Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SilverHawk
    replied
    Mitä malleja ja moottoreita tämä erityisesti koskee? Alkaa mietitytyää voiko omassa f15 40d:ssä olla sama juttu?

    Leave a comment:


  • hp10a10
    replied
    Ja taas..

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Nysse View Post
    Eikös tuossa ameriikan ohjeessa ollut egr:n varaosanro 8476993 kaikkiin F10:hin...:think
    Riippuu mikä cooleriversio autossa on ollut vanhan numeroinnin perusteella (2 eri vaihtoehtoa ) sinne tulee 993 tai 994 loppuinen uusi cooleri.

    Leave a comment:


  • Nysse
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Kampanjassa käytetty cooleri joka ei sisällä egr-venttiiliä. 8476994 indeksi 01. Hinta näyttää olevan jossain maailmalla noin 350€ tuntumassa.

    Eikös tuossa ameriikan ohjeessa ollut egr:n varaosanro 8476993 kaikkiin F10:hin...:think

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Ameriikan markkinoilla näyttäisi olevan varsin erilainen menettely ja ohjeistus asian suhteen tässäkin asiassa.
    En edes katsonut kuin kuvat koska vastaavan olin nähnyt jo aikaisemmin Saksalaisten versio taitaa olla hiukan pidempi: https://www.motor-talk.de/forum/akti...hmentId=767690

    Step 5 taitaa poiketa eurooppalaisesta menettelystä eniten. Siellä vaihdetaan cooleri ja imusarja. Täällä pelkkä cooleri. Molemmissa lykätään vanha egr-venttiili paikalleen.
    Last edited by fraatti; 03-07-2019, 00:06.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Ameriikan markkinoilla näyttäisi olevan varsin erilainen menettely ja ohjeistus asian suhteen tässäkin asiassa.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    F11



    Kampanjassa käytetty cooleri joka ei sisällä egr-venttiiliä. 8476994 indeksi 01. Hinta näyttää olevan jossain maailmalla noin 350€ tuntumassa.


    Täällä muuten tuon kampajan toimenpiteet englanniksi.
    Last edited by fraatti; 02-07-2019, 16:15.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Joo, hitaasti mutta varmasti nämä etenee.

    Isäukolla siis keissi alkoi jo joskus vuodenvaihteen aikoihin kun havaittiin reikä imusarjassa. Silloin imusarja laitettu kuntoon omaan piikkiin. Tällöin soiteltiin delta bavariaan ja kyseltiin takaisinkutsusta. Sieltä ei kuulunut kuukauteen mitään ja soittelu paljasti, ettei mitään ollut siellä kyllä tehtykään asian eteen.

    Nyt kesäkuussa autokeskus airportiin ajanvaraus takaisinkutsun tarkastukseen ja jopa onnistui. Noh, uutta osaahan sitä sitten alettiin odottelemaan ainakin egr:n sekä lauhduttimen osalta. Imusarja varmaankin pysyy vielä. Miinuspuolena, että auto seisoo nyt 2 viikkoa siellä odottelemassa osia, vaikka toki sijaisauton saikin.
    Isäukko ei oikein ollut tyytyväisen kuuloinen kun joutuu F15 hyppäämään G30 rattiin. Kuulemma saa 2tkm ajettua G20-bemua paimentamaan jatkuvasti.

    Leave a comment:


  • nevins
    replied
    Bmw x3 f25 2.0d 2015

    Vein autoni bmw huoltoon eilen, kun näyttö ilmoitti ajon aikana vikaa käyttömoottorissa. Pysäyhtyessäni valoihin auto sammui ja käynnistyessä pellin alta pienet savut ilmaan. Käynnistyi huonosti ja valitti jotain käynnistymisestä. Ajoin suoraan Autokeskukseen ja avaimesta lukivat jotta ongelmaa egr venttiilissä.

    Tänään aamupäivällä ilmoittivat jotta venttiili tiensä päässä ja käyvät vielä koeajolla. Tässä vaiheessa ilmoittivat jotta ei kuulu minkään takaisinkutsun piiriin, koska auto on vanha ja ajettu 135tkm. Lisäksi kertoivat jotta ovat kysyneet maahantuojalta mielipiteen.. ei korvaa, koska venttiilejä nyt vain kuluu autossa vaikka kuinka paljon.

    Sanoivat käyvänsä koeajolla päivällä ja ilmoittavansa sen jälkeen voiko auton hakea pois. Soitto tuli ja ilmoittivat jotta auto nykii ihmeellisesti ja jatkavat tutkintaa jäähdyttimen osalta.

    Ittee kauhistuttaa ajatus jottei marmotiskin pojat ota tuota omaan piikkiinsä.. hinta rupee kohta oleen melko korkea.

    Huohotinputki haljennut/sulanut luki kuitissa. Egr Jäähdytin tarkastettu samalla. Venttiilin jouduin itse maksamaan pitkien keskusteluiden jälkeen. Otin vanhan venttiilin matkaan. Onko nyt niin ettei tuo venttiili aiheuta tätä ongelmaa vaan pelkkä jäähdytin?
    Last edited by nevins; 14-06-2019, 21:51. Reason: Infoa.

    Leave a comment:


  • hp10a10
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Erikoista todellakin, kun vaihdettu osa on BMW:n leimoilla ja harvemmin noita muualla vaihdetaan kuin merkkihuollossa - noinkin tuoreeseen autoon. Ja silloin huoltokäynnistä/aktion suorittamisesta pitäisi jäädä vähintäänkin suppea kirjaus BMW:n autokohtaiseen huoltotietokantaan, josta tiedot on jälkeenpäin luettavissa.

    Laitoin vielä perään Boråsiin aamulla meilin kuvan kera jossa ihmettelin, että miten näin uusi osa on autossa niin sain tällaisen vastauksen vartissa. Ilmeisesti nuo tiedot pitää kaivaa jostain muualta - en tiedä. Yhtä kaikki BMW asiakaspalvelu tuntuu länsinaapurissa olevan toista maata kuin tällä puolella lahtea. Pisteet sinne!



    Hello Jan,

    The EGR-cooler has been changed 190124 so the recall has ben done.


    Med vänlig hälsning

    Johan

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by hp10a10 View Post
    Sinällään mielenkiintoista - soitin Laakkoselle sekä myös Bilialle Boråsiin, jossa autoa on huollettu ennen kuin sen Suomeen toin. Kummastakaan ei löytynyt mitään service recordia siitä, että tuolle oli muuta tehty kuin normaalit huollot. Auto oli Ruotsissa ALDBIL:n leasing auto, joten olettaisi, että ei tuota muuallakaan ole ropattu. Outoa, ettei tuosta olisi jälkeä jäänyt minnekään.
    Erikoista todellakin, kun vaihdettu osa on BMW:n leimoilla ja harvemmin noita muualla vaihdetaan kuin merkkihuollossa - noinkin tuoreeseen autoon. Ja silloin huoltokäynnistä/aktion suorittamisesta pitäisi jäädä vähintäänkin suppea kirjaus BMW:n autokohtaiseen huoltotietokantaan, josta tiedot on jälkeenpäin luettavissa.

    Leave a comment:


  • hp10a10
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kiitos tiedosta. Arvelinkin että siellä on jo kertaalleen vaihdettu EGR-jäähdytin, jonka valmistusvuosi on 2018.

    Sinällään mielenkiintoista - soitin Laakkoselle sekä myös Bilialle Boråsiin, jossa autoa on huollettu ennen kuin sen Suomeen toin. Kummastakaan ei löytynyt mitään service recordia siitä, että tuolle oli muuta tehty kuin normaalit huollot. Auto oli Ruotsissa ALDBIL:n leasing auto, joten olettaisi, että ei tuota muuallakaan ole ropattu. Outoa, ettei tuosta olisi jälkeä jäänyt minnekään.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by hp10a10 View Post
    Ahdas paikka tihrustaa, mutta väittäisin, että siinä oli joko 18.11.07 tai 16.11.07.

    Auto itsessään on: Prod. Date 2016-01-14
    Kiitos tiedosta. Arvelinkin että siellä on jo kertaalleen vaihdettu EGR-jäähdytin, jonka valmistusvuosi on 2018.

    Leave a comment:


  • hp10a10
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Taitaa olla tuoretta tavaraa.

    Mikä on autosi valmistuspäivä (tai VIN-numero) ja mikä on päivämäärä, joka siinä konetilasta löytämässäsi EGR-jäähdyttimen tarrassa on? Päivämäärä on ilmoitettu kaksinumeroisina jaksoina: vuosi.kuukausi.päivä.



    Ahdas paikka tihrustaa, mutta väittäisin, että siinä oli joko 18.11.07 tai 16.11.07.




    Auto itsessään on: Prod. Date 2016-01-14

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Voikos tästä päätellä että homma on hallussa kun kampajassa on käyty toteamassa että kaikki kunnossa koska osa on niin uusi ettei sitä tarvitse vaihtaa? Vastaavia tapauksia on jo useampiakin tullut eteen.



    Toinen läheltäpitikuva... Tämän korjaksen bemari oli maksanut.
    Last edited by fraatti; 12-06-2019, 00:16.

    Leave a comment:

Working...
X