Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeniitti
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 575
    • 127.0.0.1

    Mulla on sama kokemus jostain autosta, en muista mikä silloin oli kierrossa. Variantti uupui, niin piti olla coc.

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5061
      • Paimio

      Originally posted by zeniitti View Post
      Mulla on sama kokemus jostain autosta, en muista mikä silloin oli kierrossa. Variantti uupui, niin piti olla coc.
      Mikäs se semmoinen variantti on?

      Ainakin minulla saksan otteessa on kohdassa v7 (Co2g/km) 0202 joten kai tuon nyt pitäisi riittää?

      Siitä ainakin otan scannin ja laitan tuohon mukaan.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        Originally posted by TheRipper View Post
        Mikäs se semmoinen variantti on?

        Ainakin minulla saksan otteessa on kohdassa v7 (Co2g/km) 0202 joten kai tuon nyt pitäisi riittää?

        Siitä ainakin otan scannin ja laitan tuohon mukaan.


        Kohta D.2.

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5061
          • Paimio

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Okei...mitäköhän tuo sitten saksan rekisteriotteessa vastaa kun eihän tietenkään tuota suomen otetta ole ennenkuin verot on maksettu!

          Hahah! on tämäkin taas niin tätä.

          Noh jokatapauksessa nyt on jätetty ilmoitus tullin sivuilla. Katsotaan mitä tykkäävät. :think
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17855
            • PKS

            Originally posted by brainsurgery View Post
            Joskus kun jotain Volkswagenia olin rekisteröintikatsastamassa niin sain vastauksen että vaatimuksenmukaisuustodistus tarvitaan jos saksalaisessa rekisteriotteessa ei ole merkitty varianttia.

            Mahtaneeko pitää edelleen paikkansa.
            Pitää paikkansa. Toisaalta jos pystyt sille katsurille osoittamaan sen jotenkin, esim. runkonumerosta tai vastaavasta suomessa jo rekisterissä olevasta ajoneuvosta (sama kori (huom. fl/prefl), vaihteisto, malli, vetotapa - ja sen rekisteritunnus tiedossasi) niin se on ihan katsurista kiinni onnistuuko ilman. Olen monesti huomannut että se on ihan tuon asiakaspalvelijan mielenkiinnosta kiinni hoituuko homma helpolla vai aletaanko nus.. ja säätämään ECE todistuksen kanssa. Muutahan sillä paperilla ei tee, tarkoitus on vain saada auton massat, akselileveydet, co päästöt jne kirjattua suomalaiseen otteeseen.

            Kannattaa silti aina muistaa pyytää todistus mukaan jos se ei auton papereiden tai huoltokansion yhteydessä ole. Se on kuitenkin jokaisen auton mukana toimitettu tehtaalta lähtiessä, joten voi olla vain kadonnut matkalle. Viimeisen oman hankinnan yhteydessä muistin kysyä sitä paperia kaupantekovaiheessa ja automyyjä lupasi sen hoitaa perästä (= ilmeisesti osti paperin paikalliselta BMW diileriltä, tai mistä minä tiedän?), saapui postissa juuri ennen paperi- ja byrokratiasodan alkua Suomeen.
            Last edited by Dualfun; 12-04-2016, 14:25.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

            E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Originally posted by theripper View Post
              okei...mitäköhän tuo sitten saksan rekisteriotteessa vastaa kun eihän tietenkään tuota suomen otetta ole ennenkuin verot on maksettu!
              d.2

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Originally posted by TheRipper View Post
                Okei...mitäköhän tuo sitten saksan rekisteriotteessa vastaa kun eihän tietenkään tuota suomen otetta ole ennenkuin verot on maksettu!
                Nounou. Ennen veron maksua -rekisteröintikatsastuksen yhteydessä -saat suomalaisen tilapäisen otteen (ei oikeuta käyttää tieliikenteessä-huomautuksella) ja tilapäisessä otteessa on kaikki tarpeelliset tiedot sikäli mikäli katsuri on osannut lukea oikein saksalaista otetta, mistä johtuen kannattaa tavata yhdessä katsurin kanssa ettei tapahdu vihreitä... Saksan otteessa on kaikki eri ruutuihin kirjatut jutut avattu selkosaksankielellä.

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Muutahan sillä paperilla ei tee, tarkoitus on vain saada auton massat, akselileveydet, co päästöt jne kirjattua suomalaiseen otteeseen.

                  Kannattaa silti aina muistaa pyytää todistus mukaan jos se ei auton papereiden tai huoltokansion yhteydessä ole. Se on kuitenkin jokaisen auton mukana toimitettu tehtaalta lähtiessä, joten voi olla vain kadonnut matkalle.
                  Kyllä, aivan, mutta CoC pitäisi seurata aina autoa mukana, niin sanoo EU-säädöksetkin. Rahanarvoinen paperi muutoinkin (kysy vaikka japaniantuojien ketjussa) ja erityisesti jos tästä aivopierusta kaikkine ihmeellisine hullutuksineen nimeltä autovero päästään eroon ja simsalabim huomaat antavasi vaihdokkia saksalaiseen autokauppaan... Ilman mitään kuitusen rajoitteita.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Itellä kans nyt rekisteröinti/maahantuontikatsastus seuraavaksi vuorossa. Eroaako nyt jotenki ruotsintuonti saksantuonnista? Ei tässä ny muita papereita oo mukana ku nuo ruottalaiset otteet sekä ohje- ja huoltokirja. Eikö tämmönen perus e46 toukka(320d manuaali vm. 00) oo jo niin nähty malli, et tarviiko tähänki coc todistuksen? :think
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Juuzmo
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 339

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Joo on se vaikeaksi tehty kyllä mitä sitä hieman silmäilin.

                      Mutta ei kait nyt EU alueen autoihin sentään mitään vaatimuksenmukaisuustodistuksia tarvita? CO2 arvohan lukee saksan rekisteriotteessakin.

                      Noh jos jotain oleellista jää pois niin kaipa ne sitten sitä pyytää osaavat. Pääasia että saa tuon hakemuksen sisään jotta ajoaika säilyy.
                      Tuo nettipalvelu kun näyttää olevan niin hankala kuin olla voi, niin saako paperiversiota enään kiikuttaa tulliin jos niin haluaa? :think

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        Originally posted by Juuzmo View Post
                        Tuo nettipalvelu kun näyttää olevan niin hankala kuin olla voi, niin saako paperiversiota enään kiikuttaa tulliin jos niin haluaa? :think
                        Mikäs tuostaa hankalan tekee? Samat dokumentit mitä perinteisestikkin pitää lähettää. Kyllä sen voi edelleen toimittaa autoverotusta tekeviin toimipisteisiin papereinakin.

                        Jos ne tarvittavat varianttitiedot ei löydy tyyppikilvestä tai Saksan otteesta, niin ei siinä auta selittää "että onhan näitä ollu ennenki"
                        CO2 tiedot ei ole ne mitä katsastusasemalla tarvitaan tietää pelkästään. Jos konttori haluaa yli 130€ todistuksen hankkimisesta, kannattaa hommata itse.
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • nokonzok
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2013
                          • 826
                          • Espoo

                          Originally posted by Cunttory View Post
                          Jos ne tarvittavat varianttitiedot ei löydy tyyppikilvestä tai Saksan otteesta, niin ei siinä auta selittää "että onhan näitä ollu ennenki"
                          CO2 tiedot ei ole ne mitä katsastusasemalla tarvitaan tietää pelkästään. Jos konttori haluaa yli 130€ todistuksen hankkimisesta, kannattaa hommata itse.
                          Itse olen tästä kyllä hieman eri mieltä. Minkä ihmeen takia jokaisesta autosta tarvitsee hankkia erikseen 130 € hintainen paperi kun niitä on viranomaisten tiedostoissa vaikka kuinka paljon? Ihan noin ylipäätään ylimääräisten lippujen ja lappujen vaatiminen katsastuksessa on aika lähellä vapaan liikkuvuuden rajoittamista.

                          Comment

                          • Cunttory
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1772
                            • Kuopio

                            Originally posted by nokonzok View Post
                            Itse olen tästä kyllä hieman eri mieltä. Minkä ihmeen takia jokaisesta autosta tarvitsee hankkia erikseen 130 € hintainen paperi kun niitä on viranomaisten tiedostoissa vaikka kuinka paljon? Ihan noin ylipäätään ylimääräisten lippujen ja lappujen vaatiminen katsastuksessa on aika lähellä vapaan liikkuvuuden rajoittamista.
                            En minäkään kannata todellakaan tuota käytäntöä, mutta noin se vaan tahtoo yleensä mennä rekisteröintikatsastusvaiheessa.
                            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5061
                              • Paimio

                              Originally posted by nullzwei View Post
                              Nounou. Ennen veron maksua -rekisteröintikatsastuksen yhteydessä -saat suomalaisen tilapäisen otteen (ei oikeuta käyttää tieliikenteessä-huomautuksella) ja tilapäisessä otteessa on kaikki tarpeelliset tiedot sikäli mikäli katsuri on osannut lukea oikein saksalaista otetta, mistä johtuen kannattaa tavata yhdessä katsurin kanssa ettei tapahdu vihreitä... Saksan otteessa on kaikki eri ruutuihin kirjatut jutut avattu selkosaksankielellä.
                              En minä ainakaan saanut katsastuksesta muuta kuin pelkän siirtoluvan...ei mitään tilapäisiä otteita.. :think
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • Cunttory
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2004
                                • 1772
                                • Kuopio

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                En minä ainakaan saanut katsastuksesta muuta kuin pelkän siirtoluvan...ei mitään tilapäisiä otteita.. :think
                                Tuliko hylsy?
                                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎