Pienet autoaiheiset kysymykset V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Originally posted by BeamR View Post
    Mä katselin samoja kuvia, ja M1:n kuvassa oli weatherstrip-nimike, kun esim E30-listassa oli sen lisäksi myös decorative strip (lukkolista?) Ja jotain muutakin.
    Eli en tiedä varmaksi, mutta tuli mieleen, että olisiko kuitenkin liimalasi.
    Sitä samaa tässä tutkinut ja nyt jo melkein kallistuisin sen kannalle, että E26:ssa on liimalasi, mene ja tiedä. E30M3:ssa ei ole lukkolistaa, se on varma, mutta tuulilasin sisäpuolella, alareunassa on suojalista/kuminen "tiiviste". Takalasissa sensijaan, vaikka onkin liimattu, on ylhäällä ja reunoissa peitelistat = decorative frame
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • mikko
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1764
      • kotona



      paha kyllä sanoo

      Comment

      • Ovaali
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 244
        • Ylivieska

        Oliko joku foorumilainen korjannut Volvon kaasuläppävian kiinalaisella kaasuläppäkotelolla? Perheessä kakkosautoa vanha S60 jossa kaasuläppäkotelo oikuttelee niin joskohan sitä vuoden tai pari saisi lisäaikaa tuollaisella?

        Comment

        • Jani_88
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 367
          • jkl

          Ei tuosta kokemusta, mutta tohon hintaan tilaat ruotsin huutokaupasta jo ehjän käytetyn. Pitää huolen, että varaosanumero on sama.

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3426
            • Kotka

            Oisko jollain vinkata hyvää, siistiä korin harvakierreruuviin tulevaa kaapelikiinnikettä? Ne E30 konehuoneessa olevat numeron 7 mukaiset ei oikein miellytä omaa silmää. Mieluummin vaikka koriruuviin tuleva kiinnike, johon kaapelit saa nippusiteellä.

            Last edited by Skarpa; 21-01-2020, 12:22.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2069
              • Banshee - Jyväskylä

              Originally posted by Skarpa View Post
              Oisko jollain vinkata hyvää, siistiä korin harvakierreruuviin tulevaa kaapelikiinnikettä? Ne E30 konehuoneessa olevat numeron 7 mukaiset ei oikein miellytä omaa silmää. Mieluummin vaikka koriruuviin tuleva kiinnike, johon kaapelit saa nippusiteellä.
              E85/86:ssa on kivemman näkösiä kiinnittimiä korin harvakierreruuviin.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Jansu
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 315
                • Pori

                Löytyisikö täältä osaavaa hermannia selvittämään mahdollista vikaa. Auto T5 Transporter 2008, johon asennettu LED-lisävalobaari. Eli kun laitan pitkät päälle niin kaikki ajovalot keulalta sammuu. Jos vilautan pitkiä, niin toimii kuten pitää eli sekä auton omat ajovalot ja pitkät, että lisävalo palaa.

                Onkohan lisävalon kytkennässä tapahtunut virhe vai voisiko vika olla esimerkiksi viiksessä? Mahtaako nämä olla jo väyläohjattuja? Se kaiketi aiheuttaa enemmän päänvaivaa.
                -E34 525ia Touring
                -E36 323ia Touring ///M

                Comment

                • alpine3
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2010
                  • 1278
                  • Kajjjaani

                  Mistä ihmeestä löytyisi datasheettiä Boschin commonrail suuttimista, lähinnä nykyiset Piezot kiinnostaisi?
                  BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                  BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                  Comment

                  • Sisäänajettu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2018
                    • 506
                    • Helsinki

                    Ihan mielenkiinnosta, kumpaa autoa pidätte rahallisesti arvokkaampana. Olisi mahdollisesti tulossa vaihto eteen nykyisestä F10 LCI 518da M-Sport:ista vanhempaan E65 LCI 750i:hin. F10 on vuosimallia 2014 ja 395tkm mittarissa (Mootori vaihettu Laakkosella 190tkm sitten). E65 on vuodelta 2006 ja 262tkm mittarissa (Moottori lähestulkoon uudelleenrakennettu, kk-laakerit, kaikki tiivisteet, männänrenkaat, jakoketjut yms. 60tkm sitten, samoin laatikkoon on vaihdettu kaikki tiivisteet mekatroniikkaan ja muut tiivisteet ja turbiini vaihdettu).

                    F10 on suhteellisen karvalakki, M-Sport ulko ja sisäpaketti, tutkat, ratinlämmitin, letkulämppäri ja sisähaara. Puskuri ottanut lumipenkkaan, raapaisu toisessa kulmassa, myöskin maalipinnassa sanomista.

                    E65 on erittäin hyvin varusteltu, night vision, comfot access, kattoluukku, comfort istuimet muistilla, pro navi, tv, logic 7, webasto kaukosäädöllä, lohkolämppäri ja akun ylläpitolaturi, adaptiivinen vakkari, ratinlämmitin ja sporttiratti, takana ilmajoset, adaptive drive, imuovet. Ulkopuolelta ja sisältä lähes virheetön, ei oikeastaan mitään moitittavaa.

                    Molemmissa laakkosen täydellinen huoltokirja, paitsi f10 loppunut n.100tkm sitten. F10 ei oikeastaan paljoa ole huollettu, E65 useampi tuhat mennyt kaikenlaiseen remonttiin ja alustanosien vaihtoon.

                    Mitä mieltä on raati, onko taloudellisesti järkevä vaihto, välirahaa tulee muutama satanen eli ei oikeastaan mitään.
                    Last edited by Sisäänajettu; 24-01-2020, 14:53.

                    BMW i3 60Ah REx -14
                    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5104
                      • Paimio

                      Originally posted by Sisäänajettu View Post
                      Mitä mieltä on raati, onko taloudellisesti järkevä vaihto, välirahaa tulee muutama satanen eli ei oikeastaan mitään.

                      Ei kait auton vaihto taloudellisesti järkevää ole ikinä.

                      Kyllä minä vaihtaisin jos ei bensankulutus pelota sillä E65 on auto mikä mielestäni jokaisen BMW ihmisen pitäisi kerran ainakin omistaa...on se vaan niin hieno auto ajaa.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Sisäänajettu
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2018
                        • 506
                        • Helsinki

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Ei kait auton vaihto taloudellisesti järkevää ole ikinä.

                        Kyllä minä vaihtaisin jos ei bensankulutus pelota sillä E65 on auto mikä mielestäni jokaisen BMW ihmisen pitäisi kerran ainakin omistaa...on se vaan niin hieno auto ajaa.
                        Näinhän tuo tuppaa aina olemaan Lähinnä mietin, ettei tonnien tappiota tulisi tehtyä.

                        Bensankulutus nyt on V8:n mukana tuleva ominaisuus, jos tuo kuitenkin pysyisi jossain 11-12l paikkeilla lähinnä maantieajossa 80% ja 20% taajamassa niin ehkä tuon kanssa voi elää.

                        BMW i3 60Ah REx -14
                        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5104
                          • Paimio

                          Originally posted by Sisäänajettu View Post
                          Bensankulutus nyt on V8:n mukana tuleva ominaisuus, jos tuo kuitenkin pysyisi jossain 11-12l paikkeilla lähinnä maantieajossa 80% ja 20% taajamassa niin ehkä tuon kanssa voi elää.

                          Mulla oli tuossa vanhemmassa 10.4l kulutus. Mielestäni ihan hyväksyttävä.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Sisäänajettu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2018
                            • 506
                            • Helsinki

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Mulla oli tuossa vanhemmassa 10.4l kulutus. Mielestäni ihan hyväksyttävä.
                            Joo, ei tämä uudempi koneinen varmaankaan enempää kuluta vai onko kulutus korkeampi TU versiolla? Tuo kuulostaa erittäin kohtuulliselta omaan korvaan, kun vanha E46 330i kulutti 9l paremmalla puolella. Tosin N-koneiset varmaan pihimpiä kuin M-sarjan koneet.

                            BMW i3 60Ah REx -14
                            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                            Comment

                            • Sisäänajettu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2018
                              • 506
                              • Helsinki

                              Jos joku osaa jotain hinta-arviota heittää siitä paljonko tulisi mahdollisesti takkiin, kun en hintoja ole seurannut. Arvostaisin kovasti

                              BMW i3 60Ah REx -14
                              Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5104
                                • Paimio

                                Originally posted by Sisäänajettu View Post
                                Jos joku osaa jotain hinta-arviota heittää siitä paljonko tulisi mahdollisesti takkiin, kun en hintoja ole seurannut. Arvostaisin kovasti
                                Jos saisit myytyä tuon F11 suoralla kaupalla niin noilla km 15-16t€ lienee realistinen... Tällä hetkellä nettiauton halvin 518d on 19900 mutta km "vain" 225t....

                                Mutta myyntiaika olisi varmaan aika pitkä koska noin reilu km määrä kyllä vaikuttaa tämän hintaisessa/ikäisessä pelissä jo.

                                E65 maksaa sen karvan alle 11t€...jos suostuvat 1000€ maksamaan väliä niin eikös tuo ihan ookoo ole? Täytyy liikkeellekin jättää kateprosentti sitten taas tuosta F11...
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X