Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    M Verkleidung vorn BMW 3er E36 318i Limousine (CA41) bei leebmann24 bestellen. ✔Original Ersatzteile ✔Schneller Versand
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Saukko
      Moderator
      • Nov 2004
      • 2103
      • Kokkola

      Muoviin on myös saanut ovilistoja tällaisilla merkeillä
      Ajossa tai telakalla
      -98 323i käyttökikkare
      -94 ///M5 Showroom
      -88 325i Cabrio Mtech1
      -Official member of BTCF-Sauna team-
      Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        Miksi diesel transussa pitää koodata suuttimet vaihdon yhteydessä? :think
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • kimmon
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Tuusulantien päässä...

          Originally posted by Axum View Post
          Miksi diesel transussa pitää koodata suuttimet vaihdon yhteydessä? :think
          Kaikissa uudemmissa (tai no, olen koodaillut niitä jo tuolta 2000-luvun puolivälistä asti ainakin) suoraruiskudieseleissä pitää. Sillä koodaamalla kerrotaan jokaisen suuttimen yksilölliset korjausarvot moottorinohjaimelle, koska suuttimet eivät ole (yleensä ainakaan) 100% identtisiä.
          Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            Käytännössä väitän että ei mitään väliä.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by Jii_Koo View Post
              Sori OT, mutta muuhun Suomen tieliikennelainsäädäntöön nähden tää koko kärryhomma on kyllä aika villi länsi.
              Mitenhän sais Pastersteinin kaltaisten mulkvistien huomion ylinopeudesta tähän...
              Suomessa erikoisia pykäliä. Samalla autolla saa ajaa 100 tai 120 kun maksaa veroa hieman valtiolle. Auto muuttuu alustaltaan ja ohjattavuudeltaan pakettiautosta urheiluautoksi 20-30k€ verolla mutta 325 170hv koneenvaihto 328 193hv vaatii isommat jarrut ja pienemmän ratin

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                Mk3 TDCI Mondeoihin olen jokusen suuttimen vaihtanut ja koodannut tässä viime vuosina. Eipä ole tullu koitettua käyntiin ennen koodaamista...:think

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • Ovaali
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 244
                  • Ylivieska

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Käytännössä väitän että ei mitään väliä.
                  No ainakin korjausarvot saattaa heittää häränpyllyä jos et niitä kompensaatiokoodeja syötä testerillä.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    Originally posted by Ovaali View Post
                    No ainakin korjausarvot saattaa heittää häränpyllyä jos et niitä kompensaatiokoodeja syötä testerillä.
                    Eihän ne silloin häränpyllyä heitä vaan näyttää todellisen tilanteen.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Ovaali
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 244
                      • Ylivieska

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Eihän ne silloin häränpyllyä heitä vaan näyttää todellisen tilanteen.
                      Avaatko vähän lisää? Mitä se sitten näyttä jos syöttää sen suuttimen koodin? Epätodellisen tilanteen?

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8267
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Jeps.. Siellä on pohjilla ne vanhojen suuttimien arvot niin ei ne korjausarvot tiedä kyllä mistään mitään koodaamattomilla suuttimilla.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Korjausarvohan tulee kampiakselin anturin signaalin perusteella.
                          Ecu trimmaa suuttimien aukioloa sen mukaan mitä näkee tarpeelliseksi.

                          Olette aivan oikeassa että arvot sinällään voi olla pielessä mutta uskon että kone käy aivan oikein.

                          Eli en neuvo ketään jättämään koodausta tekemättä.

                          Ajattelin hieman virheellisesti, pahoittelut, korjausarvot itsessään tosiaan voivat absoluuttiselta arvoltaan olla pielessä.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Ovaali
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 244
                            • Ylivieska

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Korjausarvohan tulee kampiakselin anturin signaalin perusteella.
                            Ecu trimmaa suuttimien aukioloa sen mukaan mitä näkee tarpeelliseksi.
                            Juurikin näin . Tosin esim. Denson järjestelmä ei suorita sylinterikohtaista ruiskutusmäärän hienosäätöä kuin ainoastaan tyhjäkäynnillä.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5273
                              • Pirkkala

                              Originally posted by Ovaali View Post
                              Juurikin näin . Tosin esim. Denson järjestelmä ei suorita sylinterikohtaista ruiskutusmäärän hienosäätöä kuin ainoastaan tyhjäkäynnillä.
                              Mikään minun tietämäni järjestelmä ei suorita sitä kovin korkeille kierroksille, monet puottaa pois heti tyhjäkäynnin jälkeen.
                              Tyhjäkäynnin tasoittamiseen kai tuo asia on tehtykin.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • -Markus-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1463
                                • Ihan Savossa

                                Uutta oppii kun forumilla jaksaa roikkua . Täytyypä ens kerran testata käyntiä ennen koodaamista ihan mielenkiinnosta.

                                Ford Mondeo Mk3 STW
                                VW E-Golf 2015
                                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎