Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16494
    • Asikkala

    Originally posted by markok View Post
    Onko porukalla kokemusta millaisia ovat laadultaan 2009 -> Toyota Avensikset 1.6 tai 1.8 bensa koneella? Pitäisi perheen kakkosautona ollut 2005 Toyota Corolla päivittää vähän uudempaan ja isompaan ja tuollainen olisi vartenenotettava vaihtoehto. Onko noissa bensa koneissa eroja luotettavuudeltaan kumman ottaa? Onko kori näissä miten herkkä ruostumaan? Corolla on ollut perheessä 10 vuotta ja 100tkm ja moottorissa ei ole ollut ainuttakaan vikaa koko aikana. Onko uudemmat Toyotat enää yhtä luotettavia?
    Olen ajanut -11 farkkua 2-litraisella bensakoneella kaupungissa, ei huono.

    Comment

    • GARFFi
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 5547
      • Kankaanpää

      Jos varman ja toimivan kakkosauton haluat niin se on melki tojota. Merkki siinäkin maksaa mutta on edullisia pitää ja jos jotain leipoo ni ei maksa paljon mitään. Itellä oli kans 06vm corolla jonkun aikaa ja ei tarvinnu ku öljyjä vaihtaa ja tankata.
      MB E220 CDI -10
      Ex.VW T5.1 -11
      Ex. Ford Transit Custom -14
      Ex. VW Passat 2.0FSI -06
      Ex. VW Golf+ -06
      Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
      Ex. Honda CBR900RR -96
      Ex. E36 325i Coupé -94
      Ex. LADA 2105 1200S -89
      Ex. LADA 2107 1300S -87
      Ex. E36 320i -91

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by GARFFi View Post
        Jos varman ja toimivan kakkosauton haluat niin se on melki tojota. Merkki siinäkin maksaa mutta on edullisia pitää ja jos jotain leipoo ni ei maksa paljon mitään. Itellä oli kans 06vm corolla jonkun aikaa ja ei tarvinnu ku öljyjä vaihtaa ja tankata.
        Tämän kakkosauton ykkös valintakriteeri on nimenomaan luotettavuus. Aikaisemmat kokemukset Toyotoista on tämän osalta hyviä vaikka ei niillä ole pitkää matkaa mukava ajaa. Jotkut ovat vaan sitä mieltä, että uudemmat Japanin ulkopuolella valmistetut eivät enää olisi niin luotettavia, mutta omakohtaista kokemusta noista ei vielä ole. Tuo Corolla malli mikä on meidän taloudessa on ilmeisesti viimeisiä Japanissa valmistettuja malleja.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • GARFFi
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 5547
          • Kankaanpää

          Ourait. En tiedä kyllä itse missä vm raja menee, että mitkä ovat tehty Japanissa ja mitkä muualla kylläkään. Onko tämä avensis siis jo tätä 'uudempaa' koppaa? Kaveri ainakin kehui juuri sellaista ja paljon ne sillä on ainakin ajanut.

          Tuo on tosi kyllä että ei sillä pitkää matkaa nauti ajaa mutta kaikkeen muuhun kyllä hyvä peli.
          MB E220 CDI -10
          Ex.VW T5.1 -11
          Ex. Ford Transit Custom -14
          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
          Ex. VW Golf+ -06
          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
          Ex. Honda CBR900RR -96
          Ex. E36 325i Coupé -94
          Ex. LADA 2105 1200S -89
          Ex. LADA 2107 1300S -87
          Ex. E36 320i -91

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            Originally posted by GARFFi View Post
            Ourait. En tiedä kyllä itse missä vm raja menee, että mitkä ovat tehty Japanissa ja mitkä muualla kylläkään. Onko tämä avensis siis jo tätä 'uudempaa' koppaa? Kaveri ainakin kehui juuri sellaista ja paljon ne sillä on ainakin ajanut.

            Tuo on tosi kyllä että ei sillä pitkää matkaa nauti ajaa mutta kaikkeen muuhun kyllä hyvä peli.
            Nuo 2009 (osa myös 2008) ja uudemmat mallit on e270 korimallia eli sitä uudempaa. Pari facelift päivitystä tuohon on näköjään matkanvarrella tullut. Paljonhan noita liikenteessä näkyy, mutta aika vähän on netissä juttua. Mahtaako sitten olla ettei porukalla ole pahaa sanottavaa vai eikö Toyota kuskeja kiinnosta autoilu niin paljoa, että siitä viitsisi nettiin kirjoitella.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • GARFFi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 5547
              • Kankaanpää

              Originally posted by markok View Post
              Nuo 2009 (osa myös 2008) ja uudemmat mallit on e270 korimallia eli sitä uudempaa. Pari facelift päivitystä tuohon on näköjään matkanvarrella tullut. Paljonhan noita liikenteessä näkyy, mutta aika vähän on netissä juttua. Mahtaako sitten olla ettei porukalla ole pahaa sanottavaa vai eikö Toyota kuskeja kiinnosta autoilu niin paljoa, että siitä viitsisi nettiin kirjoitella.
              Luulen että ei tarvitse nettiin kirjoitella mitään, kun ei tarvi etsiä vinkkejä rassaamiseen, kun ei vikoja ilmeenny. Tai sitten merkkihuolto on niin halpaa että sinne suorilta.

              Varmaan näissäkin maanantaikappaleita on, mutta en ole silti ikänä sellaisesta kuullut.
              MB E220 CDI -10
              Ex.VW T5.1 -11
              Ex. Ford Transit Custom -14
              Ex. VW Passat 2.0FSI -06
              Ex. VW Golf+ -06
              Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
              Ex. Honda CBR900RR -96
              Ex. E36 325i Coupé -94
              Ex. LADA 2105 1200S -89
              Ex. LADA 2107 1300S -87
              Ex. E36 320i -91

              Comment

              • Tctic
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 216
                • Raahe

                -12 2.0 bensa avensiksesta on kokemuksia nyt noin 1,5v ajalta. Toimii aina, tankkaa ja aja. Syö matkassa alle kuuden. Ruoste meinaa olla kiusana ainakin yksilössä joka ei ole metallihohtomaalilla.
                Lähes autoton...

                Comment

                • TON-III
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2018
                  • 480
                  • Turku

                  Originally posted by markok View Post
                  Mahtaako sitten olla ettei porukalla ole pahaa sanottavaa vai eikö Toyota kuskeja kiinnosta autoilu niin paljoa, että siitä viitsisi nettiin kirjoitella.
                  Heh, taitaa olla juurikin niin että perus-tojota kuski ei nettiin kokemuksia laittele, on vain tyytyväinen laitteestaan paikasta a paikkaan b.
                  F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                  Comment

                  • Juho_
                    BTCF Member
                    • Jul 2016
                    • 1070
                    • Suomi

                    Brittiautoja pääosin tuon ikäiset avensikset, mut samaha se missä valmistettu.

                    Ihan perusvarmoja autoja ovat.
                    Toki tekniikan monimutkaistuttua niissäkin voi olla jotain enemmän tai vähemmän kalliitakin vikoja esim. valvematic toimilaite tai sähköisen käsijarrun toimilaite, mitkä varmasti kalleimmasta päästä mitä saattaa huonolla tuurilla laittamaa uusiks.

                    Mut aika harvoin noissa juuri mitään "oikeita" vikoja on tekniikan puolella.
                    Oli automaatti (cvt) tai manuaali.

                    Ruoste on joissain määrin ongelma, mut ne on taas niitä ääritapauksia missä on puhki asti ruostunut.
                    Mut pahan näköisiä on tullu nähtyä (auton takapäästä, siis pohjasta vaan ruostuu kunnolla).

                    Pidemmälle aikavälille jos haluaa hankkia, niin kannattaa kattoa ettei vielä kovin pahasti ole ruostunut.
                    Jos on massattu, niin se on taas yks potentiaalinen katastrofi kun jotku vie massattavaks sen jälkee ku on jo ruostetta -> ei mene pitkään kun potenssiin kymmenen pahempi.
                    Sillo toki ei mitää ongelmaa jos massattu ennen ruostumista.
                    YouTube
                    Instagram // Juhon Moottoripaja

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3704
                      • Kouvola

                      Originally posted by TON-III View Post
                      Heh, taitaa olla juurikin niin että perus-tojota kuski ei nettiin kokemuksia laittele, on vain tyytyväinen laitteestaan paikasta a paikkaan b.
                      Vai onko se niin, että tyytyy paskaan elämänsä ja valittaa kotona:think

                      Asiasta kukkaruukkuun pitäs varmaan käydä toijotaa Kokeilemassa seuraavaksi käyttikseksi
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        Originally posted by Juho_ View Post
                        Brittiautoja pääosin tuon ikäiset avensikset, mut samaha se missä valmistettu.

                        Ihan perusvarmoja autoja ovat.
                        Toki tekniikan monimutkaistuttua niissäkin voi olla jotain enemmän tai vähemmän kalliitakin vikoja esim. valvematic toimilaite tai sähköisen käsijarrun toimilaite, mitkä varmasti kalleimmasta päästä mitä saattaa huonolla tuurilla laittamaa uusiks.

                        Mut aika harvoin noissa juuri mitään "oikeita" vikoja on tekniikan puolella.
                        Oli automaatti (cvt) tai manuaali.

                        Ruoste on joissain määrin ongelma, mut ne on taas niitä ääritapauksia missä on puhki asti ruostunut.
                        Mut pahan näköisiä on tullu nähtyä (auton takapäästä, siis pohjasta vaan ruostuu kunnolla).

                        Pidemmälle aikavälille jos haluaa hankkia, niin kannattaa kattoa ettei vielä kovin pahasti ole ruostunut.
                        Jos on massattu, niin se on taas yks potentiaalinen katastrofi kun jotku vie massattavaks sen jälkee ku on jo ruostetta -> ei mene pitkään kun potenssiin kymmenen pahempi.
                        Sillo toki ei mitää ongelmaa jos massattu ennen ruostumista.
                        Tuosta sähköisestä käsijarrusta löysinkin netistä jotain juttua, että kaikki eivät ole sen toimintaan olleet tyytyväisiä.

                        Harmi jos näissäkin on ruosteongelmaa. Nykyisen Corollan ongelma on sama vaikka onkin huomattavasti keskivertoa parempi yksilö. Pintapellit ovat siistit, mutta pohjassa on jo aika paljon ruostetta. Useamman vuoden olen tuota seurannut, mutta ei ole juuri pahemmaksi muuttunut. Tuo oli kuitenkin hyvä vinkki mitä katsoa sopivaa yksilöä etsiessä.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • Juho_
                          BTCF Member
                          • Jul 2016
                          • 1070
                          • Suomi

                          Joo vois sanoa että lähes kaikissa 2000-luvun paremman puolen autoissa on ruostetta enemmän tai vähemmän pohjassa.

                          Jos autoliikkeestä ostaa, niin silloin voi olla mahdollisuus tarkastaa pohjan kunto.

                          Ite aika huolettomasti kattoisin muuten tuollaista autoa.
                          Se on vaan tosi huono tuuri, jos sattuu esim. valvematic toimilaite vikaantumaan.

                          Toki öljynvaihtohistoriaan kannattaa kiinnittää huomiota, ja plussaa jos takana tuoreen näköiset jarrusatulat niin ei tarvii niistäkään huolehtia että jumittais (paitsi jarrupalat, minkä herkistely kuuluu isompaan huoltoon).
                          Vaikka monet kyllä noudattaakin varsin hyvin huoltoväliä (15tkm/1v), niin harvassa tahtoo olla ne missä huoltohistoria olis kyseenalainen (paitsi Ruotsin tuontiautot, koska sähköinen huoltokirja).
                          YouTube
                          Instagram // Juhon Moottoripaja

                          Comment

                          • j-a
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1522
                            • PohojosPohojammaa

                            Ei midist, vastasin vahingossa vanhaan viestiin
                            Last edited by j-a; 13-06-2020, 17:41.
                            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                            Ylimääräisenä tarjolla:

                            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                            Comment

                            • A^A
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2168
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by A^A View Post
                              Kokemuksia S213 E Mersusta?
                              Näillä näkymin tällä viikolla tulee pihaan -17 220d 30tkm.
                              Vaihdossa menee s205 180bensa johon kyllä oltu tyytyväisiä mutta tilaa pitäisi saada lisää ja kilsojakin kertyy bensalle vähän turhan paljon.

                              9 vaihdetta kuulostaa jo aika hurjalta määrältä, meneeköhän 9 vaihde tupaan edes moottoritie nopeuksilla.. Kuinkahan muuten tuo laatikko pelaa, tuossa s205 tuo 7g tronic ei ainakaan ole ollut mikään kovin kehuttava, aika kulmikas ja välillä arpoo kuinka sattuu. Varsinki talvella tätä arpomista esiintyy.

                              Moottori lienee ok ainakin näillä kilsoilla. Minkälaisia kulutuksia ollut?
                              Nyt kun on kilsoja E:llä jo takana voi oma kohtaisesti antaa kokemuksia.

                              Tuo 9g tronic loota on aivan eri maata tuon 7g jälkeen, en tiedä kuinka paljon vaikuttaa se että nyt jatkeena on diesel mutta toimii oikeasti todella hienosti, vaihdot huomaamattomia eikä mitään ihmeellistä arpomista esiinny missään tilanteessa.
                              Kulutus on todella maltillinen, sekalaisessa pyörityksessä pyörii 5l tuntumassa.
                              Penkit on todella hyvät ja sisusta muutenkin paljon laadukkaamman oloinen kun s205. Tässä vakio ratti mikä ok mutta s205 amg ratti oli merkittävästi parempi.
                              Valikot, navit yms toimii nopeasti ja sulavasti, tässä siis se täys kokoinen digitaali näyttö. Tässä on tuo iso säätöklumppu valikkorullan päällä joka on aivan paska käyttää ja turha, lähinnä tiellä että saa siitä rullasta mielummin selattua valikkoja. Samoin ratin valikko säätimet on jotkut ihmeelliset pyyhkäisy malliset ja ainakin äkkiseltään perseestä.

                              Kyyti on hiljaista, eleetöntä, montut ei tunnu missään. Ajoltaan on yksi parhaista autoista mitä olen ajanut, tuolla on oikeasti jo nautinto ajaa.

                              Pituutta ja leveyttä on reilusti enemmän kun s205 mutta aika matalan mallinen tuo on, isolla koiralla on pää katossa takatilassa, muuten tilaa on mukavasti.

                              Katotaan kuinka homma etenee kun kilsoja tulee mutta nyt tuntuu todella hyvältä ja kaikinpuolin paremmalta kun s205.
                              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                              Comment

                              • j-a
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2005
                                • 1522
                                • PohojosPohojammaa

                                Originally posted by A^A View Post
                                Nyt kun on kilsoja E:llä jo takana voi oma kohtaisesti antaa kokemuksia.
                                Kiitokset, mielenkiintoisia näkemyksiä ja kokemuksia. Itselläkin on pohdinnassa siirtyä harrastekäyttiksestä taas käyttiskäyttikseen, ja pohdinnassa onkin S213, S205, C117 ja w253. Tänään kävin istumassa kaikissa vaihtoehdoissa. Kaikissa oli sporttipenkit, mutta mielestäni parhaan ajoasennon sai S213:ssa. Tykkään pitää istuinosan niin takakenossa kuin se menee, omalle selälle ja jaloille mukavin niin, saa reisille tukea kun reidet on pitkänmalliset. Tuntui että noissa muissa vaihtoehdoissa kallistus oli selkeästi vähäisempi. Oletko itse huomannut samaa?

                                W253:lla kävin ajamassakin, sen lisäksi vain s213 on itsellä ajamatta noista. Olin yllättynyt kuinka nöyrästi tuo kulki, ja 9G-tronic tuntui minusta toimivan vähintään yhtä hyvin kuin ZF 8HP aikoinaan 3-litraisen perässä. Kaikenkaikkiaan positiivinen tuttavuus. Ajossa ei tuo penkkikään häirinnyt, mutta kylmissä tyypeissä S213:n ja Volvo V90:n sporttipenkit tuntui huomattavasti paremmilta.
                                Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                                Ylimääräisenä tarjolla:

                                E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                                F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎