eCall-järjestelmä tuli pakolliseksi uusiin henkilöautoihin maaliskuussa 2018. Foliohattuväitteiden perusteella voisi olettaa että ne, joilla noin uusi auto on, ovat jo poistaneet järjestelmän koska "kaikkia järjestelmän tietoja voidaan käyttää sinua vastaan."
Näin. Samalla logiikalla kannattaa siirtyä takaisin ajelemaan E30:llä, ettei nyt vaan auton omaa tietoliikenne- ja kamerajärjestelmää vain käytetä mihinkään muuhun mitä saatetaan keksiä.
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Näin. Samalla logiikalla kannattaa siirtyä takaisin ajelemaan E30:llä, ettei nyt vaan auton omaa tietoliikenne- ja kamerajärjestelmää vain käytetä mihinkään muuhun mitä saatetaan keksiä.
Ihmisen yksityisyyttä takapuoliraiskataan mobiililaitteiden osalta jo nyt sen verran tehokkaasti, että uuden verotuksellisen muodon tekninen mahdollistaminen ei enää paljoa paina tässä kuviossa.
"Haluatko arvostella ravintola Nönnönnöön, koska kävit siellä syömässä hetki sitten?"
Ihmisen yksityisyyttä takapuoliraiskataan mobiililaitteiden osalta jo nyt sen verran tehokkaasti, että uuden verotuksellisen muodon tekninen mahdollistaminen ei enää paljoa paina tässä kuviossa.
"Haluatko arvostella ravintola Nönnönnöön, koska kävit siellä syömässä hetki sitten?"
Ihmisen yksityisyyttä takapuoliraiskataan mobiililaitteiden osalta jo nyt sen verran tehokkaasti, että uuden verotuksellisen muodon tekninen mahdollistaminen ei enää paljoa paina tässä kuviossa.
"Haluatko arvostella ravintola Nönnönnöön, koska kävit siellä syömässä hetki sitten?"
Kyllä. Juuri katselin googlelta tullutta sähköpostia, jossa oli vuoden koonti kaikista paikoista missä olin googlen mukaan käynyt.
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Näissä autovalmistajien ja kännykkäfirmojen ym. sijainti- ja muiden tietojen keräämisessä kyse on kuitenkin vapaaehtoisuudesta, siihen voi aika helposti ainakin toistaiseksi halutessaan vaikuttaa.
Tämä myös tukisi mallia, ajat vähän => maksat vähän & pieni kulutus => maksat vähän. Jokainen saa itse vapaasti valita. Lisäksi polttoaineveron kiertäminen on melkoisen vaikeaa toisin kuin tuollaisen GPS boxin toiminnan häirintä.
Niin, se olisi selkeää. Se maksaisi joka käyttäisi. Mitä väliä sillä on ilmaston, tai mitä näitä perusteita nyt on, kannalta että meneekö se diesel, bensa, sähkö, kaasu tai lanta liikkumiseen vai talon lämmitykseen tai teräksen tekemiseen. Muiden asioiden kannalta sillä toki voi olla merkitystä mutta kuten todettu, niin niitähän voisi sitten säädellä ja vääristellä erilaisilla tuilla miten tykkää.
Jos tosissasi ehdotat, että Carunan ja muiden suorittaman perseraiskauksen lisäksi pitäisi sähkön hintaa nostaa niin... No jätänpä sanomatta. Autoilun kuluista tässä kuitenkin puhuttiin...
Eiköhän se perseraiskais alunperin tapahtunut sen toimesta joka mahdollisti nykytilanteen, mutta korjaustahan se vaatisi. Minusta carunaa on silti turha sotkea liikenteen verottamisen oikeudenmukaisuuteen, paitsi varoittavana esimerkkinä mitä voi käydä kun mahdollistetaan tuollaisen monopolin syntyminen. Normiarjessa varmaan suurimmat kulut ihmisille muodostuvat asumisesta ja liikkumisesta( varsinkin jos autolla) niin kokonaiskuluhan voisi autoilijalla vaikka tuolla tapaa laskea vaikka sähkön hinta nousisikin jonkin verran. Mutta mutuiluahan tämä vain, kun en ole laskenut eikä ole aikaa sitä tehdä/yrittää edes.
Olen itsekin carunan asiakas ja talo sekä tallikin lämpiää sähköllä.
Huomaa että EU on kansalaisen oikeusturvan (henkilötietojen suoja) puolella, toisin kuin joku Dennis the Menace
Äkkiä nekin unohtuu siinä kun turvallisuus ja ympäristöasiat ovat kyseessä. Onneksi toki tosiaan varmasti ei niin helposti EU tasolla, kuin Suomessa. Nullzweille vielä sellainen huomio, että kun autoveroasiassa tuntuu mielipide olevan sellainen että valtio kusettaa kansalaista ja näinhän se on mahdollisesti ainakin ennen ollutkin, niin miksi luottaisi samaan tahoon tuon kilometriveron ja gps paikannuksen kanssa.
Jos jotain positiivistakin niin tällä hetkellä Suomessa on lähes kohtuuhintaista ajaa uudella plugin hybridillä ja ihan kunnon autonkin saa siten järkevällä hinnalla. Nyt kannattaa nauttia. Minä en jaksa tällä erää enempää tätä jauhaa täällä, mutta kiitos keskusteluun osallistujille. Mukavahan se on vähän "brainstormata"
Äkkiä nekin unohtuu siinä kun turvallisuus ja ympäristöasiat ovat kyseessä. Onneksi toki tosiaan varmasti ei niin helposti EU tasolla, kuin Suomessa. Nullzweille vielä sellainen huomio, että kun autoveroasiassa tuntuu mielipide olevan sellainen että valtio kusettaa kansalaista ja näinhän se on mahdollisesti ainakin ennen ollutkin, niin miksi luottaisi samaan tahoon tuon kilometriveron ja gps paikannuksen kanssa.
Jos jotain positiivistakin niin tällä hetkellä Suomessa on lähes kohtuuhintaista ajaa uudella plugin hybridillä ja ihan kunnon autonkin saa siten järkevällä hinnalla. Nyt kannattaa nauttia. Minä en jaksa tällä erää enempää tätä jauhaa täällä, mutta kiitos keskusteluun osallistujille. Mukavahan se on vähän "brainstormata"
Uuden verojärjestelmän ohjaus tulee entistä tiukemmin EU:sta ja kotimaan virkamiesten törkeiden ylilyöntien taklaus on valveutuneiden kansalaisten toimesta helpompaa kuin ennen. Mitä taas tulee plugareiden ja hybridien edullisempaan käyttöön (tässä verotilanteessa) niin en yhtään kadehdi kohtuuhintaisuutta.
Autoveron tuotto 1mrd/vuosi, autoja liikenteessä 3miljoonaa. Autovero veks ja euron päivä lisää jokaiseen käyttövoimaveroon, ei tarvita euroakaan uusia investointeja, tai purkkeja. Päästöluokan alapäästä nostaa veroja niin pääsee sähkövessatkin mukaan talkoisiin.
Raskaan kaluston puolellahan GPS-pohjaista ajoneuvoseurantaa on tehty Suomessakin arviolta 15-20 vuotta.
Vaatii backendin ja jonkinlaisen päätelaitteen / purkin. Ei pitäisi olla paha rasti nykyisille valmistajille muokata omasta tuotteesta "veroboksia".
Käytännön syistä ja yksityisyyden suojauksen vuoksi en näe järkeä tehdä järjestelmästä reaaliaikaista. Jos ajotiedot pullautetaan valtiolle kerran vuorokaudessa, kenenkään yksityisyyden ei luulisi loukkaantuvan, varsinkin, jos payloadina on ainoastaan ajetut kilometrit. Samoin bäkkäristä saadaan kevyempi, kun tietoa työnnetään sinne harvakseltaan.
Sinä et näe järkeä tehdä siitä reaaliaikaista, mutta moni muu näkee. Tieto=rahaa, tiedetään missä olet, niin voidaan sitten kohdentaa esim. mainontaa ym. Trafilla on jo nyt nämä avoindata jne., jonne houkutellaan yrityksiä. Siihen kun saadaan reaaliaikainen data, niin jo löytyy kiinnostuneita firmoja siitä maksamaan.
Autoveron tuotto 1mrd/vuosi, autoja liikenteessä 3miljoonaa. Autovero veks ja euron päivä lisää jokaiseen käyttövoimaveroon, ei tarvita euroakaan uusia investointeja, tai purkkeja. Päästöluokan alapäästä nostaa veroja niin pääsee sähkövessatkin mukaan talkoisiin.
Kunhan saadaan riittävästi sähköautoja liikenteeseen, niin aivan varmasti sähköautot pääsee kunnolla osallistumaan talkoisiin. Epäselvää enää on ainoastaan miten.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Näin. Samalla logiikalla kannattaa siirtyä takaisin ajelemaan E30:llä, ettei nyt vaan auton omaa tietoliikenne- ja kamerajärjestelmää vain käytetä mihinkään muuhun mitä saatetaan keksiä.
Autoveron tuotto 1mrd/vuosi, autoja liikenteessä 3miljoonaa. Autovero veks ja euron päivä lisää jokaiseen käyttövoimaveroon, ei tarvita euroakaan uusia investointeja, tai purkkeja. Päästöluokan alapäästä nostaa veroja niin pääsee sähkövessatkin mukaan talkoisiin.
Sinä et näe järkeä tehdä siitä reaaliaikaista, mutta moni muu näkee. Tieto=rahaa, tiedetään missä olet, niin voidaan sitten kohdentaa esim. mainontaa ym. Trafilla on jo nyt nämä avoindata jne., jonne houkutellaan yrityksiä. Siihen kun saadaan reaaliaikainen data, niin jo löytyy kiinnostuneita firmoja siitä maksamaan.
Just niin, voisi kuvitella että varsinkin vakuutusyhtiöt olisi myös kiinnostunut tuosta, tietysti kolari tilanteessa voisi olla hyötyä, mutta esim tilanne missä nopeus ollut vähän epävarma, mutta case olisi sinun puolellasi koska ei pystytä todistaa, mutta seurantalaiteella kyllä nähtäisiin, niin toisen osapuolen vakuutusyhtiö pesee kädet, joudut hakee omalta vakuutusyhtiöltä joka korvaa jos on oikeanlainen vakuutus, mutta maksut nousee. Mainoksista tulisi mieleen, että viestiä pukkaisi, kun ajelet ohi missä alennuksia jne. Tällä hetkellä google ja facebook mainostaa noita mainoksia, mitä oot hakenut historiaa tai jopa puhunut puhelimessa, niin mun kohdalla ei oo oikein yhtään aiheellista mainosta, on vain turhaa humpuukkia...Syy luulen että ei oo algorytmit ihan kohdalla
Just niin, voisi kuvitella että varsinkin vakuutusyhtiöt olisi myös kiinnostunut tuosta, tietysti kolari tilanteessa voisi olla hyötyä, mutta esim tilanne missä nopeus ollut vähän epävarma, mutta case olisi sinun puolellasi koska ei pystytä todistaa, mutta seurantalaiteella kyllä nähtäisiin, niin toisen osapuolen vakuutusyhtiö pesee kädet, joudut hakee omalta vakuutusyhtiöltä joka korvaa jos on oikeanlainen vakuutus, mutta maksut nousee. Mainoksista tulisi mieleen, että viestiä pukkaisi, kun ajelet ohi missä alennuksia jne. Tällä hetkellä google ja facebook mainostaa noita mainoksia, mitä oot hakenut historiaa tai jopa puhunut puhelimessa, niin mun kohdalla ei oo oikein yhtään aiheellista mainosta, on vain turhaa humpuukkia...Syy luulen että ei oo algorytmit ihan kohdalla
Vakuutusyhtiöillähän on jo tälläiset käytössä, tosin vapaaehtoisina. Jopa ihan suomessakin on näitä käytössä. Seuraavat jokaista kiihdytystä, jarrutusta, kaarreajo nopeuksia jne. Näiden perusteella sitten määrätään vakuutusten hinnat (tästä jo aiemmassa viestissä mainitsinkin). Sitten vahinkotapauksissa katsotaan, jaahas ajoit 5km/h ylinopeutta ennen hirveen törmäystä, tämä nyt alentaa korvaustasi x%. Tämä mainnonnan kohdentamisen näkee nyt jo tietokoneella ja kännykällä hyvin. Googletat vaikka työkalua x ja menet sen jälkeen iltapulun sivulle, niin katsos kun on työkalumainoksia.. Vastaava järjestelmä rakennetaan, jos tuollainen reaaliaikainen seuranta tulee. Itse tosin olen surffannut jo kohta vuosikymmenen mainosteneston kanssa kun ei niitä vaan jaksa kun vilkkuvat ym. Joillekkin sivuille sitten whitelist, kun haluaa sivua x tukea.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Vakuutusyhtiöillähän on jo tälläiset käytössä, tosin vapaaehtoisina. Jopa ihan suomessakin on näitä käytössä. Seuraavat jokaista kiihdytystä, jarrutusta, kaarreajo nopeuksia jne. Näiden perusteella sitten määrätään vakuutusten hinnat (tästä jo aiemmassa viestissä mainitsinkin). Sitten vahinkotapauksissa katsotaan, jaahas ajoit 5km/h ylinopeutta ennen hirveen törmäystä, tämä nyt alentaa korvaustasi x%. Tämä mainnonnan kohdentamisen näkee nyt jo tietokoneella ja kännykällä hyvin. Googletat vaikka työkalua x ja menet sen jälkeen iltapulun sivulle, niin katsos kun on työkalumainoksia.. Vastaava järjestelmä rakennetaan, jos tuollainen reaaliaikainen seuranta tulee. Itse tosin olen surffannut jo kohta vuosikymmenen mainosteneston kanssa kun ei niitä vaan jaksa kun vilkkuvat ym. Joillekkin sivuille sitten whitelist, kun haluaa sivua x tukea.
OT: Avaa Google loginniä vaativat sivut (youtube ja gmail) omaan containeriin ja Facebook omaan containeriin äläkä käytä missään sivustolla "login with google", "login with Facebook" tms. kirjautumisvaihtoehtoa. Sitten vielä träkkereiden estolisäosa selaimeen. Sitten poistat puhelimesta kaikkien palveluiden sovellukset jota voi käyttää selaimen kautta ja samat em. ehdot myös puhelimen selaimeen.
Kun alkaa se narina että omistamisesta verotetaan, ei käytöstä.
Saastuttaja maksaa ja muuta liibalaabaa.
Ilmastojeesustelijoiden tulisi miettiä asiaa myös siltä kannalta. Että "omistamisesta" verojen keräys voi yhtä lailla olla saman periaatteen mukainen, eli saastuttaja maksaa tässäkin tapauksessa. Olkoon vaikka ympäristövero. Auton tekeminen kuluttaa enemmän luonnonvaroja, isomman enemmän jne.. Ei ne autot siellä tehtaissa pyhällä hengellä valmistu. Sekä uskallan väittää että Suomessa ja muualla on autoja liikaa tarpeeseen nähden. Joten jo auton ostamatta jättäminen on jo itsessään eräänlainen ympäristöteko.
Ilmastojeesustelijoiden tulisi miettiä asiaa myös siltä kannalta.
Suomi tukee tavoitetta komission delegoitujen asetusten valtuuksien päivittämiseksi Lissabonin sopimuksen mukaiseksi. Kyseisten asetusten muita kuin keskeisiä teknisiä vaatimuksia on tarpeen muuttaa joustavasti niin, että asetusten alkuperäistä pyrkimystä vähentää tieliikenteen ajoneuvoista syntyviä haitallisia päästöjä ei kuitenkaan muuteta.
Joten jo auton ostamatta jättäminen on jo itsessään eräänlainen ympäristöteko.
Ja vanhalla autolla ajaminen se vasta ekoteko onkin. Nykyinen maailmanmeno, jossa kaikilla pitää olla aina uusinta ja hienointa ei kulje alkuunkaan käsi kädessä näiden ilmastonmuutos puheiden kanssa.
Ja vanhalla autolla ajaminen se vasta ekoteko onkin. Nykyinen maailmanmeno, jossa kaikilla pitää olla aina uusinta ja hienointa ei kulje alkuunkaan käsi kädessä näiden ilmastonmuutos puheiden kanssa.
Nauroin huutonaurut kun luin lehdestä että uuden auton ostaminen voi olla ekoteko koska jotkut autotehtaat ovat hiilineutraaleja
Comment