Originally posted by Garash
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Auto on liikkumaväline.
-
-
Originally posted by mikae34 View PostMistä vuosista lähtien nämä ongelmat ovat tulleet. Meillä on nimittäin ollut aina transitteja ja ne ovat olleet mitä parhaimpia järjestäen. Toki meillä on myös aina ollut vanhempia ja uusin taitaa olla sekin jo kymmenvuotias. Vanhimman pään bussillakin on menty jo reippaasti yli 800tkm ilman isompia ongelmia.
PA-pumppu, turbo ja 2-massa-VP pariin vaihdettu kertaan kalliimpina remppoina, sit joitain normaaleja kuluvia osia yms pikkujuttuja on vaihdettu siihen miljoonan ajettuun, mutta perusmoottori on käsittääkseni koskematon.
Comment
-
-
Originally posted by -TPI- View PostTuon "uuden" 2.2 litrasen myötä ongelmat tullu. Appiukolla edelleen kaksi 2 litrasta mk3 pre-facelift Transittia toisella ajettu about 600tkm ja toisella miljoona täynnä ihan näillä näppäimillä.
PA-pumppu, turbo ja 2-massa-VP pariin vaihdettu kertaan kalliimpina remppoina, sit joitain normaaleja kuluvia osia yms pikkujuttuja on vaihdettu siihen miljoonan ajettuun, mutta perusmoottori on käsittääkseni koskematon.!
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostMuutenkin noita sukulaisten ja kavereiden kesken tehtäviä autokauppoja kantsii vältellä. Vaikka kuinka kauppa taputellaan ja hyväksytään, että vanhoissa pommeissa on vikoja, niin jos se 4000 euron remppa tulee heti ensi viikolla, on siinä vähän väkinäistä hymyä puolin ja toisin...
Toki noitakin on tullut tehtyä, mutta vain ehdottomasti loistokuntoisten autojen kanssa.
Totta. Faijalta sain aikoinaan sellaisen ohjeen että älä koskaan tee kaverin tai tuttujen kanssa autokauppaa.
Comment
-
-
Originally posted by D`Artagnan View PostTotta. Faijalta sain aikoinaan sellaisen ohjeen että älä koskaan tee kaverin tai tuttujen kanssa autokauppaa.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Vuokra-autona oli Hyuandai Kone 1.0 GDI, 1. kertaa tällainen pikku-SUV käytössä. Huomioita:
- Vaikka istui omaa autoa korkeammalla, niin näkyvyys oikealle alas oli vastaavasti huono. Vuoristoteillä oli pari sellaista tiukkaa mutkaa, että ei oikein nähnyt kuin ulkolaidasta minne pitäisi ajaa.
- Autoon nousu oli kyllä helppoa, ero omaan johon sitten matkan päätteeksi tuli laskeuduttua, oli selvä.
- Kosketusnäyttö oli OK, radio OK, BT toimi OK.
- 16-tuumaisilla renkailla ei mikään mukava tai vakaa, mutta pääsi eteenpäin ongelmitta. Sellaisen ison muovilaatikon tuntu.
- 1.0GDI vei yllättävän hyvin. Sähköinen käsijarru on em. vuoristoteillä erinomainen apu, CC, AC, kaistanvahti, peruutuskamera yms yms yms aivan perustasoisena on erinomainen esimerkki siitä, mihin bemarinkin pitäisi pyrkiä.
Kaiken kaikkiaan, ihan OK-peli. Nykyaikaisen volyymiautoilun hyviä puolia kyllä ja viikon jälkeen entistä enemmän miettii, miksi pitäisi ostaa kallis baijerilainen jonka perusvarustelua ei ilman merkittävää rahalisäystä saa parannettua. Ei ollut ainoa vuokraamo-Kona joka tuli vastaan, ehkä sekin kertoo jostain. Oranssi ei välttämättä oikein kotimaahan sovi, vieraissa paikoissa luultaisiin jo kiinteistövälittäjäksi.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
pitäis emännälle löytää auto... onko mitään ideoita kun budjetti on 5000e-7000e ja mielellään taloudellinen, laadukas ja pienillä ylläpito (korjaus) kustannuksilla oleva bensa.. kauheesti sitä kiinnostais e87 4-pyttyset ja -06-> skoda octavia 1.6fsi, mutta molemmista on netti täynnä kauhuskenaarioita...
Comment
-
-
Originally posted by hartge e46 View Postpitäis emännälle löytää auto... onko mitään ideoita kun budjetti on 5000e-7000e ja mielellään taloudellinen, laadukas ja pienillä ylläpito (korjaus) kustannuksilla oleva bensa.. kauheesti sitä kiinnostais e87 4-pyttyset ja -06-> skoda octavia 1.6fsi, mutta molemmista on netti täynnä kauhuskenaarioita...I4 e40 Msport
Kia Rio 1.2 -21
ex. 520d F11 LCI -16
ex. 520d F10 LCI M Sport -14
ex. 320d E90 -06
ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
ex. 320i E36 Coupe -95
Comment
-
-
Originally posted by hartge e46 View Postpitäis emännälle löytää auto... onko mitään ideoita kun budjetti on 5000e-7000e ja mielellään taloudellinen, laadukas ja pienillä ylläpito (korjaus) kustannuksilla oleva bensa.. kauheesti sitä kiinnostais e87 4-pyttyset ja -06-> skoda octavia 1.6fsi, mutta molemmista on netti täynnä kauhuskenaarioita...Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by hartge e46 View Postpitäis emännälle löytää auto... onko mitään ideoita kun budjetti on 5000e-7000e ja mielellään taloudellinen, laadukas ja pienillä ylläpito (korjaus) kustannuksilla oleva bensa.. kauheesti sitä kiinnostais e87 4-pyttyset ja -06-> skoda octavia 1.6fsi, mutta molemmista on netti täynnä kauhuskenaarioita...Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostMää mietin just vastaavassa hintaluokassa emännälle kulkupeliä. Päätettiin kuitenkin huolettomuuden valossa valita tuplaten kalliimpi, mutta ajamaton tehdastakuulla oleva idän ihme. Vielä kun saatiin kauppa syntymään todellisella nollakorolla, niin ollaan kyllä tyytyväisiä oltu. Moottoritehossa toki hävitään, mutta ei tuo autona yhtään noille e87 ykkösille häviä. Kyseessä siis Hyundai i20.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Ei ne silleen paskoja oo (bensat, diesel on vag pumppari), että ei ne hajoa, mutta muuten kyllä minkä tahansa saksalaisen jälkeen aika järkyttäviä kapistuksia. Mä hain tommosen 25tkm ajettuna Saksasta. Oli ihan kaikki varusteet, mitä siihen sai. Saksan teillä vielä ihan ok, mutta Vuosaaresta kun lähdin ajelemaan Turkuun, tiesin 10min jälkeen, että ei tuu jäämään. Meteli oli ihan tajuton Suomen paskoilla teillä. Käytin auton äänieristettävänä hifi konexilla ja tulihan siitä parempi, ihan jopa suht ok, mutta sitten alkoi ärsyttämään se halpa fiilis ja ämpärimuovi, johon jää naarmuja ihan kaikesta. Veli on nyt ajellut tolla varmaan 140tkm päälle ilman suurempia murheita. Yks pyöränlaakeri on tainnut mennä. Neliveto on aika aneeminen, mutta sen saa sentään kytkettyä päälle pysyvästi. Jos siinä on se normi avd päällä, niin se puskee aina ensin, ennen kuin perä ehtii mukaan. Tilaa on kyllä hyvin ja jos malttaa ajella alle satasta, kulutuskin pysyy jotenkuten järkevänä.
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostMää mietin just vastaavassa hintaluokassa emännälle kulkupeliä. Päätettiin kuitenkin huolettomuuden valossa valita tuplaten kalliimpi, mutta ajamaton tehdastakuulla oleva idän ihme. Vielä kun saatiin kauppa syntymään todellisella nollakorolla, niin ollaan kyllä tyytyväisiä oltu. Moottoritehossa toki hävitään, mutta ei tuo autona yhtään noille e87 ykkösille häviä. Kyseessä siis Hyundai i20.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostEi ne silleen paskoja oo (bensat, diesel on vag pumppari), että ei ne hajoa, mutta muuten kyllä minkä tahansa saksalaisen jälkeen aika järkyttäviä kapistuksia. Mä hain tommosen 25tkm ajettuna Saksasta. Oli ihan kaikki varusteet, mitä siihen sai. Saksan teillä vielä ihan ok, mutta Vuosaaresta kun lähdin ajelemaan Turkuun, tiesin 10min jälkeen, että ei tuu jäämään. Meteli oli ihan tajuton Suomen paskoilla teillä. Käytin auton äänieristettävänä hifi konexilla ja tulihan siitä parempi, ihan jopa suht ok, mutta sitten alkoi ärsyttämään se halpa fiilis ja ämpärimuovi, johon jää naarmuja ihan kaikesta. Veli on nyt ajellut tolla varmaan 140tkm päälle ilman suurempia murheita. Yks pyöränlaakeri on tainnut mennä. Neliveto on aika aneeminen, mutta sen saa sentään kytkettyä päälle pysyvästi. Jos siinä on se normi avd päällä, niin se puskee aina ensin, ennen kuin perä ehtii mukaan. Tilaa on kyllä hyvin ja jos malttaa ajella alle satasta, kulutuskin pysyy jotenkuten järkevänä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment