Paha sanoa... Noi on kyllä ollut aika liipaisinherkkää sakkia ja taitaa olla niin, ettei agendallakaan ole aina niin väliä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?
Collapse
X
-
Originally posted by ;4066673Vielä kun keksivät miten rokottaa puuttuvasta dpf:sta niin voi tulla penaltia ja liputus stop but not go-pit stopille. :think
Dieselautoilijat sabotoivat suodattimiaan
Kehittyykö diesel vastoin VTT:n tutkijan olettamuksia?
– Kun tavoitellaan pieniä hiilipäästöjä, silloin dieselmoottori on hyvä vaihtoehto. Se on energiatehokas, mutta siinä on vaikeasti puhdistettavat pakokaasut.
Uusimpien dieselautojen typenoksidipäästöt uskomattoman alhaisia – yksi Mersu puhalsi nollat!
...vai onko -jälleen kerran- kyseessä autotehtaiden huijaus :think
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostJ esso-baari juttua.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Eipä se olis ovin iso vaiva ruuvata lambda anturia irti ja kokeilla vaikka teräslanganpätkällä, onko siellä pöntössä mitään. Sitä varten saa kyllä hyvin osviittaa jo pelkästä pakokaasun hajusta. Noi ilman DPF:ää olevat autot haisee ihan v*tun pahalta. Mun puolesta saisivat poistaa kilvet jokaisesta sellaisesta. Uudet suodattimetkaan eivät maksa enää älyttömästi, niin turha sitä on silläkään koittaa perustella. Joskus oli hienoa poistella katalysaattorit autosta, nykyään semmoisen laittaa ihan mielellään autoon, vaikkei olis edes pakko. Vaimentaa sopivasti ääntä, ei vie juurikaan tehoa ja eipä tarvitse haistella kitkerää pakokaasun käryä, kun se katti poistaa senkin. Kaipa se diesel-porukkakin joskus viisastuu...Last edited by Juppe; 27-02-2019, 10:18.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostNoi ilman DPF:ää olevat autot haisee ihan v*tun pahalta. Mun puolesta saisivat poistaa kilvet jokaisesta sellaisesta. Uudet suodattimetkaan eivät maksa enää älyttömästi, niin turha sitä on silläkään koittaa perustella....
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostEipä se olis ovin iso vaiva ruuvata lambda anturia irti ja kokeilla vaikka teräslanganpätkällä, onko siellä pöntössä mitään. Sitä varten saa kyllä hyvin osviittaa jo pelkästä pakokaasun hajusta. Noi ilman DPF:ää olevat autot haisee ihan v*tun pahalta. Mun puolesta saisivat poistaa kilvet jokaisesta sellaisesta. Uudet suodattimetkaan eivät maksa enää älyttömästi, niin turha sitä on silläkään koittaa perustella. Joskus oli hienoa poistella katalysaattorit autosta, nykyään semmoisen laittaa ihan mielellään autoon, vaikkei olis edes pakko. Vaimentaa sopivasti ääntä, ei vie juurikaan tehoa ja eipä tarvitse haistella kitkerää pakokaasun käryä, kun se katti poistaa senkin. Kaipa se diesel-porukkakin joskus viisastuu...F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostMikä pakko se katalysaattori on sieltä poistaa? Ilman dpf:ää mutta katalysaattori paikoillaan ei haise kyllä juurikaan sen kummemmalta oli dpf paikoillaan tai ei. Se kitkerä katku kielii kyllä usein vuotavasta suuttimesta. Meillä on toisessa paikoillaan ja toisesta poistettu. Saa olla paikoillaan niinkauan kun kaikki toimii ja ei ole ongelmia, jos niitä tulee niin aj tech reissu ja hoidetaan ongelma pysyvästi pois.
Ja jos ohjelma tehty hyvin, niin ei todellakaan hajussa huomaa mitään eroa vaikka dpf poistettu. Kunhan katti paikoillaan.
Eri juttu sitten noi paskat bulkki ohjelmat.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Kyllä se oma mese ainakin tyhjällä pöntöllä haisi. Ei hirveästi, mutta eipä hajusta voinut erehtyä peruuttaessa tai kun sen laittoi aamulla tulille katoksessa. Tuohon aikaan ei kattejakaan tavattu jättää pönttöön (ja tuntuu siltä, että aika harva sen sinne jättää). Katin puuttumisen huomaa kyllä heti. Ei tuu sitä "uimahallin" hajua putkesta vaan kitkerä vanhan mustalaislavetin käry. Sama homma bulkkisoftalla ja sitten ihan autokohtaisesti puukotetulla tunnetun ohjelmantekijän softalla. Ei se kuitenkaan juuri pöllytellyt. Enää en kyllä pönttöä alkaisi tyhjentämään. Samalla purkamisen vaivalla laittaisin uuden tilalle.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostMun puolesta saisivat poistaa kilvet jokaisesta sellaisesta. Uudet suodattimetkaan eivät maksa enää älyttömästi, niin turha sitä on silläkään koittaa perustella.
...ja nyt tulee pomppu heikkotehoisesta käsijarrusta. Perusteeksi joku virkaheitto hopotti että ainakin kaksi kuolee joka vuosi koska käsijarru on pettänyt jne. Liekö samalle virkaheitolle kukaan koskaan tavuttamalla kertonut kuinka monta kuolee hiukkaspäästöjen takia per anno.
jutusta poimittua:
Suomen laki ei kriminalisoi hiukkassuodattimen poistoa. Ainoa sanktio on auton hylkäys katsastuksessa.
Ammattimaisesti tehdyt DPF-poistot eivät kuitenkaan jää kiinni katsastuksissa, joissa yleensä tarkastetaan auto vain silmämääräisesti. Lisäksi raja-arvot ovat katsastuksissa niin väljät, että edes päästöjen kymmenkertaistuminen ei narauta autoilijaa.
Comment
-
-
Kyllähän toi diesel auto on jo nykyään sen luokan ongelma koko maapallolle, että 100% käyttökielto kaikille dieselillä käyville laitteille välittömästi.
Suomi voi näyttää esimerkkiä.
Itseäkin nolottaa ja odottelen syytettä tulevaksi , tiedä kuinka monta ihmistä olen dieselillä ajaessa tappanut.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostItseäkin nolottaa ja odottelen syytettä tulevaksi
Comment
-
Comment