Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 247

    Ensivuonna vero on enää n.59€ nähtävästi.

    Laski 0,302€/vrk -> 0,160€/vrk

    Välillä näinkin päin.
    BMW i3 REX

    Comment

    • EGoman
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 5102
      • Ylivieska

      ehkä kuuluisi enempi turhiin videoihin mutta laitan sen silti tähän

      "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

      Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
      ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by EGoman View Post
        ehkä kuuluisi enempi turhiin videoihin mutta laitan sen silti tähän

        https://www.youtube.com/watch?v=zcZvJIx1wQo
        Muuten kiva mutta toivon että tuo ääni on mikitetty moottorin vierestä. Korvat vuotavat verta.

        Comment

        • TON-III
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2018
          • 480
          • Turku

          Originally posted by EGoman View Post
          ehkä kuuluisi enempi turhiin videoihin mutta laitan sen silti tähän

          https://www.youtube.com/watch?v=zcZvJIx1wQo
          Vaikka bensa ( ..diesel ..)lenkkari olenkin niin tämä oli hyvinkin kiinnostava klippi, tässä on yksi tulevaisuuden rakentelunsuunta ? Jokunen vuosi sitten Wheeler Dealer:in pojat teivät saman vanhalle Meseratille, tulos oli ihan mielenkiintoinen sekin
          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

          Comment

          • Raimo Miettinen
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 320



            Tuo Nesteen MYDiesel olikin uusi tuttavuus eli jätteistä yms valmistettu diesel, jolla hiilidioksidipäästöjä saa tiputettua huimasti. Hyvä vaihtoehto paljon ajavalle, jos sähköauto ei ole hyvä vaihtoehto ja ko. dieseliä on jakelussa kotiseudulla.

            "Jos perinteisen, fossiilisen dieselpolttoaineen tilalle ottaa uusiutuvaa polttoainetta tai hankkii sähköauton, sillä pystyy vähentämään 70–80 prosenttia päästöistä, eikä välttämättä tarvitse vähentää ajamista"
            BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3026
              • Sjundeå

              Originally posted by Raimo Miettinen View Post
              https://yle.fi/uutiset/3-10980495?fb...9gXRBYPK248aJY

              Tuo Nesteen MYDiesel olikin uusi tuttavuus eli jätteistä yms valmistettu diesel, jolla hiilidioksidipäästöjä saa tiputettua huimasti. Hyvä vaihtoehto paljon ajavalle, jos sähköauto ei ole hyvä vaihtoehto ja ko. dieseliä on jakelussa kotiseudulla.

              "Jos perinteisen, fossiilisen dieselpolttoaineen tilalle ottaa uusiutuvaa polttoainetta tai hankkii sähköauton, sillä pystyy vähentämään 70–80 prosenttia päästöistä, eikä välttämättä tarvitse vähentää ajamista"

              Kaikki vaihtoehdot on varsin hyviä aina. Vaan markkinoinnin viestintää pikkasen kyseenalaistaisin koska MYdieselistä saa sellaisen kuvan että se sama polttomoottori alkaisi yhtäkkiä päästää vähemmän hiilidioksidia.
              Vaikka kyse lienee siitä, kuinka paljon polttoaineen valmistus tuottaa suhteessa perinteiseen dieseliin. Siinä kontekstissa nuo prosentit voisi ollakin loogisia.

              Sinänsä lillukanvarsia koska se taasen on päästökaupan piirissä. Samoin kuin sähköntuotanto. (Ja *khöm lentoliikenne)
              -22 Lexus ES300h
              -08 Subaru Impreza

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • Attekun
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1407
                • Saarijärvi

                Tuli käytyä Berliinissä ja rouvan kanssa käytiin Teslan show-roomissa hipistelämässä Model x:ää. Ois ihan täydellinen meille tuon Alphardin tilalle. Oispa rahaa.
                Toyota Alphard MS
                Peugeot e-2008
                ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by GameOver View Post
                  Kaikki vaihtoehdot on varsin hyviä aina. Vaan markkinoinnin viestintää pikkasen kyseenalaistaisin koska MYdieselistä saa sellaisen kuvan että se sama polttomoottori alkaisi yhtäkkiä päästää vähemmän hiilidioksidia.
                  Vaikka kyse lienee siitä, kuinka paljon polttoaineen valmistus tuottaa suhteessa perinteiseen dieseliin. Siinä kontekstissa nuo prosentit voisi ollakin loogisia.
                  Hmm. Minulla taas on käsitys että tuon jätteistä tehdyn dieselin co2 päästöt muodostuisivat joka tapauksessa, ts. jos jätteitä ei muunneta dieseliksi ne jätteen hajoavat aikanaan ja päästöistä osa syntyy tällöinkin...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • nokonzok
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2013
                    • 826
                    • Espoo

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Hmm. Minulla taas on käsitys että tuon jätteistä tehdyn dieselin co2 päästöt muodostuisivat joka tapauksessa, ts. jos jätteitä ei muunneta dieseliksi ne jätteen hajoavat aikanaan ja päästöistä osa syntyy tällöinkin...
                    Heti alkuun myönnän, että seuraava tulee hatarista muistikuvista ja voin olla väärässäkin. Muistelisin kuitenkin niin, että tässä yhteydessä "jätteen" käsite on hieman hapuileva. Olisko ollut niin, että jotain kasvia viljellään sademetsää tuhoavin vaikutuksin pitkälti sen takia, että tästä "jätteestä" on tullut itsessään rahan arvoista tavaraa. Sitä ei siis kannattaisi viljellä vain sen päätuotteen takia, mutta hommassa on järkeä kun tuloja tulee myös jätöksistä.

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3026
                      • Sjundeå

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Hmm. Minulla taas on käsitys että tuon jätteistä tehdyn dieselin co2 päästöt muodostuisivat joka tapauksessa, ts. jos jätteitä ei muunneta dieseliksi ne jätteen hajoavat aikanaan ja päästöistä osa syntyy tällöinkin...
                      Tuossa ajatuksessa kyllä on järkeä.
                      Kuitenkin pistää vastaan se ajatus että sillä olisi ajonaikaisten päästöjen kanssa mitään tekemistä lopulta.
                      -22 Lexus ES300h
                      -08 Subaru Impreza

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

                        Vähän ehkä menee puurot ja vellit sekaisin MyDieselin osalta.

                        Tosiaan siihen jätteeseen on varastoitunut se hiilidioksidi jo se vapautuu siitä tavalla tai toisella, jos sitä ei kaiveta maakuoppaan eli tällöin prosentit pitävät paikkansa. Co2 tulee toki pakoputkesta, muuten se tulisi Ämmässuon kaatopaikalta, toki kaupunkien keskustoissa tälläkin on merkitys.

                        Palmuöljystä tehty dieseli eli ensimmäisen sukupolven biodiesel oli toki sademetsiä ja viljelymaita tuhoava. Viljelläkö maissia nälkäiselle vai dieseliä tankkiin.

                        Tämä Mydiesel kuitenkin on Nesteen sanojen mukaisesti.

                        "Suomessa myytävä Neste MY uusiutuva diesel perustuu Nesteen kehittämään NEXBTL-teknologiaan.
                        Valmistetaan yksinomaan jätteistä ja teollisuudessa syntyvistä tähteistä
                        Lähes mikä tahansa kasviöljy tai jäterasva käy raaka-aineeksi
                        Kaikki Suomessa saatavilla oleva eläinrasvajäte hyödynnetään valmistuksessa
                        Tuotekehityksen myötä raaka-aineina voidaan tulevaisuudessa hyödyntää entistäkin huonolaatuisempia jätteitä"

                        Hieman off topicia, on topic = uskon, että sähköautoissa on liikkumisen tulevaisuus. Tällä hetkellä yksi kiinnostavimmat mielestäni ovat Hyundai Kona EV, Kia e-Niro ja Hyundai Ioniq EV, tosin monelle pluginhybridikin tuo paikallispäästötöntä liikkumista.
                        Last edited by Carbonfiber; 25-09-2019, 09:23.
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        • gnz
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 428
                          • -

                          BMW i4 testimuulit olleet liikkeessä; 530hp, takapotku, 600km (testisykli ei tiedossa).



                          edit: Pistää kyllä miettimään, että mitä *ttua BMW on "puuhastellut" viime vuodet i3 julkaisun ja tämän päivän välillä? i4 tulee siis myyntiin joskus 2021 aikana. Hivenen ollut suuntaviiva hukassa, mistä osoituksena myös se, että Daimler ja Audi ovat painaneet itsensä rinnalle tai ohi. Amerikkalainen on jo kaukana edellä.

                          Disruptio on kyllä ihana asia. Paikalleen juurtuneet teollisuuden alat, ja graniittiin taotut "näin nämä asiat on meilläpäin aina hoidettu"-ohjennuorat saavat kylmää kyytiä.
                          Last edited by gnz; 19-11-2019, 15:08.

                          Comment

                          • 205/65-15H
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1422

                            ^ymmärtääkseni i-divisioona kuopattiin muutama vuosi sitten ja osa siitä perusti esim. Bytonin.

                            BMW on ehkä tottunut olemaan kehityksen kärjessä. Nyt jäätiin niin pahasti takamatkalle, odotettiin uusia akkukemioita joita ei tullut tms. että ei haluttu tuoda teknisesti keskinkertaista tuotetta markkinoille lainkaan?
                            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                            Ioniq5 AWD -22
                            Leaf 40kwh -18

                            Comment

                            • gnz
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 428
                              • -

                              Originally posted by 205/65-15H View Post
                              ^ymmärtääkseni i-divisioona kuopattiin muutama vuosi sitten ja osa siitä perusti esim. Bytonin.

                              BMW on ehkä tottunut olemaan kehityksen kärjessä. Nyt jäätiin niin pahasti takamatkalle, odotettiin uusia akkukemioita joita ei tullut tms. että ei haluttu tuoda teknisesti keskinkertaista tuotetta markkinoille lainkaan?
                              Kyllähän BMW on ollut ehdotonta teknologian kärkeä jonnekin vuosikymmenen puolivälin tienoille. Sen jälkeen - ainakin minun silmissä - yhtiön teknologiastrategia on lähtenyt hapuilemaan.

                              Tulokset ovat jokaisen nähtävillä.

                              Seuraava BMW:n EV tulee myyntiin ensi vuonna 35k€ hintalapulla. Sähkötankkia siinä on 230km ajomatkaan. Mitenköhän mahtaa myydä? Ollaan aika kaukana "teknologiajohtajuudesta".

                              Jo tänä päivänä saa ostettua VAGineen, joka kulkee yhdellä latauksella 260km, ja maksaa puolet tuosta.
                              Last edited by gnz; 19-11-2019, 16:49.

                              Comment

                              • jani
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 5153
                                • Kuopio

                                Originally posted by gnz View Post

                                Seuraava BMW:n EV tulee myyntiin ensi vuonna 35k€ hintalapulla.

                                Jo tänä päivänä saa ostettua VAGineen, joka kulkee yhdellä latauksella 260km, ja maksaa puolet tuosta.
                                Mikä sähkö VW maksaa uutena 17,5keur?
                                F33 435d Mineral-grau metallic
                                K40 K1200s sondermodell

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎