Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    Originally posted by Jani_88 View Post
    Hah, nämä on parhautta, "kuullut että on pajalla millon mistäkin syystä"

    Ja ei, kyllä b vectrat on ihan täyttä paskaa myös opeli miesten ja naisten keskuudessa

    Edit: pakko vielä katsurina todeta, että oikeasti ihan muut autot kuin opelit ovat kovia maatumaan... Mutta yritä nyt sit näihin vaikuttaa ketkä on aina sitä mieltä, että parhaat ranskalaiset saa grilliltä ja ooppelit on aina paskoja, vailla tietoa miten asiat oikeasti ovatkaan.
    C-Vectra joka itsellä oli niin ei ollut ruostetta missään omistusaikana, eikä ollut sen oloinen, että kovin pian tulisikaan. Farkkuna todella tilava. Ajettavuuden osalta ihan Ok kehonliikutin.

    Mutta ihmeellisiä sähkövikoja ihan liikaa omassa yksilössä. Korkeapainepumppu taisi mennä pari kertaa. Ja joku suht kallis ohjausyksikkö meni vaihtoon.

    Jos olisi ollut paremmin perillä ja aikaa opetella niin varmaan olisi jotain saanut itsekin tehtyä.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • Jani_88
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2010
      • 367
      • jkl

      Korkeapainepumppu kielii 2.2 bensasta, se on surullisen huono kone.

      Nyky Kia:t ja Hyuandait, ei mitään vikaa
      (lukuunottamatta ajomelua ja muovisuutta, koska tämä on bmw foorumi )

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        Originally posted by Jani_88 View Post
        Korkeapainepumppu kielii 2.2 bensasta, se on surullisen huono kone.

        Nyky Kia:t ja Hyuandait, ei mitään vikaa
        (lukuunottamatta ajomelua ja muovisuutta, koska tämä on bmw foorumi )
        Oma i20 Hyundai pitäisi käydä ens vuonna näyttämässä konttorilla, saas nähdä mitä vikaa löytyy Ensimmäiset 40 tkm on kyllä olleet huolettomia Uusi polo (oli viikon ajossa) maistui muuten muovisemmalta kuin tuo oma kippo, josta löytyy sentään hieman pehmeääkin muovia sisältä, polo pelkkää ämpärimuovia kauttaaltaan. Ovetkin rämähti kiinni ja vaikuttivat muovilta. Ajoltaan sakemanni vei hieman, lähinnä tunnokkaamman ohjauksen ansiosta.
        Last edited by Tojopa; 06-04-2018, 22:46.

        Comment

        • lj123
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2015
          • 1215
          • Lohja

          Originally posted by Jani_88 View Post
          Korkeapainepumppu kielii 2.2 bensasta, se on surullisen huono kone.

          Nyky Kia:t ja Hyuandait, ei mitään vikaa
          (lukuunottamatta ajomelua ja muovisuutta, koska tämä on bmw foorumi )
          2.2 Direct tosiaan
          E39 M5 -99
          F11 530d Xdrive -14

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            Originally posted by Jani_88 View Post
            Nyky Kia:t ja Hyuandait, ei mitään vikaa
            (lukuunottamatta ajomelua ja muovisuutta, koska tämä on bmw foorumi )
            160tkm ajettu santa fe:n kone _täysin_ loppu yläkerrasta, ja koneistamolla kalliimpi keikka kuin saksalaisen hatun kunnostus. Kian puolelta nähnyt muutaman surullisen yksilön myynnissä joista tukivarsien korikiinnikkeet ruostuneet irti, että ei sekään nyt ihan vakuuta? Toki noi Kiat nyt oli jotain vanhempaa sportagea, santa fe edellistä generaatiota. Samaa konsernia molemmat, että kyllä toi mun mielestä kielii aika tiukasti kertakäyttökulttuurista. Toki mikäpä ei nykyään olisi...

            Ja mä olen kanssa samaa mieltä että nykybemarit on laadullisesti ihan paskaa, siitä syystä tarttee jotain muuta keksiä. Noi näennäisesti toimivat pre 2010 vehkeetkin rupee olemaan niin paljon rullattuja, että niitä saa hieroskella ihan liikaa.

            Se tutun vecculikin taisi olla 2.2 koneella, eli siellä on nyt siis yksi konemalli aiheuttanut hirmuisen paskamyrskyn mutta muuten soivia pelejä? Ehkäpä se sitten tarttee tarkemmin funtsia tollasta Mokkaa kaupunkirallailuun. Rumahan se on kyllä

            Comment

            • Jani_88
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 367
              • jkl

              Originally posted by Macke View Post
              Toki noi Kiat nyt oli jotain vanhempaa sportagea, santa fe edellistä generaatiota
              Juu tästä syystä puhuin 'nyky'laitteista esim -11 ja ylöspäin. Nuo tekniset moottori ym viat taitaa vaan olla tätä päivää merkistä juuri riippumatta..

              Nätimpi tommonen Mokka mun mielestä on ku se Juke

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16340
                • Leppävirta

                Originally posted by j-a View Post

                MokkaOoppelilla ajelin viikon Kroatiassa viime vuonna. Ihan hyvin se toimi, ei äkkiseltään muuta valittamista "A:sta B:hen" -ajoneuvoluokassa kuin että siinä maassa se pompotteli hassusti vähän niinkuin pukkihyppelyä aina jossain töyssyssä. Päättelin tämän johtuvan lyhyestä akselivälistä ja korkeahkosta maavarasta. Ei jatkoon muualla kuin tasaisilla teillä ja lyhyillä päivämatkoilla...
                Työkaverin suusta samat tarinat. On kuulemma melkoisen häiritsevä käytös töyssyissä. Ei montaa kuukautta kerennyt ollakaan ja laittoi myyntiin.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17500
                  • Turku

                  Originally posted by Tojopa View Post
                  Uusi polo (oli viikon ajossa) maistui muuten muovisemmalta kuin tuo oma kippo, josta löytyy sentään hieman pehmeääkin muovia sisältä, polo pelkkää ämpärimuovia kauttaaltaan. Ovetkin rämähti kiinni ja vaikuttivat muovilta.
                  Nyt Petrolheadillä meni päivä pilalle :think
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

                    Käytiinpäs sitten katsastamassa 1.4 turpomokka sekä brännäri Vitara sillä kaikkein maltillisimmalla 1.6 vaparilla. Mä en kyllä päässyt ajamaan, vaan sain pidellä käsilaukkua ja istuskellä kyydissä

                    Yllättäen Mokka liikkui ahdistimen johdosta liukkaammin, mutta vitura oli paljon jämympi ja toki isompikin auto. Mokka on sisältä vähemmän muovinen, mutta jumalauta että siinä on nappia kojetaulussa. Molemmat yllättävän hiljaisia kyläpyörityksessä, liikennevaloissa piti oikein kattoa että tuliko startstop meiningeillä koneseisokki vaikka vehkeet hiulas koko ajan. Mokka vaeltaa motarilla, vitura ei niinkään vaikka onkin kevyempi näistä kahdesta. Motarilla molemmat oli hiljaisempia kuin gen II octavia mikä aikoinaan oli (toki sellainen on ihan jumalaton mökäpurkki). Suitsukissa istuu myös selkeästi korkeammalla jos sellanen on mieleen, ja se on muutenkin isompi eli takaronttiin mahtuu vielä kalsarit kahden kauppakassin lisäksi "heittämällä". Kumpanenkaan ei nitissy eikä natissu, mikä tuli mulle yllärinä Kummassakaan ei myöskään ns vituttanut istua kyydissä.

                    Kun nyt ton Susnan perushuolto on vielä sen 150€ pala ja arvo tippuu kolmessa vuodessa sen 5-6 tonnia uudelle kiesille, niin jos huoletonta kyläpyöritystä kaipaa niin en mä ihan heti parempaa vaihtoehtoa keksi. Kai se tarttee tollanen ostaa, veikkaisin kuitenkin olevan vähemmän oikutteleva kuin Obelixi.

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by MikkoÄr View Post
                      Mitenkäs, löytyykö kokemuksia Mondeo MK4, 2.0 145hv bensiinimoottorilla? Tuskin mikään raketti on, mutta normaaliajossa pärjännee? Lähinnä kiinnostaa onko näissä jotain katastrofaalisia vaanivia tekniikkamurheita? Kori, vieläkö pahoja ruostevikoja?
                      Ostin syksyllä mk4.5 Mondeon 2.0TDCI koneella käyttöautoksi kun alkoi säälittää E91 335i kohtelu kahden penskan ja koiran toimesta. Piti saada halvempaa alle.

                      Mitä tuosta nyt voi sanoa. Hajuton, mauton ja väritön. Kulkee eteenpäin ja tavaraa mahtuu. Ajotuntumaa ei tietenkään ole edelliseen autoon verrattuna. Tuskaa lievittää alkuperäiset Sonyn sterkat subbarilla, sähkötuolit muistipaikoilla, webasto kakella yms. Kulutus on varmaan about litran suurempi kuin F11 2 litraisella dieselillä. Mondeo on jostain syystä edullisimmasta päästä isoja farmareita.

                      Comment

                      • GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3026
                        • Sjundeå

                        Minkälaisia fiiliksiä vanhakoppasesta ML270cdi:stä? Vähän miettinyt josko sellasen laittaisin. Jotain niitä viimeisiä vuosikertoja (04-05 esim. Final edition)
                        Onhan siinä eroa seuraavaan korimalliin kyllä paljonkin mutta intuitio olis että pääsisi vähemmällä parsimisella.

                        Btw. Nismo Jukessa on hyvät penkit. Oma perse ei ainakaan puutunut vaikka ajoi pari kertaa Suomen ympäri. Tankki Jukessa on kyllä pieni. Etelästä kun lähtee niin Jyväskylässä saa jo ajaa tankille. Ja uudestaan Oulussa.
                        -22 Lexus ES300h
                        -08 Subaru Impreza

                        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3979
                          • Suomi

                          Originally posted by GameOver View Post
                          Minkälaisia fiiliksiä vanhakoppasesta ML270cdi:stä? Vähän miettinyt josko sellasen laittaisin. Jotain niitä viimeisiä vuosikertoja (04-05 esim. Final edition)
                          Onhan siinä eroa seuraavaan korimalliin kyllä paljonkin mutta intuitio olis että pääsisi vähemmällä parsimisella.
                          .
                          Tekniikan puolesta varmaan ok, mutta ruoste hommia voi tulla vastaan.

                          Tuttavalla tuollainen ja maalipinnan kuplimista ja ruostetta havaittavissa useammassa paikassa.
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            Originally posted by GameOver View Post
                            Minkälaisia fiiliksiä vanhakoppasesta ML270cdi:stä? Vähän miettinyt josko sellasen laittaisin. Jotain niitä viimeisiä vuosikertoja (04-05 esim. Final edition)
                            Onhan siinä eroa seuraavaan korimalliin kyllä paljonkin mutta intuitio olis että pääsisi vähemmällä parsimisella.
                            Kuten edellä jo mainittiinkin, W163 Mölli on muuten asiallinen, mutta ruostuu perhanasti. Peruspaikat, ovien alareunat, takaluukku pahiten. Väittäisin, että ruosteettomina myydyistä W163:sista on oikeasti ruosteettomia vain 1/10.
                            Tekniikat samoja mitä muissakin malleissa esim. tuo 270CDI, että niiden kanssa pärjää.

                            Oli itsellä tuollainen harvinaisempi W163 500 bensa ja oli kyllä perhanan mukava, sekä oikeasti rivakka maasturi. Hyvät varusteet, isot navit, täysnahat, AMG-korisarja tehtaalta yms. Siitäkin tosin sai ensimmäiseksi tehdä takaluukunkannen uusiksi ja alareunat, sekä levikkeiden alta kaaret alkoi myös kukkimaan, niin laitoin kiertoon.
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16412
                              • Asikkala

                              Paljon ajetussa w163:ssa meinaa olla takaiskarin alapään pallonivelpatentti väljä, uusiahan toki saa, kiinteä systeemi eli iskari pitää vaihtaa jos tuo väljistyy liikaa.

                              Comment

                              • Tojopa
                                BTCF Member
                                • Mar 2004
                                • 1592
                                • Kuopio

                                Jaguarin XK8 kellään kokemusta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎