Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14583
    • Oulu

    #106
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Tilasin autonvaraosat24:stä hella anturin, tuli hellan paketissa ja johdossa hellan tarra. Itse anturissa lukee Siemens. :think

    edit: täysin samanlainen kuin orkkis siemens, bmw logo viilattu pois.
    Jotain tälläistä ounastelinki.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8094
      • Willähde

      #107
      Mitkä merkit kertovat suoraan että irrallinen kampiAxel on käyttökelvoton/roskislavakamaa?
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3030
        • Sjundeå

        #108
        Originally posted by peltone View Post
        Mitkä merkit kertovat suoraan että irrallinen kampiAxel on käyttökelvoton/roskislavakamaa?
        No ainakin se jos se on poikki tai jos siitä selvästi puuttuu paloja.

        ...ehkä selvät naarmut kauloissa myös...
        -25 Toyota Proace City Verso
        -23 Nissan Leaf

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15305
          • Ajamisen Iloa

          #109
          Olisiko hyödyllistä perustaa aerodynamiikka aihe forumille?
          Joko rata-autoilun tai tekniikan alle.
          Vai onko niin että ne joita asia kiinnostaa etsikööt sen muualta.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4180

            #110
            Mikä syy on jakopään rattaiden kiinnityspultien vasenkätisiin kierteisiin nokkakeppien päissä?

            Jotenkin kun järkeilee, niin normaali oikeakätinen kierre pyrkisi kiristämään pulttia kun ketju vetää rattaita, mutta vasenkätinen jenga taas pyrkii löysäämään pulttia.

            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #111
              Originally posted by bemmeri View Post
              Mikä syy on jakopään rattaiden kiinnityspultien vasenkätisiin kierteisiin nokkakeppien päissä?

              Jotenkin kun järkeilee, niin normaali oikeakätinen kierre pyrkisi kiristämään pulttia kun ketju vetää rattaita, mutta vasenkätinen jenga taas pyrkii löysäämään pulttia.

              Pyrkiikö se vastustava voima avaamaan pultteja, eli voimahan on päinvastainen kun niitä pyörittävä voima?

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4180

                #112
                Originally posted by Micce///M View Post
                Pyrkiikö se vastustava voima avaamaan pultteja, eli voimahan on päinvastainen kun niitä pyörittävä voima?

                Nokkakeppien pyörimissuunta "kiristää" vasenkätistä kierrettä. Mutta veto tulee rattaalta, jolloin ratas pyörittäisi pulttia auki kun nokkakeppi vastustaa.

                Kestäähän nuo kiinni kun kova momentti.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Risto113
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1203
                  • GrassLake

                  #113
                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Nokkakeppien pyörimissuunta "kiristää" vasenkätistä kierrettä. Mutta veto tulee rattaalta, jolloin ratas pyörittäisi pulttia auki kun nokkakeppi vastustaa.

                  Kestäähän nuo kiinni kun kova momentti.
                  Terävä nykäys toiseen suuntaan tulee sammuttaessa(kin), en tiedä liittyykö tähän mitenkään.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16593
                    • Asikkala

                    #114
                    Monessa moottorissa merkistä riippumatta on ko. pultti oikeankätisellä kierteellä...

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3426
                      • Kotka

                      #115
                      Soveltuuko tämä työkalusarja E30 sopivien jarruputken päiden tekemiseen?

                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5425
                        • Oulu

                        #116
                        Millasia vehkeitä on nämä Jaguarin XF:t dieselinä?

                        http://www.nettiauto.com/jaguar/xf/8362225

                        Omaan silmään kyllä helkkarin hyvännäköinen auto.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11223
                          • Oulu

                          #117
                          Originally posted by Skarpa View Post
                          Soveltuuko tämä työkalusarja E30 sopivien jarruputken päiden tekemiseen?

                          http://m.motonet.fi/fi/tuote/765240/...kityokalusarja
                          Kyllä. Ei tuo maailman paras vehje oo, mut oon silti jo neljään autoon tehnyt tuolla jarruputket.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3426
                            • Kotka

                            #118
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Kyllä. Ei tuo maailman paras vehje oo, mut oon silti jo neljään autoon tehnyt tuolla jarruputket.
                            Ok, sillä mennään sitten.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2371
                              • Tammela

                              #119
                              Originally posted by Skarpa View Post
                              Soveltuuko tämä työkalusarja E30 sopivien jarruputken päiden tekemiseen?

                              http://m.motonet.fi/fi/tuote/765240/...kityokalusarja
                              Jos vähänkin enemmän noita joutuu tekemään, niin bilteman viilapenkkiin kiinnitettävä kaksoiskartiotyökalu on paljon parempi. Ei ole ainakaan mua kaduttanut noin jälkikäteen sen osto.
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • Micce///M
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2008
                                • 3552
                                • Hämeenlinna

                                #120
                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Nokkakeppien pyörimissuunta "kiristää" vasenkätistä kierrettä. Mutta veto tulee rattaalta, jolloin ratas pyörittäisi pulttia auki kun nokkakeppi vastustaa.

                                Kestäähän nuo kiinni kun kova momentti.
                                Juu, mutta veikkaisin että se vastustava voima aiheuttaa päinvastaisia voimia kierteen pyörimissuuntan nähden ja sen takia on on katsottu aiheelliseksi toteuttaa noin. Kiinni pysymiseen taas riittää se momentti millä ne kiristetään.

                                Comment

                                Working...
                                X