Ei käy.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
visko
Mahtaneeko m50/m52 visko käydä m20? Entäs siivet onko mitään eroja? :think-e28 520i sedan vm 83 --Bronzitbeige metallic-
-e36 320 cabriolet vm 96 --Cosmosschwarz Metallic-
-EX:e36 316 sedan vm 96-- Schwarz II-
-EX:e36 325 cupee vm 92 --Sterlingsilber Metallic-
-EX:e36 316 vompatti vm 95 -- Alaskablau Metallic-
-e39 520 sedan vm 01--Schwarz II-
Comment
-
-
Originally posted by konsumies View PostMistäs porukka on tilaillut pdc-antureita? Kamalan hintaisia marmorilla.
Hakusessa olis -03 e39iin. Ebayssa ja Alibabassa noita on vaikka kuinka.VW passat 1.9tdi 4motion
E36 "328" cabrio
Comment
-
-
Oma -01 E39 sai uudet käytetyt tutkat (3 oli pimeänä) Bematorilta. Kävin itse hakemassa, niin sai heti testattua toimivuuden ja nähtyä alkuperäisyyden.
Hinta oli tietenkin yksi motiivi ja lisäksi halusin alkuperäiset, enkä harakirejä.i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne
Comment
-
-
Originally posted by Palehti View PostOma -01 E39 sai uudet käytetyt tutkat (3 oli pimeänä) Bematorilta. Kävin itse hakemassa, niin sai heti testattua toimivuuden ja nähtyä alkuperäisyyden.
Hinta oli tietenkin yksi motiivi ja lisäksi halusin alkuperäiset, enkä harakirejä.Seat Leon Cupra ST
F20 116d
e87 116i
Comment
-
-
Originally posted by Palehti View PostMuistaakseni maksoivat 25€ / kpl.
Alkuperäiset uudet taitaa olla satkun kalliimmat :think
Ja joo, marmorilla ovat toista sataa kappaleSeat Leon Cupra ST
F20 116d
e87 116i
Comment
-
-
Originally posted by Palehti View PostMuistaakseni maksoivat 25€ / kpl.
Alkuperäiset uudet taitaa olla satkun kalliimmat :think
Comment
-
-
F1x 535d omistajat..voisiko joku mitata pakoputken ulostulojen halkaisijan paljonko on..
Tänks !Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Onko jossain joku laskuri, tms. jolla voisi haarukoida perävälityksen tihennyksen vaikutusta?
En tarvii sellaista laskuria jolla lasketaan erilaiset välityssuhteet ja niiden vaikutus renkaan pyörimisnopeuteen (tai auton nopeuteen), vaan semmoinen laskuri/ohjelma josta näkisi suoraan vaikuttavan vääntömomentin renkaalle/tiehen.
Jotenkin ei mene jakeluun, se hyöty mitä yleensä puhutaan perän tihentämisen vaikutuksista, etenkin kun usein mainitaan että vaikuttaa kaikilla vaihteilla ja merkittävästi auton kiihtymiseen.
Nouseeko esim. vartin loppunopeus vai ei, jos perän tihentää vaikka 2:80-->3:30 perällä?
Toki ymmärrän että liikkeelle lähtö on tiuhalla perällä parempi kun pienimmällä vaihteella saadaan enemmän momenttia tiehen ja pidosta riippuen saadaan parempi lähtö, jolloin vartin aika voi olla merkittävästi parempi, mutta miten se loppunopeus? Mutta käsittääkseni ensimmäisillä metreillä ei ole niin suurta merkitystä loppunopeuteen. Eli käytännössä välityksen tiuhentaminen vaikuttaa ainoastaan pienimmän vaihteen kohdalla, jos vaan vaihteita on "riittävästi" ettei joudu ajamaan rajoitinta vasten suurimmalla vaihteella? Juu, esim. vartilla optimi olisi että juuri maalilinjalla alkaisi rajoitin paukkumaan suurimmalla vaihteella. Mutta nyt mietin tilannetta jossa auto kulkee huippuja enemmän kuin vartin loppunopeus on ja miten perävälitys vaikuttaa kiihtyvyyteen muuten kuin lähdössä paikaltaan.
Karkea esimerkki: jos perävälitystä tihennetään niin paljon että alkuperäinen ykkösvaihe olisi kokonaisvälitykseltään uudella perällä sama kuin tiuhan perän kakkosvaihe. Eli on saatu uudella perällä ykkösvaihteelle huomattavasti suuremmin vaikuttava momentti tiehen, mutta edelleen siellä on se kakkonen ja muut vaihteet joilla käytetään moottorin huippuvääntöalue hyödyksi. Niin millä tavalla se eroaa ajetaanko (tai pyöriikö renkaat) kakkosella vaikka 50km/h tai 70km/h ja toisella perällä vastaavien vaihteiden lukemat olisi 60 ja 80km/h.
Jos unohdetaan vartti ja lähetään vaikka kiihdyttämään 50km/h vauhdista vaikka 200km/h, vaihdelaatikosta valitaan sopiva vaihde jolla sillä nopeudella saadaan suurin momentti tiehen ja lähetään latomaan pykäliä sisään, niin miten tiheämällä välityksellä oleva perä voisi kiihtyttää nopeammin? (toki lähdössä voi olla pientä eroa suuntaan tai toiseen, koska moottorin vääntöhuippu voi sattua jommalle kummalle perävälitykselle paremmin, mutta ero häviää viimeistään kun vaihdetaan vaihteita). Edelleen kyse autosta jossa huippunopeus olisi tiuhalla perällä enemmän kuin tuo esimerkissä mainittu 200km/h.
Kyllä, perän vaihtoa mietin, mutta yritän järkeillä onko siinä järkeä vai ei.Last edited by bemmeri; 28-07-2017, 10:04.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment