Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiik
    BTCF Member
    • Apr 2012
    • 497
    • Vantaa

    Originally posted by Dualfun View Post
    Katselin Nettiauton F30 330e valikoimaa, melkein 100 autoa myynnissä Onko ne kaikki ruotsin liisarit joissa tullut 3v täyteen nyt rahdattu meille Kamuxin tankkerilla. :think
    Me käytiin katsomassa yhtä yksilöä Espoossa 35400€ lapulla. Myyjän mukaan auto oli tullut myyntiin marraskuussa ja hintapyyntö oli ollut 42k€+. Tuosta ilmoitetusta olisi nyt vielä tonnin saanut pois käteisellä ja olisi kuulemma tappiolla liike auton lopulta myynyt. :think

    Omaankin talouteen tuommoinen olisi kyllä kelvannut, mutta nyt kuitenkin se reilu 10k€ väliraha lämmittää enemmän tilillä kuin autohallin ruudussa.

    Comment

    • isolohko
      BTCF Member
      • May 2004
      • 900
      • Kymenlaakso

      Olen havainnut tämän blogin sisältävän pitkäaikaista ja monipuolista kokemusta, hyvin analyyttisestikin kirjoitettuna, sähköautoilusta: https://www.autotie.fi/tien-sivusta/...leva-motoristi

      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

      Comment

      • jobo
        Bimmer Rookie
        • Jun 2009
        • 143
        • Espoo

        Originally posted by j-a View Post
        Liekkö monikaan 400-500hp Teslan hehkuttajista koskaan verrannut niitä 400-500hp Saksalaiseen premiumiin, eikä vain johonkin 2.0d:hen ja muihin merkonomimersuihin?

        Model S P100d teslaa pääsin kokeilemaan ja meneehän se aivan vitusti verrattuna oikeastaan ihan mihin vaan. Kaikki, siis ihan kaikki bensa/diesel vehkeet tuntuu täysin mopoilta sen jälkeen.
        Toivoisin että bemmiltä tai joltain muulta saksalaiselta tulisi jotain edes lähelle vastaavaa samaan hintaan tarjolle mutta ei, ei ole näköpiirissä.
        Last edited by jobo; 01-02-2020, 00:29.
        BMW i4 M50 -23

        BMW 330e M-sport -17
        BMW 120d M-sport -14
        MINI JCW -09

        Comment

        • Midas
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2012
          • 272
          • Petäjävesi

          Originally posted by jobo View Post
          Model S P100d teslaa pääsin kokeilemaan ja meneehän se aivan vitusti verrattuna oikeastaan ihan mihin vaan. Kaikki, siis ihan kaikki bensa/diesel vehkeet tuntuu täysin mopoilta sen jälkeen.
          Toivoisin että bemmiltä tai joltain muulta saksalaiselta tulisi jotain edes lähelle vastaavaa samaan hintaan tarjolle mutta ei, ei ole näköpiirissä.
          Itsellä vaan tavan 85 malli ja olen myös omistanut näitä tehokkaampia 400-500hp polttomoottoreita, niin kyllä tuo sama tunne mopoista väkisin nousee pintaan. Yksi päivä käytin talouden 3.0tdi A4 huollossa, niin eka fiilis oli missä ihmeessä on alavääntö... :think En aja sähköllä vihreiden arvojen takia, vaan nimenomaan mukavuuden ja koska nyt kaikki uusi juttu kiinnostaa.
          Model 3

          Ex X5 40d
          Ex 330d
          Ex Z4m coupé ESS525
          Ex Z3 coupé Vf engineering 309

          Comment

          • Raimo Miettinen
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 320

            Porschen Taycan Turbo S taitaa olla kilpailija tässä kategoriassa. Hinta on sitten kylläkin vähintään tuplat (100k€/200k€).
            BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

            Comment

            • kooma
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1016
              • Pikis

              XC40 täyssähkön speksejä katselin niin ei näyttänyt hullummalta. Yli 400 heppaa, 78 akku, neliveto, 1500 kg vetokoukku, hinta alkaen 62 500. Onhan se paljon rahaa tuon kokoluokan autosta mutta muihin vaihtoehtoihin verrattuna ihan ok.
              Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by kooma View Post
                XC40 täyssähkön speksejä katselin niin ei näyttänyt hullummalta. Yli 400 heppaa, 78 akku, neliveto, 1500 kg vetokoukku, hinta alkaen 62 500. Onhan se paljon rahaa tuon kokoluokan autosta mutta muihin vaihtoehtoihin verrattuna ihan ok.

                Kymppitonnin hintaero lataushybridiin verrattuna on aika paljon. Saisi tulla bemarilta vastaava vaikka X2 malliin.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • isolohko
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 900
                  • Kymenlaakso

                  Originally posted by kooma View Post
                  XC40 täyssähkön speksejä katselin niin ei näyttänyt hullummalta. Yli 400 heppaa, 78 akku, neliveto, 1500 kg vetokoukku, hinta alkaen 62 500. Onhan se paljon rahaa tuon kokoluokan autosta mutta muihin vaihtoehtoihin verrattuna ihan ok.
                  Todellakin! SUV mallisena mielestäni kiinnostavampi, kuin Tesla 3.

                  e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                  Comment

                  • jokes911
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 875
                    • Espoo

                    Originally posted by kooma View Post
                    XC40 täyssähkön speksejä katselin niin ei näyttänyt hullummalta. Yli 400 heppaa, 78 akku, neliveto, 1500 kg vetokoukku, hinta alkaen 62 500. Onhan se paljon rahaa tuon kokoluokan autosta mutta muihin vaihtoehtoihin verrattuna ihan ok.
                    Harmi kun eivät tehneet tuota XC60 koriin. Tuon on aika pieni.

                    Mun mielestä Scoda on tajunnut että se pelti on halpaa ja ei ole pakko tehdä väkisin pieniä autoja kun se 5-10cm tekee todella ison eron sisätiloissa. Se miksi ei noin tehdä niinku kategorisesti johtuu ihan myyntiosaston segmentoinnista ja katehaarukoinnista muilla merkeillä.

                    Mut hei, huom, huom, tuossa on nyt 1500kg koukku! Ei sillä vielä mitään jäähallia vedetä, mutta riittää kyllä aika monen Busterin yms. vetämiseen.
                    2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                    2022 X3 Charged Edition Msport
                    1999 Honda CBR 900 SC33
                    2009 Husqvarna SMR 510
                    2017 KTM EXCF 350

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      Originally posted by jokes911 View Post
                      Mut hei, huom, huom, tuossa on nyt 1500kg koukku! Ei sillä vielä mitään jäähallia vedetä, mutta riittää kyllä aika monen Busterin yms. vetämiseen.
                      Nonni. Nyt pääsee jo suviseuroihin kuka halajaa teiden tukoksi. Mä en sanonu noin
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Tiik
                        BTCF Member
                        • Apr 2012
                        • 497
                        • Vantaa

                        Originally posted by jobo View Post
                        Model S P100d teslaa pääsin kokeilemaan ja meneehän se aivan vitusti verrattuna oikeastaan ihan mihin vaan. Kaikki, siis ihan kaikki bensa/diesel vehkeet tuntuu täysin mopoilta sen jälkeen.
                        Toivoisin että bemmiltä tai joltain muulta saksalaiselta tulisi jotain edes lähelle vastaavaa samaan hintaan tarjolle mutta ei, ei ole näköpiirissä.
                        Kyllähän nuo varmasti rajuja laitteita ovat, mutta vielä menee tovi jos toinenkin ennenkuin näitä nopeita sähköautoja alkaa saamaan siinä 30-40k hintahaarukassa, mihin suurin osa meistä vielä pystyy. Itsellä suurimpana ongelmana tuntuu olevan iän mukana kasvava piheys, eli kohta ei raaski ajaa edes 5k autolla...

                        Comment

                        • jobo
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 143
                          • Espoo

                          Originally posted by Tiik View Post
                          Kyllähän nuo varmasti rajuja laitteita ovat, mutta vielä menee tovi jos toinenkin ennenkuin näitä nopeita sähköautoja alkaa saamaan siinä 30-40k hintahaarukassa, mihin suurin osa meistä vielä pystyy. Itsellä suurimpana ongelmana tuntuu olevan iän mukana kasvava piheys, eli kohta ei raaski ajaa edes 5k autolla...

                          No en tiedä, model 3 performance mikä pieksee about kaikki kilpailijat (myös M3/M4) suorituskyvyltään maksaa reilu 60k . perusmalli, mikä 340i tasoa suorituskyvyltään lähtee vajaa 50k uutena kaupasta.


                          Vastasin tuossa aiemmassa vain että miten vertautuu 400-500 heppaseen saksalaiseen mikä nyt maksaa alkaen 150k. Tehokkain tesla maksaa uutena kaupasta 105k, vastaavan suorituskyvyn saksalainen 200k alkaen.
                          Kun tässä seuraavaksi auto menee vaihtoon niin kyllä (uusi) tesla on kyllä aika kova vaihtoehto. Käytettynä en sellaista uskaltaisi ostaa.

                          Jos teslat olisi yleislaadultaan BMW/Mersu tasoa niin en näkisi yhtään syytä pysyä saksalaisissa.
                          Last edited by jobo; 02-02-2020, 00:59.
                          BMW i4 M50 -23

                          BMW 330e M-sport -17
                          BMW 120d M-sport -14
                          MINI JCW -09

                          Comment

                          • ThemeJ
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 997
                            • Turku/Raahe

                            Originally posted by jobo View Post
                            No en tiedä, model 3 performance mikä pieksee about kaikki kilpailijat (myös M3/M4) suorituskyvyltään maksaa reilu 60k . perusmalli, mikä 340i tasoa suorituskyvyltään lähtee vajaa 50k uutena kaupasta.


                            Vastasin tuossa aiemmassa vain että miten vertautuu 400-500 heppaseen saksalaiseen mikä nyt maksaa alkaen 150k. Tehokkain tesla maksaa uutena kaupasta 105k, vastaavan suorituskyvyn saksalainen 200k alkaen.
                            Kun tässä seuraavaksi auto menee vaihtoon niin kyllä (uusi) tesla on kyllä aika kova vaihtoehto. Käytettynä en sellaista uskaltaisi ostaa.

                            Jos teslat olisi yleislaadultaan BMW/Mersu tasoa niin en näkisi yhtään syytä pysyä saksalaisissa.
                            Model 3 pieksee 0-100kmh matkalla muut, mutta eipä taida missään muualla. Jos haluaa ajaa vain varttimailia liikenteen seassa kovaa niin ehkä se Tesla sitten on suorituskyvyltään hintaluokansa paras.
                            Bmw E30
                            Bmw 2000Touring Scrap
                            Ex. Bmw E30 316
                            Ex. Bmw E36

                            Comment

                            • Taski
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2009
                              • 380
                              • Tampere

                              Joskus hain S85 teslan hollannista ajamalla. Olihan se nyt "ihan kiva" laite ja tosiaan se 0-100 kiihtyvyys jaksoi hetken olla koukuttavaa, mutta kyllästyin kyllä jo sillä matkalla sähköautoiluun.
                              Siellä isommissa vauhdeissa puutuminen tulee aika nopeasti ja virtaakin alkaa kulua sen mukaisesti. Lisäksi se mekaaninen fiilis joka polttomoottoriautossa on, jää puuttumaan. Itsellä on ainakin nuo sähköautot enemmän sellaisia "liikkumavälineitä" eikä niillä oikein tule sitä ajamisen fiilistä jo ihan pelkästään painon takia. Joku iPacekin on niin painavan tuntuinen että varsinkin näillä loskakeleillä kaikki pelleily ja hauskanpito loppuu siihen että kun pito häviää, auto lähtee tangentin suuntaan ja tuntuu lähinnä rekan ohjastamiselta.
                              Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                Sen e-golfinkin ratissa huomas, että se paikaltaan lähtö on nopea, mutta 80-100 jälkeen ei sitten tapahdukaan enää oikein mitään. No ei n.130hv:lla pitäisikään, mutta tuon sähköisen voimalinjan takia se vedon loppuminen tuntuu vieläkin selvemmin varsin hyvän alkukiihdytyksen jälkeen.
                                Last edited by Juppe; 02-02-2020, 11:16.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎