Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhaska
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 3970
    • Suomi

    En nyt muista onko ollut puhetta, mutta onko porukalla minkäänlaista kokemusta vuosimallien 2009-2013 Renault Megane:sta?

    Varsinkin bensakoneet: 1.4 turbo ja 1.6l vapari.


    Itsellä edelleenkin se kehonliikutin hakusessa ja rupesin noitakin katsomaan ja onkin sitten ainoa eurooppalainen merkki, mitä mietin, että oisko tuosta käyttiksen virkaa hoitamaan. :think

    Käsijarru kuulemma jumii välillä ja jäätyy talvella, toki perinteinen käsijarru kyseessä ei sähköinen, eli ei paha ongelma.

    Elotonta ohjausta on moitittu, kiitos sähköisen tehostuksen...

    Ja ilmeisesti ruostuu aavistuksen helpommin, kuin citroen tai peugeot..?

    Tuo 1.4 turbo kone on "kuulemma" nissanin ja renaultin yhteis-työssä tekemä moottori, joka ei olisi mikään ihme ja jakopää ketjulla, kun taas vapari 1.6l on remmillä ja muuta en sitten siitä tiedäkkään.

    Osat näyttäisi olevan melko edullisia ja monet pikku laittelut ja huollot vaikuttaa onnistuvan ilman verisiä kouria ja armotonta kiroilua.

    Ja Ranskis maineensa vuoksi vähän ajettuja saa todella edullisesti ja varusteina on ne pakolliset ilman turhuuksia.

    Tuota "luottokortti" mallista virta-avainta toki itse vähän vierastan.
    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1760
      • HKI/Orimattila

      Originally posted by Juhaska View Post
      En nyt muista onko ollut puhetta, mutta onko porukalla minkäänlaista kokemusta vuosimallien 2009-2013 Renault Megane:sta?

      Varsinkin bensakoneet: 1.4 turbo ja 1.6l vapari.


      Itsellä edelleenkin se kehonliikutin hakusessa ja rupesin noitakin katsomaan ja onkin sitten ainoa eurooppalainen merkki, mitä mietin, että oisko tuosta käyttiksen virkaa hoitamaan. :think

      Käsijarru kuulemma jumii välillä ja jäätyy talvella, toki perinteinen käsijarru kyseessä ei sähköinen, eli ei paha ongelma.

      Elotonta ohjausta on moitittu, kiitos sähköisen tehostuksen...

      Ja ilmeisesti ruostuu aavistuksen helpommin, kuin citroen tai peugeot..?

      Tuo 1.4 turbo kone on "kuulemma" nissanin ja renaultin yhteis-työssä tekemä moottori, joka ei olisi mikään ihme ja jakopää ketjulla, kun taas vapari 1.6l on remmillä ja muuta en sitten siitä tiedäkkään.

      Osat näyttäisi olevan melko edullisia ja monet pikku laittelut ja huollot vaikuttaa onnistuvan ilman verisiä kouria ja armotonta kiroilua.

      Ja Ranskis maineensa vuoksi vähän ajettuja saa todella edullisesti ja varusteina on ne pakolliset ilman turhuuksia.

      Tuota "luottokortti" mallista virta-avainta toki itse vähän vierastan.

      Mitäs downsizingia sitä ollaan harrastelemassa?

      En nyt tiedä niin hirveästi noista ranskiksista mutta jostain syystä renusta jäänyt kuva, että perusvarmoja pelejä. Hihnakoneinen on tietyssä mielessä ehkä varma kun sen tietää, että jakopää pitää säännöllisesti tehdä, ketju sitten yllättää jos vaikka (jjälleen kerran 2000-luvun autossa) onkin alimitoitettu.
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • Juhaska
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 3970
        • Suomi

        Originally posted by E39Fin View Post
        Mitäs downsizingia sitä ollaan harrastelemassa?

        En nyt tiedä niin hirveästi noista ranskiksista mutta jostain syystä renusta jäänyt kuva, että perusvarmoja pelejä. Hihnakoneinen on tietyssä mielessä ehkä varma kun sen tietää, että jakopää pitää säännöllisesti tehdä, ketju sitten yllättää jos vaikka (jjälleen kerran 2000-luvun autossa) onkin alimitoitettu.


        Ei vaan enää yksinkertaisesti ole intoa harrastaa, näiden vähänkään erikoisempien autojen kanssa...

        Alkuunhan se oli jopa mukavaa ajanvietettä, kun etsi milloin mitäkin osaa autoonsa, kun perus- varaosaliikkeet nosti kädet pystyyn ja varsinkin silloin, kun tuota sigun Saabia rakenneltiin ja etsittiin viri-osia ympäri Eurooppaa, kun mallihan ei mitenkään suosittu ole koskaan ollut virittäjien keskuudessa.

        Nyt ei sekään enää innosta ja olisi mukava hankkia kulkine johon saa osia helposti ja edullisesti ympäri maakuntia ja niitä ei tarvitse kuukautta odotella, kuten joskus on pitänyt.

        Tehoakaan en enää tarvitse, kun alkaa tämän maan tietkin olemaan niin ruvella jo, että kohta pitää olla telaketjut ja max.60km/h vauhtia, että pääsee mitään rikkomatta paikasta A paikkaan B.

        Niin ja sitten tosiaan tuo autojen puunaus, niin ennen sekin meni ilman kummempia ihmettelyjä, mutta nykyään, kun on molemmissa kyynärnivelissä alkavaa nivelrikkoa, niin esim: tuollaisen kovavahan kiillotus ja muukin pesu ja puunaus tuntuu tietyissä asennoissa, niinku joku työntäisi jäistä naulaa nivelen väliin.

        Eli tästäkin syystä jotain perus- katiskaa haetaan, että käyttää sitten vaikka autopesussa, jos alkaa liian paskaselta näyttämään ja imuroi joskus, jos on useampi kilo hiekkaa matoilla. :think
        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          Ajelin uudehkolla avomeganella espanjassa. Vuokrasin viideksi päiväksi ja palautin toisena iltana. Ihan paska ajaa ja niin laaduton kuin voi olla uudehko auto. Parempi oli oma viime talven käyttöpulkka, 2004 laguna. Luottokortti pelaa kyllä suht hyvin mutta maksaa uusia.

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3970
            • Suomi

            Originally posted by AnttiJuhani View Post
            Ajelin uudehkolla avomeganella espanjassa. Vuokrasin viideksi päiväksi ja palautin toisena iltana. Ihan paska ajaa ja niin laaduton kuin voi olla uudehko auto. Parempi oli oma viime talven käyttöpulkka, 2004 laguna. Luottokortti pelaa kyllä suht hyvin mutta maksaa uusia.
            Laaduttomuus ei meinaa allekirjoittaneelle paljoa, kun on ollut GM:n saabin (sisusta, kuin tupperware muovia) lisäksi mm: suzuki jimny käyttiksenä muutaman kuukauden.

            Jimny tai Jimbo, kuten itse sitä puhuttelin, oli kyllä melko epeli laite.
            Jälkiasenteinen ja edellisen omistajan asentama Sonyn paskamankka ei jostain syystä löytänyt muuta, kuin YLE-puheen aseman ja sekin kuului vain toisesta ovikajarista.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • JepJap
              Bimmer Rookie
              • Feb 2018
              • 49
              • Suomi

              Itselläni oli 09 Laguna 1.6 koneella, 60 tkm. Kone on ihan ok. Liian pieni Lagunaan, mutta meganeen todennäköisesti ok. Pelasi ihan hyvin, mutta kun hihnan vaihtaa pitää vvt pyörä vaihtaa. Rupeaa rapajamaan startissa, kun ei ole lukittunut. Nimimerkillä 2 kertaa hihnan vaihtanut 15tkm sisään.

              Pensaa vei 7 l nurkilla muistaakseni. Mielestäni ruoste ei ole nyky ranskiksilla ongelma. Ranskalaisia on ollut useita mulla.

              Comment

              • konsumies
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1045
                • Turkkussesss

                Originally posted by Janza182 View Post
                Kokemuksia 2.0 PT:stä.
                Yllättävän tilava sisältä. Paljon tilavampi mitä ulkonäkö antaa ymmärtää.
                Hyvin amerikkalainen pimputuksineen ja tietynlaisilla mittarivaloillaan.
                Osien saanti ainakin silloin vähän haasteellista ja myös osat arvokkaita.
                Paljon tyypillisiä vikoja. Kuten virtalukko hajoaa järestään ettei avain pysy, takajarrukilvet happanee ja tällöin käsijarruhilut tippuu paikoiltaan. Takapäässä vuosittainen rutiini on vaihtaa puslia. Sähköt elää välillä omiaan.

                Ainiin. Myös jakohihnan vaihto senverta työläs että 7 korjaamosta 6 kieltäytyi heti kun kuulivat mikä auto

                Tuo auto mistä omat kokemukset niin oli lähinnä tavarankuljetin mutta kumminkin huolta pidettiin.

                En kyllä itselleni ottaisi
                Kiitos asiallisesta vastauksesta. Siskolle lupasin tosiaan ostaa auton ja tämä ei liene ihan sieltä helpoimmasta päästä
                Seat Leon Cupra ST
                F20 116d
                e87 116i

                Comment

                • yason
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2016
                  • 179
                  • Helsinki

                  Originally posted by Tojopa View Post
                  Mites 2000-luvun alkupuolen PSA:n tuotteet bensakoneella, eli 307 ja 407 pösöt tai C2 ja C4 sitikat, onko noista kellään omakohtaista kokemusta jakaa?
                  PSA:n bensat ja dieselit olivat pitkään perusluotettavaa konstruktiota vailla turhaa kikkailua. Tyypilliseen tapaan joskus vuosikymmenen puolivälissä noihin tuli säätyvä nokkapyörä, jonka ohjausventtiilistä tulikin heti yksi tyyppivika :-) Mutta en suurempia moottoriongelmia odottaisi noilta 2000-luvun alkupuolen EW ja DW-koneilta. Ja hinta-laatusuhdehan on käytetyissä ranskiksissa mainio.

                  Sitä kannattaa vältellä, ettei haksahda lähemmäs 2010-luvun malleja, joissa alkaa jo olla surullisenkuuluisaa THP-bensamyllyä (sama karstoittuva jakopääongelmainen ongelmakone kuin Minissä). Uudet PSA:n dieselit on vielä ihan ok, mutta niiden saastelaitteiden kanssa voi toki tulla ongelmia jatkuvassa pätkäajossa taajamassa, kuten on lähes kaikilla nykydieseleillä.

                  Comment

                  • Tojopa
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 1592
                    • Kuopio

                    Originally posted by yason View Post

                    Sitä kannattaa vältellä, ettei haksahda lähemmäs 2010-luvun malleja, joissa alkaa jo olla surullisenkuuluisaa THP-bensamyllyä (sama karstoittuva jakopääongelmainen ongelmakone kuin Minissä). Uudet PSA:n dieselit on vielä ihan ok, mutta niiden saastelaitteiden kanssa voi toki tulla ongelmia jatkuvassa pätkäajossa taajamassa, kuten on lähes kaikilla nykydieseleillä.
                    Kytkös bemariin noissa koneissa ja heti ongelmia..

                    Comment

                    • Petteri75
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2539
                      • Kirkkonummi

                      Originally posted by Juhaska View Post
                      En nyt muista onko ollut puhetta, mutta onko porukalla minkäänlaista kokemusta vuosimallien 2009-2013 Renault Megane:sta?

                      Varsinkin bensakoneet: 1.4 turbo ja 1.6l vapari.

                      Itsellä edelleenkin se kehonliikutin hakusessa ja rupesin noitakin katsomaan ja onkin sitten ainoa eurooppalainen merkki, mitä mietin, että oisko tuosta käyttiksen virkaa hoitamaan. :think

                      Käsijarru kuulemma jumii välillä ja jäätyy talvella, toki perinteinen käsijarru kyseessä ei sähköinen, eli ei paha ongelma.

                      Elotonta ohjausta on moitittu, kiitos sähköisen tehostuksen...

                      Ja ilmeisesti ruostuu aavistuksen helpommin, kuin citroen tai peugeot..?

                      Tuo 1.4 turbo kone on "kuulemma" nissanin ja renaultin yhteis-työssä tekemä moottori, joka ei olisi mikään ihme ja jakopää ketjulla, kun taas vapari 1.6l on remmillä ja muuta en sitten siitä tiedäkkään.

                      Osat näyttäisi olevan melko edullisia ja monet pikku laittelut ja huollot vaikuttaa onnistuvan ilman verisiä kouria ja armotonta kiroilua.

                      Ja Ranskis maineensa vuoksi vähän ajettuja saa todella edullisesti ja varusteina on ne pakolliset ilman turhuuksia.

                      Tuota "luottokortti" mallista virta-avainta toki itse vähän vierastan.
                      Käytössä oli aikanaan Megane III 1.6 vm 2009 2011-2012 ja 1.4Tce 2012 2012-2014. Megane on varsinkin Suomessa vallitsevaa laatukuvaansa parempi auto, joka on varsinkin käytettynä hyvä valinta. Auto ei ole mikään pieni enää, takana mahtuu hyvin istumaan ja tavaratila on kohtuullinen. Näkyvyys taakse farmarimalleissa voisi olla parempi, peruutustutkat olisivat tarpeellisia mutta ne tulevat vain Dynamique-varustelutasossa.

                      1.6 on vapaastihengittävä ja jakohihnalla, 1.4Tce on turbokone jakoketjulla. Jos vain voi mitenkään valita, ehdottomasti tuo 131hv turbokone. Onko koskaan tullut luettua jakopään hajoamisista, öljypumpun oikuista, turbojen hajoamista tai mistään muustakaan Renaultin yhteydessä? Niinpä. Liikenteen mukana pärjää hyvin.

                      Megane on ollut tarjolla myös 5-vaihteisina, niitä kannattaa välttää koska välitykset loppuvat kesken. 6-vaihteisinakin joutuu n. 120km/h vauhdissa pitämään kierroksia päällä, mutta tällä on vähemmän väliä koska yleensä ne tulevat varustelutasolla, mihin kuuluu mukaan cruise.

                      Varustelupakeista PLUS on suositeltavampi, siinä tulee ACC:llä. TomTom-navigaattori voi näyttää kivalta, mutta sillä ei tee mitään mitä vaikka kännykällä ei tekisi paremmin.

                      MeganeIII tuli 2009 ja säilyi aika lailla muuttumattomana hyvin pitkään, välissä taisi olla ihan kaksi Faceliftia. 1.2-litrainen taisi tulla 2014, kyllä silläkin pääsee eteenpäin mutta nettihuhujen mukaan kulutus saisi olla pienempi kun konekin mahtuu melkein maitotölkkiin.

                      Suoraan auto menee ihan tukevasti. Ohjaustuntuma sähkötehosteisena on iso harppaus täysin tunnottomasta MeganeII:sta, eihän se mikään ralliauto ole mutta esim. parempi ohjaustuntuma kuin samanikäisessä Astrassa, joka muun ajomukavuuden osalta oli parempi. Oma 2012 oli pintakova, ominaisuus josta en koskaan oikein välittänyt. Alusta rupesi toimimaan mukavasti kun oli 3 aikuista matkatavaroineen mukana.

                      Takajarrut ovat ainoa kohta, joka voisi olla paremmin. Ne nimittäin tarvitsevat aivan pakollisen puhdistuksen vuosittain, muuten ne alkavat hinnaamaan kiinni ja pahimmillaan menee jarruasetelma jos on täysin välinpitämätön. Itse käytin omani pajalla, joka ottaa kai edelleen 69€ puhdistuksesta. Käsijarru käyttää käyttöjarruja, eli se voi varsinkin talvella alkaa jäämään kiinni. Tämä ei kuulu Renaultin normaaliin huolto-ohjelmaan, ja valitettavasti maahantuoja voitti yhden Kuluttajariitalautakunnan casen, jossa omistajalta oli muistaakseni mennyt yli 800€ kun noita takajarruja ei oltu puhdistettu milloinkaan. Omassa ne puhdistettiin 47km kohdalla, joka oli aivan viimeinen hetki ja kun olin uudesta asti ajanut, niin aivan varmasti oli kohdeltu ns. oikein.

                      Muita tyyppivioiksi lueteltavia on ehkä takaluukun lisäjarruvalon tiiviste, joka on aika onneton viritelmä ja saattaa alkaa vuotamaan. Tämän voi testata kaatamalla takaluukun päälle kastelukannusta vettä ja jos tulee sisälle asti, niin tiiviste vaihtoon. Se on parempi ratkaisu kuin ostaa uusi valo, mutta loppujen lopuksi aika moni ajaa välittämättä hirveästi.. hyvä kohta tinkiä.

                      Sytytystulpat vaihdetaan muistaakseni 120tkm välein 1.4Tce:hen, saa toki suorittaa useamminkin. Tylsimpiä huoltotöitä, mm. turbon ahtoputki on siinä päällä, tehtävissä toki aivan itse.

                      1.4Tce pakkasilla vaatii (vaatii) viimasuojan keulaan. Jos on esim. -10°C, niin n. 80km/h -vauhdissa kun laittaa ACC:n takaisin päälle, niin puskiessaan lämpöä kabiiniin, se jäähdyttää moottorin. Ai miksi päälle? No, volyymiauto-ominaisuus tulee tässä läpi, ACC alkoi talvikylmilläkin heti puskemaan ilmaa kabiiniin vaikka lämmöt ovat vasta kaipauksen tasolla. Jos koneen halusi antaa lämmetä edes jotenkin inhimillisesti, piti ACC ottaa päältä. Muuten ECO-asetuksilla toimi niin kuin pitikin, ei tarvinnut lämpötiloja tms muutella ajossa. ACC ei näy jälkimarkkinoilla hinnassa, eli kannattaa ehdottomasti tähdätä siihen kun täysin manuaali-ilmastoiduilla tuntuu olevan sama hinta.

                      Renault Megane III on ehkä yksi parhaista vaihtoehdoista, jos haluaa mahdollisimman uuden ja vähänajetun pienimpään mahdolliseen rahaan. Omalla kohdalla ei ole tullut vastaan ruostumisenalkuja ainakaan jos vertaa esim. Skodiin tai vaikka mersuihin. MeganeIII varsinkin farmarina tarjoaa paljon ominaisuuksia, jotka tekevät siitä hyvin arkiauton arkiajoon.

                      Käytännössä vuosimalleilla ei ole mitään eroa, kunhan vain kohdistaa toiveensa 1.4Tce:hen. ACC on hyvä varuste, siinä tulee myös sadetutka pyyhkijöihin em. PLUS-paketin ohella. Dynamique-varustetaso on hyvä.

                      Jos budjetti on esim. 4-9k€ ja merkillä ei väliä, kuten itselläni oli 2011, niin edes nyt en missään nimessä jättäisi kokeilematta. Mainitut takajarrut puhdistamalla ja öljyt vaihtamalla pääsee todella pitkälle. Pikkuvikoja tulee aivan varmasti vastaan, mutta sitä varten kannattaa koeajolla käydä läpi esim. kaikki sähköllä liikkuva. Enemmän Megane tarjoaa samaan rahaan arkiominaisuuksia kuin esim. bemari. Ainoa syy miksi itse vaihdoin takaisin renusta bemuun oli ajettavuus. Muutenhan renu-kaudella suorastaan säästi rahaa verrattuna jatkuvaan baijerilaiseen huoltamiseen.
                      Last edited by Petteri75; 28-05-2019, 09:58.
                      BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                      Comment

                      • Juhaska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 3970
                        • Suomi

                        Originally posted by Petteri75 View Post
                        Käytössä oli aikanaan Megane III 1.6 vm 2009 2011-2012 ja 1.4Tce 2012 2012-2014. Megane on varsinkin Suomessa vallitsevaa laatukuvaansa parempi auto, joka on varsinkin käytettynä hyvä valinta. Auto ei ole mikään pieni enää, takana mahtuu hyvin istumaan ja tavaratila on kohtuullinen. Näkyvyys taakse farmarimalleissa voisi olla parempi, peruutustutkat olisivat tarpeellisia mutta ne tulevat vain Dynamique-varustelutasossa.

                        1.6 on vapaastihengittävä ja jakohihnalla, 1.4Tce on turbokone jakoketjulla. Jos vain voi mitenkään valita, ehdottomasti tuo 131hv turbokone. Onko koskaan tullut luettua jakopään hajoamisista, öljypumpun oikuista, turbojen hajoamista tai mistään muustakaan Renaultin yhteydessä? Niinpä. Liikenteen mukana pärjää hyvin.

                        Megane on ollut tarjolla myös 5-vaihteisina, niitä kannattaa välttää koska välitykset loppuvat kesken. 6-vaihteisinakin joutuu n. 120km/h vauhdissa pitämään kierroksia päällä, mutta tällä on vähemmän väliä koska yleensä ne tulevat varustelutasolla, mihin kuuluu mukaan cruise.

                        Varustelupakeista PLUS on suositeltavampi, siinä tulee ACC:llä. TomTom-navigaattori voi näyttää kivalta, mutta sillä ei tee mitään mitä vaikka kännykällä ei tekisi paremmin.

                        MeganeIII tuli 2009 ja säilyi aika lailla muuttumattomana hyvin pitkään, välissä taisi olla ihan kaksi Faceliftia. 1.2-litrainen taisi tulla 2014, kyllä silläkin pääsee eteenpäin mutta nettihuhujen mukaan kulutus saisi olla pienempi kun konekin mahtuu melkein maitotölkkiin.

                        Suoraan auto menee ihan tukevasti. Ohjaustuntuma sähkötehosteisena on iso harppaus täysin tunnottomasta MeganeII:sta, eihän se mikään ralliauto ole mutta esim. parempi ohjaustuntuma kuin samanikäisessä Astrassa, joka muun ajomukavuuden osalta oli parempi. Oma 2012 oli pintakova, ominaisuus josta en koskaan oikein välittänyt. Alusta rupesi toimimaan mukavasti kun oli 3 aikuista matkatavaroineen mukana.

                        Takajarrut ovat ainoa kohta, joka voisi olla paremmin. Ne nimittäin tarvitsevat aivan pakollisen puhdistuksen vuosittain, muuten ne alkavat hinnaamaan kiinni ja pahimmillaan menee jarruasetelma jos on täysin välinpitämätön. Itse käytin omani pajalla, joka ottaa kai edelleen 69€ puhdistuksesta. Käsijarru käyttää käyttöjarruja, eli se voi varsinkin talvella alkaa jäämään kiinni. Tämä ei kuulu Renaultin normaaliin huolto-ohjelmaan, ja valitettavasti maahantuoja voitti yhden Kuluttajariitalautakunnan casen, jossa omistajalta oli muistaakseni mennyt yli 800€ kun noita takajarruja ei oltu puhdistettu milloinkaan. Omassa ne puhdistettiin 47km kohdalla, joka oli aivan viimeinen hetki ja kun olin uudesta asti ajanut, niin aivan varmasti oli kohdeltu ns. oikein.

                        Muita tyyppivioiksi lueteltavia on ehkä takaluukun lisäjarruvalon tiiviste, joka on aika onneton viritelmä ja saattaa alkaa vuotamaan. Tämän voi testata kaatamalla takaluukun päälle kastelukannusta vettä ja jos tulee sisälle asti, niin tiiviste vaihtoon. Se on parempi ratkaisu kuin ostaa uusi valo, mutta loppujen lopuksi aika moni ajaa välittämättä hirveästi.. hyvä kohta tinkiä.

                        Sytytystulpat vaihdetaan muistaakseni 120tkm välein 1.4Tce:hen, saa toki suorittaa useamminkin. Tylsimpiä huoltotöitä, mm. turbon ahtoputki on siinä päällä, tehtävissä toki aivan itse.

                        1.4Tce pakkasilla vaatii (vaatii) viimasuojan keulaan. Jos on esim. -10°C, niin n. 80km/h -vauhdissa kun laittaa ACC:n takaisin päälle, niin puskiessaan lämpöä kabiiniin, se jäähdyttää moottorin. Ai miksi päälle? No, volyymiauto-ominaisuus tulee tässä läpi, ACC alkoi talvikylmilläkin heti puskemaan ilmaa kabiiniin vaikka lämmöt ovat vasta kaipauksen tasolla. Jos koneen halusi antaa lämmetä edes jotenkin inhimillisesti, piti ACC ottaa päältä. Muuten ECO-asetuksilla toimi niin kuin pitikin, ei tarvinnut lämpötiloja tms muutella ajossa. ACC ei näy jälkimarkkinoilla hinnassa, eli kannattaa ehdottomasti tähdätä siihen kun täysin manuaali-ilmastoiduilla tuntuu olevan sama hinta.

                        Renault Megane III on ehkä yksi parhaista vaihtoehdoista, jos haluaa mahdollisimman uuden ja vähänajetun pienimpään mahdolliseen rahaan. Omalla kohdalla ei ole tullut vastaan ruostumisenalkuja ainakaan jos vertaa esim. Skodiin tai vaikka mersuihin. MeganeIII varsinkin farmarina tarjoaa paljon ominaisuuksia, jotka tekevät siitä hyvin arkiauton arkiajoon.

                        Käytännössä vuosimalleilla ei ole mitään eroa, kunhan vain kohdistaa toiveensa 1.4Tce:hen. ACC on hyvä varuste, siinä tulee myös sadetutka pyyhkijöihin em. PLUS-paketin ohella. Dynamique-varustetaso on hyvä.

                        Jos budjetti on esim. 4-9k€ ja merkillä ei väliä, kuten itselläni oli 2011, niin edes nyt en missään nimessä jättäisi kokeilematta. Mainitut takajarrut puhdistamalla ja öljyt vaihtamalla pääsee todella pitkälle. Pikkuvikoja tulee aivan varmasti vastaan, mutta sitä varten kannattaa koeajolla käydä läpi esim. kaikki sähköllä liikkuva. Enemmän Megane tarjoaa samaan rahaan arkiominaisuuksia kuin esim. bemari. Ainoa syy miksi itse vaihdoin takaisin renusta bemuun oli ajettavuus. Muutenhan renu-kaudella suorastaan säästi rahaa verrattuna jatkuvaan baijerilaiseen huoltamiseen.

                        Kiitos tästä postauksesta.

                        Tuli hyvää tietoa ja varmaan monelle muullekkin kehonliikutinta etsivälle, kuin vain itselleni.
                        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                        Comment

                        • Janza182
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4987
                          • 013

                          Originally posted by konsumies View Post
                          Kiitos asiallisesta vastauksesta. Siskolle lupasin tosiaan ostaa auton ja tämä ei liene ihan sieltä helpoimmasta päästä
                          Eipä mitään. Tuli vaan seurattua moisen kanssa elämistä useampi vuosi vierestä ja samalla huollettua kyseistä autoa.
                          Se kyllä sanottava että ruostetta en siitä löytänyt korista ja pohjassakin vain perus pintaruostetta mitä jokaisessa vanhemmassa autossa löytyy

                          Kokemuksia ei ole mut mitenkäs olisi tuollainen chevrolet HHR ?

                          Tuossa mun kämpän lähellä olisi moinen myynnissä ja tekisi mieli uteliaisuutta käydä kurkkaa millanen ihmetys se on

                          Comment

                          • konsumies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1045
                            • Turkkussesss

                            Originally posted by Janza182 View Post
                            Eipä mitään. Tuli vaan seurattua moisen kanssa elämistä useampi vuosi vierestä ja samalla huollettua kyseistä autoa.
                            Se kyllä sanottava että ruostetta en siitä löytänyt korista ja pohjassakin vain perus pintaruostetta mitä jokaisessa vanhemmassa autossa löytyy

                            Kokemuksia ei ole mut mitenkäs olisi tuollainen chevrolet HHR ?

                            Tuossa mun kämpän lähellä olisi moinen myynnissä ja tekisi mieli uteliaisuutta käydä kurkkaa millanen ihmetys se on
                            Piti oikein googlata tuo HHR. Eikö tuollaisella viedä ns. viimeiseen lepoon?
                            Jos PT Cruiser on ruma, tuo vasta on oudon näköinen...
                            Taidan katsella noita vähävikaisia japseja, Mazdaa Hondaa tms.
                            Seat Leon Cupra ST
                            F20 116d
                            e87 116i

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              Mikähän se pitäisi laittaa? Vituttaa kun nämä bimmerit ovat aina rikki. X5 4.8 pitäisi ainakin vaihtaa varmempaan tuotteeseen, olkoot tuo vaimon e46 cäbi vielä tuossa.
                              Siis -08 e70 aj. 202tkm. hyvillä myrkyillä.
                              Mitähän tosta vois pyytää vaihdossa johonkin uuteen vaikkapa DS:ään?
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4983
                                • Forssa

                                Originally posted by TFV View Post
                                Mikähän se pitäisi laittaa? Vituttaa kun nämä bimmerit ovat aina rikki. X5 4.8 pitäisi ainakin vaihtaa varmempaan tuotteeseen, olkoot tuo vaimon e46 cäbi vielä tuossa.
                                Siis -08 e70 aj. 202tkm. hyvillä myrkyillä.
                                Mitähän tosta vois pyytää vaihdossa johonkin uuteen vaikkapa DS:ään?
                                Jos tarvitsee olla tuon kokoluokan auto ja luotettava niin land cruiser. Samalla saa ihan oikean maastoautonkin, toisin kuin nämä ”sitimaasturit”.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎