Alkaa kuulostaa että täytyy ruveta kattoon avensista myös
Vaimolle tuli Avensis viime viikolla ostettua Ensi vaikutelma kyllä itselläkin yllättävän positiivinen. Ajettavuudeltaan ja hiljaisuudeltaan on valovuoden edellistä Corollaa edellä. Tuossa jos olisi 100 hevosvoimaa enemmän tehoa niin tuollahan viitsisi itsekin ajella.
Jotenkin toi Avensis ei oikein nappais
Jos sitä koittas ennemmin jotain Mersua tai Bemaria.
Hetken vielä päristelen nykyisellä E39 mutta hyvä hieman etukäteen kartoittaa eri vaihtoehtoja niin tietää mitä sitten alkaa etsimään kun osto tulee ajankohtaiseksi.
Jos oikein kiva E39 530i sattuu manunaalina tärähtämään nettiautoon niin ei sekään ole poissuljettu, päinvastoin. Olen kovin pitänyt nykyisestä 528i eikä ole mitään pakottavaa tarvetta välttämättä saada mitään uudenpaa. Heitin nuo vaihtoehdot vain sillä koska pidän riittävän hyvän E39 löytymistä erittäin epätodennäköisenä.
Itse katselin noita S211 kanssa tuossa viitisen vuotta sitten ja entinen työkaveri sellasen sitten osti. Olisin kyllä itse ostanut sen jos hän ei. Mutta, on kyllä ollut lasten vikaa kyseisessä pelissä. Sinällään kävi säkä, kun oli hinta ja kunto ja kilometrit kohdallaan että houkutus oli kova.
Nyt kun muiltakin tosiaan kuullut niin toimivat ihan ok, suuttimia yhden kaverin W211 on saanut vaihdella useammankin mutta jotain pientä siellä täällä. Lähinnä sähkösiä.
Sattumalta sain sopivaan hintaan tämän S212 mikä on taloudessa. Kyllä vähän pelotti, kun on se 'surkea' kone, mistä voi vissiin ketju venua? mutta niitäkin suht harvassa ollut.? Hyvä peli ollut muuten kyllä ja menee kuin juna. Tuskin hetkeen vaihdan pois.
Mutta, katso piruuttas jos löytyy noita W/S212 koppasia budjettiin.
E60/E61 kokemuksia ei ole, mutta noista 211 kuulemien mukaan uskalsin sanoa että kannattaa melkein pysyä bemarin leirissä. Toki en tiä bensamalleista 211 korissa, mutta kai dieseliä katselit?
En oikein ymmärrä mikä siinä W211 korisesta tekee niin sähkövikaisen? Bensakoneista ainakin siinä M271 menee jakopäästä kaikki vaihtoon n. 80tkm välein. Dieselit on kyllä pääsääntöisesti tosi luotettavia menijöitä, ehkä eniten ärsyttäviä tyyppivikoja on tuossa om642 V6 motissa. Öljylauhduttimen tiivisteet/kurahaaralla kun etsii niin tietoa kyllä löytyy. Sitten taas om646 on kyllä pomminvarma moottori josta ei oikein mitään tyyppivikoja kyllä löydy.
En oikein ymmärrä mikä siinä W211 korisesta tekee niin sähkövikaisen? Bensakoneista ainakin siinä M271 menee jakopäästä kaikki vaihtoon n. 80tkm välein. Dieselit on kyllä pääsääntöisesti tosi luotettavia menijöitä, ehkä eniten ärsyttäviä tyyppivikoja on tuossa om642 V6 motissa. Öljylauhduttimen tiivisteet/kurahaaralla kun etsii niin tietoa kyllä löytyy. Sitten taas om646 on kyllä pomminvarma moottori josta ei oikein mitään tyyppivikoja kyllä löydy.
Moottorit on ikiliikkujia paria mallia lukuunottamatta mutta kori, 211 on sähköhelvetti, 212 mallissa harvinaisia. Moni kaveri joka uutena mersuja ostellut sanonut että 211 ollut sähkövikaisin malli. 212 on onnistunut malli kaikin puolin paria suutinvikaa ja jakopäätä lukuunottamatta. Edellinen yhtä hyvä oli lankku.
Sähkövikoja :think 211, isäukolla on 2007 220cdi farmari, jolla ajettu 620tkm ja osti auton 70 tkm ajettuna. Vikoja on ollut todella vähän. Ainoat sähkövian mitä on ollut on takaluukun ovessa sijaitseva boxi joka on vaihdettu 2 kertaa kun on päässyt kosteutta sinne. Muuten ei ole vaihdettu kuin takailma iskarit, startti, laturi ja moniurahihnoja kiristimineen, tietysti normi huollot tehty myös.
Et aika ikiliikkujaa nämä kyllä on
Sähkövikoja :think 211, isäukolla on 2007 220cdi farmari, jolla ajettu 620tkm ja osti auton 70 tkm ajettuna. Vikoja on ollut todella vähän. Ainoat sähkövian mitä on ollut on takaluukun ovessa sijaitseva boxi joka on vaihdettu 2 kertaa kun on päässyt kosteutta sinne. Muuten ei ole vaihdettu kuin takailma iskarit, startti, laturi ja moniurahihnoja kiristimineen, tietysti normi huollot tehty myös.
Et aika ikiliikkujaa nämä kyllä on
Hyvä peli ollut. mutta juu, sähkövikoja kuullut kyllä olevan.
Huono vaan kun en oo ajanut E60/1 niin ei voi verrata tai kehua bemarin hyviä puolia.
Sähkövikoja :think 211, isäukolla on 2007 220cdi farmari, jolla ajettu 620tkm ja osti auton 70 tkm ajettuna. Vikoja on ollut todella vähän. Ainoat sähkövian mitä on ollut on takaluukun ovessa sijaitseva boxi joka on vaihdettu 2 kertaa kun on päässyt kosteutta sinne. Muuten ei ole vaihdettu kuin takailma iskarit, startti, laturi ja moniurahihnoja kiristimineen, tietysti normi huollot tehty myös.
Et aika ikiliikkujaa nämä kyllä on
Yksilöitä on joka mallisarjassa. Ruosteettomia väyrysiäkin on kuulunut maailmalta. Minulla on lähes ikiliikkuja E60 johon korjattu vasta sisäpuhaltimen flekti, ei muuta, loput on kuluvia osia ja huoltoja, melkein 400tkm.
Itse katselin noita S211 kanssa tuossa viitisen vuotta sitten ja entinen työkaveri sellasen sitten osti. Olisin kyllä itse ostanut sen jos hän ei. Mutta, on kyllä ollut lasten vikaa kyseisessä pelissä. Sinällään kävi säkä, kun oli hinta ja kunto ja kilometrit kohdallaan että houkutus oli kova.
Nyt kun muiltakin tosiaan kuullut niin toimivat ihan ok, suuttimia yhden kaverin W211 on saanut vaihdella useammankin mutta jotain pientä siellä täällä. Lähinnä sähkösiä.
Sattumalta sain sopivaan hintaan tämän S212 mikä on taloudessa. Kyllä vähän pelotti, kun on se 'surkea' kone, mistä voi vissiin ketju venua? mutta niitäkin suht harvassa ollut.? Hyvä peli ollut muuten kyllä ja menee kuin juna. Tuskin hetkeen vaihdan pois.
Mutta, katso piruuttas jos löytyy noita W/S212 koppasia budjettiin.
E60/E61 kokemuksia ei ole, mutta noista 211 kuulemien mukaan uskalsin sanoa että kannattaa melkein pysyä bemarin leirissä. Toki en tiä bensamalleista 211 korissa, mutta kai dieseliä katselit?
Dieselin kohdalla ehdoton ei. Ennemmin sitten vaikka se avensis
Originally posted by Jube
Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Dieselin kohdalla ehdoton ei. Ennemmin sitten vaikka se avensis
Jos edes jonkunlaista ajonautintoa kaipaat, niin osta jompikumpi Saksalainen ja jos tarvit vain kehonliikuttimen jonka omistaminen ei pahimmassa tapauksessa maksa 500-1000€/kk, niin osta toyota tai honda.
Tottahan se on, että BMW tai Mercedes ei välttämättä vie paljoa ylläpidon puolesta, mutta käytettyjen kanssa saa olla tarkkana, että sen hyvän yksilön löytää.
Itsellä on nyt ollut tuo oma Japsikippo vajaan vuoden ja vikaa ei varsinaisesti ole ollut, kun kuluneiden renkaiden tilalle ostin uudet kumit ja ennakoivasti jarrulevyt/palat, kun oli jo vähän pykälää jarrulevyissä.
Sitten öljyt olen vaihtanut kerran.
On ketterä, äänekäs (rengasmelu) ja asiallinen ajettava ei mitenkään erikoinen ja tuolla se seisoo pihalla paskaisena ja lähtee aina käyntiin ja vie paikasta A paikkaan B ja takaisinkin ja ilman ongelmia. :think
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
En oikein ymmärrä mikä siinä W211 korisesta tekee niin sähkövikaisen? Bensakoneista ainakin siinä M271 menee jakopäästä kaikki vaihtoon n. 80tkm välein. Dieselit on kyllä pääsääntöisesti tosi luotettavia menijöitä, ehkä eniten ärsyttäviä tyyppivikoja on tuossa om642 V6 motissa. Öljylauhduttimen tiivisteet/kurahaaralla kun etsii niin tietoa kyllä löytyy. Sitten taas om646 on kyllä pomminvarma moottori josta ei oikein mitään tyyppivikoja kyllä löydy.
Command, virtalukko, avaimet, etu ja taka sam, abs ohjain, siinä nyt aluksi, ja kaikki ovat tyyppivikoja.
Se öljynjäähdyttimen tiiviste menee vaihtoon varmaankin sen 1 kerran auton eliniän aikana. Hehkuja menee joskus, sekä imusarjan läppämoottoreita. Ei om642:sta voi millään tahdolla haukkua huonoksi, vaikka joistakin on jakoketjujakin mennyt.
Command, virtalukko, avaimet, etu ja taka sam, abs ohjain, siinä nyt aluksi, ja kaikki ovat tyyppivikoja.
Onko COMAND koko elinaikansa osalta huomiota/korjausta vaativa laite? Saapa nähdä miten seuraajansa MBUX toimii.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Command, virtalukko, avaimet, etu ja taka sam, abs ohjain, siinä nyt aluksi, ja kaikki ovat tyyppivikoja.
Se öljynjäähdyttimen tiiviste menee vaihtoon varmaankin sen 1 kerran auton eliniän aikana. Hehkuja menee joskus, sekä imusarjan läppämoottoreita. Ei om642:sta voi millään tahdolla haukkua huonoksi, vaikka joistakin on jakoketjujakin mennyt.
Eikös W212 koske melkeen ihan samat tyyppiviat vai?
Command, virtalukko, avaimet, etu ja taka sam, abs ohjain, siinä nyt aluksi, ja kaikki ovat tyyppivikoja.
Se öljynjäähdyttimen tiiviste menee vaihtoon varmaankin sen 1 kerran auton eliniän aikana. Hehkuja menee joskus, sekä imusarjan läppämoottoreita. Ei om642:sta voi millään tahdolla haukkua huonoksi, vaikka joistakin on jakoketjujakin mennyt.
Poikkeuksiakin löytyy.. Toki yksilöitä kaikki, kuten muidenkin merkkien yhteydessä. Meillä oli 4 vuotta 2006 (facelift) 280cdiT, ostettaessa kilsat yli 350tkm, myydessä 430tkm. Vaihdetut osat tuossa ajassa:
* Laturi (250€)
* Moottorin ohjauslaite - vaihdettiin, koska korjauksessa olisi kestänyt kuukauden, rikkoutui laturin myötä (?) (2k€)
* Imusarja, halkeama jossain päin, ei pystynyt muovihitsaamaan (noin 500€, huollon yhteydessä)
* Silmälasitiiviste venakoppien alle (takuuseen, meni heti auton hankinnan jälkeen)
* Taakse ilmapalkeet (takuuseen)
* Ketju koska piti vähän mekkalaa kylmäkäynnistyksessä (osat Saksasta, vaihtoineen 750€)
Vähän rapeat 3k€ siis korjauksiin neljän vuoden aikana, en pidä mitenkään tolkuttomana summana..
Ja oli Comand, sähköluukut ym. Historia tutkittuna, ei ollut mitään ongelmia Comandin/avaimien/muiden boxien kanssa ollut aiemminkaan.
Käsittääkseni tuo facelift on reilusti parempi sähköiltään, kuin preface..
Comment