Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 928 GTS
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1561
    • Helsinki

    Originally posted by nullzwei View Post
    Tullin äijät miettii jotain mossen verotusarvoa jopa kuukausitolkulla Alle kympin veroja ei btw peritä. Prosessi kuitenkin on käyty läpi ja pahimmillaan kesäharrasteauton hankkinut kuluttaja ei koko kesänä pääse esimerkiksi Viron tai Saksan MG-kokoontumisajoon eli miittiin koska fucking tullin ajolupa ja tarrakilvet. Tuo Porschen verotusarvo on siis ihan linjassa koska vain tulli.
    Mikä on Mossen, MG:n ja 356:sen uusi vastaava auto? Tuollaisen tulli joutuu yhden veron laskukaavan mukaan keksimään jotta se pystyy määrittämään nuo kympin verot.

    Tulisi oikeasti halvemmaksi vapauttaa kaikki yli 25-30v vanhat kokonaan veroista. Mutta tätä ei voi tietenkään tehdä koska se söisi pohjaa pois uudempien verottamiselta. Joka tapauksessa 25v ikäisissä on pahimmillaan suorastaan järkyttävä muutos veron määrässä yhden vuorokauden kohdalla.
    -92 928 GTS
    -98 550 Maranello

    Comment

    • 205/65-15H
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1422

      HS:n juttu Petteri Snellistä


      Kantsii lukea ja kommentoida, aika lohduton kuva jäi lukijalle autoveron tulevasta kehityksestä Suomessa.
      e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
      e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
      Ioniq5 AWD -22
      Leaf 40kwh -18

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        Ihan noob näiden autoverotusjuttujen kanssa. Mitähän vanhasta perus e46 320d toukasta voisi kuvitella olevan vero? Vm. 2000 ja ajettu vain vaivaiset 410tkm.
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6770
          • PK-seutu

          Originally posted by Thuppu View Post
          Ihan noob näiden autoverotusjuttujen kanssa. Mitähän vanhasta perus e46 320d toukasta voisi kuvitella olevan vero? Vm. 2000 ja ajettu vain vaivaiset 410tkm.
          Et kertonut onko vuoden 2000 alku- vai loppupäästä, mutta äkkivilkaisulla näyttäisi vero jäävän alle neljän sadan euron, että eipä siinä montaa euroa muutu suuntaan tai toiseen rekisteröintikuukautta muuttamalla
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            Näyttäis ensirekisteröinti tapahtuneen 11.4.2000 ruotsissa. Auto on edelleen ruotsin kilvissä ja rekisterissä, mutta tietojen mukaan seisonnassa. Jos tommosesta erehtyis kaupat tekeen, niin miten sen uskaltaa ajaa kotiin, auto siis suomessa tällä hetkellä? Riittääkö tos et tekee vaan tullin sivuilta käyttöönottoilmoituksen? :think Niin ja katkeaako ruotsin rekisteröinti automaattisesti kun se rekisteröidään suomeen?
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Pred
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 442
              • E-Pohjanmaa

              Tänään tuli Lappeenrannasta päätös palautuksesta. Huhtikuussa 2015 jätetty ja maksupäivä 15.4. Vaasasta ei ole kuulunut mitään, samaan aikaan jätetty valitus kun tuohon nyt tulleeseen.
              Tesla Model 3 Performance
              EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
              EX: VW Touran 2.0 TDI
              EX: VW R6 Polo GTI
              EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
              EX: BMW E91 325dA M-sport
              EX: BMW E46 320d touring M-sport
              EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
              EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
              EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
              EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                [QUOTE=Thuppu;3722686]Näyttäis ensirekisteröinti tapahtuneen 11.4.2000 ruotsissa. Auto on edelleen ruotsin kilvissä ja rekisterissä, mutta tietojen mukaan seisonnassa. Jos tommosesta erehtyis kaupat tekeen, niin miten sen uskaltaa ajaa kotiin, auto siis suomessa tällä hetkellä? Riittääkö tos et tekee vaan tullin sivuilta käyttöönottoilmoituksen? :think Niin ja katkeaako ruotsin rekisteröinti automaattisesti kun se rekisteröidään suomeen?[/]

                Teet kaupat, kauppakirjan, hommaat siirtotarrat, vakuutuksen ja teet tullin sivuilla siirtolupa-anomuksen.

                Sitten tullista käyttölupa, maahantuontikatsastus ja auton verotus.

                Auto poistuu Ruotsin rekisteristä kun Ruotsin Trafikverket saa tiedon että auto on rekattu Suomeen. Käytännössä viranomaisten tulisi kyetä asiassa tiedonvaihtoon mutta todennäköisesti on tarpeellista toimittaa kopioasiakirja rekisteröinnistä Suomeen sekä auton ruotsalaiset kilvet viimeisen ruotsalaisen omistajan kautta Trafikverketiin. Muutoin auto jää roikkumaan Ruotsin rekisteriin ja tuottaa aiheetonta harmia viimeiselle omistajalle. Ruotsin viranomaiset ovat auttavaisia, osaavat myös neuvoa mitä dokumentteja tarvitsevat jotta asia saadaan päätökseen.

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  Originally posted by 205/65-15H View Post
                  HS:n juttu Petteri Snellistä


                  Kantsii lukea ja kommentoida, aika lohduton kuva jäi lukijalle autoveron tulevasta kehityksestä Suomessa.
                  Snell näköjään hallitsee sarkasmin, eikä todellakaan kertonut mitään mikä auttaisi verottajaa.

                  Edit. Hesarin toimittajalle sattunut tittelin osalta totaalimoka. Mr. Autovero-titteli on Heikki Kuitusen ikioma.
                  Last edited by nullzwei; 12-04-2016, 07:09.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5061
                    • Paimio

                    Näköjään veroilmoituksen voikin tehdä sähköisesti tullin sivuilla jo.

                    Ajattelin jo eilen tehdä mutta taitaakin vaatia katsastustodistuksen liitteeksi? :think

                    Parempi siis mennä katsastuksesta läpi.

                    Tämän veron määrä onkin sitten täydellistä arpapeliä kun Mahti ei Zetaa tunne...mistä lie verotusarvon pierasevan sitten.

                    Viime vuonna oli yksi about saman ikäinen zeta verotettu n. 5000€ joten kaipa se sen alle pitäisi jäädä...:think
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Näköjään veroilmoituksen voikin tehdä sähköisesti tullin sivuilla jo.

                      Ajattelin jo eilen tehdä mutta taitaakin vaatia katsastustodistuksen liitteeksi? :think
                      Kaikkea muutakin joutuu silppuna sisään syöttämään, Co2-päästöarvoista lähtien

                      Liitetiedostovaatimukset muistinvaraisesti:
                      1. alkuperämaan rekisteriote
                      2. kauppakirja
                      3. katsastustodistus Suomessa
                      4. vaatimustenmukaisuustodistus (Co2-päästöarvo)
                      5. siirtolupa

                      Ajoneuvon huonoon kuntoon voi vedota, ajoneuvon tarkastus tullin aloitteesta. Kilometrimääräänkin voi vedota, dokkarit pitää olla.

                      Järjestelmä antaa palata täydentämään tietoja. Puhelinkuvat kelpaa. Jos esimerkiksi kauppakirja on kaksisivuinen niin molemmat sivut voi liittää samaan "pakettiin".

                      Reipas tunti tuossa meni, ähkiessä ja kir... eeh puhistessa.

                      Tullin antama ohje on tosi puutteellinen, miksi eivät am. ohjesivulle kirjoita mitä kaikkia dokkareita tulevat obligatorisesti vaatimaan että ilmoituksen saa edes lähetettyä?

                      Kysely on myös moninkertaista, kaikki tiedot on jo mm katsastustodistuksessa. Ts. mitä muuta tulli tarvitsee arpoakseen mahdista verotusarvon.

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        saissea

                        tämmönen viesti sieltä tulee:

                        Tulli on vastaanottanut autoveroilmoituksenne.

                        Ilmoitamme sähköpostilla antamaanne osoitteeseen, kun autoveropäätös on valmis ja noudettavissa Autoverotuksen sähköisessä asiointipalvelussa. Mikäli tarvitsemme lisätietoja, lähetämme siitä erillisen pyynnön.

                        HUOM! Älä vastaa tähän viestiin, koska se ei palaudu lähettäjälle.
                        Last edited by nullzwei; 12-04-2016, 10:23.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5061
                          • Paimio

                          Originally posted by nullzwei View Post
                          Kaikkea muutakin joutuu silppuna sisään syöttämään, Co2-päästöarvoista lähtien

                          Liitetiedostovaatimukset muistinvaraisesti:
                          1. alkuperämaan rekisteriote
                          2. kauppakirja
                          3. katsastustodistus Suomessa
                          4. vaatimustenmukaisuustodistus (Co2-päästöarvo)
                          5. siirtolupa

                          Ajoneuvon huonoon kuntoon voi vedota, ajoneuvon tarkastus tullin aloitteesta. Kilometrimääräänkin voi vedota, dokkarit pitää olla.

                          Järjestelmä antaa palata täydentämään tietoja. Puhelinkuvat kelpaa. Jos esimerkiksi kauppakirja on kaksisivuinen niin molemmat sivut voi liittää samaan "pakettiin".

                          Reipas tunti tuossa meni, ähkiessä ja kir... eeh puhistessa.

                          Tullin antama ohje on tosi puutteellinen, miksi eivät am. ohjesivulle kirjoita mitä kaikkia dokkareita tulevat obligatorisesti vaatimaan että ilmoituksen saa edes lähetettyä?

                          Kysely on myös moninkertaista, kaikki tiedot on jo mm katsastustodistuksessa. Ts. mitä muuta tulli tarvitsee arpoakseen mahdista verotusarvon.

                          http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...itus/index.jsp
                          Joo on se vaikeaksi tehty kyllä mitä sitä hieman silmäilin.

                          Mutta ei kait nyt EU alueen autoihin sentään mitään vaatimuksenmukaisuustodistuksia tarvita? CO2 arvohan lukee saksan rekisteriotteessakin.

                          Noh jos jotain oleellista jää pois niin kaipa ne sitten sitä pyytää osaavat. Pääasia että saa tuon hakemuksen sisään jotta ajoaika säilyy.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Joo on se vaikeaksi tehty kyllä mitä sitä hieman silmäilin.

                            Mutta ei kait nyt EU alueen autoihin sentään mitään vaatimuksenmukaisuustodistuksia tarvita? CO2 arvohan lukee saksan rekisteriotteessakin.
                            Käynee sekin. Hyvä kuva dokkarista vaan. Ilman co2-tietoa tulli ei pysty tekemään vertailua onko massa- vaiko co2-perusteinen autovero pienempi, erityisesti vähän vanhempien autojen ja useamman erilaisen verotaulukon vuoksi.

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Joskus kun jotain Volkswagenia olin rekisteröintikatsastamassa niin sain vastauksen että vaatimuksenmukaisuustodistus tarvitaan jos saksalaisessa rekisteriotteessa ei ole merkitty varianttia.

                              Mahtaneeko pitää edelleen paikkansa.

                              Comment

                              • zeniitti
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 575
                                • 127.0.0.1

                                Mulla on sama kokemus jostain autosta, en muista mikä silloin oli kierrtossa. Variantti uupui, niin piti olla coc.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎