Originally posted by E39Fin
View Post
Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vuoden nyt kohta mennyt "väliaikais kulkineella" ja on aika huoletonta ollut. Edellinen merkkihuollattanut kerran vuodessa ja itse tehnyt samoin. Auto maksoi 4600 eur ja merkkihuoltoon meni jakopää 330 eur ja öljynvaihto/määräaikais huolto 169eur. Kun 12kk välein huollattaa on Volvon tieturva voimassa. Ei noilla Volvon essential huollon hinnoilla ole mitään motivaatiota alkaa hajuttomaan ja mauttomaan V70 sen enempää perehtymään. Varaa kerran vuoteen ajan merkkihuoltoon niin saa taas vain keskittyä pysähtymään 1000km välein ottamaan noin 60 l dieseliä. Ei vaivaa arvon alenemat, jakopään ketjut, ei leivo alakerta kiinni eikä syty kesken ajon palamaan.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
-
Kyllähän nuo P2-alustan volvot alkupään D5-koneella ja 5-lovisella laatikolla on oikeasti aika huolettomia. Puslia ja kulutusosia toki menee isommilla ajosuoritteilla, mutta pellit kestää eikä varsinaisia remppoja hirveesti tule. 2007-> volvot onkin ikävä kyllä osittain eri tarina.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
Perheessä löytyy kaks mk2 v70. D5 molemmat. Toisella 2003 vm 585tkm. Leimalle piti takaiskarit vaihtaa.Originally posted by Macke View PostMinkä ikäinen ja kuinka loppuun ajettu Volvo on pysynyt noinkin huolettomana vielä?
Uudenmalla nelivedolla 2006 vm ajettu vasta 445tkm. Ja siihenkään ei oo muuta tarvinnu tehä kun ohjelmoida egr pois ja lisää tehoa.
Vanhemmat volvosta on maksettu pari vuotta sitten 1000€. Öljyjä yms tietenki huollettu. Ruostetta ei löydy mistään.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
Eihän nuo vanhat Volvot miksikään mene. Leimalle kun tarkistaa että vilkkupolttimoissa on väri tallella ja että käsijarru pitää niin hyvä on.
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
2006 V70 d5 manuaali. 250tkm ajettu ja takuun päätyttyä huollettu kerran vuodessa eli noin 7-14tkm välein riippuen vuodesta. Kaikki kuitit on mapissa ja suurin edellisen omistajan remontti on ollut jarrulevyt ja iskarit. Virtalukko on myös mennyt vaihtoon kerran tuolla ajanjaksolla. Ostin kaverin äiteeltä tuon ja hänellä ollut viimeiset ~10 vuotta.Originally posted by Macke View PostMinkä ikäinen ja kuinka loppuun ajettu Volvo on pysynyt noinkin huolettomana vielä?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Jep, mustakoppainen eli pre facelift d5 olisi kai vielä varmempi kuin tämä harmaakoppainen. Mutta alkaa olla kaikki sen puolimiljoonaa rullattuja.... Eipä tuossa ole koko historian aikana mitään muuta normaalia kuluvaa osaa poikkeavaa ollut kun virtalukon vaihto ja sisäkennon vaihto kerran. Vuoden nyt kohta ajellut ja yhtään vikavaloa tai vikaa ei ole ilmaantunut. Ja jos tulee iso remppa niin työntää tallin taakse ja purkaa vaikka osiksiOriginally posted by E39Fin View PostKyllähän nuo P2-alustan volvot alkupään D5-koneella ja 5-lovisella laatikolla on oikeasti aika huolettomia. Puslia ja kulutusosia toki menee isommilla ajosuoritteilla, mutta pellit kestää eikä varsinaisia remppoja hirveesti tule. 2007-> volvot onkin ikävä kyllä osittain eri tarina.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Mulla oli V70 T5 mk2 pari vuotta aikoinaan ja siitä meni ilmastoinnin kenno puhki, akku kuoli vanhuuttaan sekä ahtoputkesta klemmari. Varma auto oli bensakoneinenkin ja soppaa meni hieman reilun 7 sadalle matka-ajossa.
Comment
-
Eipä nuokaan nyt kalliita ole. Itsellä meni bensakoneisesta volvosta kaasuläppäkotelo, uusi (korjattu) maksoi 150e. Käytettyjä ruotsi pullollaan. Loistavia autoja, bensana tai dieselinäOriginally posted by mikko View PostKunhan ei satu kohdalle mittaristovikoja eikä oven ohjainlaitevikoja niin mikäs siinä körötellessä
Comment
-
Niin ei tässäkään ole ollut yhtään mitään. Yks 15e osa mennyt johki ilmapuolelle. Kaveri ajanut reilu 100tkm keltä ostan. Sitten yks toinen kaveri ajanut myös saman ja ei yhtään mitään ole silläkään ollut.Originally posted by miyli View Post4 vuotta ja 150tkm takana Transit customilla työkäytössä, ei pahaa sanottavaa ja ei ainuttakaan vikaa
Pirun hyvä oli ajaa kyllä. Bonuksena autossa tulee 4kiloeuron sortimon hyllyt mukana
Edit. Ootko mennyt muuten tuon auton omien huoltovälien mukaan? Sehän on omasta mielestä aika raju.. 50tkm?Last edited by GARFFi; 17-10-2019, 12:56.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
25tkm huoltovälillä. Nyt kyllä tulossa joulukuussa uusimman mallin neliveto DSG Transportter, saas nähdä mitenkä se sit toimii.Originally posted by GARFFi View PostNiin ei tässäkään ole ollut yhtään mitään. Yks 15e osa mennyt johki ilmapuolelle. Kaveri ajanut reilu 100tkm keltä ostan. Sitten yks toinen kaveri ajanut myös saman ja ei yhtään mitään ole silläkään ollut.
Pirun hyvä oli ajaa kyllä. Bonuksena autossa tulee 4kiloeuron sortimon hyllyt mukana
Edit. Ootko mennyt muuten tuon auton omien huoltovälien mukaan? Sehän on omasta mielestä aika raju.. 50tkm?Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
Comment