Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Originally posted by AnttiJuhani View Post
    Noissa ei ole tosiaan mitään suojauksia runkopalkeissa
    Uudemmissa on vahamainen ruiskusuojaus runkopalkeissa ja pohjassa.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9977
      • KVLA

      Originally posted by AnttiJuhani View Post
      Hiluxeissa ollut tyyppivikana etuiskarien alapäät, kerää jäätä ja paskaa sinne tukivarressa olevaan kuppiin ja sitten se iskarin alakiinnitys halkeaa. Jotain random suutin vikoja myös. King cabeissa 2.5td koneissa laakeri ongelmia todella yleisesti. Navaroista en tiedä onko jo korjattu vikaa.
      Tuo Hilux ei ole minulle todennäköinen vaihtoehto. Maksaa liikaa siihen mitä rahalla saa. Ehkä helpoin näistä jälkimarkkinoida,mutta silti. Muilla Japsi merkeillä saa samaan rahaan hieman uudempaa ja yleensä peremmin varusteltua pirssiä. Ja yleensä vähemmin ajettuna tuossa minun budjettiluokassa.

      Navaran vanhemman D22:n kun jättää väliin,niin vältty aika pitkälle kk-laakerivaurioilta. Jos öljyjä on vaihdeltu,kuten kuuluu. Seuraavan mallin laakerointia ja voitelua on fiksattu. Tosin tehojakin on nostettu tuohon D22 malliin verrattuna.

      Tuosta Isutzu D-Max mallista olen kuullut kahdenlaista tarinaa. Mutta silti juuri tuo 3.0 koneinen ja automaatti houkuttelisi. Navaraa kun ei löydy automaattina kuin tuplaohjaamolla (ainakaan käytettynä). Ja sekään ei ole minulle vaihtoehto olemattoman lavan takia.
      Eli kaiikki "kokemus" tästä D-Max mallista perustuu kahden tutun kokemukseen. Toisella oli ihan uusi ja maanantai-malli. Seisoi takuuaikana enemmin pajalla kuin käytössä. Toisella tutulla on tälläkin hetkellä Virosta ostettu käytetty. Ilman mitään ylimääräisiä on nyt viisi vuotta ajellut. Isutzu:n plussa on tuo vetokyky. Automaatillekkin luvataan 3500kg. Eli reipas 1000kg enemmin vs. saman ikäluokan Hilux. Ja yli 500kg enemmin vs. Navara,jos maksimia tarvitaan joskus. Joten...
      Last edited by Heguli 31; 29-03-2019, 15:20.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9977
        • KVLA

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Uudemmissa on vahamainen ruiskusuojaus runkopalkeissa ja pohjassa.
        Eli minkä ikäisissä?

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Eli minkä ikäisissä?
          Omani on 2017 ja siinä on.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9977
            • KVLA

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Omani on 2017 ja siinä on.
            Ok. Ei siten "vaikuta" noissa vanhemmissa,jollainen hakusessa.

            Comment

            • bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1819
              • N/A

              Renault Clio 0.9 Tce

              Onkos porukalla kokemuksia Clio IV:stä? Tyttären autoksi tarjolla 2015-mallinen Clio 0.9 Tce koneella. Miten nuo kestää? Onko Renuissa ruostumistaipumusta?
              Nyt:
              BMW 530e (g30)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

              Comment

              • Masander
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2010
                • 1395
                • Dingolfing

                Tänään kävin ajamassa radalla 2019 t5 vulva s90 cross country ocean race:lla ja kyllä se vaan niin on että ei ole hintansa väärti millään tavalla.

                Karkea käyntiääni yhdistettynä vaihdelaatikkoon joka vaihtaa kaikkea muuta kuin pehmeästi ei herätä omistushalua millään tavalla.

                Laatuvaikutelma ok, ergonomia kanssa ihan jees mutta ton jälkeen ku hyppäs e60 rattiin niin kyllä pakko todeta että vanhakin BMW on valovuosia edellä ajettavuudessa ja kaikilla muilla osa-alueilla.

                Niin ja laiskahan toi volvo oli. Sekä mahdoton saada pitkää hallittua sladia vaikka olikin awd ja ajonvakautus kytketty pois. Saattaa olla ettei ajonvakautus/luistonestooa ole mahdollista ottaa 100% pois päältä?

                Ehkä mä en vaan ole sitä oikeaa kohderyhmää ko. kulkuvälineelle. Ei nimittäin kiinnosta vittuakaan että takakontin kansi on tehty komposiitista (ocean race edition) tai ylipäätään paljonko konttiin mahtuu tavaraa tai onko helmat maalattu harmaaksi poiketen perusmallista.

                Ei kuvan auto mutta samanlainen:
                http://services.netwheels.fi/UudetAu...8317115441.jpg
                sigpic

                Comment

                • Arppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1046
                  • Lumbriver

                  Originally posted by bmw323it View Post
                  Onkos porukalla kokemuksia Clio IV:stä? Tyttären autoksi tarjolla 2015-mallinen Clio 0.9 Tce koneella. Miten nuo kestää? Onko Renuissa ruostumistaipumusta?
                  Meillä on ollut kohta kolme vuotta ja uutena ostettu. Ihan hauska pikkuauto ja pätevä moottori. Onhan se hieman muovinen sisältä ja äänekäs. Vakiorengastuksella huojuva ajotuntuma mutta parani huomattavasti eibachin jousilla ja 17 tuuman rengastuksella. Mukavuus ei juurikaan huonontunut. Nyt on paineltu ~ 23tkm kahdesti käyty takuuhuollossa, eka keväänä ilmojen viilentyessä puolilämpimällä moottorilla hieman nyki mutta loppui moottorinohjaimen päivityksellä ja toisella kertaa säädettiin takaluukkua kun ei istunut kunnolla.

                  Ainakin meidän kokemuksella uskalla suositella ja käydä kokeilemassa
                  Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                  Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                  Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                  -Raahe Connection-
                  -Team Kärppä- limited edition

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by Masander View Post
                    Tänään kävin ajamassa radalla 2019 t5 vulva s90 cross country ocean race:lla ja kyllä se vaan niin on että ei ole hintansa väärti millään tavalla.

                    Karkea käyntiääni yhdistettynä vaihdelaatikkoon joka vaihtaa kaikkea muuta kuin pehmeästi ei herätä omistushalua millään tavalla.

                    Laatuvaikutelma ok, ergonomia kanssa ihan jees mutta ton jälkeen ku hyppäs e60 rattiin niin kyllä pakko todeta että vanhakin BMW on valovuosia edellä ajettavuudessa ja kaikilla muilla osa-alueilla.

                    Niin ja laiskahan toi volvo oli. Sekä mahdoton saada pitkää hallittua sladia vaikka olikin awd ja ajonvakautus kytketty pois. Saattaa olla ettei ajonvakautus/luistonestooa ole mahdollista ottaa 100% pois päältä?

                    Ehkä mä en vaan ole sitä oikeaa kohderyhmää ko. kulkuvälineelle. Ei nimittäin kiinnosta vittuakaan että takakontin kansi on tehty komposiitista (ocean race edition) tai ylipäätään paljonko konttiin mahtuu tavaraa tai onko helmat maalattu harmaaksi poiketen perusmallista.

                    Ei kuvan auto mutta samanlainen:
                    http://services.netwheels.fi/UudetAu...8317115441.jpg
                    Ei kannata kauheita powersladeja odottaa etuvetoisesta voimalinjasta nelikoksi muutetulta, ainakaan nättejä. Volvo on perusasetuksella etuveto joka siirtää max 50% taakse kun tietokone havaitsee tarvetta etupään pidon riittämisessä. Kaikissa ajamissani volvon nelivedoissa on lisäksi kytkeytymisen viive sekunnin luokkaa joka tekee luisuista tosi kulmikkaita.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5252
                      • Pirkkala

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Ei kannata kauheita powersladeja odottaa etuvetoisesta voimalinjasta nelikoksi muutetulta, ainakaan nättejä. Volvo on perusasetuksella etuveto joka siirtää max 50% taakse kun tietokone havaitsee tarvetta etupään pidon riittämisessä. Kaikissa ajamissani volvon nelivedoissa on lisäksi kytkeytymisen viive sekunnin luokkaa joka tekee luisuista tosi kulmikkaita.



                      Puhumattakaan tuosta wannabe maasto alustasta... oon ajanu parilla v/s90 ja onhan se iso askel ajettavampaan suuntaan kun vertaa vanhempiin Volvoihin. Ajettavuus ja tuntuma itseasiassa menny BMW tyyliseen suuntaan. nämä siis etuveto vehkeitä normialustalla mitä ajoin.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Taski
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2009
                        • 380
                        • Tampere

                        Sinänsä harmi, koska Volvon etuna on ollut se matkasohvamainen ajomukavuus.
                        Mukavampi että eri merkeissä on erot, kuin että kaikki olisivat samanlaisia.
                        Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                        Comment

                        • E39Fin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2013
                          • 1761
                          • HKI/Orimattila

                          Joo, tuo cross countrykin on kaukana siitä 2000-2007 tehdyn v70 cross countryn alustasta joka oli omiaan huonoille teille ja oikeasti kovaan ajoon. V90 Cc adsptiivinen alusta ei mene suositusten listalle, normiasetuksella jo kova ja sitten ns dynamic asetuksella suorastaan pompottava koko ajan.

                          Käytännössä vanhempien cross countryjen suurin valttikortti oli saatu hukattua näistä uusista kokonaan. On ne hyviä sileällä mutkatiellä mutta huonon tien autoksi täytyy hakea jotain ihan muuta kuin volvoa.
                          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                          E39 523iA Oxfordgreen

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3979
                            • Suomi

                            Originally posted by E39Fin View Post
                            Joo, tuo cross countrykin on kaukana siitä 2000-2007 tehdyn v70 cross countryn alustasta joka oli omiaan huonoille teille ja oikeasti kovaan ajoon. V90 Cc adsptiivinen alusta ei mene suositusten listalle, normiasetuksella jo kova ja sitten ns dynamic asetuksella suorastaan pompottava koko ajan.

                            Käytännössä vanhempien cross countryjen suurin valttikortti oli saatu hukattua näistä uusista kokonaan. On ne hyviä sileällä mutkatiellä mutta huonon tien autoksi täytyy hakea jotain ihan muuta kuin volvoa.
                            Eli uudet vollet on tarkoitettu niille teille, missä voi ehkä olla puista tippuneita lehtiä ajoradalla.

                            Onhan ne isot volvot kyllä mukavia tienpäällä ja penkitkin on yhdet parhaista, millä on reissujaan joutunut istumaan, vaikka se tietty työkonemaisuus joskus vähän häiritsi.
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9977
                              • KVLA

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Tuosta Isutzu D-Max mallista olen kuullut kahdenlaista tarinaa. Mutta silti juuri tuo 3.0 koneinen ja automaatti houkuttelisi.
                              Jatketaas vielä lässytystä näistä lava japsesista. Eli kenen valmistamat koneet näissä D-Maxeissa on? Onko 2,5 ja 3,0 koneilla eri vaimistaja? Mikä? Vai onko Isutzun nuo omia tekeleitä? Aika "matalaviritteisiä" molemmat. Ehkä hyvä kestävyyden kannalta.

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Jatketaas vielä lässytystä näistä lava japsesista. Eli kenen valmistamat koneet näissä D-Maxeissa on? Onko 2,5 ja 3,0 koneilla eri vaimistaja? Mikä? Vai onko Isutzun nuo omia tekeleitä? Aika "matalaviritteisiä" molemmat. Ehkä hyvä kestävyyden kannalta.
                                Käsitykseni mukaan ovat Isuzun omia tuotteita. Minulla on pari Isuzun kevyen kaluston (pikup) dieselmoottoria muussa käytössä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎