reilu turvaväli vaan ettei kurat lennä tuulilasiin ja vakkarista nopeus talteen. Rentoa ajoa tiedossa, kun nopeus pysyy täällä lähes mäettömällä lounaiskulmalla raskaallakin kalustolla yllä. Ei löydy alinopeutta nysvääviä eikä välinpitämätöntä pumppausta nopeudessa.
          BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

Comment

• Topi08
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 4468
            • .

Jepjep... kävin tuossa aamulla heittämässä mutsin turun lentokentälle kun lähti taas muualle työhommiin.

Joku varmaan täältäkin tietää millainen tuo säkylä-turku tie on ajaa, ei ohituspaikkoja, metsää, mäkiä, mutkia.
            Yläneeltä turun lentokentälle saakka edessä joku perkeleen mercedes mies veti eka alinopeutta, ohi ei päässyt kun ohituspaikkoja ei ole, ja 3-4 autoa oli jonossa.
            Motarille kun päästiin niin tämä jonon vetäjä veti koko helvetin matkan ohituskaistaa pisin, ei auttanut valojen välkyttely tai mikään.

Pälvikaljusta sai kyllä pääteltyä millainen teiden omistaja siellä ajoi...

Comment

• mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2174
              • Himas

Originally posted by Topi08 View Post
              Jepjep... kävin tuossa aamulla heittämässä mutsin turun lentokentälle kun lähti taas muualle työhommiin.

Joku varmaan täältäkin tietää millainen tuo säkylä-turku tie on ajaa, ei ohituspaikkoja, metsää, mäkiä, mutkia.
              Yläneeltä turun lentokentälle saakka edessä joku perkeleen mercedes mies veti eka alinopeutta, ohi ei päässyt kun ohituspaikkoja ei ole, ja 3-4 autoa oli jonossa.
              Motarille kun päästiin niin tämä jonon vetäjä veti koko helvetin matkan ohituskaistaa pisin, ei auttanut valojen välkyttely tai mikään.

Turussa on muutenkin kusipäinen kulttuuri ajaa vasenta kaistaa ja jos vielä mahdollista, niin rinnakkain samaa vauhtia oikeaa kaistaa ajavan kanssa.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

Comment

• DWHLL
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 189
                • Espoo

Originally posted by Topi08 View Post

Noi on kyllä ärsyttäviä. En oo koskaan ymmärtänyt, että miten se on siltä teiden tukolta pois jos joku menee ohi ja katoaa horisonttiin.

Siitä Säkylä-Turku -tiestä on kuitenkin pakko kysyä, että tarkoitatko siis tietä 204? Itse olen ajanut siellä tosi paljon, enkä ole koskaan kokenut, että ohituspaikoista olisi puutetta.
                ------------
                f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                e91 325d -07 Alpinweiß

ex:
                e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

Comment

• Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17573
                  • Turku

Originally posted by DWHLL View Post
                  Siitä Säkylä-Turku -tiestä on kuitenkin pakko kysyä, että tarkoitatko siis tietä 204? Itse olen ajanut siellä tosi paljon, enkä ole koskaan kokenut, että ohituspaikoista olisi puutetta.
                  +1:think
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• MR_piikki
                    BTCF Member
                    • Apr 2006
                    • 1321
                    • Pori

Originally posted by Laku View Post
                    Jos on voiman puutetta
                    Gas or ass, no free rides

F10 520d lci
                    E36 325 ahdistettu.

Comment

• Topi08
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 4468
                      • .

Originally posted by Laku View Post
                      Jos on voiman puutetta
                      mutsin mersulla liikenteessä+jono, ei kehannu alkaa väkisin tunkemaan ohi

ja kyllä, juurikin tuo 204 tie kyseessä. eihän siinä mahdottomasti niitä ohituspaikkoja omasta mielestä ole, tuplaviivaa, mäkeä, metsää (huono näkyvyys tietyissä kohdissa).
                      Kyllähän siinä yhdestä autosta pääsee aina ohi, jos vaan yrittää, mutta tänäänkin eka kuljettaja meni tuosta mersukuskista ohi vasta hiirikosken risteyksen jälkeen jolloin on vähän suoraa. Tosin liikennettäkin oli tuohon 7-8 aikaan vaikeuttamassa menoa

Comment

• Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17573
                        • Turku

Jos on voiman puutetta
                        Ihan samaa mietin, mutten viitsinyt lesoilla
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8282
                          • Järvikylä (Nakkila)

Originally posted by DWHLL View Post
                          Noi on kyllä ärsyttäviä. En oo koskaan ymmärtänyt, että miten se on siltä teiden tukolta pois jos joku menee ohi ja katoaa horisonttiin.

Tykkään kans ko. tiestä, hyvässä kunnossa, suht vähän liikennettä, ohituspaikkoja mukavasti ja ei kameroita. Siellä pääsee ohi jopa firman transportterilla.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• TimE39
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 174
                            • Espoo

Keskustassa Munkkivuoressa joku pelle MB ML420 cdi:llä liikenteessä viron rekkareilla eilen (kuski näytti suomalaiselta).
                            Tulin Läpinmäentietä ja menossa Turunväylälle kun tällänen möhkäle tuli valoissa vierelle.
                            Ensinnäkin hän ei oikein rattia osannu kääntää ja tuli puoliks mun kaistalle ja jouduin vähän väistelemään, mutta tuli kuitenkin nätisti seuraaviin valoihin mun perään.
                            Valoista sit lähtikin nasta laudassa ohi ja jarrutti heti eteen seuraaviin punaisiin valoihin juuri ennen Turunväylää.
                            Siitä se sitten lähitikin nasta laudassa hyvä ettei vetäny ulos siinä ekassa mutkassa turtsalla itse en edes viittiny kauheesti kokeilla pysyä perässä Jaggella kun tollanen mylly vastassa
                            Vähitellen sit sainkin tän pellen taas kii kun kaveri rupes himmailemaan ohituskaistalla.
                            Ohitti autot meni sivuun ja päästi mutkin ohi, mutta hetiku olin menny ohi nii kaveri hyppäs perseeseen kii ja pysy siinä vaikka talla pohjassa vähän kokeilin.
                            Sitten mulla menikin hermot tähän arjen sakariin ja annoin sille kilometrin verran hiekkamyrkyä ihan kaistan vasemmasta reunasta, mutta eipä häntä pahemmin kiinnostanut vaa pysy siinä perässä.
                            Katsoi kyllä vähän vihaisesti ohittaessa.
                            En edes tiedä mistä tämä pelle oikein nii provosoitui mutta kyllähän näitä tuolta liikenteestä päivittäin löytyy.
                            Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                            ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                            ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

Comment

• BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

Paikka: Vihdintietä etelään -> kehä 1 itään.
                              Aika 10:45
                              Munakuski: E34 touring TUF-xxx

Ohitit koko jono reipasta ylinopeutta bussikaistaa pitkin, meinasit töötätä kehä 1:lle liittymässä olevaa perseeseen, jäit 10cm päähän takapuskurista ja LÄHDIT RAMPISSA OHITTAMAAN SOKKONA!

jospa jättäisit autolla ajamisen, se ei selkeästi ole sun juttus.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

Comment

• joonak
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2005
                                • 45

Originally posted by TimE39 View Post
                                Keskustassa Munkkivuoressa joku pelle MB ML420 cdi:llä liikenteessä viron rekkareilla eilen (kuski näytti suomalaiselta).
                                Tulin Läpinmäentietä ja menossa Turunväylälle kun tällänen möhkäle tuli valoissa vierelle.
                                Ensinnäkin hän ei oikein rattia osannu kääntää ja tuli puoliks mun kaistalle ja jouduin vähän väistelemään, mutta tuli kuitenkin nätisti seuraaviin valoihin mun perään.
                                Valoista sit lähtikin nasta laudassa ohi ja jarrutti heti eteen seuraaviin punaisiin valoihin juuri ennen Turunväylää.
                                Siitä se sitten lähitikin nasta laudassa hyvä ettei vetäny ulos siinä ekassa mutkassa turtsalla itse en edes viittiny kauheesti kokeilla pysyä perässä Jaggella kun tollanen mylly vastassa
                                Vähitellen sit sainkin tän pellen taas kii kun kaveri rupes himmailemaan ohituskaistalla.
                                Ohitti autot meni sivuun ja päästi mutkin ohi, mutta hetiku olin menny ohi nii kaveri hyppäs perseeseen kii ja pysy siinä vaikka talla pohjassa vähän kokeilin.
                                Sitten mulla menikin hermot tähän arjen sakariin ja annoin sille kilometrin verran hiekkamyrkyä ihan kaistan vasemmasta reunasta, mutta eipä häntä pahemmin kiinnostanut vaa pysy siinä perässä.
                                Katsoi kyllä vähän vihaisesti ohittaessa.
                                En edes tiedä mistä tämä pelle oikein nii provosoitui mutta kyllähän näitä tuolta liikenteestä päivittäin löytyy.
                                Niin ja tässä se munakuski oli kummassa autossa? Taisi olla molemmissa.

Comment

Working...
                                X