Sen verran jo audien kanssa toimineena, ei ole ollut kovin monessa asiassa ratkaisu kuin tilata uusi/purkaamolta osa.
En kyseiseen tapaukseen muuta osaa sanoa.
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Kysellääns välillä Audistakin jos tietäjiä löytyy.
Kaverilla on 2008 A5 ja kuskin puolen ulkokahva ei toimi. Sisältä ovi aukeaa normaalisti. Onko näissä joku tyyppivika vaijeriongelma kuten BMW:ssä vai mikä mahtanee olla?
Leave a comment:
-
Ikinä en ole käyttänyt mitään suojahanskoja tms pienpoiston kanssa. Jokainen kerta joutuu myös käsin hinkkaamaan pahimpia paikkoja tai mulla vaan niin pikisiä autoja ettei kaikki lähde yhdellä kertaa.
Melkein kaikki on jollain tapaa rasvapohjaisia, eli ei ne hetkessä kuivu. Ei sitten todellakaan auringossa kannata tehdä näitä juttuja, silloin voi tapahtua mitä vaan.
Pienpoiston jälkeen huolellinen pesu, koska ne ovat useimmiten rasvapohjaisia.
Liikaa pelotellaan. Antaa mennä vaan. Ei tämäkään mitään rakettitiedettä ole.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jarger View PostMinä ostin ensi kertaa ikinä tarvikejuttuja haaliessa pienpoistoa. Onko tuollaisen kanssa mitään erikoista mitä kannattaa huomioida käytössä? Ohjeissa ainakin luki että ihokosketusta vältettävä, eikä saisi kuivaa.
Hyvä ettei käsisaippuoissa lue "Vältä ihokosketusta" nykyään!
EDIT:
Niin ja auto syytä sitten pestä ihan kunnolla tuon aineen käytön jälkeen ettei siitä jää jäämiä mitkä sitten kuivaa kiinni ikävästi.Last edited by TheRipper; 20-05-2025, 18:49.
Leave a comment:
-
Minä ostin ensi kertaa ikinä tarvikejuttuja haaliessa pienpoistoa. Onko tuollaisen kanssa mitään erikoista mitä kannattaa huomioida käytössä? Ohjeissa ainakin luki että ihokosketusta vältettävä, eikä saisi kuivaa.
Leave a comment:
-
Aiemmin kun puhuin vahan päälle pinnoitejuttuja.
Selvittelin ja lueskelin.
Ei onnistu, ainakaan kovin hyvin ei pitäisi onnistua.
Vahan pinta jää aina enemmän tai vähemmän "rasvaiseksi", joka heikentää oleellisesti keraamisen pinnoitteen tarttuvuutta. Jos saa aikaiseksi jonkin pinnoitekalvon, se irtoaa suhteellisen pian.
Eli hyöty jää nollaan.
Asia ratkaistiin: perusteellinen pesu, pienpoisto, raudanpoisto, kalkin poisto, 1-step myllytys, rasvanpoisto, pinnoitus.
Tuli aivan tolkuttoman hyvä.
Ei tässäkään asiassa voi oikoa vaikka kuinka olisi aika kortilla ja yrittäisi päästä oikoen nopeammin. Tietyt asiat tehdään syystä tietyllä tavalla.Last edited by |foder|; 20-05-2025, 09:46.
👍 2Leave a comment:
-
Tuossa videon autossa mittariston joulukuusi vilkkuu. Kyselemäni tapauksen autossa mittaristo on täysin pimeä (vian ollessa päällä). Akunkengän "isolla resetillä" sitten huilin jälkeen toimii taas. Toki voi se vika mittaristossakin olla eri oireilla.
EDIT. kuukkelia ja juutuupia nyt selailleena täytyy todeta, että tyyppivika tuo mittariston hajoaminen Fordeissa. Syynä juurikin nuo kylmäjuotokset. Kiitos vinkeistä.Last edited by Heguli 31; 17-05-2025, 17:30.
Leave a comment:
-
Mittariston voi luultavasti itsekin kolvailla. Juotokset tärisee ajan kanssa irti. Tuossa videon alkupuolella kolvaillaan https://m.youtube.com/watch?v=s_SMEynen-Q
Leave a comment:
-
Muistaakseni nuista oli mittaristoja hajoillut. Google kertoo ainakin korjauspalveluita tarjoavista yrityksistä, joten kysyntää taitaa olla. Kahdella tutulla on hajonnut. Toki en satasesta mene, mutta häikkää niillä oli mittareissa ja huollossa kävivät.
Leave a comment:
-
Puhutaanpas muista merkeistä välillä. Ford tietäjiä paikalla? Potilas on vm.2011 Ford Focus 1.6bensa. Sähköt kadoksissa. Eli autoon pääsee kakella, lukot siis aukeaa. Samalla syttyy parkit, normaalisti. Vita-avain lukkoon ja virrat päälle, niin ei näy mitään. Ei virtoja mittaristoon, eli pimeänä. Eikä tällöin myös starttaa, kun avainta kääntää. Akku on täydessä iskussa, eli virtaa on. Mutta kun akun navan irrottaa vaikka vartiksi, niin sen jälkeen kaikki toimii kuten kuuluukin .Autolla siis pääsee ajamaan normaalisti.
Ajon jälkeen kun sammuttaa, niin lähtee hyvin käyntiin. Mutta kun auto on ollut sammutettuna vaikka 10min, niin sama virtojen katoaminen iskee uudelleen. Missähän on bitti vinossa tai mikä rele/boksi oikuttelee.
Leave a comment:
-
Loitsujen tavauskurssi hieman auttoi. Uusi takaisku saapui. Irrallaan puhaltaessa, ilma ei halua liikkua läpi oikein mitenkään. Autossa paikalaan olevat pystyy puhaltamaan paineilmalla läpi, toki vain toiseen suuntaan. Noh kokeilin kuitenkin pakkalleen ja AVREKDVRA! Auto nousee jokaisesta kulmasta ylös omin voimin.
Muutaman euron takaisku sekotti koko systeemin.
👍 1Leave a comment:
-
Iskarin mutterin kun löystää, paineet karkaa pussista (yläpää). Alapäästä kun irrottaa, ei pysty laskemaan renkaalle, eli kuormaa nousulle. Irrallaan kyllä meni ilma pussiin ja nosti ihmisen ilmaan kevyesti (tietty, kun ei ole oikeasti kunnolla painoa vastustamassa).
Elektroniikka ei vaikuta, laitettu painelinjat ristiin ja edelleen vain samat kulmat nousee kuin ennenkin.
Iskari oli irrallaan käsissä, liikkuu mielestäni normaalisti. Ei ainakaan takeltele tai muutoin tunnu poikkeavalta.
Kun auton nostaa nosturilla ylös, viallinen kulma pysyy maassa ongelmitta kunnes jousto loppuu ja kaikki renkaat nousevat ilmaan samaan aikaan. Eli ei sen puolesta näyttäisi tukivarretkaan aiheuttavan ongelmia.
Kaikki varret näyttää suorilta ja saman näköisiä kuin toimivallakin puolella.
Takaiskuventtiili pussin kyljessä ei pitänyt painetta kun letkun irroitti, laitoin tilaukseen. Tuskin vaikuttaa mutta ilma kulki molempiin suuntiin vastustelematta ja jäi vuotamaan paineet nollaan kun painelinjan irroitti.
Odotellaan osaa ja tällävälin ilmottaudun noitakouluun kevään pikakursseille.Last edited by |foder|; 04-05-2025, 08:53.
Leave a comment:
-
Kyllä. Ootko koettanut löysätä iskarin mutteria noin paikallaan, lähteekö nouseen silloin? jos se jotenkin jää kanittaan, ei kai tuossa oikeen muu voi olla, siis jos ei mikään elektroniikkajuttu vaikuta, tai tukivarret itsessään. Vakaajakaan ei oo varmaan solmussa?
Leave a comment:
-
Originally posted by |foder| View PostKukaan törmännyt tällaiseen ongelmaan ilma-alustassa?
Kuskin puoli nousee, apparin ei.
Manuaalisesti ilmalinjaan 8bar, kuskin puoli nousee tappiin, apparin vain sentin. Molempaan pussiin laitettu suoraan paine.
Apparin tolppa purettu palasiksi.
Kaikki tiivisteet ehjät, mistään ei vuoda. Ei kuulu pihinää ja paineet pysyy pussissa. Iskari liikkuu yksistään käsissä hyvin.
Aivan kaikki näyttää olevan kunnossa mutta apparin kulma ei vaan kertakaikkiaan nouse.
Paineletku ok, ei tukossa.
Pussin kyljestä paineilmaa ja hyvin kulkee ilma läpi. Rakenne sellainen että irrallaan paine ei keräänny pussiin, keskellä iskarin mentävä läpi reikä.
Mitä noutuutta tässä täytyy alkaa harrastaan?
Rakenne maailman yksinkertaisin eikä vaan nouse.
Voiko pussi vaan olla väsähtänyt eikä muka jaksa nostaa vaikka painetta reilusti, lähellä maksimipaineita ja silti ei nouse.
Menee järki näoden kanssa...
E: auto ilmaan, suoraan pussiin 8bar, auto alas ja silti laskee käytännössä alimpaan asentoon, mittari näyttää edelleen 8bar ja auto makaa alimmassa asennossa. Mikä järki?
Leave a comment:
Leave a comment: