Originally posted by nullzwei
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Siirtyminen kilometriperusteiseen verotukseen?
Collapse
X
-
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
-
-
Originally posted by Attekun View PostNäin. Samalla logiikalla kannattaa siirtyä takaisin ajelemaan E30:llä, ettei nyt vaan auton omaa tietoliikenne- ja kamerajärjestelmää vain käytetä mihinkään muuhun mitä saatetaan keksiä.
"Haluatko arvostella ravintola Nönnönnöön, koska kävit siellä syömässä hetki sitten?"
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostIhmisen yksityisyyttä takapuoliraiskataan mobiililaitteiden osalta jo nyt sen verran tehokkaasti, että uuden verotuksellisen muodon tekninen mahdollistaminen ei enää paljoa paina tässä kuviossa.
"Haluatko arvostella ravintola Nönnönnöön, koska kävit siellä syömässä hetki sitten?"F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostIhmisen yksityisyyttä takapuoliraiskataan mobiililaitteiden osalta jo nyt sen verran tehokkaasti, että uuden verotuksellisen muodon tekninen mahdollistaminen ei enää paljoa paina tässä kuviossa.
"Haluatko arvostella ravintola Nönnönnöön, koska kävit siellä syömässä hetki sitten?"Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Näissä autovalmistajien ja kännykkäfirmojen ym. sijainti- ja muiden tietojen keräämisessä kyse on kuitenkin vapaaehtoisuudesta, siihen voi aika helposti ainakin toistaiseksi halutessaan vaikuttaa.
Originally posted by jani View PostTämä myös tukisi mallia, ajat vähän => maksat vähän & pieni kulutus => maksat vähän. Jokainen saa itse vapaasti valita. Lisäksi polttoaineveron kiertäminen on melkoisen vaikeaa toisin kuin tuollaisen GPS boxin toiminnan häirintä.
Originally posted by pyroz View PostJos tosissasi ehdotat, että Carunan ja muiden suorittaman perseraiskauksen lisäksi pitäisi sähkön hintaa nostaa niin... No jätänpä sanomatta. Autoilun kuluista tässä kuitenkin puhuttiin...
Olen itsekin carunan asiakas ja talo sekä tallikin lämpiää sähköllä.
Originally posted by nullzwei View Post
Oikeus henkilötietojen suojaan tunnustetaan yksiselitteisesti Euroopan unionin perusoikeuskirjan 8 artiklassa.
Huomaa että EU on kansalaisen oikeusturvan (henkilötietojen suoja) puolella, toisin kuin joku Dennis the Menace
Jos jotain positiivistakin niin tällä hetkellä Suomessa on lähes kohtuuhintaista ajaa uudella plugin hybridillä ja ihan kunnon autonkin saa siten järkevällä hinnalla. Nyt kannattaa nauttia. Minä en jaksa tällä erää enempää tätä jauhaa täällä, mutta kiitos keskusteluun osallistujille. Mukavahan se on vähän "brainstormata"
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View Post
Äkkiä nekin unohtuu siinä kun turvallisuus ja ympäristöasiat ovat kyseessä. Onneksi toki tosiaan varmasti ei niin helposti EU tasolla, kuin Suomessa. Nullzweille vielä sellainen huomio, että kun autoveroasiassa tuntuu mielipide olevan sellainen että valtio kusettaa kansalaista ja näinhän se on mahdollisesti ainakin ennen ollutkin, niin miksi luottaisi samaan tahoon tuon kilometriveron ja gps paikannuksen kanssa.
Jos jotain positiivistakin niin tällä hetkellä Suomessa on lähes kohtuuhintaista ajaa uudella plugin hybridillä ja ihan kunnon autonkin saa siten järkevällä hinnalla. Nyt kannattaa nauttia. Minä en jaksa tällä erää enempää tätä jauhaa täällä, mutta kiitos keskusteluun osallistujille. Mukavahan se on vähän "brainstormata"
Freude am Fahren!
Comment
-
-
Originally posted by gnz View PostRaskaan kaluston puolellahan GPS-pohjaista ajoneuvoseurantaa on tehty Suomessakin arviolta 15-20 vuotta.
Vaatii backendin ja jonkinlaisen päätelaitteen / purkin. Ei pitäisi olla paha rasti nykyisille valmistajille muokata omasta tuotteesta "veroboksia".
Käytännön syistä ja yksityisyyden suojauksen vuoksi en näe järkeä tehdä järjestelmästä reaaliaikaista. Jos ajotiedot pullautetaan valtiolle kerran vuorokaudessa, kenenkään yksityisyyden ei luulisi loukkaantuvan, varsinkin, jos payloadina on ainoastaan ajetut kilometrit. Samoin bäkkäristä saadaan kevyempi, kun tietoa työnnetään sinne harvakseltaan.
Originally posted by *makke* View PostAutoveron tuotto 1mrd/vuosi, autoja liikenteessä 3miljoonaa. Autovero veks ja euron päivä lisää jokaiseen käyttövoimaveroon, ei tarvita euroakaan uusia investointeja, tai purkkeja. Päästöluokan alapäästä nostaa veroja niin pääsee sähkövessatkin mukaan talkoisiin.
Kunhan saadaan riittävästi sähköautoja liikenteeseen, niin aivan varmasti sähköautot pääsee kunnolla osallistumaan talkoisiin. Epäselvää enää on ainoastaan miten.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View PostNäin. Samalla logiikalla kannattaa siirtyä takaisin ajelemaan E30:llä, ettei nyt vaan auton omaa tietoliikenne- ja kamerajärjestelmää vain käytetä mihinkään muuhun mitä saatetaan keksiä.
Originally posted by *makke* View PostAutoveron tuotto 1mrd/vuosi, autoja liikenteessä 3miljoonaa. Autovero veks ja euron päivä lisää jokaiseen käyttövoimaveroon, ei tarvita euroakaan uusia investointeja, tai purkkeja. Päästöluokan alapäästä nostaa veroja niin pääsee sähkövessatkin mukaan talkoisiin.
Originally posted by HTK12 View PostSinä et näe järkeä tehdä siitä reaaliaikaista, mutta moni muu näkee. Tieto=rahaa, tiedetään missä olet, niin voidaan sitten kohdentaa esim. mainontaa ym. Trafilla on jo nyt nämä avoindata jne., jonne houkutellaan yrityksiä. Siihen kun saadaan reaaliaikainen data, niin jo löytyy kiinnostuneita firmoja siitä maksamaan.Last edited by MikeDry; 09-01-2020, 21:07.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostJust niin, voisi kuvitella että varsinkin vakuutusyhtiöt olisi myös kiinnostunut tuosta, tietysti kolari tilanteessa voisi olla hyötyä, mutta esim tilanne missä nopeus ollut vähän epävarma, mutta case olisi sinun puolellasi koska ei pystytä todistaa, mutta seurantalaiteella kyllä nähtäisiin, niin toisen osapuolen vakuutusyhtiö pesee kädet, joudut hakee omalta vakuutusyhtiöltä joka korvaa jos on oikeanlainen vakuutus, mutta maksut nousee. Mainoksista tulisi mieleen, että viestiä pukkaisi, kun ajelet ohi missä alennuksia jne. Tällä hetkellä google ja facebook mainostaa noita mainoksia, mitä oot hakenut historiaa tai jopa puhunut puhelimessa, niin mun kohdalla ei oo oikein yhtään aiheellista mainosta, on vain turhaa humpuukkia...Syy luulen että ei oo algorytmit ihan kohdallae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVakuutusyhtiöillähän on jo tälläiset käytössä, tosin vapaaehtoisina. Jopa ihan suomessakin on näitä käytössä. Seuraavat jokaista kiihdytystä, jarrutusta, kaarreajo nopeuksia jne. Näiden perusteella sitten määrätään vakuutusten hinnat (tästä jo aiemmassa viestissä mainitsinkin). Sitten vahinkotapauksissa katsotaan, jaahas ajoit 5km/h ylinopeutta ennen hirveen törmäystä, tämä nyt alentaa korvaustasi x%. Tämä mainnonnan kohdentamisen näkee nyt jo tietokoneella ja kännykällä hyvin. Googletat vaikka työkalua x ja menet sen jälkeen iltapulun sivulle, niin katsos kun on työkalumainoksia.. Vastaava järjestelmä rakennetaan, jos tuollainen reaaliaikainen seuranta tulee. Itse tosin olen surffannut jo kohta vuosikymmenen mainosteneston kanssa kun ei niitä vaan jaksa kun vilkkuvat ym. Joillekkin sivuille sitten whitelist, kun haluaa sivua x tukea.
OT: Avaa Google loginniä vaativat sivut (youtube ja gmail) omaan containeriin ja Facebook omaan containeriin äläkä käytä missään sivustolla "login with google", "login with Facebook" tms. kirjautumisvaihtoehtoa. Sitten vielä träkkereiden estolisäosa selaimeen. Sitten poistat puhelimesta kaikkien palveluiden sovellukset jota voi käyttää selaimen kautta ja samat em. ehdot myös puhelimen selaimeen.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostMiksi ei noin:think
Saastuttaja maksaa ja muuta liibalaabaa.
Ilmastojeesustelijoiden tulisi miettiä asiaa myös siltä kannalta. Että "omistamisesta" verojen keräys voi yhtä lailla olla saman periaatteen mukainen, eli saastuttaja maksaa tässäkin tapauksessa. Olkoon vaikka ympäristövero. Auton tekeminen kuluttaa enemmän luonnonvaroja, isomman enemmän jne.. Ei ne autot siellä tehtaissa pyhällä hengellä valmistu. Sekä uskallan väittää että Suomessa ja muualla on autoja liikaa tarpeeseen nähden. Joten jo auton ostamatta jättäminen on jo itsessään eräänlainen ympäristöteko.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
lvm e-kirje 20.3.2014
Originally posted by bemmeri View PostSaastuttaja maksaa ja muuta liibalaabaa.
Ilmastojeesustelijoiden tulisi miettiä asiaa myös siltä kannalta.
Täytyy yrittää ymmärtää
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJoten jo auton ostamatta jättäminen on jo itsessään eräänlainen ympäristöteko.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostJa vanhalla autolla ajaminen se vasta ekoteko onkin. Nykyinen maailmanmeno, jossa kaikilla pitää olla aina uusinta ja hienointa ei kulje alkuunkaan käsi kädessä näiden ilmastonmuutos puheiden kanssa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment