Kokemuksia Cadillac Deville -02 part:3 (vissiin)
Pitääpä tässä taas näpytellä kuulumisia ja kokemuksia, kun pääsi flunssa iskemään täydellä teholla, enkä enää tänään päässyt lähtemään töihin.
Mutta asiaan!
Tuli tosiaan siirryttyä tuollaiseen senioreiden ison veden takana suosimaan jenkkilaitteeseen viime syksynä ja tullut siitä jo jaettua kokemuksia, muistaakseni pari kertaa aikaisemminkin. :think
Mukava autoa on ollut viedä pitkin kylmiä ja lumisia pohjolan teitä.
Ovet ja luukut pelaa, kuten pitääkin ja lämmintä kabiinissa riittää ja auto tosiaankin lämpenee nopeaan, jopa -30c pakkasissa.
Ainoa pakkasen tuoma oire oikeastaan tähän asti on ollut, kun varashälytin on vaatinut huoltoa, kun lähdin yhtenä kovana pakkaspäivänä ajelulle, mutta tämä on käynyt vain yhden kerran ja sama juttu/oire on tullut tutuksi jo ex- 9-5 Aero saabissa, joka myös oli GM-tuote.
Mutta sitten se kaikkein huvittavin, joka jossain mielessä on insinööri työn kukkanen tai sitten vain jonkun todella fiksun näkemys, että miten autoa huolletaan.
Eli yhtenä aamuna hiuksen hieno öljyläikkä näkyi auton parkkipaikan kohdalla, kun putsasin siitä lumia ja tämä ei toki tullut yllätyksenä, että näin voisi käydä, onhan autolla jo ikää n.16v.
Tulli sitten värkättyä autoon rockautosta täydelliset ylä- ja alakerran tiivistesarjat sillä periaatteella, että kaikki matkalla vastaan tulevat uusiksi, kun varsinainen paikka lopulta löytyy, jos kovin joutuu purkamaan.
No eihän sielä lopulta ollut muuta, kuin venttiilikopan tiiviste, joka oli aavistuksen kyynelehtinyt öljyä ja vähän omaa parkkipaikkaa sillä merkinnyt.
Eli monessakin autossa hyvin näppärä ja nopea vaihdettava, toki kun kyseessä on poikittain keulalla lepäävä V8 northstar, ei homma olekkaan ihan parin asennuskaljan juttu.
Nimittäin takinmainen venttiilikoppa ei mahdu tulemaan pois kolostaan ilman, että apurunkoa ja moottoria laskee alemmas, kun on tehnyt ensin "vähän" purkua ja irroittelua noin muuten...
Eli varmasti monen mielestä (osittain jopa minunkin) aivan helvetin typerä ratkaisu, mutta vaikuttaa hyvinkin pitkälle siltä, että ajatuksena onkin ottaa koko möykky alakautta pois, kun auton moottoria tai vaihteistoa aletaan huoltamaan enemmän.
Asiaan sopivilla laitteillahan tuo ei ole juttu eikä mikään, mutta itsellähän tuohon ei ole resursseja eikä monella korjaamollakaan, eli pari paikkaa pitää vielä soittaa läpi, että onnistuuko remppa heillä, kun tuo möhkäle on vähän eri kaliberia, kuin joku corollan 1.6l moottori.
Toki vuoto on niin minimaalinen, että ei tällä rempalla hengenhätää ole, mutta kyllä se kuntoon tullaan laittamaan. :think
Niin ja paikalla oleva Defan säteilylämppäri lähtee syksyllä mäkeen ja tilalle tulee letkulämppäri pumpulla ja 1kW tehoisena, että ei tunnu niin pahalta lyödä auto käyntiin, kun pakkanen laskee alle -20c.
Mutta näillä mennään taas vähän aikaa.
Pitääpä tässä taas näpytellä kuulumisia ja kokemuksia, kun pääsi flunssa iskemään täydellä teholla, enkä enää tänään päässyt lähtemään töihin.
Mutta asiaan!
Tuli tosiaan siirryttyä tuollaiseen senioreiden ison veden takana suosimaan jenkkilaitteeseen viime syksynä ja tullut siitä jo jaettua kokemuksia, muistaakseni pari kertaa aikaisemminkin. :think
Mukava autoa on ollut viedä pitkin kylmiä ja lumisia pohjolan teitä.
Ovet ja luukut pelaa, kuten pitääkin ja lämmintä kabiinissa riittää ja auto tosiaankin lämpenee nopeaan, jopa -30c pakkasissa.
Ainoa pakkasen tuoma oire oikeastaan tähän asti on ollut, kun varashälytin on vaatinut huoltoa, kun lähdin yhtenä kovana pakkaspäivänä ajelulle, mutta tämä on käynyt vain yhden kerran ja sama juttu/oire on tullut tutuksi jo ex- 9-5 Aero saabissa, joka myös oli GM-tuote.
Mutta sitten se kaikkein huvittavin, joka jossain mielessä on insinööri työn kukkanen tai sitten vain jonkun todella fiksun näkemys, että miten autoa huolletaan.
Eli yhtenä aamuna hiuksen hieno öljyläikkä näkyi auton parkkipaikan kohdalla, kun putsasin siitä lumia ja tämä ei toki tullut yllätyksenä, että näin voisi käydä, onhan autolla jo ikää n.16v.
Tulli sitten värkättyä autoon rockautosta täydelliset ylä- ja alakerran tiivistesarjat sillä periaatteella, että kaikki matkalla vastaan tulevat uusiksi, kun varsinainen paikka lopulta löytyy, jos kovin joutuu purkamaan.
No eihän sielä lopulta ollut muuta, kuin venttiilikopan tiiviste, joka oli aavistuksen kyynelehtinyt öljyä ja vähän omaa parkkipaikkaa sillä merkinnyt.
Eli monessakin autossa hyvin näppärä ja nopea vaihdettava, toki kun kyseessä on poikittain keulalla lepäävä V8 northstar, ei homma olekkaan ihan parin asennuskaljan juttu.
Nimittäin takinmainen venttiilikoppa ei mahdu tulemaan pois kolostaan ilman, että apurunkoa ja moottoria laskee alemmas, kun on tehnyt ensin "vähän" purkua ja irroittelua noin muuten...
Eli varmasti monen mielestä (osittain jopa minunkin) aivan helvetin typerä ratkaisu, mutta vaikuttaa hyvinkin pitkälle siltä, että ajatuksena onkin ottaa koko möykky alakautta pois, kun auton moottoria tai vaihteistoa aletaan huoltamaan enemmän.
Asiaan sopivilla laitteillahan tuo ei ole juttu eikä mikään, mutta itsellähän tuohon ei ole resursseja eikä monella korjaamollakaan, eli pari paikkaa pitää vielä soittaa läpi, että onnistuuko remppa heillä, kun tuo möhkäle on vähän eri kaliberia, kuin joku corollan 1.6l moottori.
Toki vuoto on niin minimaalinen, että ei tällä rempalla hengenhätää ole, mutta kyllä se kuntoon tullaan laittamaan. :think
Niin ja paikalla oleva Defan säteilylämppäri lähtee syksyllä mäkeen ja tilalle tulee letkulämppäri pumpulla ja 1kW tehoisena, että ei tunnu niin pahalta lyödä auto käyntiin, kun pakkanen laskee alle -20c.
Mutta näillä mennään taas vähän aikaa.
Comment