Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2540
    • Kirkkonummi

    Hakuun menee C-Mersu ilma-alustalla, olisiko kenelläkään käyttökokemuksia? Nyt kun taitaa tulla syksymmällä Facelift, niin myydään ahkerasti vanhoja malleja nurkista pois, mutta missään ei taida olla noita ilmajousia.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • j-a
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1522
      • PohojosPohojammaa

      Originally posted by Petteri75 View Post
      Hakuun menee C-Mersu ilma-alustalla, olisiko kenelläkään käyttökokemuksia? Nyt kun taitaa tulla syksymmällä Facelift, niin myydään ahkerasti vanhoja malleja nurkista pois, mutta missään ei taida olla noita ilmajousia.
      Onkos näissä uudemmissa jotain poikkeavaa tullut ilmajousitukseen? Kokemusta on lähinnä viime vuosikymmenen loppupuolen airmaticeista ja ABC-alustoista, ja kummassakaan en ole itse havainnut mitään autuaaksi tekevää vähäisemmän kallistelun ja "napista ylemmäs" -ominaisuuden lisäksi. Toki esim.ABC:henkin tottuu nopeasti ja sitten sitä ei edes huomaa kunnes taas lähtee ajamaan rautajousisella ja ihmettelee miksi se mutkassa niin kallistuu.
      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

      Ylimääräisenä tarjolla:

      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

      Comment

      • Petteri75
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2540
        • Kirkkonummi

        Originally posted by j-a View Post
        Onkos näissä uudemmissa jotain poikkeavaa tullut ilmajousitukseen? Kokemusta on lähinnä viime vuosikymmenen loppupuolen airmaticeista ja ABC-alustoista, ja kummassakaan en ole itse havainnut mitään autuaaksi tekevää vähäisemmän kallistelun ja "napista ylemmäs" -ominaisuuden lisäksi. Toki esim.ABC:henkin tottuu nopeasti ja sitten sitä ei edes huomaa kunnes taas lähtee ajamaan rautajousisella ja ihmettelee miksi se mutkassa niin kallistuu.
        Ei välttämättä, mutta Agility Control (tjsp) ja Dynamic Steering (tjsp) yhdistettynä varmasti isoihin 16"-pullarenkaisiin ja akustiikkakalvoihin ikkunoissa voisi antaa mukavuuspainotteisempaa ajokokemusta. Toki täytyy tuo nykyinen saada myytyä, mutta C-sarjassa kiinnostaa nimenomaan tuo ilmajousitus ao kokoluokassa. F10 / G30 vain on niin hirveän iso pääosin yksin liikkuvalle.
        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Oliko noissa viimeisissä "vanha korisissa" Focuksissa automaatti kestävä, vai huono? Onko se perinteinen momenttimuuntimella oleva, vai kaksoiskytkin.
          Tarkoitan sitä joka tulee litraisen koneen kyljessä, jos laatikoista useampaa variaatiota.


          Pitäis Fiestaa päivitellä isompaan, mielellään farmariin tai sit joku crossover jossa kontissa rullaverho (ettei tarvii hattuhyllyä ottaa koirien kyydissä ollessa pois).
          Mitään mondeon/passatin/yms. kokoluokan autoa kuitenkaan ei tarvia, kun kaupunkipyörittelyssä on pääosin.

          Ei oikein löydy muuta vaihtoaehtoa kuin tuo Focus wagoni vm. 2016-2018. Uusikin kyllä menisi jos joku tekee hyvän tarjouksen poistuvasta korimallista.


          Vaatimukset:

          -Vähän kuluttava ja halvat vakuutukset/verot
          -Ei diesel, eikä kaasukaan kun ei ole asemaa lähellä
          -Farkku, tai muu semmoisella kontilla jonne saa nopeasti/vaivattomasti muutaman pienen koiran.
          -Hyvän/tuoreen näköinen
          -Vähän ajettu
          -Varmalla tekniikalla, tai sit pitkällä takuulla
          -Ei mielellään ranskalaisia kun hinta putoaa ja ei sitten saa vaihdossa suhteessa samaa kuin arvonsa paremmin pitävissä
          -Butjetti maks pari kymppiä, ehkä vähän yli jos tarvii
          -Ulkomailta osto vähän pois suljettu, kun en viiti omia rahoja eukon kärryyn laittaa hirveesti kiinni, eli rahoitusta tarvii joku 5-7000€ (riippuu meneekö yli 20k).


          Mitä laitetaan, tai edes käy koeajaa vai pysyykö foortissa?
          Ei tullu hullua hurskaammaksi kun kävi kattelee liikkeissä mitä tarjontaa on. Uusi X1 näytti hyvälle, mutta on kallis ja se hattuhylly...
          Last edited by bemmeri; 20-07-2018, 18:57.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • asse21
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2005
            • 1233
            • Tampere

            Originally posted by bemmeri View Post
            -Varmalla tekniikalla, tai sit pitkällä takuulla
            Tässä vaiheessa tuli mieleen toyota auris hybrid
            Jos vaan pää kestää ajaa.
            E39 525i touring
            E39 523i
            i3

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by asse21 View Post
              Tässä vaiheessa tuli mieleen toyota auris hybrid
              Jos vaan pää kestää ajaa.
              Tarkoitin "kestävällä" että jakopää ei hajoa alle 50tkm, tai laatikko porsi samalla matkalla mihin toiseen vaihtaa öljyt, jos edes niitäkään. Tai sit jotain jatkuvia sähkövikoja, tms. miksi seisoo pajalla.
              Pistokehybridi menisi oikein mukavasti, tarjonta aika niukkaa ja hinta kova budjettiin nähden
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Thmas
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 531
                • HEL

                Originally posted by Thmas View Post
                Kokemuksia uusimman korimallin Audi TT:stä? 2.0 TFSI 230 hv S-tronic quattro kiikarissa, tehdastakuun alainen auto joten vikapotentiaalit ei sillä tavalla jännitä, mutta kokemukset käyttöautona kiinnostaa. Tilallekaan ei ole suuremmin tarvetta kun yksin tai kaksin ajellaan.

                Yllättävän pirteä ja taloudellinen ainakin lukujen perusteella, 0-100 km/h 5,3 sek ja keskikulutus 6,6 l/100km.
                Ensifiiliksinä laadukkaan oloinen, kohtuullisen pirteä ja kulutuskin matka-ajossa alkaa kutosella. Takapenkille ei viitsi edes yrittää, mutta takakonttiin menee kohtuu hyvin kahden hengen parin viikon romppeet. Takapenkit laskemalla saa sitten kohtuu ison tilan.

                Ei ole itsellä ollut oikein mitään vastaavaa autoa, lähimpänä 4-sarjan coupe.. siihen verrattuna tämä tuntuu jopa laadukkaammalta kun ajomelu pienempi (ei runflatteja..) ja nelossarjan natinat puuttuu. Mutta pienempi auto toki ja samalla huomattavasti mikroautomaisempi. Navimittaristo on hieno!
                Audi e-tron 55

                Exiä:
                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                Comment

                • anv
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2012
                  • 323
                  • Oulu

                  Ehkä sohaisen muurahaispesään, mutta itselläni on jo vuosia ollut sellaiset kokemukset että vältän viimeiseen asti kaikkia VAG-konsernin tuotteita, Oulun Aineen korjaamopalveluita ja Oulun Delta-autoa kaikilta osiltaan. Toistaiseksi pärjännyt näillä eväillä.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by anv View Post
                    Ehkä sohaisen muurahaispesään, mutta itselläni on jo vuosia ollut sellaiset kokemukset että vältän viimeiseen asti kaikkia VAG-konsernin tuotteita, Oulun Aineen korjaamopalveluita ja Oulun Delta-autoa kaikilta osiltaan. Toistaiseksi pärjännyt näillä eväillä.
                    Ei välttämättä huono resepti.

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Oliko noissa viimeisissä "vanha korisissa" Focuksissa automaatti kestävä, vai huono? Onko se perinteinen momenttimuuntimella oleva, vai kaksoiskytkin.
                      Tarkoitan sitä joka tulee litraisen koneen kyljessä, jos laatikoista useampaa variaatiota.


                      "Automaattivaihteiston kanssa sellainen ajatus sopii. Focus 1.0 EcoBoostin perinteinen momentinmuuntimellinen kuusilovinen toimiikin yleensä jouhevasti. Normaalissa ajossa useimmat kuljettajat ovat varmasti erittäin tyytyväisiä."

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Originally posted by -Markus- View Post
                        http://autobild.fi/uutiset/litran-automaatti

                        "Automaattivaihteiston kanssa sellainen ajatus sopii. Focus 1.0 EcoBoostin perinteinen momentinmuuntimellinen kuusilovinen toimiikin yleensä jouhevasti. Normaalissa ajossa useimmat kuljettajat ovat varmasti erittäin tyytyväisiä."

                        Just eilen kuopion Rintajoupilla myyjä sano että ei näissä "powershift" laatikoissa ole mitään ongelmia ollut. No käytettyjen myyjältä en ihmettele.
                        Kun kyselin että onko kaksoiskytkin vai perinteinen tomaatti.

                        Ajossa kyllä luulin itekin että on kaksoiskytkin, kun terävän tuntuisia vaihdot oli. Tai ainakin erilaisia mitä tottu e90 automaattiin. Maantiellä nousi kierrokset kyllä helposti liian korkeaksi, samaa kuin tuossa jutussakin mainitaan. Ehkä jos pitempää siivua joutuisi ajamaan, niin manuaali parempi, jos tuommoisen auton haluaa. Kaupungissa ihan riittävä litranen ja automaatti.

                        Uus korinen focus oli kyllä hyvän näköinen viistoperänä, noin niin "halvan" luokan käyttöautoksi, kun samalla tuli sitäkin katsottua uusien puolella.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Thmas
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2008
                          • 531
                          • HEL

                          Originally posted by anv View Post
                          Ehkä sohaisen muurahaispesään, mutta itselläni on jo vuosia ollut sellaiset kokemukset että vältän viimeiseen asti kaikkia VAG-konsernin tuotteita, Oulun Aineen korjaamopalveluita ja Oulun Delta-autoa kaikilta osiltaan. Toistaiseksi pärjännyt näillä eväillä.
                          Kaikki autot on lähtökohtaisesti paskoja, myös BMW:t. Tuon kun sisäistää, niin yllärit lakkaa vituttamasta Jos joku merkki tuntuu ihan ylivoimaiselta suhteessa muihin, niin a) ajat liian vähän, tai b) sinulla käynyt mieletön tuuri ja sen loppu häämöttää jo.
                          Audi e-tron 55

                          Exiä:
                          1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7511
                            • Kotona

                            Originally posted by anv View Post
                            Ehkä sohaisen muurahaispesään, mutta itselläni on jo vuosia ollut sellaiset kokemukset että vältän viimeiseen asti kaikkia VAG-konsernin tuotteita, Oulun Aineen korjaamopalveluita ja Oulun Delta-autoa kaikilta osiltaan. Toistaiseksi pärjännyt näillä eväillä.
                            No mulla on menossa eka Audi eikä mitään pahaa sanottavaa. Ainoat syyt miksi pitää yrittää vaihtaa syksymmällä ovat, että auto on fyysisesti vähän liian massiivinen omaan tarpeeseen ja mieluummin sompailisin manuskalla

                            edit: yksi asia mikä jarruttaa auton vaihtoa on, että kun olen katsellut 1-sarjalaisia (äffä) niin samaan rahaan saisi ehkä vain pari vuotta uudemman mutta niissä ei ole täyssportnahkoja sähköllä eikä ilman ohjelmointia +200hv tehoja, muista varusteista puhumattakaan. Jotenkin tuntuisi hullulta vaihtaa pienempään, laiskempaan ja heikommilla varusteilla olevaan...
                            Last edited by Zeta; 22-07-2018, 22:13.
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                            -

                            Comment

                            • j-a
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 1522
                              • PohojosPohojammaa

                              Originally posted by Zeta View Post
                              No mulla on menossa eka Audi eikä mitään pahaa sanottavaa. Ainoat syyt miksi pitää yrittää vaihtaa syksymmällä ovat, että auto on fyysisesti vähän liian massiivinen omaan tarpeeseen ja mieluummin sompailisin manuskalla

                              edit: yksi asia mikä jarruttaa auton vaihtoa on, että kun olen katsellut 1-sarjalaisia (äffä) niin samaan rahaan saisi ehkä vain pari vuotta uudemman mutta niissä ei ole täyssportnahkoja sähköllä eikä ilman ohjelmointia +200hv tehoja, muista varusteista puhumattakaan. Jotenkin tuntuisi hullulta vaihtaa pienempään, laiskempaan ja heikommilla varusteilla olevaan...
                              Jep! Ja Kian sais "isomman ja paremman" vielä Audiakin halvemmalla...
                              Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                              Ylimääräisenä tarjolla:

                              E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                              F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                              Comment

                              • jakeluvesimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2010
                                • 2726
                                • On the road @ Laplandia

                                En ees kehtaa mainita miten hyvältä w220-korinen mb tuntuu ajoltaan - ikälopuksi. Nyt 9000+km testiä takana.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎