Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    #76
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Mitäs raati suosittelisi käyttöpeliksi/kauppakassiksi?

    Vaatimukset:
    Alle 5000€
    Manuaali
    Bensa
    5-ovinen
    Luotettava
    Alle 180tkm

    Farkku ei pakollinen, mutta ei haittaakaan ole. Muksu matkustaa takana turvaistuimessa.

    Kokemuksia esim. tälläisista:





    https://www.nettiauto.com/peugeot/307/9414077
    Johan tässä monta kommenttia on puoltanut Alfaa käyttiksenä

    Oma ensimmäinen vielä ostamatta.. toistaiseksi..

    Comment

    • Petteri75
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2540
      • Kirkkonummi

      #77
      Originally posted by Ozzy #69# View Post
      Mitäs raati suosittelisi käyttöpeliksi/kauppakassiksi?

      Vaatimukset:
      Alle 5000€
      Manuaali
      Bensa
      5-ovinen
      Luotettava
      Alle 180tkm

      Farkku ei pakollinen, mutta ei haittaakaan ole. Muksu matkustaa takana turvaistuimessa.

      Kokemuksia esim. tälläisista:





      https://www.nettiauto.com/peugeot/307/9414077

      Lisävaihtoehto:


      Menee yli budjetin, mutta parempi ohjaustuntuma kuin 307:ssa, valitettavasti noista pintakovin jousitus. Tilava, näkyvyys taakse ei niin hyvä mutta pärjää. 1.4Tce on ketjukone, josta ei ole raportoitu oikeastaan mitään vikoja. Takajarrut on ehdottomasti puhdistettava vähintään kerran vuodessa, muuten alkavat juuttumaan kiinni. Alkuperäinen pölykapseli oli 24€, ei siis aivan kallis ja nuo takajarrujen puhdistukset luotettavasti erikoistuneella nyrkkipajalla 69€ aikanaan.

      Lisäjarruvalon tiiviste saattaa vuotaa (tiiviste vaihdettavissa) ja takarekisterikilven polttimoista ruostuu yleensä kuljettajan puoleinen. Perusvalot halogeenit (tietenkin), voisivat olla paremmat. Mittaristo on valaistulla pohjalla, joka häikäisee pimeällä ajettaessa, omalla kohdalla en minkään auton mittariston valoisuutta ole säätänyt niin usein kuin Megane III:ssa. Kattokaiteet voivat näyttää hyvältä, mutta niillä ei tee mitään. Ovat vain tiellä kun pitää harjata lunta pois, mutta näin lienee kaikkien farmareiden kanssa.

      1.6-litrainen vapaastihengittävä on tehottomampi ja vaihdettavalla hihnalla. Ei missään nimessä kannata harkitakaan halvinta varustevaihtoehtoa jonka tunnistaa 5-vaihteisesta laatikosta, huutaa sitä 6. vaihdetta. Talvikäytössä viimasuojan pitäisi olla pakollinen, sitten jaksaa lämmittää ilman että AAC jäähdyttää konetta.

      Kannattaa tähdätä erityisesti PLUS-pakettiin, TomTom-navigaattorilla ei tee mitään ja kun Meganet ovat vakiovarusteltuja, niin sellaisen kanssa ei tule automaatti-ilmastointia. Mainittua pintakovuutta helpottaa 15"-rengaskoko, tosin 16"-tuumaisena ei mitenkään mahdoton myöskään ja näyttää paremmalta. Jos löytyy aito Dynamique-varustetasolla, kannattaa tarrata kiinni koska siinä on ns. kaikki, erityisesti tarpeellinen perätutka. Megane III:sta myytiin Suomessa vain hatchbackina ja farmarina, joista jälkimmäinen on ehdottomasti järkevämpi ja isompi. Turkissa tehtiin konttiperäistä versiota, jota ei sitten aikanaan tuotu Suomeen.

      Itsellä ollut noita 2011-2014, jolta ajalta on jäänyt tapa puffata tätä ranskalaista. Jos ei muuta, niin kannattaa käydä ainakin kokeilemassa, ei siinä mitään menetä.
      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #78
        Originally posted by Ozzy #69# View Post
        Mitäs raati suosittelisi käyttöpeliksi/kauppakassiksi?

        Vaatimukset:
        Alle 5000€
        Manuaali
        Bensa
        5-ovinen
        Luotettava
        Alle 180tkm

        Farkku ei pakollinen, mutta ei haittaakaan ole. Muksu matkustaa takana turvaistuimessa.

        Kokemuksia esim. tälläisista:





        https://www.nettiauto.com/peugeot/307/9414077
        Katsoin vain ensimmäisen ilmoituksen. Pidemmälle ei tarvii kattella. Neloskotelo ja nimenomaan 1.6 koneella 8 tappisena. Sellanen jos jostain löytyy millä ei oo mahdottomia kilometrimääriä poljettu niin hommaa sellanen. En nyt kattonu millä koneella toi nimenomainen ilmoituksen auto oli mutta kumminkin.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1641
          • Pirkanmaa

          #79
          Originally posted by Petteri75 View Post
          Lisävaihtoehto:


          Menee yli budjetin, mutta parempi ohjaustuntuma kuin 307:ssa, valitettavasti noista pintakovin jousitus. Tilava, näkyvyys taakse ei niin hyvä mutta pärjää. 1.4Tce on ketjukone, josta ei ole raportoitu oikeastaan mitään vikoja. Takajarrut on ehdottomasti puhdistettava vähintään kerran vuodessa, muuten alkavat juuttumaan kiinni. Alkuperäinen pölykapseli oli 24€, ei siis aivan kallis ja nuo takajarrujen puhdistukset luotettavasti erikoistuneella nyrkkipajalla 69€ aikanaan.

          Lisäjarruvalon tiiviste saattaa vuotaa (tiiviste vaihdettavissa) ja takarekisterikilven polttimoista ruostuu yleensä kuljettajan puoleinen. Perusvalot halogeenit (tietenkin), voisivat olla paremmat. Mittaristo on valaistulla pohjalla, joka häikäisee pimeällä ajettaessa, omalla kohdalla en minkään auton mittariston valoisuutta ole säätänyt niin usein kuin Megane III:ssa. Kattokaiteet voivat näyttää hyvältä, mutta niillä ei tee mitään. Ovat vain tiellä kun pitää harjata lunta pois, mutta näin lienee kaikkien farmareiden kanssa.

          1.6-litrainen vapaastihengittävä on tehottomampi ja vaihdettavalla hihnalla. Ei missään nimessä kannata harkitakaan halvinta varustevaihtoehtoa jonka tunnistaa 5-vaihteisesta laatikosta, huutaa sitä 6. vaihdetta. Talvikäytössä viimasuojan pitäisi olla pakollinen, sitten jaksaa lämmittää ilman että AAC jäähdyttää konetta.

          Kannattaa tähdätä erityisesti PLUS-pakettiin, TomTom-navigaattorilla ei tee mitään ja kun Meganet ovat vakiovarusteltuja, niin sellaisen kanssa ei tule automaatti-ilmastointia. Mainittua pintakovuutta helpottaa 15"-rengaskoko, tosin 16"-tuumaisena ei mitenkään mahdoton myöskään ja näyttää paremmalta. Jos löytyy aito Dynamique-varustetasolla, kannattaa tarrata kiinni koska siinä on ns. kaikki, erityisesti tarpeellinen perätutka. Megane III:sta myytiin Suomessa vain hatchbackina ja farmarina, joista jälkimmäinen on ehdottomasti järkevämpi ja isompi. Turkissa tehtiin konttiperäistä versiota, jota ei sitten aikanaan tuotu Suomeen.

          Itsellä ollut noita 2011-2014, jolta ajalta on jäänyt tapa puffata tätä ranskalaista. Jos ei muuta, niin kannattaa käydä ainakin kokeilemassa, ei siinä mitään menetä.
          Tuo menee valitettavasti tuon budjetin yli.

          Originally posted by petrolhead View Post
          Katsoin vain ensimmäisen ilmoituksen. Pidemmälle ei tarvii kattella. Neloskotelo ja nimenomaan 1.6 koneella 8 tappisena. Sellanen jos jostain löytyy millä ei oo mahdottomia kilometrimääriä poljettu niin hommaa sellanen. En nyt kattonu millä koneella toi nimenomainen ilmoituksen auto oli mutta kumminkin.
          Mikä on tuo hyvän koneen tyyppi ja missä vuosimalleissa esiintyy?
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #80
            Originally posted by Ozzy #69# View Post
            Mitäs raati suosittelisi käyttöpeliksi/kauppakassiksi?

            Vaatimukset:
            Alle 5000€
            Manuaali
            Bensa
            5-ovinen
            Luotettava
            Alle 180tkm

            Farkku ei pakollinen, mutta ei haittaakaan ole. Muksu matkustaa takana turvaistuimessa.

            Kokemuksia esim. tälläisista:





            https://www.nettiauto.com/peugeot/307/9414077
            3-koppanen mondeo. Luotettavaa perustekniikkaa, tilava, asiallinen ajettava ja moottorivalikoimaa löytyy pikkubensasta aina ST220 asti. Korivaihtoehtojakin on 4-ovinen, 5-ovinen ja farkku.
            Itsellä oli noita pari kappaletta ja vanhukset veteli yhdellä kolmoskorin mondeolla 350tkm (ostivat uutena).

            tässä esimerkinomaisesti ihan siistin näköinen yksilö, varusteluna Ghia eli vähän parempaa verhoilumatskua sun muuta.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Ozzy #69#
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1641
              • Pirkanmaa

              #81
              Originally posted by BeamR View Post
              3-koppanen mondeo. Luotettavaa perustekniikkaa, tilava, asiallinen ajettava ja moottorivalikoimaa löytyy pikkubensasta aina ST220 asti. Korivaihtoehtojakin on 4-ovinen, 5-ovinen ja farkku.
              Itsellä oli noita pari kappaletta ja vanhukset veteli yhdellä kolmoskorin mondeolla 350tkm (ostivat uutena).

              tässä esimerkinomaisesti ihan siistin näköinen yksilö, varusteluna Ghia eli vähän parempaa verhoilumatskua sun muuta.
              https://www.nettiauto.com/ford/mondeo/9330397
              Hyvä vaihtoehto tämäkin. Toki saisi olla pienemmällä koneella kuin tuo kyseinen yksilö.
              G20 330e M-Sport sunset orange

              Comment

              • van cleef
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1879
                • 01830

                #82
                Originally posted by BeamR View Post
                varusteluna Ghia eli vähän parempaa verhoilumatskua sun muuta.
                Sori täydellisestä ot:sta, mutta kun tuli mieleen tuon Ghian evoluutio yhdestä maailman hienoimmasta koriräätälistä ja automuotoilijasta parin mutkan kautta tarraksi jonkun hemmetin Orionin c-pilariin.

                Kuinka alas voi vajota...

                Muuten komppaan petrolheadia, mutta kyllä Rellukin asiansa ajaisi.
                BMW m340i x-drive -22
                Audi q5 sportback 55tfsie -21
                Transit custom -18
                Lincoln Town car -89
                Porsche 911 GT3 -08

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7508
                  • Kotona

                  #83
                  Originally posted by Ozzy #69# View Post
                  Mitäs raati suosittelisi käyttöpeliksi/kauppakassiksi?

                  Vaatimukset:
                  Alle 5000€
                  Manuaali
                  Bensa
                  5-ovinen
                  Luotettava
                  Alle 180tkm

                  Farkku ei pakollinen, mutta ei haittaakaan ole. Muksu matkustaa takana turvaistuimessa.
                  Itse katsoisin tätä jos farkkua etsisin, hinta pitäisi olla aika kohdillaan

                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • Ozzy #69#
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1641
                    • Pirkanmaa

                    #84
                    Originally posted by Zeta View Post
                    Itse katsoisin tätä jos farkkua etsisin, hinta pitäisi olla aika kohdillaan

                    https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/9503472
                    On juu, mutta tuo tekniikka ei taida olla ihan sieltä luotettavimmasta päästä.
                    G20 330e M-Sport sunset orange

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7508
                      • Kotona

                      #85
                      Originally posted by Ozzy #69# View Post
                      On juu, mutta tuo tekniikka ei taida olla ihan sieltä luotettavimmasta päästä.
                      Joo mutta tuossa on sentään jo jotain tehtykin tekniikalle (turbo ja jakopää) eikä vain ajettu.
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      -

                      Comment

                      • asse21
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2005
                        • 1233
                        • Tampere

                        #86
                        Originally posted by Zeta View Post
                        Joo mutta tuossa on sentään jo jotain tehtykin tekniikalle (turbo ja jakopää) eikä vain ajettu.
                        Tuo yksilö kannattaa kiertää. Tais olla 2-kilpinen kaikkien moottoriongelmien lisäksi.
                        E39 525i touring
                        E39 523i
                        i3

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7508
                          • Kotona

                          #87
                          Originally posted by asse21 View Post
                          Tuo yksilö kannattaa kiertää. Tais olla 2-kilpinen kaikkien moottoriongelmien lisäksi.
                          Ok no kuhan sattui silmään hinnan takia. En itselle toki ajatellutkaan farkkua
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                          -

                          Comment

                          • asse21
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2005
                            • 1233
                            • Tampere

                            #88
                            Originally posted by Zeta View Post
                            Ok no kuhan sattui silmään hinnan takia. En itselle toki ajatellutkaan farkkua
                            Nuo alkupään 1.4tsi volkkarit on kyllä sysipaskoja...
                            Ja samaa paskaa 1.8tsi koneet, niinkuin Audin tfsi:t. Toki ne on parempia 2012 ylöspäin...
                            E39 525i touring
                            E39 523i
                            i3

                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7508
                              • Kotona

                              #89
                              Originally posted by asse21 View Post
                              Nuo alkupään 1.4tsi volkkarit on kyllä sysipaskoja...
                              Jep, se onkin usein syynä kohtuulliseen hintaan. Olen valitettavasti juuri katsomassa noita 1.4tsi Golffeja seuraavaksi käyttöautoksi, mutta jakopää pitää olla tehtynä max 20tkm sitten. Ja tiedän kyllä että voi mennä uudestaankin, mutta toisaalta remppojen jälkeen noilla on menty helposti se 100 000km. Tuuripeliä, kuten kaikkien käytettyjen autojen kanssa...
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                              -

                              Comment

                              • asse21
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2005
                                • 1233
                                • Tampere

                                #90
                                Originally posted by Zeta View Post
                                Jep, se onkin usein syynä kohtuulliseen hintaan. Olen valitettavasti juuri katsomassa noita 1.4tsi Golffeja seuraavaksi käyttöautoksi, mutta jakopää pitää olla tehtynä max 20tkm sitten. Ja tiedän kyllä että voi mennä uudestaankin, mutta toisaalta remppojen jälkeen noilla on menty helposti se 100 000km. Tuuripeliä, kuten kaikkien käytettyjen autojen kanssa...
                                Näinhän se on. Onhan noita ehjiäkin olemassa. Tuon ikäluokan autoissa on kyllä yleensäottaen paljon tyyppivikoja moottoreissa.
                                Tai tämmönen mututuntuma itsellä
                                Hihnakoneet melkein varmimpia..
                                E39 525i touring
                                E39 523i
                                i3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎