Mistäs helpoiten bemarin sähkökaavioita löytäisi?
Kahden eri mallin sähköjä täytyisi vertailla keskenään koneen osalta.
Ei nyt tunnu löytyvän oikein mistään.
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Ja tämähän homma selvisi. Yhteydenotto liikkeeseen, josta vastattiin asiallisesti. Ottavat homman selvitykseen. Muutama päivä odottelua, ja vastauksena valokuva siisteistä ja suorista style 394:sta.Originally posted by IiroU View PostNyt mahtoi osua kohdalle ensimmäinen kerta, kun pääsee keskustelemaan auton myyjän kanssa ostetusta tuotteesta.
Veli osti itselleen viime kesänä 2005 vuoden E90, jolla rullattu 380tkm. Ei siis mikään uusi eikä kovin kallis, mutta liikkeestä silti hankittu.
Asennettiin talvirenkaat eilen alle, jonka seurauksena ratti tärisee. Veli kävi rengasliikkeessä, löivät pyörän tasapainokoneeseen ja lopputuloksena 2/4 talvivannetta vino. Ilmeisesti myös ihan urakalla. Renkaat ei hyvät, mutta kohtuulliset Trianglen nastat vuodelta 2021. Vanteet myös kamalat tuplajakoiset tarvikkeet. Myynti-ilmoitus tallessa, jossa lukee *Kahdet hyvät renkaat vanteineen, *2x renkaat*
Onko joku vääntänyt myyjäliikeen kanssa vastaavasta asiasta? Varmaan ensin yhteydenottoa liikkeeseen ja jotain vaatimuksia... Helpompi varmaan hinnanalennusta, hankkii sitten toiset vanteet itse nastarenkailla. Arvoa noilla kuitenkaan ei uusien vannerengassettien vertaa ole. Ilmoituksessa mainittu kahdet renkaat, mutta toiset käyttökelvottomat vanteiden vuoksi.
Kokemuksia, vinkkejä, ideoita?
Veli oli käynyt tänään kaupalla pyörähtämässä, olivat vääntäneet vanhat kumit uusille vanteille ja auton alle. Vanhat tuplajakoiset kierot tarvikevanteet vaihtui kustannuksitta nuihin style 394. Toki joutui Rauma - Kangasala välin ajamaan, mutta kuitenkin.
Tästä jäi kyllä hyvä maku, vaikkei kyseessä ollut todellakaan kovin kummoisen hintainen auto.
👍 4Leave a comment:
-
En myyjänä, mutta ostajana olisin siihen sen satasen valmis uhraamaan. Kun vikoja löytyy neuvotellaan niiden korjaamisesta tai hinnan alentamisesta, jos viat on muuta kuin kuluneet jarrut yms.Originally posted by pazq View Post
Käyttäisitkö sinä myyjänä ja maksaisit sen omasta pussista että toinen saa mielenrauhan ja voisi ostaa sinulta auton? Entä maksaisitko ostajana ja todetaan paskaksi eikä kauppoja tule.
Leave a comment:
-
Löytyykö keneltäkään n54/55 alipainepumpun vaihtoon tarkoitettua erikoiskalusarjaa? Jos lainaan saisi jonkinlaista korvausta vastaan, ettei tarttis omaa sarjaa ostaa.
Tollanen sarja:
Leave a comment:
-
Käyttäisitkö sinä myyjänä ja maksaisit sen omasta pussista että toinen saa mielenrauhan ja voisi ostaa sinulta auton? Entä maksaisitko ostajana ja todetaan paskaksi eikä kauppoja tule.Originally posted by Kernwaffe View Post
Miksei voisi käyttää kolmannellan osapuolella tarkastuksessa? Audi, BMW ja Mersuihin erikoistuneita pajoja on melkein joka kaupungissa.
Leave a comment:
-
Jos ennen kysyttiin ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton niin nykyään voi kysyä uskallatko myydä tälle miehelle käytetyn auton
Leave a comment:
-
Miksei voisi käyttää kolmannellan osapuolella tarkastuksessa? Audi, BMW ja Mersuihin erikoistuneita pajoja on melkein joka kaupungissa.Originally posted by Silmaauki View PostVaikka olisi omat tilat, missä tarkastaa, niin mites sen teet, jos kaupattava auto on jollakin kauempana olevalla paikkakunnalla? Siihen tarkastukseen pitää tyytyä, jonka voi siinä myyjän pihassa ja (lyhyellä) koeajolla tehdä.
Leave a comment:
-
Johan noistakin on alkanut tulla reklamaatiota kun kone on vaihdettu johonkin autoon niin on kuulemma huonompi asia kuin se että olisi korjattu tai että asiasta ei ole ilmoitettu kauppoja tehdessäOriginally posted by ritariässä View PostEi mitenkään, isoja moottorien tyyppivikoja omaavat kannattaa sivuuttaa suosiolla. Toki joukossa korjattuja ja vaihtokoneellisia. Kaikkia remppoja jotka menneet takuuseen joskus, ei välttämättä ellei erikseen pyydä merkata ollenkaan huoltokirjaan. Tämä yksi tapa pitää "piilossa" tyyppivikaa. Sitten kun autot vaihtaa omistajia, ei kaikki lappuset ym pysy tallessa.
Moni ei myöskään halua naapurin Toyotakuskille paljastaa onko toinen vai kolmas mylly menossa
Eikä näistä ole oikeesti kellään mitään käryä jos Niilo neljäseiskaan on vaihdettu vuonna 2018 jossain. Tossa kun ei ole selviä pelisääntöjä ja sitä tässä kaikki toivoo että siihen sais selvät rajat että mikä menee kenenkä pussista,mikä ei ja milloin se on herran hallussa että ostit vain vanhan auton.
Ei tässä rikastu kuin mezzoforten omistaja kun kaikki tunkee sinne kaikki ehjätkin vaikka kuluneita ovatkin kaupanpurun pelossa tms. Porukka koittaa noista ikivanhoista vehkeistä mitkä on myyty jo 8 vuotta sitten 170tkm ajettuina silloin ei tosiaan tullut juurikaan mitään puheluita ellei oikeasti kone ollut rikki tms. Nyt Samasta autosta mikä on vedetty 290tkm tulee puhelu että pikseleitä pimeänä ilmastointi paneelissa ja penkinlämmitin sammuu vasemmalla takana liian nopeasti. Ei hemmetti
Siis se sama auto ja samat viatkin tainnu olla tuon ajan. Toki hyvä että on tarkka mutta jos se auto nyt on siisti ja perusasiat kunnossa niin muutakuin vetoja tuossa tapauksessa. Nytkin on meinaan melkoinen tapaus kun ioniq 5 josta 8 numerosta puuttuu - tämä pikseli välistä mittaristossa, siis vain yksi numero josta puuttuu - tämä pikseli. Uusi näyttö 9000e ja auto kuitenkin 70tkm ajettu ja 4 vuotta vanha, miten hyvin loppupeleissä silläkin kaverilla on asiat kun jos tuo on ainoa asia mikä elämässä mättää
kun ei se sen auton hyvityshintaa muuta mihinkään tänä vuonna eikä 7 vuoden päästä.
Last edited by Kanerv4; 28-10-2025, 06:44.
Leave a comment:
-
Ei mitenkään, isoja moottorien tyyppivikoja omaavat kannattaa sivuuttaa suosiolla. Toki joukossa korjattuja ja vaihtokoneellisia. Kaikkia remppoja jotka menneet takuuseen joskus, ei välttämättä ellei erikseen pyydä merkata ollenkaan huoltokirjaan. Tämä yksi tapa pitää "piilossa" tyyppivikaa. Sitten kun autot vaihtaa omistajia, ei kaikki lappuset ym pysy tallessa.
Moni ei myöskään halua naapurin Toyotakuskille paljastaa onko toinen vai kolmas mylly menossa
Leave a comment:
-
Ei-BMW-väliaikaiskulkine saattaa syödä öljyä, kyseessä on 2-litrainen vapaasti hengittävä ranskalaiskeksintö. Perästä ei nouse sininen savu, ei kylmänä eikä lämpimänä, joten jotakin kautta ilmeisesti menee ihan paloon asti. Miten erottaa parhaiten a) juuttuneiden öljyrenkaiden tai b) kovettuneiden/vuotavien venttiilinvarsitiviisteiden/-kumien eron?
Leave a comment:
-
Vaikka olisi omat tilat, missä tarkastaa, niin mites sen teet, jos kaupattava auto on jollakin kauempana olevalla paikkakunnalla? Siihen tarkastukseen pitää tyytyä, jonka voi siinä myyjän pihassa ja (lyhyellä) koeajolla tehdä.
Leave a comment:
-
Tämä kunnollinen tarkastus saattaa olla osalle foorumilaisia mahdollista taitojen ja tilojen puolesta, suurimmalle osalle tuskin (?) Tavan tallaajalta tämä tarkastus jäänee tekemättä, koeajo, vilkaisu konehuoneeseen ja renkaiden potkimista, näillä perusteilla se kiesi ostetaan, vielä jos on kiva väri niin raha vaihtaa omistajaa.Originally posted by Rattiukko View Post
Tekee kunnollisen tarkastuksen autolle niin ei tule pettymyksiä:
https://youtube.com/watch?v=AckYsQvBbEw
👍 1Leave a comment:
-
Miksei sitten aina osta käytettyä autoa jos ja kun sen pitäisi olla 100% kunnossa? Uusi maksaa 100 000€ ja käytetty 1000€. Helppo valinta, ostaa sen tonnin auton. Vai mistä täällä puhutaan?
Tekee kunnollisen tarkastuksen autolle niin ei tule pettymyksiä:
👍 1Leave a comment:
-
Niin, joskus mä kuuluin tuohon ritariässän mainitsemaan kategoriaan: Jossain kohtaa selkäranka auton suhteen katkee ja kävelevät hikiotsalla myymälään ja kysytään välirahaa Kaskaihin.
Auto oli silloin muinoin vain pakollinen kulkuväline (vaikka toki luksuksesta haaveilin). Autoa huollettiin silloin niin kuin valmistajan huolto-ohjelma suositteli ja ohjasi tai kun se jostain kohtaa hajosi. Ja sitten se vaihdettiin noin 5 vuoden välein uudempaan. Välillä tuo selkäranka katkesi, kun lyhyen ajan sisällä oli ollut pari-kolme yllättävää ylimääräistä menoa ja myynti tuli sitä kautta "ajankohtaisemmaksi" kuin ehkä muuten oli tarkoitus. Silti auto oli sillä myynnin hetkellä kunnossa.
Käytetty auto nyt vaan on aina pieni riski. Ihan sama mistä ja keneltä ostaa. Samaa koskee muitakin tuotteita.
Leave a comment:
-
Ei tämä nyt ihan näin mustavalkoinen oo.Originally posted by Urpo_rotta View PostSuomalainen ei vie ehjää autoa liikkeeseen vaihdossa... 8 vuotta sitä touhua vierestä katsoin ja niitä romuja korjasin...
tästä ei ole kuin ne säännön vahvistavat poikkeukset.
Tämä ajatus päässä kun lompsii autokaupoille niin pettyy vähemmän.
Liikkeet eivät millään pysty kaikkea huomaamaan, ja onhan toki niinkin että joskus ei halutakaan nähdä.
Vanhat +10 vuotiaat toki väsyy ja auto heille käyttöpeli joka pestään max kerran kuukaudessa, yleensä harvemmin. Jossain kohtaa selkäranka auton suhteen katkee ja kävelevät hikiotsalla myymälään ja kysytään välirahaa Kaskaihin.
Toista äärilaitaa edustaa porukka joka parin vuoden välein vaihtaa uuteen, pirssi vimpan päälle pidetty ja ajallaan marmorilla huollettu.
Onneksi on huutokaupat comi jonne pahimmat vanhukset työnnetään.
Se että moni auto ei koe riittävän hyvää hellyyttää shampoon ja pesukintaan muodossa, ei vielä pilaa tuotetta. Pelottavinta miten takuuaikana unohdetaan huoltaa kallis peltilehmä ajallaan. Harmaa alue vaihtelee merkettäin ja tuomio usesti selviää vasta kun jotain kallista kilahtaa.
Tarkkana saa olla.
Yleensä näitä harrastajien helmiä joissa pakoputken päitä joka viikonloppu kiilloitellaan ja jarrusatuloita suditellaan viikottain, ei löydy perumyymälöistä. Perusmyymälät ja perusostajat eivät maksa moisesta extraa.
Leave a comment:
Leave a comment: