Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyvät autopukit ja tunkki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by jr66 View Post
    Kaverin tuosta BH11500:sta jumittaa toinen nostomäntä, jää pohjaan, mikä lie kiinan bahco... No ei mutta laatumerkki pitäisi olla, toisaalta ainahan maanantaikappaleita tulee.
    Ei ollut enää takuuta? Eikö tunkit vaadi kans huoltoa tietyin väliajoin?

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17532
      • Turku

      #17
      Originally posted by jr66 View Post
      Kaverin tuosta BH11500:sta jumittaa toinen nostomäntä, jää pohjaan, mikä lie kiinan bahco... No ei mutta laatumerkki pitäisi olla, toisaalta ainahan maanantaikappaleita tulee.
      Kiinassa ne on kaikki tehty. Liekö AC vielä Tanskassa, kun on niin turkasen kallis?

      Originally posted by aku1979 View Post
      Onkohan muuten jotain edullisia hyviä ratkaisuja hiekkapohjalla työskentelyyn?...nyt on tullut käytettyä betonilaattoja tunkin ja pukkien alla, mutta jotain levyä yms.? Auton alla ollut mätänetin kumimattoa, joka meni aika nopeesti rikki.
      Vesivaneria olen itse käyttänyt.
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Arde92
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1330
        • Lohtaja/keski-pohjanmaa

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        Kaverin tuosta BH11500:sta jumittaa toinen nostomäntä, jää pohjaan, mikä lie kiinan bahco... No ei mutta laatumerkki pitäisi olla, toisaalta ainahan maanantaikappaleita tulee.
        Näissähän on elinikänen takuu.
        E39 M5 Titansilber<------
        F11 530D Spacegray
        E36 323i M-sport Med Hölsteri
        Ex :E61 525D Lci Carboni
        Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
        Ex :E61 530XD Monacoblau<------
        Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
        Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #19
          Mä ostelin just meganexin matalan tunkin https://www.ikh.fi/fi/hallitunkki-2-...-meganex-meg11. On perhanan painava, mut on aika jämeräkin. Bahco jäi kauppaan, kun on ihan samaa kiinashittiä eri paketissa vaan. Jos ny oikeasti hyvän haluais, niin sitten varmaan AC tai Mega. Pukkeina ollu bilteman jämerimmät ja ne on ihan hyvät. On mulla yhdet bahcotkin, mutta ne on vähän rimpulat. Niissä plussaa kuitenkin pikasäätö.

          Comment

          • JH.
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 794
            • PKS

            #20
            Itseltä suositukset mahdollisimman pitkälle & matalalle tunkille. Pystyy nostamaan erilaisista paikoista, esim. matalan auton keulasta poikkipalkista.

            Aikaisemmalla tallilla oli tällainen AC ja oli kyllä paras tunkki mitä on tullut käytettyä:


            Nyt on budjettisyistä tuo Bahcon vastaava ja se on lähes yhtä hyvä. Ainoa häiritsevä tuohon AC:hen nähden on, että takaosan korkeampi kohta on vähän edempänä kuin AC:ssa, jolloin joissain nostotilanteissa joutuu kikkailemaan matalan auton kanssa.


            Yleisimmät tunkkien ongelmat taitaa johtua siitä, että niitä kiristetään jatkuvasti liian kireälle.
            Last edited by JH.; 14-06-2018, 21:06.
            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

            Käyttis i4 eDrive40
            Kesällä E36 M3
            Radalla E36 325i track day tool

            Comment

            • Osmis
              Moderator
              • May 2006
              • 5271
              • Lieksa, Middle of Nowhere

              #21
              - max. kapasiteetti 2000 kg - min. korkeus 76 mm - max. korkeus 510 mm - ammattimalli - ruuvikaukalo - mitat 1006 x 365 x 136 mm - paino 42 kg


              Mulla ollu tuommonen käytössä nyt ainakin 5 vuotta, ja en oo katunu päivääkään. Ei paina itselle ainakaan liikaa, jos sillontällön sen takakonttiinkin heittää. Mitään ongelmia ei oo toistaseks ollu. Toki hintaahan tuolla näyttäs vieläkin olevan aika reilusti. 250€ taisin maksaa sillon, kun oli joku "näyttelykappale"
              Sawo-Karjala - connection

              @osmis_garage

              Harraste: E30 325i Cabriolet -86

              Käyttis: E39 528i M-Sport -99

              Comment

              • Macke
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1134
                • Porvoo

                #22
                Mulla samanlainen Meg10 tunkki ollu käytössä useamman vuoden, ei muuta ongelmaa kuin auringonpilkkujen asennosta riippuva satunnainen hidas vajoaminen. Että ei täydellinen mutta aika paljon parempi kuin sellanen 20€ räpsy...

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  #23
                  Mulla sama. Kääntyvät pyörät oon joutunut uusimaan. Ja etupää vinkuu ja vilisee vittumaisella taajuudella
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4629
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by leksii View Post
                    tälläinen kunnollinen bahcon tunkki nii ei pelota laskea autoo alaspäin aina

                    Itsellä myös moinen. Toiminut moitteettomasti mutta nykyään tosin harvassa käytössä nosturin takia. Tuonkin saa hajalle. Ainakin kaverin vastaava falskaa hiukan(laskee ajansaatossa), epäilen mahdollisesti liian suurta laskun kiristystä syyksi. Tosin eiväthän nuo ole tarkoitettu siihen että auto lepää tuon varassa pitkiä aikoja.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • aku1979
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2015
                      • 1152
                      • Helsinki

                      #25
                      Tuli ostettua tuo Bahcon BH11500 ja BH3A3000 pukit. Aika järisyttävä laatuero vs edelliset halpikset. Melkoinen murikka tuo tunkki...hyvää treeniä sai hakureissulla

                      Kiitos avusta!

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 958
                        • Salo

                        #26
                        Hyvä ostos

                        Itsellä ollut tuo tunkki pari vuotta, ja nyt erikoisen kätevä kun tuo yltää just E61 edessä keskellä olevaan nostopisteeseen.
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • j-a
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 1522
                          • PohojosPohojammaa

                          #27
                          Itsellä on tuo BH12000 ollut keväästä asti, kuten ketjun alkupuolella mainittua, mutta nyt viikonloppuna vasta ensimmäistä kertaa remonttihommissa sitä käytin. Hyvä sillä oli nostella ajoneuvo siihen korkeuteen että Motonetin halvimmat pukit (jotain 47cm tms) sai alle. Tosiaan hakemalla täytyy hakea moitittavaa tuosta tunkista, mutta nyt tuli sen korkean painon lisäksi eteen myös tuo hidas nosto. Tähän tietysti auttaa kun sillä polkimella pumppaa niin ylös kuin sen saa ja siitä vasta jatkaa sillä hantaakilla, mutta melkolailla saa olla tilaa takana että sillä hantaakilla saa pumpattua auton ylös, tai sitten liikerata on niin lyhyt että menee iäisyys. Mutta joka tapauksessa, pieniä murheita nämä, tärkeintä että pelottaa huomattavasti vähemmän nostella tai varsinkaan laskea, kuin kahdenkympin markettitunkilla.
                          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                          Ylimääräisenä tarjolla:

                          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2734
                            • Tampere

                            #28
                            Itselläni on käytössä BH1A2500 ja pukkeina BH33000. Mielestäni tunkki on varsin onnistunut kompromissi painon ja käytettävyyden välillä, kun tuota tulee toisinaan kuljeteltua mukanakin ja ainakin toistaseksi on mahtunut autojen alle.
                            Pukkien osalta ei oikeastaan muuta kommentoitavaa kuin että nostovarsiin jos löytyisi toimivat kumitassut tms. alustaystävällisemmät pinnat?
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by j-a View Post
                              Itsellä on tuo BH12000 ollut keväästä asti, kuten ketjun alkupuolella mainittua, mutta nyt viikonloppuna vasta ensimmäistä kertaa remonttihommissa sitä käytin. Hyvä sillä oli nostella ajoneuvo siihen korkeuteen että Motonetin halvimmat pukit (jotain 47cm tms) sai alle. Tosiaan hakemalla täytyy hakea moitittavaa tuosta tunkista, mutta nyt tuli sen korkean painon lisäksi eteen myös tuo hidas nosto. Tähän tietysti auttaa kun sillä polkimella pumppaa niin ylös kuin sen saa ja siitä vasta jatkaa sillä hantaakilla, mutta melkolailla saa olla tilaa takana että sillä hantaakilla saa pumpattua auton ylös, tai sitten liikerata on niin lyhyt että menee iäisyys. Mutta joka tapauksessa, pieniä murheita nämä, tärkeintä että pelottaa huomattavasti vähemmän nostella tai varsinkaan laskea, kuin kahdenkympin markettitunkilla.
                              Ainakin BH11500:ssa tuolla pikku lämpäreellä tassu nousi kiitettävän nopeasti nostopinnan korkeuteen. Itsellä kävi juurikin niin, että olin tyhmyyttäni ajanut keulan liian lähelle seinää ja jouduin nylpyttämään oikealle korkeudelle n. 20cm liikeradalla

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Itselläni on käytössä BH1A2500 ja pukkeina BH33000. Mielestäni tunkki on varsin onnistunut kompromissi painon ja käytettävyyden välillä, kun tuota tulee toisinaan kuljeteltua mukanakin ja ainakin toistaseksi on mahtunut autojen alle.
                                Pukkien osalta ei oikeastaan muuta kommentoitavaa kuin että nostovarsiin jos löytyisi toimivat kumitassut tms. alustaystävällisemmät pinnat?
                                Nuo omat pukit on ihan high techiä, kun nousevatkin itsestään...kokemus näyttää sitten onko hyvä ominaisuus vai rasite.

                                Kumitassut täytyy varmaan askarrella paskarrella jostain sopivasta matskusta.

                                On kyllä varmaan hyvä peli tuo BH1A2500...kevyt, nopea ja 490mm nostokorkeuskin oikein hyvä...kuin myös BH12000.
                                Last edited by aku1979; 22-08-2018, 23:19.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎