Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Raimo Miettinen
    replied
    F10 530xd vm. 2011 ja "7 823 210 04" Korens lukee jäähdyttimessä. Soitin Joupille ja menee tarkastukseen.

Leave a comment:

• Turder
    replied
    Volvolla näin: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/m...d-ab7f148f5b6d

Leave a comment:

• Janzki
    replied
    Vaan syttyy tommonen kiisseli melko kiukkuseen. A1:llä tänään kärähti, sen että kuski sai parkkiin, puski kunnon lieskaa pellinalta.

Siinä sitten seisottiin ja ihmeteltiin kunnes sai luvan jatkaa..poliisit kuvasivat hyvinkin tarkkaan autoa paikalla.

Leave a comment:

• aimoo
    replied
    Tänään kävin raision autokeskuksessa takaisinkutsukampanjassa, kommentti oli että EGR-jäähdytin numerolla -724 05-> ei tarkastus/uusintatarvetta.
    Auto on 2015 530da m-sport.

Leave a comment:

• jani
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...7426#gs.ta6ouw

Totta tai ei, mutta jos kannattavuus on heikentynyt miltei 50% muutamassa vuodessa, voi valmistajan suhtautuminen isoihin ja kalliisiin takaisinkutsuihin olla tulevaisuudessa yhä nihkeämpi.
    Päinvastoin... aika kannattavaa touhua antaa "kiisseleiden palaa pohjaan" niin voi myydä hybrideja tilalle.

BMW's revenue declined in 2024, after peaking a year earlier. In 2009, the group reported the lowest revenue of the recorded period, under 51 billion euros.

Leave a comment:

• hietase
    replied
    Yhdysvaltalainen autojulkaisu Automobile kertoo BMW:n suunnittelevan useiden malliensa kuoppaamista osana mittavaa uudistusprosessia.

Totta tai ei, mutta jos kannattavuus on heikentynyt miltei 50% muutamassa vuodessa, voi valmistajan suhtautuminen isoihin ja kalliisiin takaisinkutsuihin olla tulevaisuudessa yhä nihkeämpi.

Leave a comment:

• Pemu
    replied
    Minulla vaihdettiin kampanjaan tuo EGR-jäähdytin, jossa oli "alkavaa" vuotoa. Imusarja kuvattiin eikä siellä vaurioita. Riittäisikö nyt pelkästään tuon EGR.n käytöstä poisto ohjelmallisesti kun muuten ei ainakaan vielä ole mitään vuotoja?

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ok.

Ei näköjään Bullitkaan joten ilmeisesti olen väärässä. Jotenkin niistä kuvista jäänyt käsitys että egr vuotaa nimenomaan ulospäin
    Jos EGR:n by-pass putki vuotaa haitarien välistä halkeamasta niin silloin tuo nokeaa konehuoneen. Se vaan aiheuttaa nokeamisen muttei polta autoa.

Palaminen sitten lähtee käyntiin by-passin vuotamisen tai/ja erg-jäähdyttimen j.neste vuodon yhteisvaikutuksesta. Ja kuten tämäkin kuva todistaa, viimeisin egr-cooleri versio ei riitä siihen että auto ei käryäisi. Auto 100tkm ajettu lokakuulta 2016 530xd

Last edited by fraatti; 27-08-2019, 05:13.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    En yhtään ihmettelis, vaikka olis näinkin joissakin tapauksissa, mutta ne mitä olen itse nähnyt, niin on sulanut sisältäpäin.
    Ok.

Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Tällaisesta minä en ole kuullut?
    Ei näköjään Bullitkaan joten ilmeisesti olen väärässä. Jotenkin niistä kuvista jäänyt käsitys että egr vuotaa nimenomaan ulospäin

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Eikös näissä ole ongelmana egr:n hajoaminen eli imusarjaan osuu ulkopuolelta läheltä puhaltava kuuma pakokaasu :think
    Tällaisesta minä en ole kuullut?

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Muovi on toiminut hyvin juurikin imusarjan materiaalina melkein 40 vuotta. Vika ei ole siinä materiaalissa, vaan siinä, että joidenkin mielestä se on hyvä idea työntää sitä vähintään 200 asteista pakokaasua sinne imusarjaan.
    Juu,tiedän. Tarkoitin vaan sitä,kun viallinen komponentti aiheuttaa konehuonessa (muovisesta imusarjasta lähtevänä) tulipalon,niin kaikki muukin muovinen materiaali konehuoneessa lisää palokuormaa. Ja nopeuttaa auton totaalituhoa.

Leave a comment:

• Bullitt
    replied
    En yhtään ihmettelis, vaikka olis näinkin joissakin tapauksissa, mutta ne mitä olen itse nähnyt, niin on sulanut sisältäpäin.

Leave a comment:

• jr66
    replied

Muovi on toiminut hyvin juurikin imusarjan materiaalina melkein 40 vuotta. Vika ei ole siinä materiaalissa, vaan siinä, että joidenkin mielestä se on hyvä idea työntää sitä vähintään 200 asteista pakokaasua sinne imusarjaan.
    Eikös näissä ole ongelmana egr:n hajoaminen eli imusarjaan osuu ulkopuolelta läheltä puhaltava kuuma pakokaasu :think

Leave a comment:

• Bullitt
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Pakko kysyä, meneekö lämpötilat sitten niin koviksi?
    Yhdessä palaneesta autosta otetussa kuvassa oli auton edessä sulaneesta alumiinista syntynyt lätäkkö. Alumiini sulaa jossain 600 asteessa, eli sen verran ainakin.

Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tätä itsekkin "ihmettelin". Eli mikähän automerkki on seuraavana.Enemmin muoviosia moottoreihin ja paskempilaatuisia komponentteja lisää sinne muovisten osien joukkoon,niin autojen kierrätys hoituu itsestään.

Originally posted by mikae34 View Post
    Tuossa alkukesästä näin itsekin yhden tällaisen palaneen bemarin ja siinä oli auton alla ollut asfalttikin sulanut aivan muodottomaksi auton ympärillä...
    Noita länttejä näyttäis olevan vähän siellä täällä. Ykköstiellä on ainakin yksi läntti molempiin suuntiin.

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Menee. Oletko ikinä ollut vieressä kun auto palaa? Autossa olevat materiaalit palavat uskomattomalla kuumuudella.
    Tuossa alkukesästä näin itsekin yhden tällaisen palaneen bemarin ja siinä oli auton alla ollut asfalttikin sulanut aivan muodottomaksi auton ympärillä...

Leave a comment:

Working...
X