Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VilleP
    replied
    Suunnitteluvirhe männänrenkaissa. Liian pienet öljyreiät jotka karstaa tukkii helposti. Päivitetyt versiot suunniteltu paremmin. Jos ja kun puhutaan EA888 sarjan 1.8 ja 2.0tfsi koneista.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Eiköhän juurisyy ainakin useimmissa tapauksissa ole äärimmilleen mitoitetut (hintelät) männänrenkaat (jotta kulutus olisi mahdollisimman pieni) yhdistettynä tolkuttoman pitkiin öljynvaihtoväleihin jo muutenkin tehokkaasti karstoituttavassa suorasuihkukoneessa. Siihen sitten vielä lyhyttä pätkäajoa vaikkapa Suomen haasteellisissa keliolosuhteissa niin siinäpä on soppa valmis.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Mikähän aiheutta VAG-konsernin autoissa sen mottorin öljyn kulutuksen? Onko useampia vikakohteita esim. männänrenkaat tai ohjurinkumit? Turbo yms, vai kaikki nuo yhdessä? Vai mikä milloinkin?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Huomasin tuossa, että mun E93:n takalasin alareunassa oleva tiiviste on kärsinyt. Kuvassa katon avaus kesken, jotta ongelma näkyy paremmin.



    Yritin hakea realOEM:stä tuota osaa, mutten ole varma löysinkö oikean. Onkohan kyse osanumerosta 8 tai 9?
    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...oogle_vignette



    jotain butyylinauhaa tuo kait on. Mitenköhän tuon vaihto onnistuu? Vai olisiko paras viedä lasiliikkeeseen?
    Last edited by Silmaauki; 31-08-2025, 20:35.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Löytyy kyllä. Maalailussa käytetään vesimassan kuivatukseen. Ne ei vaan kestä kovia paineita tai voi poksahtaa. Jossain 4bar nurkilla on kammio meillä. Niitä viuhkoja saa vaikka alibabasta


    Last edited by pazq; 31-08-2025, 08:00.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Ei se tuotto vaan säiliön koko. Tuo on tommoinen maalailuhommiinkin sopiva kun tuli kerralla hankittua iso, niin halvalla lähti..

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    En tiedä olisiko tuo työkalutopicci ollut parempi, mutta menköön nyt tänne. Paineilmapuhallinpistoolit, löytyykö sellaista jossa olisi joko kiinteänä tai miksei irrotettavana lisäosanakin vähän tuota perus pistemäistä leveämmin puhaltava, jonkinlainen viuhkasuutin? Ankara googlailu ei oikein tuottanut tuloksia. Tuollaisella olisi kätevä kuivailla autoja pesun jälkeen, ei jaksaisi investoida pelkästään tuota tarkoitusta varten jenkkityyliin akkulehtipuhallinta.
    Paljonko sulla on kompressorissa tuottoa kun meinaat autoja kuivailla ? Jos ei löydy viuhkaa niin tee se.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    En tiedä olisiko tuo työkalutopicci ollut parempi, mutta menköön nyt tänne. Paineilmapuhallinpistoolit, löytyykö sellaista jossa olisi joko kiinteänä tai miksei irrotettavana lisäosanakin vähän tuota perus pistemäistä leveämmin puhaltava, jonkinlainen viuhkasuutin? Ankara googlailu ei oikein tuottanut tuloksia. Tuollaisella olisi kätevä kuivailla autoja pesun jälkeen, ei jaksaisi investoida pelkästään tuota tarkoitusta varten jenkkityyliin akkulehtipuhallinta.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Joo näin on ja oikean mittainen remmi toivottavasti löytynyt.

    Alkuperäinen 64557795470 on ollut 869 mutta hihnan hammastuksen muututtua pituus kasvanut 26mm kokoon 896. Näin myös continentalin katalogi kertoo, jonka on entisen BMW leimoilla varustetun hihnan valmistaja.

    Kyllä sai hieman raapia päätä. Onko vaan 69 muuttunut 96 vaiko oikeasti jotain tapahtunut. Tais olla jotain tapahtunut.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Voi käydä limpun kumivaimennuksen päälle jos jää tiukempaan kuin orkkispituus on.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Vaikuttaa? Siis venyy? Kyllä se venyy. Laturilta tai jostain siitä löyty kutoskoneessa hihnapyörästä sopiva kolo josta pyöritellä konetta ja hihnan saa helposti vaikka ruuvarilla ohjailtua paikoilleen. Ei siihen kannata normihihnaa laittaa minusta, hyvin se toimii.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Ilmastoinnin venyhihna aiheuttaa harmia. Auton saa kyllä kuntoon, mutta nopealla aikataululla etsitään parhainta ratkaisua. Myöhemmin todennäköisesti retrofittaan kiristimen ja pidemmän hihnan.

    Vakio pituus 869. Paikalle yritetty 868 non-stretch hihnaa, ei mene omasta eikä pajan toimesta. Seuraavana helposti saatavana vaihtoehtona on joko 867 venyhihna tai 878 normaali hihna. Kokemuksia sekä mielipiteitä? Miten paljon venyhihna oikeasti vaikuttaa? Onkohan tuo 878 liian pitkä?

    Edit: Vanha hihnan pituus 869. Nykyään hihnan osanumero 64557795470 kääntyykin 896 pitkään. Ollut varmaan jokin päivitys taustalla.
    Last edited by IiroU; 13-08-2025, 23:42.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    En tähän ikään mennessä tiennyt, että sinistäkin maalarinteippiä on. Kaikkee uutta sitä oppii koko ajan.
    On sitä vihreää ja oranssiakin. Lähinnä nimenomaan automaalaukseen tarkoitettuja.

    Kumi ja ei-kiiltävät muovilistat on syytä peittää kyllä. En näe tarvetta kromilistojen tai kiiltävien mustien listojen peitolle ainakaan vahauksen yhteydessä. Toki hiovat aineet noita voinevat kevyesti naarmuttaa?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Sinistä maalarinteippiä on jengi ainakin aiemmin käyttänyt.
    Mun eka reaktio tähän oli vähän sama, kuin joku olisi pyytänyt hakemaan ruudullista maalia.

    En tähän ikään mennessä tiennyt, että sinistäkin maalarinteippiä on. Kaikkee uutta sitä oppii koko ajan.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Kumi- ja muovilistojen teippauksen ymmärrän, mutta teippaatteko te myös kromilistat? Tai lamput?

    Leave a comment:

Working...
X