Onkos täällä porukalla kokemusta ekan kopan lexus IS200 vehkeistä? Vähän ruvennut mietityttään tollanen kun ei jaksais metsästää noita edullisemman luokan bensabemareita.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
- Ruosteherkkä, orkkisosissa Lexus-lisä, laiska ja syö paljo bensaa.Originally posted by E39Fin View PostOnkos täällä porukalla kokemusta ekan kopan lexus IS200 vehkeistä? Vähän ruvennut mietityttään tollanen kun ei jaksais metsästää noita edullisemman luokan bensabemareita.
+ veto oikeassa päässä ja suora kutonen. Vaihteiston synkronointi.
Comment
-
-
Millaisia kokemuksia Ruotsissa muunnetuista cng-Subaruista? Legacy tai Outback, manuaali tai automaatti, 2,5 l koneella.
Melko pienillä kilsoilla ja hyvillä varusteilla olevia 2014-15 mallisia saa mielestäni järkevään hintaan. Heikkoja paikkoja? Itselläni ei ole mitään kokemuksia alle 20-vuotiaista Subaruista, en ole edes ollut kyydissä.
Kaasuasemaverkosto alkaa olla omien ajojeni osalta niin tiheä, ettei bensaa juuri kuluisi, joten käyttökustannusten vuoksi kiinnostaa erittäin paljon. Myös se, että voisi ajaa 100% hiilidioksidineutraalisti biokaasulla olisi hyvä asia.
Hieman oudoltahan tällaista tuntuu miettiä, kun on ajanut viimeiset 16 vuotta 500-sarjalaisella.
Comment
-
Mikä siitä tekee niin laiskan? :think Itseäkin joskus himottanut talviautoksi IS200 sport, jossa lukkoperäkin vakiona.Originally posted by Juppe View PostJoo, jos puhutaan ekan kopan leksuksesta, niin se IS antaa kyllä laiskuudelle ihan uuden merkityksen. On varmaan aika samaa tasoa e46 316 valvetronicin kanssa.ex: E46 330d M-Sport '04
Comment
-
Originally posted by Zygel View PostMikä siitä tekee niin laiskan? :think Itseäkin joskus himottanut talviautoksi IS200 sport, jossa lukkoperäkin vakiona.
Nimenomaan, hyvinhän tuollainen potkii ja käteen sopii kuin hanska. Huomattavasti vähemmän rokattujakin kuin samanikäiset tai hintaiset Bmw autot :think
Comment
-
No ihan se, ettei kulje mihinkään ja mitään vääntöä siellä ei oo ennen 4000-5000r lukemia. Jätin tuollaisen ostamatta koeajon jälkeen, kun se kulku oli niin vaatimatonta. Oli 30tkm ajettu vehje, että ei varmaan ollut kunnosta kii. IS300 vois ollakin jo ihan käteensopiva peli.
Comment
-
Etsi altezza sillä 4-mukisella mosalla, on huomattavasti kiihkeämpi kuin 6cyl versio. Se on jo oikeasti hauskan luontoinen kone ja polkemalla kulkeekin ihan kivasti. Lisäksi paljon kevyemmän tuntuinen ajaa kun kutoskoneella oleva versio.Originally posted by E39Fin View PostMielenkiinto hävis just
Itsellä oli kutoskoneisesta se TTE ahtimella ryyditetty versio ja sekin oli vasta luokkaa "välttävä".Erikoismies Tampereen Kauniaisista.
Comment
-
Ei se niiltä osin ole sen kummosempi kuin vaikka E46 320iOriginally posted by Juppe View PostNo ihan se, ettei kulje mihinkään ja mitään vääntöä siellä ei oo ennen 4000-5000r lukemia.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
No käykää koeajamassa ja palataan sitten asiaan
. Oikeasti joku 318 16V kone on huomattavasti hauskempi ajaa kuin tuo. Ainakin itselle tuo IS200 oli yksi eeppisimmistä pettymyksistä 2L koneella. Vaikka koeajosta on jo hyvin aikaa, ei kokemus ole kyllä unohtunut mihinkään. Jaksaakohan se sutia ilman kytkinpommia edes liukkaalla, jos siellä on lukko...
Last edited by Juppe; 30-01-2019, 18:24.
Comment
-
Kannattaa sitten tarkistaa ettei se ole City tms.versio pienellä kaasutankilla.Originally posted by hietase View PostMillaisia kokemuksia Ruotsissa muunnetuista cng-Subaruista? Legacy tai Outback, manuaali tai automaatti, 2,5 l koneella.
Melko pienillä kilsoilla ja hyvillä varusteilla olevia 2014-15 mallisia saa mielestäni järkevään hintaan. Heikkoja paikkoja? Itselläni ei ole mitään kokemuksia alle 20-vuotiaista Subaruista, en ole edes ollut kyydissä.
Kaasuasemaverkosto alkaa olla omien ajojeni osalta niin tiheä, ettei bensaa juuri kuluisi, joten käyttökustannusten vuoksi kiinnostaa erittäin paljon. Myös se, että voisi ajaa 100% hiilidioksidineutraalisti biokaasulla olisi hyvä asia.
Hieman oudoltahan tällaista tuntuu miettiä, kun on ajanut viimeiset 16 vuotta 500-sarjalaisella.
Edit. Tämän toi joku asiakkaalle syksyllä ja tajusi vasta täällä että on pienellä tankilla. Koitti kaupanpurkua Ruottiin mutta ilmeisesti ei onnistunut...
https://www.nettiauto.com/subaru/legacy/10158348
Subarut ilmeisesti vie vähän bensaa vaikka ajaisikin kaasulla, sama kuin uudemmat Volvot.
Olen varmaan 50kpl kaasuautoja Suomeen tuonut, mutta en yhtään Subarua, aina kaatunut johonkin joko asiakkaan puolesta tai myyjän. Pari olen koeajanut ja ihan päteviltä vehkeiltä vaikuttaa.Last edited by MMF; 30-01-2019, 22:08.
Comment
-
Joo, en ole noita 8kg säiliöllä varustettuja katsellut ollenkaan. Tuo bensankulutus lienee perua siitä, että auto käynnistyy bensiinillä ja siirtyy sitten kaasulle? Jostain muistan tällaista lukeneeni.Originally posted by MMF View PostKannattaa sitten tarkistaa ettei se ole City tms.versio pienellä kaasutankilla.
Subarut ilmeisesti vie vähän bensaa vaikka ajaisikin kaasulla, sama kuin uudemmat Volvot.
.
Comment
-
Kaikki kaasuautot starttaa kylmänä bensalla ja vaihtaa sitten kaasulle, se ei merkittävästi bensaa kuitenkaan kuluta.Originally posted by hietase View PostJoo, en ole noita 8kg säiliöllä varustettuja katsellut ollenkaan. Tuo bensankulutus lienee perua siitä, että auto käynnistyy bensiinillä ja siirtyy sitten kaasulle? Jostain muistan tällaista lukeneeni.
Nuo vie siis 1-2l/100km jos en ihan väärässä ole, liittyy ilmeisesti ruiskujärjestelmään tjsp.
Kannattaa FB:n Kaasua Tankkiin- ryhmästä kysellä ja lueskella jos kaasuautot kiinnostaa.
Niissä on helkkaristi järkeä mutta BMW-harrastajalle mieluisia autoja aika vähän.
Comment
-
Tuo oma X5 kulkee kans kaasulla ja bensankulutuksen saa ohjelmoitua pois tai miten haluaakaan tehdä. Itse säädätin niin että kun moottorilta pyydetään enemmän vääntöä niin lähtee bensanruiskutus kaasun rinnalle ja siten korjaa kaasun heikomman vääntöalueen.. normaalisti ajaessa menee siis vain kaasulla.
21kg säiliöt ja rauhallisesti ajaen pääsee Noin 230kmE70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
Comment