Näinhän se on. Onhan noita ehjiäkin olemassa. Tuon ikäluokan autoissa on kyllä yleensäottaen paljon tyyppivikoja moottoreissa.
Tai tämmönen mututuntuma itsellä
Hihnakoneet melkein varmimpia..
Jep mutta budjetti on nyt rajallinen ja vaparina tuollainen golf on liian laiska edes käyttöautoksi
Jos tuommosta 1.4tsi harkitsee niin ainut järkevä on yhdellä ahtimella oleva malli,johon jakopää tehtynä. Vaikka ei osat loppuunsa kalliita ole jakopäähän, mut suhkot työläs tehä. Noissa turbo+remmiahetuissa onkin muutakin vikaa kuin jakopää. Kalleimpana venttiilit karstoittuu/ohjurit väljät,suuttimia, vesipumppu,ahdin ,tietyissä konetyypeissä männän rengas välit halkeaa jne. 90kw caxa kone ihan ok,jos väkisin ketjulla olevan haluaa
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Kokemus muista merkeistä...
- Ooppelissa tunnoton alusta, ainakaan mun perse ei oo tiessä kiinni!
- Mersu - jees, mut tippuu räpätessä soralla ja radalla vanhemmat vakiot!
- Volvo on tunnokas traktori - PV - Amazon - 244... toimii kyllä ja tykkäänki!
- Wolkkarit pieniä tai isommat löysiä - turbotettuna Golffi toimis pikkunen.
- Enkuista MG, Lotus, Morgan, Gatherman jees rakastan - mut ei arkeen.
- Ferrari pieni, Corvette äänekäs, Jaguar tahmea...
Elikkäs Bimmeri "The Ultimate Driving Machine"!
Hyvin ainakin twin spark merkinnällä olleet mielestäni ovat kestäneet, samoin vuosituhannen vaihteen V6-koneiset. Jakopään vaihtovälihän on pohjoismaisessa huolto-ohjelmassa melko lyhyt kyllä. Sitten tuli jts merkinnät joita ei voi oikein hyväksi kehua, etenkään 4-sylinterisinä.
Mitä ongelmia noissa 4-pyttyisissä JTS-koneissa on ollut? Alfan GT on miellyttänyt omaa silmää pitkään, dieselinä moista ei ole järkeä ostaa ja V6 3.2 menee puolestaan liian kalliiksi. Bensakoneista tarjolla onkin enää 2.0 JTS, tai ainakaan en ole Suomen tarjonnasta bongannut 1.8 TS ollenkaan.
Edit. Freak ehti jo kommentoida, mutta lisäkysymys: Miten V6 JTS poikkeaa 4-pyttyisistä, eli millä tavalla V6 olisi parempi?
Mitä ongelmia noissa 4-pyttyisissä JTS-koneissa on ollut? Alfan GT on miellyttänyt omaa silmää pitkään, dieselinä moista ei ole järkeä ostaa ja V6 3.2 menee puolestaan liian kalliiksi. Bensakoneista tarjolla onkin enää 2.0 JTS, tai ainakaan en ole Suomen tarjonnasta bongannut 1.8 TS ollenkaan.
Ekoissa versioissa oli nokka-akseleiden kulumaa. Moottori ilmiesesti erittäin tarkka öljylaadustaan. Jotain parannuksia ongelmaan tuli, mutta en osaa sanoa poistuiko se lopulta. Lisäksi on se perinteinen suoraruikkareiden karstoittumisongelma. Nämä nyt tuli nopeasti mieleen. Tutkimalla voi selvitä lisääkin.
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
En noista vanhemmista malleista tiedä, mutta Alfa ja monet spesialistit suositteli ainakin Breraan ja 159:iin (sama auto tekniikan alusta alustan puolesta) Selenian öljyjä, mutta tiedä sitten.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
En noista vanhemmista malleista tiedä, mutta Alfa ja monet spesialistit suositteli ainakin Breraan ja 159:iin (sama auto tekniikan alusta alustan puolesta) Selenian öljyjä, mutta tiedä sitten.
Tuollaisen 159 2.2 JTS:n omistaneena muutama huomio:
- Peruskone luotettava, ei anturi ym vikoja
- Ketju.. Porsii käytännössä kaikista ja uusittaessa uusitaan sitten kaikki, vaikka huoltoliike sanoisi mitä: tasapainotusketju, laahaimet, kiristimet, itse ketju. Esimerkiksi Muukkonen tekee tuon remontin noin touhutonnilla.
- Oma yksilö (130tkm) ei ainakaan syönyt öljyä, edellinen omistaja oli käyttänyt Seleniaa, niin myös minä
Yhä ostaisin uudelleen, jos osaava huoltoliike olisi edes vähän lähempänä..
Nonii unohetaas nyt ne italiaanot taas vähäks aikaa ja mennään takas itään
Kun nyt tässä on pähkinyt ettei ihan uuden auton ostossa ole _mitään_ järkeä, niin onkos kenelläkään kokemusta tosta Sukisukin edellisestä Vitara iteraatiosta eli Grand Vitarasta? Ja bensakoneella, riisselithän on PSA:n myllyjä tai Rellun myllyjä vuosimallista riippuen. Mielenkiinnon kohteena siis -06/07 alkuiset vermeet aina tohon 2015 asti.
Maailmalta luin että 2.4 bensakone tykkää 08/09 malleissa halkoa kantta ja/tai lohkoa jos oikein huono munkki käy (ainakin kuumissa maissa), eli kai se sitten on katottava 2.0 mallia. V6 myllyt pois laskuista kun ovat kaupunkipyörityksessä todella janoisia.
Nonii unohetaas nyt ne italiaanot taas vähäks aikaa ja mennään takas itään
Kun nyt tässä on pähkinyt ettei ihan uuden auton ostossa ole _mitään_ järkeä, niin onkos kenelläkään kokemusta tosta Sukisukin edellisestä Vitara iteraatiosta eli Grand Vitarasta? Ja bensakoneella, riisselithän on PSA:n myllyjä tai Rellun myllyjä vuosimallista riippuen. Mielenkiinnon kohteena siis -06/07 alkuiset vermeet aina tohon 2015 asti.
Maailmalta luin että 2.4 bensakone tykkää 08/09 malleissa halkoa kantta ja/tai lohkoa jos oikein huono munkki käy (ainakin kuumissa maissa), eli kai se sitten on katottava 2.0 mallia. V6 myllyt pois laskuista kun ovat kaupunkipyörityksessä todella janoisia.
Karu maasturi. Parhaimmillaan maastossa, lähinnä metsämiesten auto. Jos ei maastoajo / huonot tiet ole arkipäivää en ottaisi tuollaista.
2.0 bensa lienee suht luotettava perus japsi rauta, jostain alakerran ongelmista olen kuullut.
Muuten tuo 2.0 bensa on erittäin ankea moottori tuohon koriin, menohaluja ei ole missään vaiheessa ja bensa maistuu.
Ruoste ei tiettävästi enää ongelma näissä uudemmissa.
Jos tuollainen pitäisi hommata ottaisin 1.9 diesel koneella.
Jos mukavuus / normaali ajaminen on enemmän mielessä ottaisin saman ikäluokan Toyota Rav4, manuaali 2.0vvti bensa niin on pommin varma, eikä lainkaan niin ponneton kuin tuo suzukin kone. Bensa toki maistuu tuollekkin aikalailla.
Muijalla oli joskus laina-autona tollanen RAVi tojota, ja se kuulemma meinas liukkaalla väkisin ravata ojan puolelle. Samaa sanoi pari kaveria aikoinaan ketkä semmosen meni ostamaan, että sellaista ei kyllä tule hommattua. Nämä toki oli niitä ekan generaation raveja mutta mutta...
Se olikin tiedossa että toi Suitsuki on enemmän maasturin jälkeläinen kuin kitumaasturi. Ei toki oikea maasturi, mutta enemmän kuin moni muu. Menohalutkaan ei ole niin justiinsa kun 10-kilsaa suuntaansa töihin ajaa, ja talviseen aikaan täällä etelässähän just tarttee maasturia kun tienhoito loistaa poissaolollaan. Tarttee nyt sitten varmaan käydä koittamassa että kuinka traktori tollanen oikein on.
Dieselit ei tule kysymykseen noilla kilsoilla ja ihan pelkästään jo monimutkaisen tekniikan takia. Mä olen tässä nyt 10-vuotta temunnu noitten diesel Bemareitten kanssa käyttöautona ja nyt se lysti riittää Otetaan Japanialainen pajavasara, on karu mutta toivottavasti toimiva...
Muijalla oli joskus laina-autona tollanen RAVi tojota, ja se kuulemma meinas liukkaalla väkisin ravata ojan puolelle. Samaa sanoi pari kaveria aikoinaan ketkä semmosen meni ostamaan, että sellaista ei kyllä tule hommattua. Nämä toki oli niitä ekan generaation raveja mutta mutta.
Vanhemmista ei itsellä kokemusta. Meillä oli 1,5 vuotta 2006 2.0vvti rave automaatti. Ajoltaan siinä ei kyllä ollut tollaisia moitteita, meni kuin juna vaikka oli surkeatkin renkaat alla. Iskarin yläpään laakeri oli meidän aikana ainut ylimääräinen korjaus. Oli ajettu 300tkm, moottori täysin kuiva, ei syönyt öljyä yms. Ainut huonopuoli tuossa oli tuo automaatti, 4 lovinen vanhanaikainainen kuminauha. Ajoi toki asiansa moitteetta mutta manuaalina parempi.. Ruostetta ei tuossakaan ollut kun helmoissa vähän johon oli kivet hakanneet. Erinomainen kuva tuosta jäi, ylläpitokulut toki oli kovahkot, bensaa meni maantiellä reilu 8 mutta sitten lyhyessä pyörittelyssä oli sekakulutus kokoajan yli 10, uskon että manuaalina menee litran tai jopa kaksi pienemmällä.. Tankki on naurettavan pieni oliko 50 litraa.
Nyt emännällä ollut vuoden verran Nissan juke 1.6 vapari -11
Ulkonäköön kun tottuu tuo on helvetin kiva pikku kippo. Ison tuntuinen ajella vaikka pieni. Mainio moottori ja pieni kulutuksinen, kivoja varusteitakin kun ei ihan karvalakkia ottanut. Eipä tuossakaan mitään vikaa ole ollut, yksi alapallo vaihdettiin leimalle. Tätäkin autoa voi pikkukippojen miettijöille suositella täysin
Nyt emännällä ollut vuoden verran Nissan juke 1.6 vapari -11
Ulkonäköön kun tottuu tuo on helvetin kiva pikku kippo. Ison tuntuinen ajella vaikka pieni. Mainio moottori ja pieni kulutuksinen, kivoja varusteitakin kun ei ihan karvalakkia ottanut. Eipä tuossakaan mitään vikaa ole ollut, yksi alapallo vaihdettiin leimalle. Tätäkin autoa voi pikkukippojen miettijöille suositella täysin
Tuo onkin universumin ainoa auto joka on jopa rumempi kuin Fiat Multipla Mä olen aina ihmetelly, että kuinka paljon nipponin pojat on vetäneet mömmöjä naamaan kun toi kottero on kynätty. Nämä nyt on kaikki makuasioita ja teknisesti se Datsuni varmaan skulaa kyllä, mutta kun en itse käytä huumeita niin tollasta ei tule ikinä kuuna päivänä pihaan
Noitten Grand Vituroitten tomaatit on kanssa jotain 4-pykäläisiä kuminauhalootia, että yhdistettynä suureen omapainoon päästään varmasti jenkki-tyylisiin kulutuslukemiin kaupunkipyörityksessä ilman minkäänlaista suorituskykyä. Noihin uusiin Vitaroihinhan sitten luvataan tyyliin puolet pienemmät kulutuslukemat jo sillä 1.6 vapaasti hengittävällä, ja se 1.4 turpotin kulkee vielä pienemmällä.
Joutuu nyt sitten funtsia kuitenkin että kattooko tuoreampaa. Se isompi kuukausierä ei sapeta jostain syystä lähestulkoon yhtä paljoa kuin ravata koko ajan gasiksella tankkaamassa
Mitenkäs, löytyykö kokemuksia Mondeo MK4, 2.0 145hv bensiinimoottorilla? Tuskin mikään raketti on, mutta normaaliajossa pärjännee? Lähinnä kiinnostaa onko näissä jotain katastrofaalisia vaanivia tekniikkamurheita? Kori, vieläkö pahoja ruostevikoja?
Tuo onkin universumin ainoa auto joka on jopa rumempi kuin Fiat Multipla Mä olen aina ihmetelly, että kuinka paljon nipponin pojat on vetäneet mömmöjä naamaan kun toi kottero on kynätty. Nämä nyt on kaikki makuasioita ja teknisesti se Datsuni varmaan skulaa kyllä, mutta kun en itse käytä huumeita niin tollasta ei tule ikinä kuuna päivänä pihaan
Joo siis sulle tätä en ehdotellutkaan vaan ihan näin yleisesti mietteitä siitä.
No, en ehkä nyt aivan multipla tasolle menisi mutta meidän oma valkoinen, mustilla vanteilla näyttää jopa hyvältä. Sanotaanko mielummin että persoonallinen Yllättävän paljon noita tulee kyllä vastaan että ihmeen monia tuo ulkonäkö miellyttää
Mitenkäs, löytyykö kokemuksia Mondeo MK4, 2.0 145hv bensiinimoottorilla? Tuskin mikään raketti on, mutta normaaliajossa pärjännee? Lähinnä kiinnostaa onko näissä jotain katastrofaalisia vaanivia tekniikkamurheita? Kori, vieläkö pahoja ruostevikoja?
Terve
Jätä kauppaan tuo perusbensa ja dieselit. 1.6 ecoboost on oikeastaan ainut järkevä kone tossa mondeossa.
Vapari bensat kuluttaa maantiellä reilusti yli 7 eikä mitään suorituskykyä.
Dieseleissä aivan järkyttävä moottorinmelu ja kulutus myös hämmästyttävän suuri.
Kori ei ruostu, eikä suurempia vikoja ole. Joku koristekynnyslistan irtoaminen tms vaivaa, mutta siitä selviää liimalla tai heittämällä koko koristeen mäkeen.
Xenonit ja titanium varustetaso ja ecoboost mylly niin melko huolettomia ja mukavia kilometrejä.
Comment