Koko ajanhan hinta halpenee melko lineaarisesti ajan funktiona, eikä minään kerran vuodessa tapahtuvana ilmiönä.
Muuta väittävät voisivat vaihteeksi huutelun sijaan esittää faktaa oman näkemyksensä tueksi
Osta uusi ja myy sitä samantien samaan hintaan. Ei taida kauppa käydä. Veikakaan, että alle päivän vanhasta hyvä kun saa 90% takaisin. Jos on paljon varusteita tai omituinen väriyhdistelmä niin ei sitäkään. Miten tämä on huomiotu mahdissa?
Varmaan huomioidaan sitä kautta, että perustuu myynnissä oleviin autoihin? Onko sinulla syytä epäillä jotain muuta vai mistä moinen heitto?
Millä perustelet sen lineaarisuuden minkä tuossa aikaisemmin väitit olevan olemassa?
Edit:
Jos vaikka verrataan käänteisesti kamelin ruumiinlämmön kehitystä vuorokauden aikana, suhteutettuna koko auton elinkaareen, yksilöön joka lopulta päätyy keräilykappaleeksi, on kuvaaja tarkempi kuin tuo "melko lineaarinen" kuvaaja.
Jos en olisi ostanut marraskuussa olisi toki ollut pakko, jos samanlaisen auton haluaa tänään? Vai voiko vaan ostajille ilmoittaa, että teidän hinta on pitänyt tippua 10 % joten minun pitää saada se nyt halvemmalla?
Mutta mahdissa erona siis 2,5 %, ja myynnissä olevat samassa hintaTASOSSA kuin marraskuussakin, mitään romahdusta ei tullut vuoden vaihteessa. Asia, josta on spekuloitu.
Ketkä me? Mikä fakta?
Niin, en ole enää varma mistä sinä kuvittelet "keskustelevasi", joten turha tätä on jatkaa kun et näytä edes tietävän mitä asiaa yrität kommentoida.
Mutta tuossa taannoin spekuloitiin topikkiin liittyen sitä, kannattaako loppuvuonna tuotua autoa verottaa vasta vuoden vaihteen jälkeen. Väite oli, että hinnat tippuvat mahdissa 10 % vuoden vaihteen jälkeen. Totuus on se, että näin ei käy edes mahdissa, vaan hinnat tippuvat keskimäärin tasaisesti joka kuukausi.
Palataan, kun joku (täysjärkinen) tuo jotain uutta infoa asiaan
Jos en olisi ostanut marraskuussa olisi toki ollut pakko, jos samanlaisen auton haluaa tänään? Vai voiko vaan ostajille ilmoittaa, että teidän hinta on pitänyt tippua 10 % joten minun pitää saada se nyt halvemmalla?
Mutta mahdissa erona siis 2,5 %, ja myynnissä olevat samassa hintaTASOSSA kuin marraskuussakin, mitään romahdusta ei tullut vuoden vaihteessa. Asia, josta on spekuloitu.
Niin, en ole enää varma mistä sinä kuvittelet "keskustelevasi", joten turha tätä on jatkaa kun et näytä edes tietävän mitä asiaa yrität kommentoida.
Mutta tuossa taannoin spekuloitiin topikkiin liittyen sitä, kannattaako loppuvuonna tuotua autoa verottaa vasta vuoden vaihteen jälkeen. Väite oli, että hinnat tippuvat mahdissa 10 % vuoden vaihteen jälkeen. Totuus on se, että näin ei käy edes mahdissa, vaan hinnat tippuvat keskimäärin tasaisesti joka kuukausi.
Palataan, kun joku (täysjärkinen) tuo jotain uutta infoa asiaan
Hienoa että olet ymmärtänyt asian kuten minäkin; MAHTI ei ole tehty täysjärkisten käytettäväksi.
Rohkenen vielä kysyä että joko selvisi mistä (riippumattomasta) tahosta mahtin autohinnat oikein tulevat.
Varmaan huomioidaan sitä kautta, että perustuu myynnissä oleviin autoihin? Onko sinulla syytä epäillä jotain muuta vai mistä moinen heitto?
Kerron nyt ihan ensin miten se mahti tarkkaan ottaen oikeasti toimii. Siis kun sieltä saat markkina-arvon x niin millä laskukaavalla tulli on niistä pyyntihinnoista siihen lukuun päätynyt. Kun tuon pystyt kertomaan niin katsotaan sitten tarkemmin miten uuden auton kaupasta ulos ajamisen aiheuttama arvon alenema on kaavassa huomioitu.
31.12.2006 530xd 190tkm. yleinen myyntihinta=13740
01.01.2007 530xd 190tkm yleinen myyntihinta= 15848
Nyt 23.01.16:
31.12.2006 530xd 190tkm. yleinen myyntihinta=13373
01.01.2007 530xd 190tkm. yleinen myyntihinta=14633
Laskin siis ensin tuon 2007 mallin ja kerkesin jo iloita että sieltähän tipahti ~7.5% pois, mutta tuo 2006 laskelma palauttaa maan pinnalle
Miksi tuon 2007 mallin hinta laski enemmän kuin 2006?
vastaus.
MAHti:ssa tehdään joku ihmeellinen 9.5% lisävähennys, kun auto on 9 vuotta tai enemmän vanhempi.
Eihän tuossa mitään järkeä ole, mutta noin se menee.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Miksi tuon 2007 mallin hinta laski enemmän kuin 2006?
vastaus.
MAHti:ssa tehdään joku ihmeellinen 9.5% lisävähennys, kun auto on 9 vuotta tai enemmän vanhempi.
Eihän tuossa mitään järkeä ole, mutta noin se menee.
Tuleekohan laskennalliseen vähittäismyyntihintaan paremmat alennukset tietyn iän jälkeen? Siis nämä alennukset, joilla pyritään poistamaan tilastollisen menetelmän epävarmuustekijöitä.
Vertailuna omat kokemukset, tosin MARVO puolelta, mutta pitäisi järjellisesti ainakin jollain tasolla korreloida toki MAHTI kanssa tässä asiassa:
-Auto jolla ikää 6v - MARVO laittoi 10%
-Auto jolla ikää 10v+ - MARVO laittoi 15%
Tuleekohan laskennalliseen vähittäismyyntihintaan paremmat alennukset tietyn iän jälkeen? Siis nämä alennukset, joilla pyritään poistamaan tilastollisen menetelmän epävarmuustekijöitä.
Tulee. Tulli ei näitä kauhean tarkkaan mainosta eli sisäiset ohjeet kertoo tarkemmin. Ne pitää kaivaa sieltä suunnilleen hohtimilla mutta on ne niiden pakko antaa pyydettäessä. Ellei kellään ole niitä jo kaivettuna. Tosin mistään ei voi tietää onko uudempia ohjeita otettu käyttöön ellei asiaa selvitä tullista niillä hohtimilla kaivamalla.
Esityksessä ehdotetaan autoverolain muuttamista siten, että Suomeen määräaikaiseen käyttöön tulevien leasing- ja vuokra-autojen verotusmenettelyä muutettaisiin. Leasing- ja vuokra-autojen ensirekisteröinnin yhteydessä olisi mahdollista hakea ennakkoon ajoneuvojen viennistä ulkomaille maksettavaa palautusta. Ennakkoon maksettava palautus laskettaisiin kaavamaisesti henkilöautojen keskimääräisen arvon alenemisen perusteella. Kun ennakkoon myönnettävä palautus vähennettäisiin kannettavasta autoverosta, maksettavaksi jäisi vain ajoneuvon Suomessa tarkoitettuun käyttöaikaan suhteutettu osuus verosta. Kun ajoneuvo vietäisiin maasta vuokrasopimuksen päättyessä, tasattaisiin kaavamaisesti laskettu ennakkopalautus siihen todelliseen veron määrään, joka ajoneuvon arvossa on jäljellä vientihetkellä. Autoveron vientipalautuksesta tehtävä 300 euron vähennys poistettaisiin ja pienin palautettava määrä alennettaisiin 500 euroon. Vientipalautuksen edellytyksiä muutettaisiin myös eräiltä muilta osin. Lakiin lisättäisiin päätösten sähköistä tiedoksiantoa koskevat säännökset. Veroviranomaisen valtuutta määrätä autoveroilmoituksen antamistavasta ehdotetaan laajennettavaksi. Laki autoverolain muuttamisesta on tarkoitettu tulemaan voimaan tammikuun 1 päivänä 2017.
Esityksessä ehdotetaan autoverolain muuttamista siten, että Suomeen määräaikaiseen käyttöön tulevien leasing- ja vuokra-autojen verotusmenettelyä muutettaisiin. Leasing- ja vuokra-autojen ensirekisteröinnin yhteydessä olisi mahdollista hakea ennakkoon ajoneuvojen viennistä ulkomaille maksettavaa palautusta. Ennakkoon maksettava palautus laskettaisiin kaavamaisesti henkilöautojen keskimääräisen arvon alenemisen perusteella. Kun ennakkoon myönnettävä palautus vähennettäisiin kannettavasta autoverosta, maksettavaksi jäisi vain ajoneuvon Suomessa tarkoitettuun käyttöaikaan suhteutettu osuus verosta. Kun ajoneuvo vietäisiin maasta vuokrasopimuksen päättyessä, tasattaisiin kaavamaisesti laskettu ennakkopalautus siihen todelliseen veron määrään, joka ajoneuvon arvossa on jäljellä vientihetkellä. Autoveron vientipalautuksesta tehtävä 300 euron vähennys poistettaisiin ja pienin palautettava määrä alennettaisiin 500 euroon. Vientipalautuksen edellytyksiä muutettaisiin myös eräiltä muilta osin. Lakiin lisättäisiin päätösten sähköistä tiedoksiantoa koskevat säännökset. Veroviranomaisen valtuutta määrätä autoveroilmoituksen antamistavasta ehdotetaan laajennettavaksi. Laki autoverolain muuttamisesta on tarkoitettu tulemaan voimaan tammikuun 1 päivänä 2017.
Ja sitten odotellaan koska tuo laitetaan uusiksi. Minä kun niin haluaisin vuokrata 2006 vuoden ferrarin tai vastaavan, mutta kun niistä pitää maksaa kymmeniä tuhansia veroja :(
Comment