Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    Originally posted by mikae34 View Post
    Ajettavuus ja sielu ovat aivan eri asioita. Minulla on mussossa sielua enemmän kuin kutosessa mutta ajettavuus on.... mikä on. Siltikin vaikka kuinka huono ajaa niin fiilis on korkealla kun ajaa. Se on sitä sielua.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      Mielummin -72 range hyvässä kunnossa kuin tulenuusi.
      Jos siis olisi tota rahaa.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • _Bäri_
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2014
        • 920
        • Turku

        Originally posted by mikae34 View Post
        Ajettavuus ja sielu ovat aivan eri asioita. Minulla on mussossa sielua enemmän kuin kutosessa mutta ajettavuus on.... mikä on. Siltikin vaikka kuinka huono ajaa niin fiilis on korkealla kun ajaa. Se on sitä sielua.
        Nämä on ihan maku asioita, mulle tollasessa mussossa on sitä sielua vähän liikaakin.
        Mun mielestä autossa pitää olla sielukkuutta sellasella sporttisella tavalla. Mitä tossa sun kutosessa on. (tähän varaan luvan muuttaa mielipidettä, en oo koskaan koeajanu tollasta 6 sarjalaisia..)
        Toyotaa, vag, Honda noita vertaisin atrian mikroaterioihin.
        Kun bmw yms premiumit on sellasta vaimon tekemää safkaa. Sellasta kun vaimo kokkailee sun lempiruokia vähän kevyemmissä vaatteissa.
        Musso, rätti sitikka, kleinbus, yms legendaariset on taas helvetisti liian tulista ruokaa, mitä syödessä meinaa itku tulla.
        Jos nämä nyt autto ymmärtämään mitä ajan takaa?
        G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

        Ex:
        E61 535dA -05
        E91 320dA -06
        E53 X5 3.0dA - 03
        E39 535iA -01
        E39 520i -97
        E39 530dA - 00

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4983
          • Forssa

          Originally posted by _Bäri_ View Post
          Nämä on ihan maku asioita, mulle tollasessa mussossa on sitä sielua vähän liikaakin.
          Mun mielestä autossa pitää olla sielukkuutta sellasella sporttisella tavalla. Mitä tossa sun kutosessa on. (tähän varaan luvan muuttaa mielipidettä, en oo koskaan koeajanu tollasta 6 sarjalaisia..)
          Toyotaa, vag, Honda noita vertaisin atrian mikroaterioihin.
          Kun bmw yms premiumit on sellasta vaimon tekemää safkaa. Sellasta kun vaimo kokkailee sun lempiruokia vähän kevyemmissä vaatteissa.
          Musso, rätti sitikka, kleinbus, yms legendaariset on taas helvetisti liian tulista ruokaa, mitä syödessä meinaa itku tulla.
          Jos nämä nyt autto ymmärtämään mitä ajan takaa?
          Jep, ymmärsin kyllä asiasi jo aiemminkin. Jokainen kokee auton omalla tavallaan ja kaikille ei vaan nappaa samat asiat. Kutonen on osoittautunut itselleni vain liian mauttomaksi ja tavanomaiseksi. Sellainen aikanaan bmw:ssä ollut erikoisuus puuttuu täysin. Sellaista on esimerkiksi tuossa kasissa kovasti. Saattaa olla, että tuo kutonen on tavallaan ”liian hyvä” auto. Mitään ei oikeastaan tarvitse tehdä, mitään ei kuulu jne. Se on vähän semmonen makaroonilaatikko ilman ketsuppia...
          Last edited by mikae34; 01-06-2019, 19:36.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            Originally posted by huupi View Post
            Oliko näkemyksiä Astra K:sta farmarina eli vm. 2015 eteenpäin 1.4 bensaturbokoneella ja automaattilaatikolla?

            Noin kuukausi sitten kävin koeajamassa ja seuraavana aamuna menin jo tilauskirjoja tekemään, mutta eivät halunneet enää myydä kaasu/bensahybridiä, kun hoksasivat vissiin yön aikana tuotannon loppuneen. Vetäisin siitä vähän herneen sieraimeen, ja unohdin hullutukset, kuten rouva Opelista sanoi, mutta nyt hulluus nostaa jälleen päätään takuun jatkuttua kolmen vuoteen ja hintojen laskettua suhteessa parantuneeseen varustetasoon.

            Executive-varustetasolla varusteina mm. sporttinahkajakkarat muistilla, hieronnalla ja tuuletuksella (kuskilla) ja myös takapenkin lämmityksellä, peruutuskamera, kaistavahti ja kuolleenkulman hälytin, liikennemerkkien tunnistus, adaptiiviset led-ajovalot, sähkö takaluukku, keyless go, 8" näyttö navilla ja carplay:llä. Lisävarusteeksi tarvii ainoastaan weban 600 eurolla ja väristä 300 lisää, ja hintaa yhteensä 29300. Ajettavuus oli oikeasti hyvä ilman mitään autokuumeintoilua - itse asiassa tuon koeajon jälkeen vasta lämpesin autolle. E60:n rattiin hyppy koeajon jälkeen ei tuntunut oikeastaan muulta kuin aikakoneeseen menolta, sillä ajossa ero oli mielestäni olematon. Rumahan se Astra on sivulinjasta perää kohti paksuuntuvine kromilistoineen, mutta oppisikohan sen kanssa elämään..?
            Jokunen tuhat kilometriä tuollaisella takana, ei mitään yllättävää. Eli hintaisekseen varsin hyvä kokonaisuus. Tosin manuaali ja diesel.
            Oikeastaan ainoa mieleen jäänyt iso miinus, massiivinen A-pilari.

            Comment

            • Zygel
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 214
              • Oulu

              Originally posted by mikae34 View Post
              Mitä sielua siinä perus titansilber bemarissa lättäpenkeillä sitten on niin paljon enemmän ?
              Olen saanut ajamisen iloa myös juurikin hopeisella karvalakkimallisella e91 318d lci:lla silloin kun ne olivat uusia. Ajettavuus, yleinen fiilis, vaihteiston toiminta jne.
              Jonkun Avensiksen rattiin kun tuosta hyppää niin tulee vain harmitus.
              ex: E46 330d M-Sport '04

              Comment

              • Juhaska
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 3970
                • Suomi

                Originally posted by _Bäri_ View Post
                Nämä on ihan maku asioita, mulle tollasessa mussossa on sitä sielua vähän liikaakin.
                Mun mielestä autossa pitää olla sielukkuutta sellasella sporttisella tavalla. Mitä tossa sun kutosessa on. (tähän varaan luvan muuttaa mielipidettä, en oo koskaan koeajanu tollasta 6 sarjalaisia..)
                Toyotaa, vag, Honda noita vertaisin atrian mikroaterioihin.
                Kun bmw yms premiumit on sellasta vaimon tekemää safkaa. Sellasta kun vaimo kokkailee sun lempiruokia vähän kevyemmissä vaatteissa.
                Musso, rätti sitikka, kleinbus, yms legendaariset on taas helvetisti liian tulista ruokaa, mitä syödessä meinaa itku tulla.
                Jos nämä nyt autto ymmärtämään mitä ajan takaa?
                Originally posted by mikae34 View Post
                Jep, ymmärsin kyllä asiasi jo aiemminkin. Jokainen kokee auton omalla tavallaan ja kaikille ei vaan nappaa samat asiat. Kutonen on osoittautunut itselleni vain liian mauttomaksi ja tavanomaiseksi. Sellainen aikanaan bmw:ssä ollut erikoisuus puuttuu täysin. Sellaista on esimerkiksi tuossa kasissa kovasti. Saattaa olla, että tuo kutonen on tavallaan ”liian hyvä” auto. Mitään ei oikeastaan tarvitse tehdä, mitään ei kuulu jne. Se on vähän semmonen makaroonilaatikko ilman ketsuppia...
                Nykyisistiä "premium" laitteista tulee kyllä enemmänkin se nykyajan vaimon lämmittämä mikroateria mieleen...
                Mitään tuttua ja varmaan ei enää yritetä tehdä, ehkä ei edes osata enää ja kaikki uusi on enemmän tai vähemmän täyttä huttua.
                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                Comment

                • huupi
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 1195
                  • Tyrnävä

                  Originally posted by Micce///M View Post
                  Jokunen tuhat kilometriä tuollaisella takana, ei mitään yllättävää. Eli hintaisekseen varsin hyvä kokonaisuus. Tosin manuaali ja diesel.
                  Oikeastaan ainoa mieleen jäänyt iso miinus, massiivinen A-pilari.
                  Ok, kiitos. Tänään piti käydä taas ajamassa, ja minä kyllä tykkäsin edelleen, mutta nainen moitti motarilla rengasmeteliä takaa, mikä oli kyllä ihan oikea huomio. Myyjä vain oli niin onneton, että ei osannut yhtään tulla vastaan tarjouksessa, johon vain listahintoja laitteli.
                  I01 i3s 94

                  Comment

                  • Ioni79
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 738

                    Originally posted by huupi View Post
                    Ok, kiitos. Tänään piti käydä taas ajamassa, ja minä kyllä tykkäsin edelleen, mutta nainen moitti motarilla rengasmeteliä takaa, mikä oli kyllä ihan oikea huomio. Myyjä vain oli niin onneton, että ei osannut yhtään tulla vastaan tarjouksessa, johon vain listahintoja laitteli.
                    Tuo on tunnettu ongelma, +80km/h rengasmelu nousee takaa. Kohtuu helppo kuitenkin lisäeristää, mutta ei pitäisi uutta autoa itse joutua...

                    Comment

                    • yason
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2016
                      • 179
                      • Helsinki

                      Originally posted by mikae34 View Post
                      Jep, ymmärsin kyllä asiasi jo aiemminkin. Jokainen kokee auton omalla tavallaan ja kaikille ei vaan nappaa samat asiat. Kutonen on osoittautunut itselleni vain liian mauttomaksi ja tavanomaiseksi. Sellainen aikanaan bmw:ssä ollut erikoisuus puuttuu täysin.

                      Sielukkuus on vaikea määritellä, mutta sen kyllä huomaa välittömästi, kun sitä on. Ja se sielukkuus lisäksi syntyy ihan eri asioista eri autoissa. Vielä tämän lisäksi on se, että eri ihmiset tykkäävät erilaisista jutuista, joten niistä sielukkaistakin autoista kelpaa kullekin aina vain osa. Eli toiseen uppoaa vanhojen pikkusporttien tai klassikkojen sielukkuus, toisiin ranskalaisten eksentrisyys, ja johonkin kolmanteen taas 90-luvun legendaaristen ikiliikkujien yksinkertaisuus.


                      Nimim. joskus vielä BMW. Pitää vaan olla sitä sielua.

                      Comment

                      • M-Lead
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 1500
                        • Oulu

                        Onko muita hengenheimolaisia, eli pitkälle kaiffarille (+194cm) sopivista käyttiksistä kokemusta? Hintaluokka 5-10k€? Sietäisi n. 30tkm/v ajoa ja vähillä korjauksilla 2-3v.

                        - Astra J, 1.4 turbo ihan ok. Vaatii pienen remonttikassan ennenkuin ottaisi käyttöön (paisari, jäähd. neste putket/letkut, jarrujen läpikäynti).
                        - Accord 2.0 -08, ahdas, polvet ratissa ja jarrua vittumainen käyttää, kun jalka 45 asteen kulmassa. Hivenen kova kulutus.
                        - Anjovis 1.8 -09 --> manuaalihan ihan mukiin menevä ja valikoimaa olisi. Automaatilla hivenen kelju käyttää jarrua kun polvi ratissa kiinni ja jalka vinossa. ...mutta hinnat yli 10k€.
                        - Huihai i40 1.6 -11 ihan ok istua, mutta hinnat yli 10k€.

                        Helpompaa olisi olla persjalkainen.

                        Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                        Comment

                        • Masander
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2010
                          • 1394
                          • Dingolfing

                          Originally posted by M-Lead View Post
                          Onko muita hengenheimolaisia, eli pitkälle kaiffarille (+194cm) sopivista käyttiksistä kokemusta? Hintaluokka 5-10k€? Sietäisi n. 30tkm/v ajoa ja vähillä korjauksilla 2-3v.

                          - Astra J, 1.4 turbo ihan ok. Vaatii pienen remonttikassan ennenkuin ottaisi käyttöön (paisari, jäähd. neste putket/letkut, jarrujen läpikäynti).
                          - Accord 2.0 -08, ahdas, polvet ratissa ja jarrua vittumainen käyttää, kun jalka 45 asteen kulmassa. Hivenen kova kulutus.
                          - Anjovis 1.8 -09 --> manuaalihan ihan mukiin menevä ja valikoimaa olisi. Automaatilla hivenen kelju käyttää jarrua kun polvi ratissa kiinni ja jalka vinossa. ...mutta hinnat yli 10k€.
                          - Huihai i40 1.6 -11 ihan ok istua, mutta hinnat yli 10k€.

                          Helpompaa olisi olla persjalkainen.
                          Tämä kiinnostaa itseänikin. Toistaiseksi 7-sarjalaiset olleet ainoita missä on jalka- ja päätilaa riittävästi.
                          sigpic

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2844
                            • South Carelia

                            Originally posted by M-Lead View Post
                            Onko muita hengenheimolaisia, eli pitkälle kaiffarille (+194cm) sopivista käyttiksistä kokemusta? Hintaluokka 5-10k€? Sietäisi n. 30tkm/v ajoa ja vähillä korjauksilla 2-3v.

                            - Astra J, 1.4 turbo ihan ok. Vaatii pienen remonttikassan ennenkuin ottaisi käyttöön (paisari, jäähd. neste putket/letkut, jarrujen läpikäynti).
                            - Accord 2.0 -08, ahdas, polvet ratissa ja jarrua vittumainen käyttää, kun jalka 45 asteen kulmassa. Hivenen kova kulutus.
                            - Anjovis 1.8 -09 --> manuaalihan ihan mukiin menevä ja valikoimaa olisi. Automaatilla hivenen kelju käyttää jarrua kun polvi ratissa kiinni ja jalka vinossa. ...mutta hinnat yli 10k€.
                            - Huihai i40 1.6 -11 ihan ok istua, mutta hinnat yli 10k€.

                            Helpompaa olisi olla persjalkainen.
                            Originally posted by Masander View Post
                            Tämä kiinnostaa itseänikin. Toistaiseksi 7-sarjalaiset olleet ainoita missä on jalka- ja päätilaa riittävästi.
                            Naapurin isännällä (203cm) on 2000-luvun alkupuolen Skoda Octavia RS ja kehui sen olevan ainut automalli mihin hän saa hyvän ajoasennon... kertoi kokeilleensa paljon eri automalleja aikoinaan ja päätyi tuohon...
                            Luulisi että tilat tuskin pienentyneet uudempaan ja eikös nuo ihan perushyviä vehkeitä ole hintaansa nähden ja mielestäni RS on hyvännäköinenkin !!
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              Onko kokemuksia mersun M274-koneesta? Katsellut W205-korista sedania kyseisellä koneella, joten myös ceemeli-kokemukset kiinnostaa

                              Comment

                              • arpuC
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 1377

                                Dieselkokemuksia:

                                MB CLS 2012->
                                Jaguar XF 2013->
                                Giulia


                                Vaikea nyt keksiä muutakaan seuraajaaa -16 F10:n jälkeen :think
                                Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                                En löydä enää sun luo
                                Teitkö sä tän tahallaan?
                                Nyt kaikki palaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎