Originally posted by ///Jone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko tähän(kin) jokin taloudellinen syy?Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View PostTavallaan. Etuvetopolttisten tekeminen on ollut halvempaa kuin takavetopolttisten. Nyt kun sähköauton valmistuksessa ei juuri ole kustannuseroa sillä että onko sähkömoottori etu- vai takapäässä, niin muiden hyödykkeiden (dynaamisempi ajotuntuma, yms) vuoksi voidaan aivan hyvin tehdä takavetoja. Tosin kaikillehan tämä ei sovi sitten millään. Sähköautofoorumilta lueskelin käyttäjästä joka halusi palauttaa id3:sen, koska koki takavetoisen auton liian vaarallisena.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostMä en tiedä, että oliko tuossa volkkarin palauttamassa kyse siitä hahmosta, jolle oli osunut joku softabuginen auto, joka tarinan mukaan lähti itsestään kiihdyttämään reippaasti jonkun GPS-nopeusrajoitusdatan perässä. Tarinasta ei ole tosiaan kun se yhden puolen näkemys. Sinänsä jos pitää paikkansa, niin voi moinen paskakeleillä yllättää kokeneemmankin kuskin ja sen myötä luottamus saattaa karista aika rajusti.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostMutta eihän tuo vetotavan vika ole vaan umpisurkean/vaarallisen ohjelmiston.
Etuvetoisen kanssa vastaava tilanne vaan tulisi todennäköisesti vähemmän ”silmille”.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Tesla Model 3 LR (neliveto) on saanut kans kritiikkiä että perä saattaa irrota yllättäen normiajossa liukkaalla koska auto on jatkuvasti vain takavetoinen ja neliveto tulee mukaan vasta takapään sudittua. Eli vanhat quattro-kuskit ja muutkin on olleet vähän ihmeissään.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Tähän kevennyksenä. Eräs quattro kuski ei saanut pidettyä e30 316i:tä näpeissä märällä radalla. Pyörähteli parin mutkan välein. Onneksi oltiin alastarossa ja turva-alueita riitti.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostNo nyt päästiin jo alakoulutasolle.
Edit: vanteet ei kyllä siis omaakaan silmää miellytä, ei siinä. Mutta kaupasta saa uusia vanteita
Ei ole vaan pitkään aikaan tullut vastaan mielipidettä, jossa auton paremmuus määrittyy vanteiden, saati niiden maalauksen perusteella. Siitä spontaani repeäminen
Jos esim E60 5-sarja ois esitelty tuollaisilla mikrokuvun näköisillä mustavalkoisilla vanteilla niin täällä ois porukalla tippunut tekarit ja tupakat kahvikuppiin ja ollut 30 topikkia aiheesta. Ymmärrän että rakasta lasta ei saa arvostella ja kun rahatkin on sähköautojen osakkeissa kiinni mutta mulla ei ole, siksi sanonkin suoraan että hävyttömän rumat.
Tämä tahallinen väärin ymmärtäminen on niin läpinäkyvää, ei tarvii koittaa noin kauheesti vakuutella itselle ja muille. Auton paremmuus ei määrittynyt vanteiden maalauksen perusteella, ymmärsit jälleen ihan itse tahallaan väärin. Sen sijaan mainitsin syyn miksi ne ovat teknisistä lähtökohdista tuon näköiset.
Originally posted by pyroz View PostJa remo ehkä missasi 45e:n pointin, siellä on 3L ahdettu bensakone. Tuo voimalinja saattaisi maistua kyllä vaikkei sähköautoilusta välittäisikään
Missä se oli huomattavasti parempi oli että nämä kaistavahdit yms lapsenvahdit jotka teki vuoden 2020 autossa koko ajamisesta helvettiä, oli nyt hieman paremmin laitettu taka-alalle ja painopiste oli hieman enemmän takaisin ajamisessa.
Käyttöautonahan tuollainen tietenkin menisi jos se kukkaroon sopisi ja muuten nappaisi. Ei ehkä into riitä lähteä koeajolle kuitenkaan...Last edited by Remotion; 27-04-2021, 01:35.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostFaijan tämän vuotista kevythybridiä olen ajanut ja se on ollut hiuksen hienosti havaittavasti ripeämpiä kuin viime vuoden sama auto ilman hybridisointia. Mutta sitten taas lisääntynyt massa ja raskassoutuisuus tulee esiin viimeistään kun ajaa kuoppaista tietä hieman kovempaa.
Missä se oli huomattavasti parempi oli että nämä kaistavahdit yms lapsenvahdit jotka teki vuoden 2020 autossa koko ajamisesta helvettiä, oli nyt hieman paremmin laitettu taka-alalle ja painopiste oli hieman enemmän takaisin ajamisessa.
Käyttöautonahan tuollainen tietenkin menisi jos se kukkaroon sopisi ja muuten nappaisi. Ei ehkä into riitä lähteä koeajolle kuitenkaan...
45e mallissa on siis tehokkain ei-M mallin bensa voimalinja ja siihen sähkö päälle.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Sähköautojen valtiollisissa, lähinnä eurooppa, närästää kampanjointi jolla sähköautoja tuputetaan kaikille. Aivan kuin polttomoottoriautot katoaisivat 2030 ja bensa loppuisi 1.1.2031.
Maailmassa on useampi miljaardi polttomoottoria ja sähköautojen tuotanto on aivan lasten kengissä määrällisesti ja massoja houkuttelevasti. Vaikka sähkö on polttoainetta halvempaa on käyttökulut kuitenkin lähes samat kun laskee kaikki yhteen. Ja köyhillä ei ylihinnoiteltuihin sähköautoihin ole edes varaa, saati infraa.
Aika marginaalissa mennään vielä useampi vuosikymmen sähköautoilun kanssa, vaikka meillä euroopassa ja varsinkin suomessa ajetaan pelkällä sähköllä jo jouluna, thaimaan tuktukit on pääministerin mielestä sähköistetty jo ennen joulua.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostVaikka sähkö on polttoainetta halvempaa on käyttökulut kuitenkin lähes samat kun laskee kaikki yhteen.
Originally posted by GameOverMä en tiedä, että oliko tuossa volkkarin palauttamassa kyse siitä hahmosta, jolle oli osunut joku softabuginen auto, joka tarinan mukaan lähti itsestään kiihdyttämään reippaasti jonkun GPS-nopeusrajoitusdatan perässä. Tarinasta ei ole tosiaan kun se yhden puolen näkemys. Sinänsä jos pitää paikkansa, niin voi moinen paskakeleillä yllättää kokeneemmankin kuskin ja sen myötä luottamus saattaa karista aika rajusti.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostEikö? Minkälaisen vastaanoton sai mm. M4:n munuaiset?
Jos esim E60 5-sarja ois esitelty tuollaisilla mikrokuvun näköisillä mustavalkoisilla vanteilla niin täällä ois porukalla tippunut tekarit ja tupakat kahvikuppiin ja ollut 30 topikkia aiheesta. Ymmärrän että rakasta lasta ei saa arvostella ja kun rahatkin on sähköautojen osakkeissa kiinni mutta mulla ei ole, siksi sanonkin suoraan että hävyttömän rumat.
Tämä tahallinen väärin ymmärtäminen on niin läpinäkyvää, ei tarvii koittaa noin kauheesti vakuutella itselle ja muille. Auton paremmuus ei määrittynyt vanteiden maalauksen perusteella, ymmärsit jälleen ihan itse tahallaan väärin. Sen sijaan mainitsin syyn miksi ne ovat teknisistä lähtökohdista tuon näköiset.
Mitä jälkimmäiseen tulee, niin pitäisikö jättää ottamatta kantaa maalaukseen? :think
Olet näissä aiheeseen liittyvissä ketjuissa osoittautunut sen tason trolliksi, etten henkilökohtaisesti usko sinulla olevan kompetenssia arvioida sähköautojen teknisiin lähtökohtiin oikeastaan mitään. Olet sen itsekin kirjoittanut, ettei kiinnosta pätkääkään ottaa selvää asioista.
Väärinymmärryksen riski on varmasti olemassa. Provosoimalla sen riski kasvaa oleellisesti, olen tämän huomannut itsekin. Tosin siinä kohtaa ei moinen voi tulla yllätyksenä tai ”tahallisena”, jos se on odotettua.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostJuu nimenomaan. Jos se skenaario siis edelleen pitää paikkansa.
Etuvetoisen kanssa vastaava tilanne vaan tulisi todennäköisesti vähemmän ”silmille”.
Noh, itse olen lähes koko ikäni (70-luvulta) ajanut vain etuvetoisilla. Niiden luiston hallinta on niin selkäytimessä etten kyllä pahalla kelillä uskaltaisi takavetoisen rattiin mennä. Kieltämättä tämä on rajoittanut jonkin verran autovalintoja.
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostTähän kevennyksenä. Eräs quattro kuski ei saanut pidettyä e30 316i:tä näpeissä märällä radalla. Pyörähteli parin mutkan välein. Onneksi oltiin alastarossa ja turva-alueita riitti.
Jottei menis off topiciks, niin E30 neliveotsena sähkärinä ois hieno. Kunhan ei painokaan nousis.
Comment
-
-
Originally posted by Susiraja View PostSiitä nyt on paha ketään syyttää. On se E30 niin p***a liukkaalla ajaa. Aika on ajanut siitäkin ohi 30v sitten Nuoruusvuosia takavetofiiiliksiä verestelläkseni ostin kymmenisen vuotta sitten E30 318is:n. Ajattelin että hauska ajaa välillä poikittain talvella. Lopputulos oli se, että aamuruuhkassa moderneissa etuvetuautoissa porukka itki varmaan verta, kun jarruttelin ilman abseja ja sitten punoin autoa mutkista ja risteyksistä läpi. Parkkipaikalla pysähdyksissä auto alko pysymään jo yli 5 sekuntia suorassa. Itellä oli sinällään kyllä hauskaa, mutta onhan tuommonen vanha E30 liukkaalla ihan kuolemanloukko. Kuivalla kiva auto. Ratti vois tosin olla vähän eri asennossa. Tulee mieleen pakettiauto. Pelkkä urakkanuppi puuttuu
Jottei menis off topiciks, niin E30 neliveotsena sähkärinä ois hieno. Kunhan ei painokaan nousis.
Varmasti uudet autot on parempia ajaa ja ennen kaikkea mukavampia, mutta ei ne ajo-ominaisuudet sentään niin paljoa ole kehittynyt. Jos e30 on kuolemanloukku, niin mikä e21 sitten on? Tai 50-luvun autot? Ne varmaan luisuu ojaan itsekseen parkkipaikallakin...Last edited by Freak; 27-04-2021, 13:16.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment