Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16495
    • Asikkala

    Originally posted by poke View Post
    Volvon omistajia kuulolla?
    mistä löytyisi v70 volvoon vm 2009 helmapellit?
    siis tarkoitan niitä helmamuovien alla olevia.

    onko volvojen varaosille jotain hyvää kauppaa mistä niitä saisi tilattua? kutn bemariin on esim Leebmann, Pielmayer jne
    Taas kerran: lähin varaosaliike ?

    Comment

    • alpine3
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2010
      • 1274
      • Kajjjaani

      Originally posted by poke View Post
      onko volvojen varaosille jotain hyvää kauppaa mistä niitä saisi tilattua? kutn bemariin on esim Leebmann, Pielmayer jne
      Ainakin skandix.de
      BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
      BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3112

        Originally posted by alpine3 View Post
        Ainakin skandix.de
        Moi. kiitokset vinkeistä. Myös JR66.

        Ei vaan taida ko. Volvoon V70 2009, olla saatavana helmapeltejä. Skandix.de:stäkään ei ollut niin uuteen.

        No tehdään polvenpäällä nyrkillä ja kyrvällä
        Kulkineet/projektit:

        M2 F87
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • QUASIMODO
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2545
          • Pirkkala

          Kokemuksia 208 Pösöstä?

          BMW:ltä ei tunnu löytyvän järkevää vaihtoehtoa alle 10t€ näille polttoainehinnoille.

          Alle 8000e:n näyttäisi saavan alle 100tkm ajettua vuoden 2013 "1.2-bensamallia":think
          Tuon pitäisi kulkea alle 6l/km kaupunkiajossa.
          sigpic

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3639
            • Raisio

            82hv vai 95hv koneella, ne ne yleisimmät tuossa vuosikerrassa.

            95 vti 4 sylinterinen vti/thp sukupolvea edustava. Bemarilla myös näppinsä pelissä tämän konemalliston rakenteissa/ongelmissa

            82 vti silloisen PSAn oma 3 sylinterinen konemalli ja alkuvuosina se luotettavin malliversio.

            Molemmat voi hörppää öljyä.

            208 iso parannus laadullisesti edelliseen 207 malliin verrattuna.

            Ihan kiva pikkuauto ja se ratti, josta joko tykkää isosti tai ei.

            Lisäksi muistaa ettei oo Yarista ostamassa niin sitten ei tuu yllätyksiä
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • QUASIMODO
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2545
              • Pirkkala

              Originally posted by ritariässä View Post
              82hv vai 95hv koneella, ne ne yleisimmät tuossa vuosikerrassa.

              95 vti 4 sylinterinen vti/thp sukupolvea edustava. Bemarilla myös näppinsä pelissä tämän konemalliston rakenteissa/ongelmissa

              82 vti silloisen PSAn oma 3 sylinterinen konemalli ja alkuvuosina se luotettavin malliversio.

              Molemmat voi hörppää öljyä.

              208 iso parannus laadullisesti edelliseen 207 malliin verrattuna.

              Ihan kiva pikkuauto ja se ratti, josta joko tykkää isosti tai ei.

              Lisäksi muistaa ettei oo Yarista ostamassa niin sitten ei tuu yllätyksiä
              Moro!

              82 mallia näyttää tarjoavan kun kriteereinä:
              - bensa
              - automaatti
              - hinta alle 10000€
              - ajettu alle 90 000km

              Esim tämä:

              tai tämä:


              :think

              Tämä siis luotettavampi malli? ko kö?
              Tuota Yaris kommenttia en ymmärtänyt.

              Tai mites Kia Rio tai Kia Picanto ?
              sigpic

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3639
                • Raisio

                ETG manuaalivaihteisto automatisoidulla vaihteensiirrolla eli puhdas robottiautomaatti. Voi käyttää myös manuaalisesti.

                Kunnollinen Aisinin automaattivaihteisto saatatavilla vain turbomoottorisiin malleihin.

                Ihan ok vaihteisto kun oppii kaasun kanssa kikkaileen niin vaihtaa silloin tosi fiksusti. 1->2 vaihto aina hitaahko.

                Yaris luotettavuudessa lähes virheetön, mutta jos Bemareihin tottunut, pösö voi yllättää positiivisestikin.
                Last edited by ritariässä; 14-03-2022, 12:58.
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2565
                  • Kirkkonummi

                  Originally posted by ritariässä View Post
                  82hv vai 95hv koneella, ne ne yleisimmät tuossa vuosikerrassa.

                  95 vti 4 sylinterinen vti/thp sukupolvea edustava. Bemarilla myös näppinsä pelissä tämän konemalliston rakenteissa/ongelmissa

                  82 vti silloisen PSAn oma 3 sylinterinen konemalli ja alkuvuosina se luotettavin malliversio.

                  Molemmat voi hörppää öljyä.

                  208 iso parannus laadullisesti edelliseen 207 malliin verrattuna.

                  Ihan kiva pikkuauto ja se ratti, josta joko tykkää isosti tai ei.

                  Lisäksi muistaa ettei oo Yarista ostamassa niin sitten ei tuu yllätyksiä
                  Öljynsyönti kannattaa selvittää aina, mutta aivan erityisesti Peugeotin kera. Kollegalla oli (nimenomaan oli) 208, uutena ostettu ja siinä sitten alkoi parin vuoden ja n. 90tkm kohdalla syömään öljyä. Öljynlisäykset & huollot jne huolto-ohjeiden ja jopa valtuutetun toimesta. Ei auttanut, moottori hajosi täysin n. 90tkm jälkeen. Case taitaa edelleen olla kuluttajariitalautakunnassa kun maahantuoja ei suostu korvaamaan mitään. Nykyinen auto ei ole Peugeot, eikä myöskään uusi koska kaikki omat & lainatut olivat kiinni tuossa, kun teki keikkaa paljon ja tarvitsi luotettavan auton. Pösöjä tuntematta muistaakseni 1-litraisella koneella.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3639
                    • Raisio

                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Öljynsyönti kannattaa selvittää aina, mutta aivan erityisesti Peugeotin kera. Kollegalla oli (nimenomaan oli) 208, uutena ostettu ja siinä sitten alkoi parin vuoden ja n. 90tkm kohdalla syömään öljyä. Öljynlisäykset & huollot jne huolto-ohjeiden ja jopa valtuutetun toimesta. Ei auttanut, moottori hajosi täysin n. 90tkm jälkeen. Case taitaa edelleen olla kuluttajariitalautakunnassa kun maahantuoja ei suostu korvaamaan mitään. Nykyinen auto ei ole Peugeot, eikä myöskään uusi koska kaikki omat & lainatut olivat kiinni tuossa, kun teki keikkaa paljon ja tarvitsi luotettavan auton. Pösöjä tuntematta muistaakseni 1-litraisella koneella.

                    Jokin ei täsmää, alle 3-vuotta ja alle 100tkm. Jos huollettu huolto-ohjelman mukaisesti ja oikeilla öljyillä, takuumoottori ns automaattinen asia.
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • Kräki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2018
                      • 1090
                      • Espoo

                      Muijalla oli c3 95vti sitikka ja siinä piti öljyä lisätä n.2000km välein. Menty n.80tkm.
                      Ajattelin sitä ostaessa,eihän nuo nyt enää voi samallaisia paskoja olla,kun aikaisemmat romut,mutta taas tuli lyötyä päätä seinään.
                      Tälläkertaa ei sentään ollut paisarissa öljyt,vaan oli holo muuten. Kiertoon oli laitettava
                      Kyllähän nämä on susia syntyessään.

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3639
                        • Raisio

                        Netistä kopioituna.

                        ------------------
                        The*VTi Engine*(Variable Valve Lift and Timing injection) is a car engine created jointly by both*PSA Peugeot Citroën*and*BMW Group*from the BMW VALVETRONIC concept. There is both a 1.4 (95*bhp) and 1.6l (115*bhp) variant, with Peugeot claiming the capability to reduce fuel consumption on a*Peugeot 307*by more than 10% compared to the 1.6l, 100*bhp engine.

                        ------------------
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • peLoGo?
                          BTCF Member
                          • Jul 2012
                          • 380
                          • Vaasa

                          Kokemuksia kaasumersuista? Etuvedot ei kiinnosta ja nelivetoja ei taida olla, niin jäljelle jää vain takaveto? Uusimmat W212 koria?
                          Prefacelift on NGT 1.8 kompura ja Facelift NGD 2.0 turbo?
                          Kumpi on parempi tekniikka? 1.8 vähän enemmän tehoa vaikka on pienempi ja vanhempi?

                          Onko näissä yhtä isot bensa ja kaasutankit? Paljonko takaluukku käytännössä kärsii kaasutankeista?

                          Isoja kilometrejä noilla ainakin tunnutaan ajettavan. Hirveästi ei ole tällähetkellä myynnissä. Lieköhän pienillä kilsoilla paremmin tarjolla Ruotsissa vai Saksassa, vai joku muu, mikä?
                          BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                          BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                          Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                          Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                          Ex. BMW F10 530dA -10
                          Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                          Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                          Ex. BMW E60 525i -04

                          BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2565
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by ritariässä View Post
                            Jokin ei täsmää, alle 3-vuotta ja alle 100tkm. Jos huollettu huolto-ohjelman mukaisesti ja oikeilla öljyillä, takuumoottori ns automaattinen asia.
                            No, ei ollut. Case ei ole tainnut pariin vuoteeen liikahtaa, mutta viimeisin päivitys on se, että auto hinattiin toisen korjaamon pihalta ja myytiin moottorivikaisena ilmeisen kovalla alennuksella, mikä on aina kiva kun velkaa oli jäljellä. Auto oli normaalin huolto-ohjelman piirissä, ajomäärät olivat keskimääräistä enemmän toki, mutta ei mitään rääkkäystä vaan pitkiä keikkoja maantiellä. Muistaakseni alkoi kuulemma öljynkulutuksen kasvulla ilman eri varoitusta, joka kasvoi melkoista vauhtia, mutta huollossa ei ilmeisesti kovin kiireellä reagoitu.

                            Tätä casea muistaa huonommin, mutta olisikohan täälläkin tullut raportoitua jo.. Joka tapauksessa, joku PSA-BMW -yhteistyömoottori 1.6 bensaturbo, joka hajosi. Laakkonen kustansi isolla rahalla ahtimen ja muiden särkyneiden osien vaihdon, vaikka kaiken järjen mukaan esim. uusi puolimoottori olisi ollut parempi vaihtoehto. Lasku oli muistaakseni lähemmäs 9k€ mikä lähti maahantuojalle, ehkä se oli sitten syynä..

                            Itsellä on ollut Renault Meganeja 2 kpl, 1.6 vapaastihengittävä -09 ja 1.4Tce turbo -12. Ei oikeastaan mitään ongelmia, eikä myöskään www-tornihuhuja. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta PSA-vekotinta ei ehkä tule hankittua. Megane toki, varsinkin käytettynä ne ovat todella hyvää vastinetta euroille. Myös Clio olisi hyvä, jos saisi 6-vaihteisena.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3639
                              • Raisio

                              Originally posted by Petteri75 View Post
                              No, ei ollut. Case ei ole tainnut pariin vuoteeen liikahtaa, mutta viimeisin päivitys on se, että auto hinattiin toisen korjaamon pihalta ja myytiin moottorivikaisena ilmeisen kovalla alennuksella, mikä on aina kiva kun velkaa oli jäljellä. Auto oli normaalin huolto-ohjelman piirissä, ajomäärät olivat keskimääräistä enemmän toki, mutta ei mitään rääkkäystä vaan pitkiä keikkoja maantiellä. Muistaakseni alkoi kuulemma öljynkulutuksen kasvulla ilman eri varoitusta, joka kasvoi melkoista vauhtia, mutta huollossa ei ilmeisesti kovin kiireellä reagoitu.

                              Tätä casea muistaa huonommin, mutta olisikohan täälläkin tullut raportoitua jo.. Joka tapauksessa, joku PSA-BMW -yhteistyömoottori 1.6 bensaturbo, joka hajosi. Laakkonen kustansi isolla rahalla ahtimen ja muiden särkyneiden osien vaihdon, vaikka kaiken järjen mukaan esim. uusi puolimoottori olisi ollut parempi vaihtoehto. Lasku oli muistaakseni lähemmäs 9k€ mikä lähti maahantuojalle, ehkä se oli sitten syynä..

                              Itsellä on ollut Renault Meganeja 2 kpl, 1.6 vapaastihengittävä -09 ja 1.4Tce turbo -12. Ei oikeastaan mitään ongelmia, eikä myöskään www-tornihuhuja. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta PSA-vekotinta ei ehkä tule hankittua. Megane toki, varsinkin käytettynä ne ovat todella hyvää vastinetta euroille. Myös Clio olisi hyvä, jos saisi 6-vaihteisena.
                              Edelleen toistan itseäni, jos huollettu kuten kuuluu, kaikki takuuaikana ok.

                              Huoltoväli menee aika tai kilsarajoilla umpeen eli jos ajetaan alle vuodessa kilsamäärä täyteen, huolletaan ennen kalenterivuoden kulumista.

                              Lisäksi öljyjen oltava oikeita, ei pelkkä viskositeetti riitä vaan valmistajan hyväksymä laatuluokka myös.

                              Tässä on joko huoltovälin kilsarajat ylitetty ( tai aika ) ja/tai väärillä öljyillä huollettu.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10078
                                • KVLA

                                Mites tollanen vm.2015 Ford ecoboost 1.0l bensakone. Kesto kilsoissa,tyyppiviat? Mm. jakopään kestosta tietoa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎