Luulen että tällä mennään aika pitkälle:
Usein tehdään myös niin, että vahinko korvataan vakuutuksen ottajalle, ja peritään sitten vahingosta maksetut korvaukset maahantuojalta.
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heikkiher View PostEikös tuo 4 kohta ainakin eväisi korvaukset tälläisessä EGR viassa, tosin 5 kohta samantyylinen kun If ehdoissa eli itse osaa ei korvata...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kooma View PostEi ole onneksi tarvinnut hakea koskaan korvausta tästä syystä mutta oma käsitys on että ei korvata sitä osaa joka on vikaantunut mutta jos sen takia pääsee tuli irti niin sen tulen tuhot korvataan. Aika kieli keskellä suuta saa varmaan olla kun tekee vahinkoilmoitusta. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla onko nämä tämän topicin caset menneet bemarin piikkiin. Ote LähiTapiolan ehdoista:
Palovakuutuksesta korvataan vahinko, jonka on aiheuttanut
1. irtipäässyt tuli
2. suoraan ajoneuvoon osunut salamanisku.
Palovakuutuksesta ei korvata
1. vahinkoa, jonka on aiheuttanut sähkölaitteissa tapahtunut oikosulku tai yhtäkkinen jännitteen muutos
2. vahinkoa, joka on aiheutunut käytettäessä ajoneuvoa kilpailuun tai sen harjoitteluun
3. vahinkoa, joka on aiheutunut luvattoman käytön tai väitetyn luvattoman käytön aikana, ellei näytetä toteen, että tätä ennen oli tapahtunut kohdassa 3.5 kuvattu vakuutustapahtuma
4. ajoneuvon osan kuumenemisesta osalle itselleen tai ajoneuvon muille osille taikka rakenteille aiheutunutta vahinkoa
5. pakoputkiston sisällä tapahtuneesta palosta tai räjähdyksestä sille itselleen aiheutuneita vahinkoja
6. vahinkoa, joka on aiheutunut käytettäessä ajoneuvoa moottoriradalla tai ajo- tai nopeusharjoittelussa muulla alueella tai tieosuudella. Edellä mainittu rajoitus ei koske liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen liittyvää ajokoulutusta tai muuta vakuutusyhtiön kanssa etukäteen sovittua koulutusta.
7. ydinvastuulaissa kuvatusta ydinvahingosta aiheutunutta vahinkoa, riippumatta siitä, missä ydinvahinko on sattunut
8. sodasta, kapinasta, vallankumouksesta tai muusta sen kaltaisesta syystä aiheutunutta vahinkoa
9. maahantuojan tai ajoneuvon myyneen tai korjanneen liikkeen takuun tai virhevastuun piiriin kuuluvasta tapahtumasta aiheutunutta vahinkoa.
Itsellä vakuutukset LähiTapiolassa, pitääkö tässä ruveta vaihtamaan yhtitötä tämän johdosta että uskaltaa autolla ajaa...
Kävin kampanjan myötä tarkistuksessa, mutta muuta kuin valohoitoa ei annettu kun EGR osa.nro kuulemma hyvää sarjaa
Leave a comment:
-
-
Näin se varmaan onkin. Eihän kukaan ostaisi noita kaskovakuutuksia tai uudempia autoja, jos autossa on tuollainen vika ja vakuutusyhtiön klausuuli estää korvauksien saamisen.
Leave a comment:
-
-
Kysyin asiaa folksamin vakuutukselta, eli nykyinen fennia.
Omassa tapauksessa tarkastuksesta kulunut jo 2,5 kk eikä osaa ole saatu liikkeeseen. Parjain tilanne se että itse saan korvauksen mukisematta ja vakuutusyhtiö taistelee sitten maahantuojan kanssa kustannuksista.
”Tervehdys
Korvauspäätöksiä emme voi etukäteen tehdä, mutta yleisellä tasolla voin kommentoida seuraavasti.
Jos tiedossa on, että autossa oleva vika voi aiheuttaa tulipalon, olisi hyvä pyytää valtuutetulta korjaamolta/maahantuojalta lausunnon siitä, että autolla on turvallista ajaa, ja että ottavat vastuun vian aiheuttaman mahdollisen palon korjauskustannuksista, tai mahdollisesta yhtiön vahinkokorvauksesta tehneestä vähennyksestä. Eteenkin, jos valmistaja ja heidän edustaja ovat tästä tietoisia, eikä vika kahteen ja puoleen kuukauteen ole korjattu, olisi hyvä pyytää heiltä kannanottoa.
Vaikka yhtiö harvoin tekee etäysin pääviä korvauspäätöksiä tällaisissa tapauksissa, korvauksen alentaminen voi tulla kyseeseen.
Usein tehdään myös niin, että vahinko korvataan vakuutuksen ottajalle, ja peritään sitten vahingosta maksetut korvaukset maahantuojalta.
Mutta kuten sanottu, etukäteen ei voi varmuudella sanoa miten vahinko käsiteltäisiin ja minkälainen vaikutus tällä paloriskin tiedolla on korvaukseen.”
Leave a comment:
-
-
Pitää siis antaa auton palaa loppuun saakka, ettei varmastikaan jää mitään konkreettista mistä syystä vakuutusyhtiö voisi hylätä korvauksen. :thinkEhkä kannattaa katsoa vielä et kaikki ovet on avattuna, niin saa sopivasti happea myös se palo.
IFfillä on seuraava teksti "Paloturvasta ei korvata vahinkoa sähkölaitteelle, johdolle, johtosarjalle tai ajoneuvon elektroniselle ohjausyksikölle silloin, kun vahinko on aiheutunut niiden tai niihin liittyvien johtojen tai johtosarjan ylikuumenemisesta, oiko-sulusta, ylijännitteestä tai muusta sisäisestä rikkoutumisesta. Paloturvasta ei myöskään korvata ajoneuvon moottorin tai pakoputkiston sisällä tapahtu-neesta palosta tai räjähdyksestä niille itselleen aiheutunutta vahinkoa."
Viimeinen lausehan liittyy käsittääkseni just näihin EGR:stä johtuneisiin paloihin. Mites tuo nyt sit on oikein? Onko joku saanut vakuutuksesta fyffee kun palanu auto tuosta syystä?Last edited by jaegarmaisteri; 26-04-2019, 17:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by |foder| View PostJos en nyt ihan väärin tulkinnut omaa vakuutusta että ei korvaa teknisestä viasta johtuvaa paloa, vaan auto pitää olla ilkivallan tms johdosta sytytetty. Voin olla väärässäkin mutta ei noi vakuutusehdot ihan yksiselitteiset ole mun mielestä.
Palovakuutuksesta korvataan vahinko, jonka on aiheuttanut
1. irtipäässyt tuli
2. suoraan ajoneuvoon osunut salamanisku.
Palovakuutuksesta ei korvata
1. vahinkoa, jonka on aiheuttanut sähkölaitteissa tapahtunut oikosulku tai yhtäkkinen jännitteen muutos
2. vahinkoa, joka on aiheutunut käytettäessä ajoneuvoa kilpailuun tai sen harjoitteluun
3. vahinkoa, joka on aiheutunut luvattoman käytön tai väitetyn luvattoman käytön aikana, ellei näytetä toteen, että tätä ennen oli tapahtunut kohdassa 3.5 kuvattu vakuutustapahtuma
4. ajoneuvon osan kuumenemisesta osalle itselleen tai ajoneuvon muille osille taikka rakenteille aiheutunutta vahinkoa
5. pakoputkiston sisällä tapahtuneesta palosta tai räjähdyksestä sille itselleen aiheutuneita vahinkoja
6. vahinkoa, joka on aiheutunut käytettäessä ajoneuvoa moottoriradalla tai ajo- tai nopeusharjoittelussa muulla alueella tai tieosuudella. Edellä mainittu rajoitus ei koske liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen liittyvää ajokoulutusta tai muuta vakuutusyhtiön kanssa etukäteen sovittua koulutusta.
7. ydinvastuulaissa kuvatusta ydinvahingosta aiheutunutta vahinkoa, riippumatta siitä, missä ydinvahinko on sattunut
8. sodasta, kapinasta, vallankumouksesta tai muusta sen kaltaisesta syystä aiheutunutta vahinkoa
9. maahantuojan tai ajoneuvon myyneen tai korjanneen liikkeen takuun tai virhevastuun piiriin kuuluvasta tapahtumasta aiheutunutta vahinkoa.
Leave a comment:
-
-
Jos en nyt ihan väärin tulkinnut omaa vakuutusta että ei korvaa teknisestä viasta johtuvaa paloa, vaan auto pitää olla ilkivallan tms johdosta sytytetty. Voin olla väärässäkin mutta ei noi vakuutusehdot ihan yksiselitteiset ole mun mielestä.
Leave a comment:
-
-
Tässä alkaa jo kiinnostamaan Suomen tasolla arvio siitä, kuinka monta diesel-bemaria on palanut viimeisen 6-8kk aikana syistä, jotka eivät ainakaan kolarista tai muista autoista ole johtuneet?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nullzwei View PostEipä tuo tulikukko näytä päästöluokitteluja kyselevän :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostPitää paikkaansa, mutta nämä N47 taitavat olla EURO4 -päästöluokiteltuja, jolloin mm. EGR ja EGR-jäähdytin ovat rakenteeltaan erilaisia.
(Melko varmaan vakuutusyhtiötkin ovat kiinnostuneita erinäisten palojen syistä.)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Antti O View PostHuolestuttavaa tahtia näitä syttyy, oiskohan bemarin kohta kiristettävä vähän tota kampanjan tahtia.. :think
Leave a comment:
-
-
Kuvissa ainaski näytti keulassa olevan tulet.
Huolestuttavaa tahtia näitä syttyy, oiskohan bemarin kohta kiristettävä vähän tota kampanjan tahtia.. :think
Leave a comment:
-
Leave a comment: