Joulukuussa WLTP täsmentyi, ja kappas vaan, hinnat jatkoi laskemistaan. Koska hävitty rahasumma oli päätetty jo ennalta, oli siis aika lisätä taas kerran varusteita.
Toivottavasti ne hinnat ei enää hirveästi laske tai auto ei ikinä ehdi valmistua kun kokoajan speksataan lisää varusteilta :think
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Toivottavasti ne hinnat ei enää hirveästi laske tai auto ei ikinä ehdi valmistua kun kokoajan speksataan lisää varusteilta :think
Nythän auto siirtyy tilausvaiheessa siihen pisteeseen missä ei enää muutoksia pystytä tekemään Kieltämättä itseäkin huvittaa miten mönkään on ensimmäinen hinnasto mennyt (ja tässä tapauksessa tämän auton tilaus, joka tehtiin about heti kun tilausjärjestelmä oli auennut), kun huomioi julkistamisen jälkeen tehdyt muutokset varustepaketteihin sekä toki Suomi etunenässä tässä koko autoveropelleilyssä.
Auton lopullinen hinta on edelleen siellä 74 kieppeillä, ensimmäiseen hinnastoon verrattuna hinta on laskenut 15000€. Reilulla 80 olisi päässyt piirtämään tilauslomakkeeseen sen legendaarisen "yhden viivan".
Puuttumaan jäivät "vollaustattungista":
-Lisävarustevanteet
-M Sport -tasauspyörästö
-Adaptiivinen M Sport alusta
-Takaluukun automatiikka
-Vetokoukku
-Tummennetut taka- ja takasivuikkunat
-Active Protection turvallisuuspaketti (Turvavöiden esikiristys ja ikkunoiden sulkeminen törmäystilanteessa)
-Sensatec-verhoiltu kojelauta
-M turvavyöt
-Paremmat sisälistat
-DAB
-CD soitin
-Vararengas
-Tupakoitsijan versio
(-Lisähintainen ulkoväritys)
(-Individualit)
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Suomessa kävi myös jollain jälleemyyjillä asiallisesti varusteltu Portimao Blue G20 320d xDrive M-Sport esittelyssä (ajamaan ei tosin vieläkään päässyt). Vaikutti vieläkin paremmalle kuin Messukeskuksessa ollut aivan esisarjan auto.
"Meidän" G20 menee tuotantolinjalle ensi viikolla.
Erittäin hyvä kysymys. F30 M Sport -alustalla & järkevillä renkailla, esim. sigun autossa olevilla 17-tuumaisilla ja Sport Servotronicilla auto on kiva ajettava hyväpintaisilla teillä, varsinkin kesällä moottoriteillä. Vastaavasti, etelän jäätyneillä sohjoperunapelloilla sitä kaipaisi kovasti lisää mukavuutta. Mutta kyllähän perusauton, varsinkin uuden G20:en pitäisi olla tätä jo ilman lisävarusteita. Ei kuitenkaan saa spekuloida ennen kuin maaliskuussa alkaa tippumaan kolmesatasia koeajettaviksi.
DeMuron läpikäynti oli normaali, aika paljon onkin jo nähty, mutta se 360° -kamera näytti oikein houkuttelevalta, varsinkin kun tarjotaan reaaliaikaista sivunäkymää, tämähän on pakollista kaikille kaupunkipysäköijille!
Mutta kyllähän tuo kysyntä on vähän katumaasturipainotteiseksi muuttunut. Tällaiset vanhanaikaiset sedanit ovat järkeviä, mutta ehkäpä jopa tylsiä. G20-myyntitilastot tulevat olemaan hyvin mielenkiintoisia.
Olen alkanut pohtia seuraavaa autonvaihtoani ja koska haluaisin käyttöauton jatkossakin olevan avoauton, niin tuleva G23 malli kiinnostaa. Mutta ikäväkseni huomasin, että huhujen mukaan vuonna 2020 lanseerattava G23 ei olekaan enää edeltäjiensä kaltainen kovakattoinen avo. Toki mitään virallista infoa en ole vielä asiasta nähnyt, mutta eri lähteistä löytyy tietoa, että seuraava 4-sarjan cabriolet tulee olemaan pehmeällä katolla. Kuviakin löytyy jo naamioidusta G23:sta talvitesteissä https://www.carscoops.com/2019/02/20...ooks-soft-top/
Olen sen verran tykästynyt kovakattoiseen avoon, että taitaa tuo G23 malli nyt jäädä kokonaan pois omista suunnitelmista. Pahus sentään Mitähän sitä tilalle keksisi?
Olen alkanut pohtia seuraavaa autonvaihtoani ja koska haluaisin käyttöauton jatkossakin olevan avoauton, niin tuleva G23 malli kiinnostaa. Mutta ikäväkseni huomasin, että huhujen mukaan vuonna 2020 lanseerattava G23 ei olekaan enää edeltäjiensä kaltainen kovakattoinen avo. Toki mitään virallista infoa en ole vielä asiasta nähnyt, mutta eri lähteistä löytyy tietoa, että seuraava 4-sarjan cabriolet tulee olemaan pehmeällä katolla. Kuviakin löytyy jo naamioidusta G23:sta talvitesteissä https://www.carscoops.com/2019/02/20...ooks-soft-top/
Olen sen verran tykästynyt kovakattoiseen avoon, että taitaa tuo G23 malli nyt jäädä kokonaan pois omista suunnitelmista. Pahus sentään Mitähän sitä tilalle keksisi?
Onhan tuollaisessa kangaskatossakin oma tyylikkyytensä ja eikös ne tänäpäivänä ole ihan hyviäkin, jopa maantieajossa melutasoltaan.
Jos vielä irrotettavan kovan katon saisi talviajoa ajatellen niin kyllähän sellaisella kelpais. Ei tosin ole e46 caabrion jälkeen tainnut olla sellaista saatavilla, onkohan sitten ajateltu kangaskattojen olevan niin hyviä ettei ole tarvetta/markkinoita.
Tuli käytyä tänään G20 320d xDrive koeajamassa. Hiljaista kyytiä dieseliksi tarjoili, ja alustakin vaikutti toimivalta, mitä nyt lumipöpperökelissä sai testailua. Launch Edition-malleissa saa kyllä muikean varustepaketin tämän kuun loppuun saakka.
Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Tänään oli parin tunnin ajossa G20 xdrive 320d M-Sport ja kyllähän tuo asiallinen oli. Tässä oli vielä kohtuu hyvät varusteet ruksittu, mm. adaptiivinen alusta ja kyllä tuossa ajamisen iloa oli. Etenkin laatuvaikutelma ja hiljaisuus on aivan toista, kuin F30, hyvin lähellä F10/11 tasoa, samoin kasvaneet mitat teki sen että sisätiloiltaan jo melkein sama kuin F10. Ajettavuus myös huomattavasti parempi omasta mielestä kuin F30, toki tuo adaptiivinen alusta ei anna kuvaa millainen on vakio? Omalta kohdalta erittäin vahva vaihtoehto F11 seuraajaksi, kunhan touring tulee myyntiin. G20 vs G30 hintaerolla kun voisi ruksia hieman sitä varustelistaakin...
Laakkosella eilen käydessä tuli ihailtua uutta G20 mallia...
On se kyllä hieno, ainakin m-sporttina... ja kokokin alkaa olemaan jo perheauton luokkaa.
Hienoin yksityiskohta oli kyllä mittaristo joka näytti olevan täysin pelkkää tietokonenäyttöä... joku mittarin esittelymoodi oli vissiin päällä kun nopeus- ja kiekkamittari ajelivat kilpaa !!
Kyllä moinen kampe kelpais... nykyäänhän on vielä tuo yksityisleasing mahdollisuuskin... :think
Hienoin yksityiskohta oli kyllä mittaristo joka näytti olevan täysin pelkkää tietokonenäyttöä... joku mittarin esittelymoodi oli vissiin päällä kun nopeus- ja kiekkamittari ajelivat kilpaa !!
Launch Edition -malliin kuuluva BMW Live Cockpit Professional
Tulee siis Connected -paketin yhteydessä (erillisenä 3250€ veroton).
"Meidän" G20 on saapunut myyjälle, ja on enää pinnoitusta ja luovutusta vaille. Tosin kun kelit on mitä on niin eipä tuolla niin kiire ole päästä kesärenkailla ajelemaan. Täytyy laittaa tänne jotain raporttia aikanaan kun olen itsekin päässyt auton näkemään ja ajamaan.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Tuli käytyä koeajamassa g20 320xd, jossa adaptiivinen m-sport alusta. Ensifiilikset oli että bmw vaikuttaa ottaneen opiksi f-sukupolven epäonnistumisesta ja nyt ajamisessa on taas ajamisen iloa kuten 20 vuotta sitten
Hyvää:
+Alusta suodatti terävätkin töyssyt hyvin, mutta oli samalla sporttinen. Tämä oli oikeasti hauska ajettava!
+Ohjaus tuntui tunnokkaalta, nopealta ja siis kaikin puolin hyvältä (vaikka onkin täysin erilainen tuntumaltaan kuin esim e39 ja e60 malleissa)
+Tykkäsin ulkonäöstä sekä ulkoa että sisällä
+Auto tuntui hiljaiselta, tai ainakaan rengasmeteliin ei kiinnittänyt mitään huomiota
Huonoa:
-320xd tuntui ehkä vähän alitehoiselta. Kaipaisi tuikutusta millä saisi 30 heppaa lisää
-iDrive/käyttöliittymä tuntui vähän sekavalta käyttää
-hifit on bmw:lle tuttuun tapaan surkeat. Harman Kardon lienee melko pakollinen jos yhtään kuuntelee musaa
edit: autossa olikin adaptiivinen m-sport alusta eikä vakioalusta
Comment