Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 5151
    • Kuopio

    Originally posted by suppari View Post
    Näin, itsekkin meinaan laittaa tuon tilaamani i4 heti myyntiin kun sen ensimmäisten joukossa joskus saan.
    Pitää olla melkoisen pöljä joka maksaa extraa "käytetystä" uudesta autosta.
    F33 435d Mineral-grau metallic
    K40 K1200s sondermodell

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17508
      • Turku

      Originally posted by suppari View Post
      Näin, itsekkin meinaan laittaa tuon tilaamani i4 heti myyntiin kun sen ensimmäisten joukossa joskus saan.
      Mikä ajatus tässä sinulla on?
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • |foder|
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 7041
        • Forssa

        Tuossa jutussa mainittiin että muutaman vuoden vanhoja kuorkkeja muutetaan sähköisiksi. Eli ne vähiten päästävät muutetaan eka. Eikö pitäisi aloittaa just sieltä toisesta päästä.
        Nyt:
        E82 135i -11

        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

        Comment

        • jori
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1010
          • Vantaa

          Originally posted by suppari View Post
          Näin, itsekkin meinaan laittaa tuon tilaamani i4 heti myyntiin kun sen ensimmäisten joukossa joskus saan.
          Originally posted by Laku View Post
          Mikä ajatus tässä sinulla on?
          Oletan että tuo supparin kirjoitus oli sarkasmia.
          Ajossa: iX xDrive50 Fully Charged
          Exät: Tesla Model S LRR, G05 e45 M-Sport, F15 M50d, F15 30d, F11 535d, F30 Active Hybrid, E60 M5, E63 645CiA, W219 MB 350 CLS, E31 850iA, E90 320dA, E39 523iA, E39 540iA ACS, E36 328i Cab, Porsche 968, E36 M3, E39 540iA, E31 850iA, E36 M3, E34 525i, E30 325i M-Tech II, E30 325i kv, E30 318i, E30 316.

          Comment

          • Turder
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 461
            • Suomi

            Originally posted by jani View Post
            Pitää olla melkoisen pöljä joka maksaa extraa "käytetystä" uudesta autosta.
            Kyllä se jollekin on vaihtoehto jos autokuume päällä ajatuksella pakko saada just tuo malli, rahat valmiina ja uuden saisi jollain 8-9kk jonottamisella. Silloin samanhintainen esittelyauto tai tuollainen todella vähän käytetty voi olla paras vaihtoehto siihen. Ja jos/kun tarjonta on nollassa uusissakin, niin hintahan siinä reagoi käytetyssä eli voi mennä uuden hinnalla, tai jopa kalliimmalla (mutta sitten on yleensä joku harvinaisempi erikoismalli tms). Ulkomailla tämä on aika normi-ilmiö, Suomessa ei kai kun on pienet markkinat ja kalliit autot. Jenkeissäkin maksavat hulluja dealer mark up-hintoja vain että saa heti just sen limited edition Mustangin jollain pöljällä ovh + $25k hinnalla
            Last edited by Turder; 04-08-2021, 11:39.

            Comment

            • Freak
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2541
              • .

              Originally posted by |foder| View Post
              Tuossa jutussa mainittiin että muutaman vuoden vanhoja kuorkkeja muutetaan sähköisiksi. Eli ne vähiten päästävät muutetaan eka. Eikö pitäisi aloittaa just sieltä toisesta päästä.
              Ne vanhemmat on harvoin enää todellisessa työkäytössä, paitsi ehkä yksityisillä, pienyrittäjillä, harrastajilla jne. Niissä on ajomäärät jo sellaisia, että muutakin remonttia vaatisivat voimansiirtoon, alustaan, koriin ja sisustaan. Hinta alkaa nousta kaiken tuollaisen jälkeen jo niin korkeaksi, ettei homma yksinkertaisesti kannata. Jos ne jättää tekemättä, niin ei kukaan halua ostaa vanhaa dieselmoottorista kuorma-autoa monta tuhatta euroa kalliimpaa sähkökuormuria, jossa kuitenkin penkki on päin persettä ja renkaat haraa maata, perä vuotaa kuin vanhalla akalla ja vonkuminenkin on samaa tasoa.

              Ei niitä oikeasti kiinnosta maapallon pelastus, vaan bisnes ja raha. Se onnistuu helpoimmin vähän ajetuilla ja kunnostetuilla ajokeilla.
              Last edited by Freak; 04-08-2021, 14:02.
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by jori View Post
                Oletan että tuo supparin kirjoitus oli sarkasmia.
                Vaikuttaa näin interwebin välityksellä koskaan livenä tavanneena kyllä niin totiselta mieheltä että tuskin oli sarkastia

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Originally posted by jani View Post
                  Pitää olla melkoisen pöljä joka maksaa extraa "käytetystä" uudesta autosta.
                  Originally posted by Laku View Post
                  Mikä ajatus tässä sinulla on?
                  Originally posted by jori View Post
                  Oletan että tuo supparin kirjoitus oli sarkasmia.
                  Viimeksi x5 45e kanssa oli pitkään niin että "käytetystä" sai yli kympin enemmän kuin uusi 8kk toimitusajalla. Jos/kun näin tulee näin käymään, niin aion sen tietty hyödyntää. Auto on kyllä tilattu sikäli itselle, että siinä on mieluisat varusteet ja värit.

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Vaikuttaa näin interwebin välityksellä koskaan livenä tavanneena kyllä niin totiselta mieheltä että tuskin oli sarkastia
                  Juu
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • JH.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 781
                    • PKS

                    Joo suositut uudet autot missä pitkät toimitusajat on hyviä pieneen kikkailuun. Harkituilla kaupoilla voi parhaimmillaan tehdä tiliä ja huonommassakin tilanteessa voi selvitä hyvin kohtuullisella arvonalenemalla.

                    Itselläkin on aika kova kiinnostus tuota i4:ää kohtaan ja sama kävi mielessä. Jos tuollainen tulisi tilattua niin leasing on siihen niin edullinen että omassa tilanteessa laskin sen parhaaksi.
                    MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                    Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                    BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                    Käyttis i4 eDrive40
                    Kesällä E36 M3
                    Radalla E36 325i track day tool

                    Comment

                    • gnz
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 428
                      • -

                      Pistetäänpä vähän statistiikkaa naapurimaasta.

                      Uusien täyssähköautojen myyntimäärät vs. polttomoottorilliset (ml. hybridit) Norjassa vuodelta 2020:



                      Bensa-autojen osuus myynnistä viime maaliskuulta oli 4,5%, dieseleillä samaa luokkaa.

                      Saattaa olla, että pystyvät lunastamaan uhkauksensa lopettaa polttiksien myynti vuonna 2025.

                      Muutoksen rattaat pyörivät tuolla aika vinhasti.

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by gnz View Post
                        Pistetäänpä vähän statistiikkaa naapurimaasta.

                        Uusien täyssähköautojen myyntimäärät vs. polttomoottorilliset (ml. hybridit) Norjassa vuodelta 2020:

                        Bensa-autojen osuus myynnistä viime maaliskuulta oli 4,5%, dieseleillä samaa luokkaa.

                        Saattaa olla, että pystyvät lunastamaan uhkauksensa lopettaa polttiksien myynti vuonna 2025.

                        Muutoksen rattaat pyörivät tuolla aika vinhasti.
                        Joo, niiden kansallisvarallisuus on biljoonia kun suomen -150Mrd ja muutenkin ollaan lisävelan tarpeessa, norskit vois ostaa vaikka koko skandinavian ihmisille oman teslan tai vähintään liiffin.
                        Last edited by BMW525Xda; 05-08-2021, 07:35.

                        Comment

                        • gnz
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 428
                          • -

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Joo, niiden kansallisvarallisuus on biljoonia kun suomen -150Mrd ja muutenkin ollaan lisävelan tarpeessa, norskit vois ostaa vaikka koko skandinavian ihmisille oman teslan tai vähintään liiffin.
                          Olis niillä varaa ajaa myös bensalla tai dieselillä...

                          Comment

                          • ritariässä
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 3504
                            • Raisio

                            Originally posted by gnz View Post
                            Olis niillä varaa ajaa myös bensalla tai dieselillä...

                            Varakkailla norskeilla on pihassa sekä saastuttavat polttikset että täyssähköt.
                            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              Itseasiassa Norskien polttisverot on niin korkeat että ne pystyi pitkään rahoittamaan niillä sähkisten verottomuutta. Edelleenkin Norjassa polttiksista kerätään varmaan miljarditolkulla käyttö- ja polttoaineveroja jne. vuodessa. Sähköautot taas ovat tuottaneet Norjaan uutta työtä ja ulkomaisia investointeja ja toimeentuloa latausinfran jne. muodossa. Esim. Fortum on panostanut Norjaan ihan eri lailla kuin Suomeen.

                              Onhan esim. Matti V. väläyttänyt alkuvuodesta että suomenkin pitäisi miettiä onko nollapäästöautojen verottaminen muuten kuin alv+vuosittainen käyttömaksu enää mielekästä. Kun autot ovat useimmille toimeentulon väline, on absurdia verottaa niitä enemmän kuin vaikka taulu-töllöä. Sivistysmaissa auto onkin yksi kulutustavara muiden joukossa.
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              • jani
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 5151
                                • Kuopio

                                Originally posted by 205/65-15H View Post

                                Onhan esim. Matti V. väläyttänyt alkuvuodesta että suomenkin pitäisi miettiä onko nollapäästöautojen verottaminen muuten kuin alv+vuosittainen käyttömaksu enää mielekästä. Kun autot ovat useimmille toimeentulon väline, on absurdia verottaa niitä enemmän kuin vaikka taulu-töllöä. Sivistysmaissa auto onkin yksi kulutustavara muiden joukossa.
                                Vappusataset lentelee aikasessa
                                F33 435d Mineral-grau metallic
                                K40 K1200s sondermodell

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎