Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    Originally posted by nokonzok View Post
    Itse olen tästä kyllä hieman eri mieltä. Minkä ihmeen takia jokaisesta autosta tarvitsee hankkia erikseen 130 € hintainen paperi kun niitä on viranomaisten tiedostoissa vaikka kuinka paljon? Ihan noin ylipäätään ylimääräisten lippujen ja lappujen vaatiminen katsastuksessa on aika lähellä vapaan liikkuvuuden rajoittamista.
    Samaa mieltä. Tullin netti-ilmoitus"PALVELU" on askel oikeaan suuntaan mutta kun sitä on päässyt tekemään kaikesta kaiken turpaan saaneet tullivajakit niin sitten se on yliampuva että notta. Ja kankea. (Haluatteko lukea käyttöehdot btw)

    CoC taas kuuluu luokkaan: uusimuotoinen EU-säädösten mukainen rekisteriote sisältää jo kaikki, mm co2- tiedot, vanhassa Saksan otteessa niitä ei välttämättä ollut, eikä katsuri osannut lippulappua lukea. Edelleen: koska yksi jäsenvaltio on jo auton rekisteriin hyväksynyt niin toisen jäsenvaltion täytyy selkeästi osoittaa etteivät rekisteröinnin yhteydessä tehdyt vaatimukset lippulapuista ole tavaroiden vapaan liikkuvuuden rajoite.

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      Omassa varianttitiedot kyllä löytyy, mut ei co2 arvoja...
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17855
        • PKS

        Originally posted by Thuppu View Post
        Itellä kans nyt rekisteröinti/maahantuontikatsastus seuraavaksi vuorossa. Eroaako nyt jotenki ruotsintuonti saksantuonnista? Ei tässä ny muita papereita oo mukana ku nuo ruottalaiset otteet sekä ohje- ja huoltokirja. Eikö tämmönen perus e46 toukka(320d manuaali vm. 00) oo jo niin nähty malli, et tarviiko tähänki coc todistuksen? :think
        Tästä kun viimeiset viestit luet tältä päivältä niin kyllä, tarvitset sen. Ellei siellä ruotsin otteessa satu olemaan varianttia, esim. mun E46 Compactin koko rimpsu on e1*2001/116*0167*07, variante 31. Eli nyt kun sitä ei ole niin itse menisin sinne kyselemään mikä homma ja katsomaan jos selvittäisiin ilman sitä. Virallisesti se toki pitäisi olla.

        Originally posted by Thuppu View Post
        Omassa varianttitiedot kyllä löytyy, mut ei co2 arvoja...
        Ei pitäisi haitata mitään, co2 tieto löytyy noiden yo. takaa Trafin järjestelmästä - ainakin näiden tusinapelien kanssa. Mutta sullahan oli -00 vuotinen, se menee painon mukaan - ei tarvita rekisteröintiä varten. Vai tarviiko se ny olla verotusta varten sitten, että Tulli pääsee tutkimaan pienimmän mahdollisen % - Nulli tulee ja kertoo meille kohta.
        Last edited by Dualfun; 12-04-2016, 16:37.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

        E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Variantti selviää auton alustanumerosta, miksi siitä pitäisi erikseen olla joku todistus. Erillisellä todistuksella todistetaan asia, joka jo papereissa valmiiksi seisoo.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            Ok, kyllä otteessa on toi koko variantti(tyyppihyväksyntä?) rimpsu. Joten ehkä näillä sit pärjää. Menee mun "budjettituonti" pieleen jos vielä jotain toista sataa maksavaa paperilappusta pitää hommata. Se ku on jo kymmenen rossaa auton hinnasta...
            Last edited by Thuppu; 12-04-2016, 16:55.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5061
              • Paimio

              Originally posted by Cunttory View Post
              Tuliko hylsy?
              Ei, vaan ihan hyväksytysti läpi meni....vaikka oikein persetuuri kävi ja toinen parkkivalo paloi siinä hetkessä kun katsastusmies autoon istui! Mutta ei muuta valitettavaa.

              Eihän nykyään enään printatakaan välttämättä otteita lainkaan ja kakkososahan maksaakin jo.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                Originally posted by TheRipper View Post
                Ei, vaan ihan hyväksytysti läpi meni....vaikka oikein persetuuri kävi ja toinen parkkivalo paloi siinä hetkessä kun katsastusmies autoon istui! Mutta ei muuta valitettavaa.

                Eihän nykyään enään printatakaan välttämättä otteita lainkaan ja kakkososahan maksaakin jo.
                Kyllä sieltä pitäis tulla nykyäänkin ykkösosa jossa lukee rajoituksissa juurikin se "ei oikeuta käyttämään liikenteessä ennen rekisteröintiä" otetunnus 001, mutta eihän sillä mitään tee käytännössä kun sitä ei tarvitse rekisteröidessäkään näyttää konttorilla.
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  No niin. Kävin rekisteröintikatsastuksessa ja hyvä homma oli se ettei tarvinnu alkaa hommaamaan mitään coc-paperia, variantti löyty tietokannasta. Säästy sit ne rahat kunnostamiseen. Hylsy tuli, sen verran välystä löyty etupäästä sekä yks iskari oli loppu ja jarruletku huono.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • _Sylin_teri_
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 366
                    • Suomi finland

                    Originally posted by nokonzok View Post
                    Itse olen tästä kyllä hieman eri mieltä. Minkä ihmeen takia jokaisesta autosta tarvitsee hankkia erikseen 130 € hintainen paperi kun niitä on viranomaisten tiedostoissa vaikka kuinka paljon? Ihan noin ylipäätään ylimääräisten lippujen ja lappujen vaatiminen katsastuksessa on aika lähellä vapaan liikkuvuuden rajoittamista.
                    Ainakin kahden edellisen e91:n rekisteröinnissä ei tarvinnu tuota vaatimuksenmukaisuustodistusta hommata. Ainaki ekalla kerralla katastus ukkeli kaivo varmaan 10min jotai tietokoneelta ja totes että tässähän tää on

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      Tulli laittoin vastaselityspyynnön koskien oikaisuja joista en valittanut 60 päivän määräajassa. Juu, oma moka kun ei tullut oltua aktiivinen, mutta kun kyse oli vain muutamista satasista, niin asia jäi ja sillon oli muuta menossa elämässä, seli seli.

                      Mutta vaikka ihan kiusallaan on yritettävä saada kaikki pois mitä irtoaa. Eli jatketaan peliä.




                      Mukana on lausuntoja eri virkailijoilta, yms. ja päätös, että ei käsitellä koska mennyt aika yli, tapaukset menee hallinto-oikeuteen annoin selityksen tai en. Haluan antaa vastineen, mietin mikä olisi viisain selitys?



                      Tuo punaisella ympyröity pistää silmään. Eihän tuo ole totta.
                      Koska eihän se tulli ole noudattanut 17.4.2015 tehtyä muutosta KHO 2014/182 edellyttämällä tavalla, eli käyttäen pienintä veroprosenttia. Vaikka tuossa mulle tulleessa lähetteessään niin väittää. Nykyisin tulli toimii KHO2014/182 päätöksen mukaan.

                      Mielestäni Tullin olisi pitänyt korjata oma-alloiitteisesti tekemänsä virheelliset päätökset ja muutoksenhaut. Syksyllä 2015 tulli alkoi käyttämään oikeasti pienintä veroprosenttia ja prosenttien vertailutaulukot, yms. ilmestyi tullin sivuille.

                      Tuliko syksyllä joku laki, tms asetus mikä velvoitti tullin toimimaan näin, kuten nykyään toimii? Vai rupesiko tulli oma-aloitteisesti toimimaan näin?
                      Osaisi sitten rustailla tuohon vastineeseen myös tuosta jotain.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2979
                        • Uusimaa

                        Muutama viikko sitten toin 2006 530dA:n. Eipä tällä kertaa löytynyt CoC.ta, mutta varianti oli onneksi otteessa ja kelpasi katsastuksessa iha nniin kuin pitikin. Aikoinaan toin pari 2004:ta ja niissä ei ollut varianttia otteessa.
                        Minusta Töllin sähköinen systeemi on muuten ok, mutta eihän siinä ole huomioitu sitä lainkaan, kun tuo hunokuntoisen
                        Auton jotuu kuitenkin viemään näytille. Jos järjestelmä olisi fiksu (Tullin tyypit fiksuja, huutonaurua...), tuossa tulisi uusi kohta, kun ruksaa "huonokuntoinen". Silloin tulisi kohta, jossa kertoo pointit, ja voisi laittaa esim valokuvia ja vikakoodilistoja liitteeksi.
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • AnttiJuhani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 2056
                          • Kittilä

                          Minkälaisista virheistä ja vioista olette saaneet tullilta veronalennusta? Mulle on aina sanottu että "kuuluu ikään".

                          Edellinen e46: tuulilasi halki laidasta laitaan, näkökentässä -> oli pakko vaihtaa.. keulassa pieni pusu josta puskurissa nyrkin kokoinen pahkura ilman maalia, sumuvalo sisässä.. siirtopumppu viallinen suomeen tuotaessa ja auto ei startannut aina -> kuitti uudesta ja vaihtotyöstä.. ovessa ja konepellissä ruostetta kohtuu paljon.

                          Ei sentin senttiä tullut verohelpotusta. Vaikka ei tuossa autossa ole edes tuhatta euroa veronmäärä, niin silti ihmetyttää :think Pitäisikö auton olla oikeasti rusina tai ilman moottoria oleva että se noteerataan.

                          EDIT: Ja autoa näytin tullissa ja kuvat otettiin. Kuitteja eivät edes halunneet nähdä.

                          Comment

                          • zeniitti
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 575
                            • 127.0.0.1

                            Jotkut on ihan saanu kyllä hyvitystä ihan naarmuista yms. pienestä. Ja autot on ollu jotain 2000 alun kippoja.

                            Comment

                            • AnttiJuhani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 2056
                              • Kittilä

                              No minustakin tuntuu että tuulilasi nyt ainakin on seikka minkä pitää olla ehjä. Iästä riippumaton asia. Se voi olla kulunut mutta ei kyllä kahdessa osassa niinkuin minulla oli. Joka kerta kun olen kertonut tullille tornioon auton virheistä, niin vastaus on aina sama: ei vaikuta verotusarvoon, kuuluu auton ikään, ei edes kannate yrittää huonokuntoisena. Sama homma jatkui muonion tullissa. Nopeaa kuvat ja äijä sanoo että tuskinpa tämä mihinkään vaikuttaa.

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                Ite ainakin lisäilin kuvia korroosiovaurioista ja kertomuksen pdf:nä mitä vikoja autossa on, sekä katsastuspaperin jossa alustaviat listattuna. Et saa ny sit nähä miten suhtautuvat..? Netissä siis täyttelin ton "autoveroanomuksen" mikä ny onkaan nimeltään...

                                Miten kauan yleensä noissa päätöksissä on kestänyt?
                                Last edited by Thuppu; 14-04-2016, 16:28.
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎