Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • van cleef
    replied
    Kuvassa näkyy 3gt roihuavan.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Onko noita uuden sarjan egr-venttiilejä jo kuulunut? Roikkunut isäukon autossa tuo homma kohta sen 4-5kk ja siinä välissä jo omaan piikkiin vaihdettu puhkisulanut imusarja uuteen ja egr putsattu. Kivahan se olis saada homma maaliin asti ennen kuin seuraava imusarja sulaa.

    Tän lisäks takasinkutsun jälkeen vois lyödä kierron lopullisesti kiinni. On se kyllä kun nuo nykydieselit on muuten niin viattomia niin pitää saastelaitteiden aiheuttaa harmia. Minkään muiden ongelmien kanssa ei ole tarvinnut E60, S80 D5 ja F15 kanssa kamppailla. Vastaavia kokemuksia tuntuu olevan muillakin tutuilla, joilla tuoreita dieseleitä.
    Last edited by E39Fin; 20-04-2019, 09:21.

    Leave a comment:


  • Wäinö
    replied
    Originally posted by Wäinö View Post
    Katsoitko mikä versio sinulla on tuosta EGR:stä ?

    Itselläni on 03/11 valmistunut saksan tuonti, mutta itseäni vähän epäilyttää että onko tuo EGR joskus vaihdettu kun nykyisen mallinumero on

    7 623 210 03
    LJW-J
    11.02.07
    Korens Korea

    Joka tietääkseni on tarkistettavien joukossa/potentiaalisesti ongelmallista sarjaa.
    Tulipa tämäkin sitten tarkistettua. Ja, kyllä, 03/11 valmistettu yksilö kuuluu tsekattavien listalle. Eipä ole mitään lappua tullut vaikka kyseessä on periaatteessa ihan turvallisuuteen liittyvä potentiaalinen ongelma.

    Päivitys: Vaihtoonhan se EGR:n lauhdutin menee, oli kuulemma jo vuotanut 180 tkm aikana. Uutta osaa odotetellessa ...
    Last edited by Wäinö; 26-04-2019, 22:46. Reason: Status päivitys EGR tarkastukselle

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Oma auto ei ole riskiryhmää, mutta tuli mieleen lapset autossa. Itse välillä käyn kaupassa nopeasti ja leikki-ikäiset odottavat autossa. Älkää käyttäkö ainakaan lapsilukkoja näissä autoissa. Parempi kun lapset ei jää ollenkaan autoon.
    Tämä on kyllä hyvä neuvo!

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Oma auto ei ole riskiryhmää, mutta tuli mieleen lapset autossa. Itse välillä käyn kaupassa nopeasti ja leikki-ikäiset odottavat autossa. Älkää käyttäkö ainakaan lapsilukkoja näissä autoissa. Parempi kun lapset ei jää ollenkaan autoon.

    Leave a comment:


  • Wäinö
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Kysyin merkkarilta onko kamppis päällä omaan autoon, niin ei ollut..
    Onko tosiaan noin, että tämä ei olisi? :think

    6/2011 valmistunut N57
    Katsoitko mikä versio sinulla on tuosta EGR:stä ?

    Itselläni on 03/11 valmistunut saksan tuonti, mutta itseäni vähän epäilyttää että onko tuo EGR joskus vaihdettu kun nykyisen mallinumero on

    7 623 210 03
    LJW-J
    11.02.07
    Korens Korea

    Joka tietääkseni on tarkistettavien joukossa/potentiaalisesti ongelmallista sarjaa.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Päivitys joudutaan ajamaan B sarjan moottoriseen jos kampanjan yhteydessä uusi EGR venttiili/jäähdytinpaketti ja auton i leveli on tietyn raja-arvon vanhempi. Halusi asiakas sitä tai ei.
    Itselle oli vaihdettu vena+päivitys vuosi sitten (ruotsissa 23tkm ajettuna)

    To aika autokeskuksel,saa nähä vaihdetaanko kenno. Indeksi numero oli 10.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Sigun F10 kävi juuri Laakkosella takaisinkutsuna egr coolerin vaihdossa... joutuivat laittamaan uuden egr venttiilinkin kun vanha ei suostunut irtoamaan... myös venttiili meni Bmw:n piikkiin.

    Autossani on nyt siis jo kolmas venttiili käytössä, vuosi sitten jouduin vaihdattamaan uuden kun alkuperäinen antautui 200tkm ajosuoritteen jälkeen !!

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Kysyin merkkarilta onko kamppis päällä omaan autoon, niin ei ollut..
    Onko tosiaan noin, että tämä ei olisi? :think

    6/2011 valmistunut N57
    Uskotko saavasi täältä luotettavamman tiedon, kuin valtuutetulta?

    Ja asiaan. Ei koske autoasi tämä kampanja.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Kysyin merkkarilta onko kamppis päällä omaan autoon, niin ei ollut..
    Onko tosiaan noin, että tämä ei olisi? :think

    6/2011 valmistunut N57

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Sen verran merkittävä asia on kuitenkin kyseessä, että BMW AG:n tuoreessa vuosikertomuksessa tämä EGR-jäähdyttimeen liittyvä tekninen kampanja nostetaan esille - tosin paljolti asiaan liittyvästä mediahuomiosta johtuen.
    Eiköhän se ole kuitenkin nostettu esiin koska siihen palaa fyrkkaa ja sehän taas kiinnostaa osakkeenomistajia, joille vuosikertomukset lähtökohtaisesti luodaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Itse olisin vaan tyytyväinen, kun ilmaiseksi saa uudet softat autoon. Koodaukset nyt hoitaa helposti takaisin kuntoon. Asia sitten erikseen, jos autossa on virisofta.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Päivitys joudutaan ajamaan B sarjan moottoriseen jos kampanjan yhteydessä uusi EGR venttiili/jäähdytinpaketti ja auton i leveli on tietyn raja-arvon vanhempi. Halusi asiakas sitä tai ei.

    Leave a comment:


  • jaegarmaisteri
    replied
    Originally posted by fxt06 View Post
    Kyllä mun auton softat vaan oli päivitetty ja start/stop oli ryssitty tehdasasetukseen eli aina oletuksena päällä...

    Ihmettelen kyllä kuinka kirjavaa näiden korjausperiaate on, yhdellä korjataan ja toisella ei, vaikka sama vika ja samat oireet. :think

    Kulutus edelleen järkyttävän suuri, nyt 10 ja 11 litran välissä, vaikka ajaisit kuinka nätisti eco pro:lla.

    Itsehän sanoin erikseen, ettei mitään päivityksiä. Ei ollut ongelma Autokeskuksessa tuo.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Uusimman ohjelmistoversion myötä tuon start/stop -napin toiminta on "tehdasasetuksilla" ja taitaa muistaakseni olla sellainen, ettei sitä pysty enää koodaamaan kuten aiemmin.
    Tähän omien havaintojen pohjalta täsmennys, että edelleenkin Start/Stop -napin toiminta on koodattavissa kuten aiemminkin. Pari uusimpaan I-Leveliin päivitettyä F-sarjan yksilöä koodattu "takaisin".

    Leave a comment:

Working...
X