Kosketusnäyttö autossa jakaa mielipiteet varmasti vielä jyrkemmin kuin E30. Joka tapauksessa valitettavan surkeita ne ovat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ritariässä View PostNo jaa, halvan näköiset ja heppoisen oloiset säätimetkö sitten hyvät..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostAi, tää olikin pussihousufoorumiE39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostE30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostOon kirvannu monesti että kuin vammanen insinööri on suunnitellu nuo hanikat uudempiin autoihin. Tolla vanhalla vipusysteemillä sai portaattomasti säätää ilmaa mihin ja minkä verran halus. Uudemmassa autossa jos on tuulilasi ja sivuikkunat jäässä niin niitä ei voi sulattaa yhtäaikaa kun pyöritettävästä potikasta ei löydy semmosta asetusta että ilmaa tulis kunnolla molemmille vaan pitää valita että kumman sulattaa ensin.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Susiraja View PostTottakai voi. Ottaa vaan tosiaan verrokiksi sen muutaman tonnin auton, jossa ei ole tyyppivikoja, edellinen omistaja on korjannut kaikki kuluvat osat ja ajaa ilman kaskoa. Mielllään pakuksi rekisteröity vanha dieselgolffifarkku. Harvoin kaikki menee koko aikaa ihan noin ruusuisesti.
Pointti jossain 200€/kk sähköautossa ei ole uuden auton tuoksu vaan se, että kustannusero kuussa vanhaan autoon on niin mitätön ettei jaksa sitä stressiä, jos säästää tonnin vuodessa. Kyllä niihin vanhuksiinkin esim renkaita ym muuta pientä kuluvaa osaa pitää vaihtaa. Harrasteautojen ropaaminen on sitten asia erikseen. Ne voi jättää tallille ja palata rakentelemaan taas kun motivaatio palaa. Jos käyttis hajoaa, niin siitä on eri malliin stressiä saada työmatkoille liikenteeseen.
Kosketusnäytöistä. Se on varmasti parempi kuin iDrive.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Pakko yhtyä edellisiin kirjoittajiin Ja juuri näistä syistä tykkään esimerkiksi kesäautoni hallintalaitteista. Niitä on vähän ja ne toimivat hyvin. Kaks liukukytkintä ja kaks potikkaa riittää hyvin lämppärin käyttelyyn. Mua ei voisi vähempää enää kiinnostaa tää infotainment juttu ja muut "hienoudet". Ehkä joku jossain vaiheessa ymmärtää, että yksinkertainenkin voisi olla nättiä ja toimivaa.Last edited by Juppe; 02-12-2019, 10:46.
Comment
-
-
Pitäs oikeasti isojen valmistajien alkaa näyttämään esimerkkiä sloukanilla " vähemmän on enemmän". Kuinka paljon saatais kulutusta ja päästöjä pienennettyä sillä että jätettäis autosta kaikki turhat toiminnot pois. Ihan periaatteesta sähköautossa ei sais olla mitään turhia sähköjä niin jäisi kaikki sähkö sen auton liikuttamiseen. Vaikka ei ne sähköpeilit ja ikkunat varmaan ajomatkaa kauheasti lisäis mutta kuitenki. Kuten aijemmin jo mainittiin niin eihän autoa niinku itsessään enää myydä vaan sen saa kaupanpäälle kun ostaa ison läjän täysin turhia toimintoja.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Tämä on mielenkiintoinen aihe-alue tämä autojen rakenteellinen muuttuminen vuosien aikana.
Peruskuluttajallehan on tärkeintä saada myytyä mielikuvia. Eli "premium" autosta on tietyt mielikuvat ja mikäli asiakas saa ylläpitää mielikuvaansa halutunlaisena niin tavoitteet on täytetty autonvalmistajan näkökulmasta. Viis siitä kuinka kiinalaisesti tekniset totetuksen on kuorien alla suoritettu, asiakas ei niitä näe eikä se häntä haittaa. Kunhan "premium" kiiltokuva auton käytyön kannalta säilyy.
Mielestäni viimeisin laadukkaasti rakennettu BMW päällipintojen sisäpuoleltakin on E65.
Sen jälkeen on menty valitettavan rajusti raha edellä rakenteellisissa valinnoissa ja tavoissa rakentenaa auton eri toiminnot.
i3 on positiivinen poikkeus. Se on tehty hienosti myös kuorien alta ja periaatteella "annetaan insinööreille vapaat kädet" kyseinen auto on kallis valmistaa edellämainitun takia ja näinollen näitä teknillisiä rakenteita ja ratkaisuja ei tulla koskaan enään BMW:llä näkemään vaan seuraaja tehdään halvalla ja kestämään sen mitä kestää.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostHah. Kyllä sitä kobolttia käytetään tonneittain myös öljynjalostuksessa.
Akkumateriaalina sen käyttöä ollaan pystytty vähentämään joka vuosi jonkin verran per kwh.
Ja toisekseen, öljynkalostuksessa se käytetään vain sen kerran.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
Comment