Ainakaan saman ikäluokan A4 ei ollu moksiskaan akun vaihdossa parkkiksella ilman koodaamista
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by -Markus- View PostAinakaan saman ikäluokan A4 ei ollu moksiskaan akun vaihdossa parkkiksella ilman koodaamistaF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Onko kellään tullu vastaan Suomessa tai lähellä tämmöisiä loivia kartioita, ruostumattomana mieluiten? Halkaisiat saisi olla 2,5"-3,5" ja pituutta 150-200mm.
Joskus oon käyttäny meijeriputken/prosessiputken supistuskartioita, mutta ne on niin jyrkällä kulmalla olevia tumppeja.
Meren takana noita ois, mutta aika hintavia ja postikuluja ois ainakin siitä paikasta tullu reilu satannen.
Tai onko jollain tiedossa paikka joka voisi tuommoisen pyöräyttää tehdä virabelina?Last edited by bemmeri; 03-03-2018, 17:34.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostMiten teillä on autovahat kestäny konepesun liuottimia? Olisi tarkoitus auto vahata kevään aikana mutta mahtaako vahat olla pesulan lattiakaivossa jo muutaman pesukerran jälkeen?
Jos pintaa haluaa oikeasti pitää kunnossa, niin kiertäisin pesukoneen kaukaa ja pesisin käsin. :thinkF11 530DA X-drive M-sport -12
Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Comment
-
-
Onko jollekin tuttu Audi? Reklamaatio tuolle myyjäliikkeelle vireillä (Vantaan automyynti) ja kiinnostaisi kuulla entiseltä omistajalta, missä kunnossa auto häneltä lähti. Ei syyttävällä sävyllä entistä omistajaa kohtaan, mutta aseeksi tuota paskalafkaa vastaan
Edit. Sori, kuva on nettiautosta kokoa "Namibialainen kondoomi"'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
E-Vac
Täällä on muutamalla tuo amerikan Joen kotkotus E-Vac pakoputkessa. Ootteko seurannut miten tuo imee erilaisissa putkistosetupeissa?
Laitoin tuon viime talvena ohjeiden mukaan. Eli pakokaasun tulosuuntaan tuo lovi ja samoin kuten tuossa kuvassa.
Nyt tuossa putkistoa tein uusiksi (joustopätkät laitoin jos saisi apua siitä löystyviin V'bandeihin ja samalla sitten loppupätkäkin uusiksi) ja kokeilin tuota E-vac venttiiliä miten vaikuttaa imuun kun lisäilee mutkia, vaimenninta yms. putkistoon. Sen enempää ottamatta kantaa mikä vaikutti mitenkin, mutta merkillinen huomio että videolla olevalla esimerkkisetupilla tuo venttiili toimii hyvin, jos sen kääntää "väärin päin". Jos oli ohjeiden mukaan laitettu, niin puhalti ulos päin, eli lievää ylipainetta.
Ihan järjen vastaista, ainakin muutaman suunnittelu- ja remppaoluen jälkeen.
Tyhjäkäynnillä on hyvin imua ja kierroksilla imee jo reilusti kun venttiili vikapäin. "Tyhjäkäynnin" virkaa toimittaa hiustenkuivaaja ja kuumailmapuhallin, "kierroksilla" sitten toisella röörillä on lehtipuhallin tuomassa virtausta. Enpä tiedä tai oo laskenut mitään lukuja, mutulla mennään ja aika samalle tuo virtaus tuntuu jos koittaa kädellä putken päästä käynnissä olevasta autosta.
Jos ottaa tuon suoran putken pois ja etenkin nuo mutkat ja vaimentimen, niin venttiili imee hyvin vaikka olisi oikein päin. Heti kun vastusta tulee vähän, niin toisin päin toimii paremmin.
Oikee paikkahan tuolle ois kollektorissa, mutta ei raaski laittaa toista laajakaistaa ja tuo venttiili pitää olla lambdan takana.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View Post
Täällä on muutamalla tuo amerikan Joen kotkotus E-Vac pakoputkessa. Ootteko seurannut miten tuo imee erilaisissa putkistosetupeissa?
Laitoin tuon viime talvena ohjeiden mukaan. Eli pakokaasun tulosuuntaan tuo lovi ja samoin kuten tuossa kuvassa.
Nyt tuossa putkistoa tein uusiksi (joustopätkät laitoin jos saisi apua siitä löystyviin V'bandeihin ja samalla sitten loppupätkäkin uusiksi) ja kokeilin tuota E-vac venttiiliä miten vaikuttaa imuun kun lisäilee mutkia, vaimenninta yms. putkistoon. Sen enempää ottamatta kantaa mikä vaikutti mitenkin, mutta merkillinen huomio että videolla olevalla esimerkkisetupilla tuo venttiili toimii hyvin, jos sen kääntää "väärin päin". Jos oli ohjeiden mukaan laitettu, niin puhalti ulos päin, eli lievää ylipainetta.
Ihan järjen vastaista, ainakin muutaman suunnittelu- ja remppaoluen jälkeen.
Tyhjäkäynnillä on hyvin imua ja kierroksilla imee jo reilusti kun venttiili vikapäin. "Tyhjäkäynnin" virkaa toimittaa hiustenkuivaaja ja kuumailmapuhallin, "kierroksilla" sitten toisella röörillä on lehtipuhallin tuomassa virtausta. Enpä tiedä tai oo laskenut mitään lukuja, mutulla mennään ja aika samalle tuo virtaus tuntuu jos koittaa kädellä putken päästä käynnissä olevasta autosta.
Jos ottaa tuon suoran putken pois ja etenkin nuo mutkat ja vaimentimen, niin venttiili imee hyvin vaikka olisi oikein päin. Heti kun vastusta tulee vähän, niin toisin päin toimii paremmin.
Oikee paikkahan tuolle ois kollektorissa, mutta ei raaski laittaa toista laajakaistaa ja tuo venttiili pitää olla lambdan takana.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKun käännät tuon ympäri "väärään suuntaan" aiheuttaako tuo putken nokka pyörteen putken päähän ja näin ollen alipaineen alueen? Olisiko imu jopa suurempi putkella missä ei ole tuota koloa?
Edit.
Lovi tukkimalla imu(virtaus venttiilille) oli pienempi mitä jos lovi oli auki.
Omalla "virtausmittarilla" ei saanut mitattua niin pientä virtausta kuin aiemmalla videolla ollut tyhjäkäynnin simulaatiossa imu oli tulella osoitettuna. Kovemmalla virtauksella mittari pelasi hyvin ja sai selvän eron oliko lovi tukittu vai ei. Lisäksi nokan suunnan asennolla oli hieman merkitystä, hieman kun käänti nokkaa sivulle, tulos parani vähän, sama kumpaan suuntaan käänti ja saman verran parani.
Tuolla saa aika pieniäkin eroja todettua eri setuppien/säätöjen kesken. Oon käyttänyt tuota LTO:n säädöstä näihin autoräpellyksiin.
Last edited by bemmeri; 11-03-2018, 11:32.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Jos joku tietää paremman paikan kysyä niin ohjatkoon sinne.
M52tu-koneen vanoksen tiivisteiden vaihto, kuka tehnyt? Kenen valmistamia tiivisteitä käytitte?
Itse lopulta tilailin kahdet tiivisteet, eka vanos-bmw.com ja sitten ebaystä X8R-merkkiseltä valmistajalta missä tuli vaikka mitä rojua matkassa. Pyörittelin molempien sarjojen isoja kumitiivisteitä käsissä ja huomasin että X8R:ssä olisi "isommat" ja ohuemmat tiivisteet. Piti oikein paksuutta ruveta mittomaan ja X8R:ssä noin 2,4mm ja vanos-bmw:n toimittamassa 2,8mm. Mietityttää nyt että mitähän paskaa sitä on tullut tilattua, onko noista kumpikaan toleranssissa ja onko millään mitään väliä? Eli kumpaa sinne nyt lopulta laittaa vai vieläkö prkl pitää beisanilta tilata kolmas sarja2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Roisto View PostJos joku tietää paremman paikan kysyä niin ohjatkoon sinne.
M52tu-koneen vanoksen tiivisteiden vaihto, kuka tehnyt? Kenen valmistamia tiivisteitä käytitte?
Itse lopulta tilailin kahdet tiivisteet, eka vanos-bmw.com ja sitten ebaystä X8R-merkkiseltä valmistajalta missä tuli vaikka mitä rojua matkassa. Pyörittelin molempien sarjojen isoja kumitiivisteitä käsissä ja huomasin että X8R:ssä olisi "isommat" ja ohuemmat tiivisteet. Piti oikein paksuutta ruveta mittomaan ja X8R:ssä noin 2,4mm ja vanos-bmw:n toimittamassa 2,8mm. Mietityttää nyt että mitähän paskaa sitä on tullut tilattua, onko noista kumpikaan toleranssissa ja onko millään mitään väliä? Eli kumpaa sinne nyt lopulta laittaa vai vieläkö prkl pitää beisanilta tilata kolmas sarja
Comment
-
Comment