Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    Ainakaan saman ikäluokan A4 ei ollu moksiskaan akun vaihdossa parkkiksella ilman koodaamista

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5019
      • Paimio

      Originally posted by -Markus- View Post
      Ainakaan saman ikäluokan A4 ei ollu moksiskaan akun vaihdossa parkkiksella ilman koodaamista
      Hyvä tietää. Lauantaina kokeillaan miten käy.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Onko kellään tullu vastaan Suomessa tai lähellä tämmöisiä loivia kartioita, ruostumattomana mieluiten? Halkaisiat saisi olla 2,5"-3,5" ja pituutta 150-200mm.
        Joskus oon käyttäny meijeriputken/prosessiputken supistuskartioita, mutta ne on niin jyrkällä kulmalla olevia tumppeja.



        Meren takana noita ois, mutta aika hintavia ja postikuluja ois ainakin siitä paikasta tullu reilu satannen.


        Tai onko jollain tiedossa paikka joka voisi tuommoisen pyöräyttää tehdä virabelina?
        Last edited by bemmeri; 03-03-2018, 17:34.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          Mikä on helpoin tapa selvittää varustelista Bemmistä?
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by BMW View Post
            Mikä on helpoin tapa selvittää varustelista Bemmistä?
            Vin 7 vikaa merkkiä osoitteeseen bimmer.work
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              Kiitoksia
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3822
                • California

                Miten teillä on autovahat kestäny konepesun liuottimia? Olisi tarkoitus auto vahata kevään aikana mutta mahtaako vahat olla pesulan lattiakaivossa jo muutaman pesukerran jälkeen?
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • spottti
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 597
                  • Valkeakoski

                  Originally posted by BMW View Post
                  Miten teillä on autovahat kestäny konepesun liuottimia? Olisi tarkoitus auto vahata kevään aikana mutta mahtaako vahat olla pesulan lattiakaivossa jo muutaman pesukerran jälkeen?
                  Ei taida yksikään vaha kestää liuottimia.

                  Jos pintaa haluaa oikeasti pitää kunnossa, niin kiertäisin pesukoneen kaukaa ja pesisin käsin. :think
                  F11 530DA X-drive M-sport -12
                  Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Comment

                  • khor
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2010
                    • 572
                    • Oulu

                    Vahat on todellakin siellä pesukaivossa viimeistään muutaman konepesun jälkeen. Jos siellä konepesussa on pakko autoaan pahoinpidellä, niin kestopinnoite kestää sitä menoa hitusen paremmin kuin vaha/sealant.
                    E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                    E39 530iA M-Sport -01
                    E36 318i Touring -96

                    Comment

                    • Jii_Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 785
                      • Jkl


                      Onko jollekin tuttu Audi? Reklamaatio tuolle myyjäliikkeelle vireillä (Vantaan automyynti) ja kiinnostaisi kuulla entiseltä omistajalta, missä kunnossa auto häneltä lähti. Ei syyttävällä sävyllä entistä omistajaa kohtaan, mutta aseeksi tuota paskalafkaa vastaan

                      Edit. Sori, kuva on nettiautosta kokoa "Namibialainen kondoomi"
                      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        E-Vac



                        Täällä on muutamalla tuo amerikan Joen kotkotus E-Vac pakoputkessa. Ootteko seurannut miten tuo imee erilaisissa putkistosetupeissa?

                        Laitoin tuon viime talvena ohjeiden mukaan. Eli pakokaasun tulosuuntaan tuo lovi ja samoin kuten tuossa kuvassa.

                        Nyt tuossa putkistoa tein uusiksi (joustopätkät laitoin jos saisi apua siitä löystyviin V'bandeihin ja samalla sitten loppupätkäkin uusiksi) ja kokeilin tuota E-vac venttiiliä miten vaikuttaa imuun kun lisäilee mutkia, vaimenninta yms. putkistoon. Sen enempää ottamatta kantaa mikä vaikutti mitenkin, mutta merkillinen huomio että videolla olevalla esimerkkisetupilla tuo venttiili toimii hyvin, jos sen kääntää "väärin päin". Jos oli ohjeiden mukaan laitettu, niin puhalti ulos päin, eli lievää ylipainetta.
                        Ihan järjen vastaista, ainakin muutaman suunnittelu- ja remppaoluen jälkeen.

                        Tyhjäkäynnillä on hyvin imua ja kierroksilla imee jo reilusti kun venttiili vikapäin. "Tyhjäkäynnin" virkaa toimittaa hiustenkuivaaja ja kuumailmapuhallin, "kierroksilla" sitten toisella röörillä on lehtipuhallin tuomassa virtausta. Enpä tiedä tai oo laskenut mitään lukuja, mutulla mennään ja aika samalle tuo virtaus tuntuu jos koittaa kädellä putken päästä käynnissä olevasta autosta.




                        Jos ottaa tuon suoran putken pois ja etenkin nuo mutkat ja vaimentimen, niin venttiili imee hyvin vaikka olisi oikein päin. Heti kun vastusta tulee vähän, niin toisin päin toimii paremmin.
                        Oikee paikkahan tuolle ois kollektorissa, mutta ei raaski laittaa toista laajakaistaa ja tuo venttiili pitää olla lambdan takana.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by bemmeri View Post

                          Täällä on muutamalla tuo amerikan Joen kotkotus E-Vac pakoputkessa. Ootteko seurannut miten tuo imee erilaisissa putkistosetupeissa?

                          Laitoin tuon viime talvena ohjeiden mukaan. Eli pakokaasun tulosuuntaan tuo lovi ja samoin kuten tuossa kuvassa.

                          Nyt tuossa putkistoa tein uusiksi (joustopätkät laitoin jos saisi apua siitä löystyviin V'bandeihin ja samalla sitten loppupätkäkin uusiksi) ja kokeilin tuota E-vac venttiiliä miten vaikuttaa imuun kun lisäilee mutkia, vaimenninta yms. putkistoon. Sen enempää ottamatta kantaa mikä vaikutti mitenkin, mutta merkillinen huomio että videolla olevalla esimerkkisetupilla tuo venttiili toimii hyvin, jos sen kääntää "väärin päin". Jos oli ohjeiden mukaan laitettu, niin puhalti ulos päin, eli lievää ylipainetta.
                          Ihan järjen vastaista, ainakin muutaman suunnittelu- ja remppaoluen jälkeen.

                          Tyhjäkäynnillä on hyvin imua ja kierroksilla imee jo reilusti kun venttiili vikapäin. "Tyhjäkäynnin" virkaa toimittaa hiustenkuivaaja ja kuumailmapuhallin, "kierroksilla" sitten toisella röörillä on lehtipuhallin tuomassa virtausta. Enpä tiedä tai oo laskenut mitään lukuja, mutulla mennään ja aika samalle tuo virtaus tuntuu jos koittaa kädellä putken päästä käynnissä olevasta autosta.




                          Jos ottaa tuon suoran putken pois ja etenkin nuo mutkat ja vaimentimen, niin venttiili imee hyvin vaikka olisi oikein päin. Heti kun vastusta tulee vähän, niin toisin päin toimii paremmin.
                          Oikee paikkahan tuolle ois kollektorissa, mutta ei raaski laittaa toista laajakaistaa ja tuo venttiili pitää olla lambdan takana.
                          Kun käännät tuon ympäri "väärään suuntaan" aiheuttaako tuo putken nokka pyörteen putken päähän ja näin ollen alipaineen alueen? Olisiko imu jopa suurempi putkella missä ei ole tuota koloa?

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Kun käännät tuon ympäri "väärään suuntaan" aiheuttaako tuo putken nokka pyörteen putken päähän ja näin ollen alipaineen alueen? Olisiko imu jopa suurempi putkella missä ei ole tuota koloa?
                            Kävi sama mielessä. Pitää testailla teippaamalla tuo lovi umpeen ja kokeilla uudelleen kunhan talliin eksyy.

                            Edit.
                            Lovi tukkimalla imu(virtaus venttiilille) oli pienempi mitä jos lovi oli auki.
                            Omalla "virtausmittarilla" ei saanut mitattua niin pientä virtausta kuin aiemmalla videolla ollut tyhjäkäynnin simulaatiossa imu oli tulella osoitettuna. Kovemmalla virtauksella mittari pelasi hyvin ja sai selvän eron oliko lovi tukittu vai ei. Lisäksi nokan suunnan asennolla oli hieman merkitystä, hieman kun käänti nokkaa sivulle, tulos parani vähän, sama kumpaan suuntaan käänti ja saman verran parani.


                            Tuolla saa aika pieniäkin eroja todettua eri setuppien/säätöjen kesken. Oon käyttänyt tuota LTO:n säädöstä näihin autoräpellyksiin.

                            Last edited by bemmeri; 11-03-2018, 11:32.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2542
                              • Kajaani

                              Jos joku tietää paremman paikan kysyä niin ohjatkoon sinne.


                              M52tu-koneen vanoksen tiivisteiden vaihto, kuka tehnyt? Kenen valmistamia tiivisteitä käytitte?

                              Itse lopulta tilailin kahdet tiivisteet, eka vanos-bmw.com ja sitten ebaystä X8R-merkkiseltä valmistajalta missä tuli vaikka mitä rojua matkassa. Pyörittelin molempien sarjojen isoja kumitiivisteitä käsissä ja huomasin että X8R:ssä olisi "isommat" ja ohuemmat tiivisteet. Piti oikein paksuutta ruveta mittomaan ja X8R:ssä noin 2,4mm ja vanos-bmw:n toimittamassa 2,8mm. Mietityttää nyt että mitähän paskaa sitä on tullut tilattua, onko noista kumpikaan toleranssissa ja onko millään mitään väliä? Eli kumpaa sinne nyt lopulta laittaa vai vieläkö prkl pitää beisanilta tilata kolmas sarja
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16463
                                • Asikkala

                                Originally posted by Roisto View Post
                                Jos joku tietää paremman paikan kysyä niin ohjatkoon sinne.


                                M52tu-koneen vanoksen tiivisteiden vaihto, kuka tehnyt? Kenen valmistamia tiivisteitä käytitte?

                                Itse lopulta tilailin kahdet tiivisteet, eka vanos-bmw.com ja sitten ebaystä X8R-merkkiseltä valmistajalta missä tuli vaikka mitä rojua matkassa. Pyörittelin molempien sarjojen isoja kumitiivisteitä käsissä ja huomasin että X8R:ssä olisi "isommat" ja ohuemmat tiivisteet. Piti oikein paksuutta ruveta mittomaan ja X8R:ssä noin 2,4mm ja vanos-bmw:n toimittamassa 2,8mm. Mietityttää nyt että mitähän paskaa sitä on tullut tilattua, onko noista kumpikaan toleranssissa ja onko millään mitään väliä? Eli kumpaa sinne nyt lopulta laittaa vai vieläkö prkl pitää beisanilta tilata kolmas sarja
                                Eikö niitä voi alkuperäisenä tilata ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎