Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Juu tuollaiset vähän palaneet alkaa sitten ruostumaan jne. Se jauhe on nimittäin todella hankala puhdistaa täysin. Se menee _kaikkialla_ ja ellet sitä puhdista niin kosteuden kanssa alkaa sitten ruostumaan sieltä ja täältä. Samoin voisin kuvitella, että tulevaisuudessa autossa on vaikka mitä ihmeellisempiä sähkövikoja..

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Tommonen ”vähän” palanut haisee niin ongelmalle, että mieluummin myy vakuutusyhtiölle.
    +1
    Minulla syttyi kolmekymmentä vuotta sitten auto palamaan moottoritiellä, vastapuolelta hyökkäsi joku sammuttajan kanssa niin näytin käsimerkein että ”mene vi***un sammuttimesi kanssa”. Lähti ja annoin palaa loppuun iloisella liekillä. Vakuutusyhtiölle minä maksan siitä että ei tarvitse viallisella paskalla ajella kun tuuletin on tukossa.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Vakuutusrahoista bensakoneinen tilalle ja voi ajella onnellisena auringonlaskuun?
    Vaikkapa: E63 650i 105tkm, N62 kalliit tyyppiviat korjattu -> TEE TARJOUS

    Leave a comment:


  • JanskiAWD
    replied
    Originally posted by JanskiAWD View Post
    Kuvan mukaiset vikakoodit N47:sta.
    Huollon mukaan takaisinkutsu EGR jäähdyttimelle on auki ja se vaihdetaan, ja tarkastetaan muutenkin EGR.
    EGR liittyviä tulipaloja ei heillä kuulemma ole tiedossa

    Tästä löytyi vuoto EGR-jäähdyttimestä, ja koko EGR meni vaihtoon ilman kustannuksia. Kiitos tälle foorumille että tuli asia tietoon ja tarkastettua.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Avaatko vähän ajatustasi?
    Tommonen ”vähän” palanut haisee niin ongelmalle, että mieluummin myy vakuutusyhtiölle.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Avaatko vähän ajatustasi?
    Vakuutusrahoista bensakoneinen tilalle ja voi ajella onnellisena auringonlaskuun?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Melkein parempi kun antais palaa vaan.
    Avaatko vähän ajatustasi?

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Turder View Post
    N. Tunti sitten oli kolmostien loppupäässä Haagan kohdilla musta f11 keulapalon näköisenä. Vaahdot maassa, joten oli sammutin mukana tai jollain ohiajaneella. Ei ollut pahasti palanut, joten melko äkkiä saatu sammutettua?
    Melkein parempi kun antais palaa vaan.

    Leave a comment:


  • Turder
    replied
    N. Tunti sitten oli kolmostien loppupäässä Haagan kohdilla musta f11 keulapalon näköisenä. Vaahdot maassa, joten oli sammutin mukana tai jollain ohiajaneella. Ei ollut pahasti palanut, joten melko äkkiä saatu sammutettua?

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Minulla tarkistettiin egr ja todettiin että kunnossa on. Numero päättyy 04 een ja on Korealainen. Nyt vaan ootellaan kokon syttymistä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Guffe View Post
    Alkuperäinen ei ole klemmari vaan V-panta 11717786146. Se vain kiristetään kuin letkuklemmari.

    Saattaa tuo palaneen kuvissakin olla ihan alkuperäinen v-panta, mutta ei se paikallaan ainakaan ole.
    Oli mikä oli, tunnettaan monella eri nimellä clamp, Clamp for EGR-pipe, Kiristin EGR:n putkeen jne... Mutta alkuperäinen se ei ole.

    Kuitenkin laittamassani kuvassa on juuri tuo alkuperäinen osa jonka hain autotallista sen takia että halusin verrata sitä palaneen auton kuvassa olevaan osaan. Kuten kuvista näkee niin kiristin on erilainen, esimerkiksi alkuperäisessä on kiristinosassa molemmilla puolilla W4 tekstit joita palaneessa ei ole. Samoin kiristimen kiinnitys pantaan on erilainen kuten selviää ylemmästä kuvasta.

    Leave a comment:


  • Guffe
    replied
    Alkuperäinen ei ole klemmari vaan V-panta 11717786146. Se vain kiristetään kuin letkuklemmari.

    Saattaa tuo palaneen kuvissakin olla ihan alkuperäinen v-panta, mutta ei se paikallaan ainakaan ole.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Musta tuo taas näyttää ihan alkuperäiseltä klemmarilta, ja nuo "vpanta" liitoksen toinen palakin tuossa klemmarin alla poikittain. Sanoisin, ettei ole ihan ollut aavistusta miten tuo klemmari pitäisi olla, tai sitten pikku pöhnissä asenneltu, ja alunpitäen jo mennyt persiilleen.
    Ei tuo ole alkuperäinen. Tuo voi päätellä kiristimen mallista sekä merkinnöistä. Lisäksi jos nuo v-osat olisivat pistehitseillä kiinni kuten alunperin niin tuota ei saisi edes asennettua niin että v-osat ja itse klemmari olisi noin paljon eri linjassa. Ja vaikka osat pyörähtäväisivätkin toisiinsa nähden tuossa pistehitsin kohdalla niin taittuminen tapahtuisi eri kohdasta.

    Saattaa olla että tuo on asennettu tuollain vinoon jo aluperin jotta nuo palaset pysyisivät paikoillaan pohjassa. Päällehän klemmaria ei kait saa pysymään jos pitehitsejä ei ole. Tuo on vain kostautunut niin että klemmari on puristanut osia niin paljon eri linjaan että kiristimen kohdalta klemmari on painanut putkea niin paljon että ne ova muljahtaneet pois paikoiltaan seka eri linjaan.

    No, niin tai näin, varoittava esimerkki tuo muille kuitenkin on.





    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Itseasiassa omiin silmiin näyttää siltä että kyseessä ei ole alkuperäinen klemmari vaan joku muu koska orggis on muistin mukaan ohuempi sekä nuo liitoksen toisiinsa puristavat osat on hitsattu tuohon klemmariin kiinni. Voiko skenaario olla sellainen että klemmari on ylikiristetty jonka seurauksena alkuperäisestä klemmarista on otettu liitosta puristavat osat irti ja laitettu nämä sekä normaali klemmari tilalle huonolla menestyksellä?

    Erityistä huolellisuutta tuon auton huoltaja ei ole muutenkaan käyttänyt koska ilmanputsarista puuttuu pultti sekä paikoillaan olevatkaan eivät ole alkuperäisiä vaan jostain kopasta kaivettuja. Alkuperäiset ovat kuusiokolokannalla.
    Musta tuo taas näyttää ihan alkuperäiseltä klemmarilta, ja nuo "vpanta" liitoksen toinen palakin tuossa klemmarin alla poikittain. Sanoisin, ettei ole ihan ollut aavistusta miten tuo klemmari pitäisi olla, tai sitten pikku pöhnissä asenneltu, ja alunpitäen jo mennyt persiilleen.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Onko tuo egr putken klemmari todella ollut nuin kiinni? Tuohan on jäljistä päätellen vuotanut pakokaasua pitkin moottoritilaa pitkän aikaa. Venttiili ehkä ohjelmoitu kiinni mutta tuohon lähes irti olevaan klemmariliitokseen astihan näissä vaikuttaa aina pakokaasupaine.

    Uskoisin syyn tuossa olevan edellisen asentelijan surkeasti asentaman klemmariliitoksen vuoto.
    Itseasiassa omiin silmiin näyttää siltä että kyseessä ei ole alkuperäinen klemmari vaan joku muu koska orggis on muistin mukaan ohuempi sekä nuo liitoksen toisiinsa puristavat osat on hitsattu tuohon klemmariin kiinni. Voiko skenaario olla sellainen että klemmari on ylikiristetty jonka seurauksena alkuperäisestä klemmarista on otettu liitosta puristavat osat irti ja laitettu nämä sekä normaali klemmari tilalle huonolla menestyksellä?

    Erityistä huolellisuutta tuon auton huoltaja ei ole muutenkaan käyttänyt koska ilmanputsarista puuttuu pultti sekä paikoillaan olevatkaan eivät ole alkuperäisiä vaan jostain kopasta kaivettuja. Alkuperäiset ovat kuusiokolokannalla.

    Leave a comment:

Working...
X