Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
En tiedä olisiko tuo työkalutopicci ollut parempi, mutta menköön nyt tänne. Paineilmapuhallinpistoolit, löytyykö sellaista jossa olisi joko kiinteänä tai miksei irrotettavana lisäosanakin vähän tuota perus pistemäistä leveämmin puhaltava, jonkinlainen viuhkasuutin? Ankara googlailu ei oikein tuottanut tuloksia. Tuollaisella olisi kätevä kuivailla autoja pesun jälkeen, ei jaksaisi investoida pelkästään tuota tarkoitusta varten jenkkityyliin akkulehtipuhallinta.
-
Joo näin on ja oikean mittainen remmi toivottavasti löytynyt.
Alkuperäinen 64557795470 on ollut 869 mutta hihnan hammastuksen muututtua pituus kasvanut 26mm kokoon 896. Näin myös continentalin katalogi kertoo, jonka on entisen BMW leimoilla varustetun hihnan valmistaja.
Kyllä sai hieman raapia päätä. Onko vaan 69 muuttunut 96 vaiko oikeasti jotain tapahtunut. Tais olla jotain tapahtunut.
Leave a comment:
-
Voi käydä limpun kumivaimennuksen päälle jos jää tiukempaan kuin orkkispituus on.
Leave a comment:
-
Vaikuttaa? Siis venyy? Kyllä se venyy. Laturilta tai jostain siitä löyty kutoskoneessa hihnapyörästä sopiva kolo josta pyöritellä konetta ja hihnan saa helposti vaikka ruuvarilla ohjailtua paikoilleen. Ei siihen kannata normihihnaa laittaa minusta, hyvin se toimii.
Leave a comment:
-
Ilmastoinnin venyhihna aiheuttaa harmia. Auton saa kyllä kuntoon, mutta nopealla aikataululla etsitään parhainta ratkaisua. Myöhemmin todennäköisesti retrofittaan kiristimen ja pidemmän hihnan.
Vakio pituus 869. Paikalle yritetty 868 non-stretch hihnaa, ei mene omasta eikä pajan toimesta. Seuraavana helposti saatavana vaihtoehtona on joko 867 venyhihna tai 878 normaali hihna. Kokemuksia sekä mielipiteitä? Miten paljon venyhihna oikeasti vaikuttaa? Onkohan tuo 878 liian pitkä?
Edit: Vanha hihnan pituus 869. Nykyään hihnan osanumero 64557795470 kääntyykin 896 pitkään. Ollut varmaan jokin päivitys taustalla.Last edited by IiroU; 14-08-2025, 00:42.
Leave a comment:
-
On sitä vihreää ja oranssiakin. Lähinnä nimenomaan automaalaukseen tarkoitettuja.Originally posted by Silmaauki View PostEn tähän ikään mennessä tiennyt, että sinistäkin maalarinteippiä on.
Kaikkee uutta sitä oppii koko ajan.
Kumi ja ei-kiiltävät muovilistat on syytä peittää kyllä. En näe tarvetta kromilistojen tai kiiltävien mustien listojen peitolle ainakaan vahauksen yhteydessä. Toki hiovat aineet noita voinevat kevyesti naarmuttaa?
Leave a comment:
-
Mun eka reaktio tähän oli vähän sama, kuin joku olisi pyytänyt hakemaan ruudullista maalia.Originally posted by Laku View Post
Sinistä maalarinteippiä on jengi ainakin aiemmin käyttänyt.
En tähän ikään mennessä tiennyt, että sinistäkin maalarinteippiä on.
Kaikkee uutta sitä oppii koko ajan.
Leave a comment:
-
Kumi- ja muovilistojen teippauksen ymmärrän, mutta teippaatteko te myös kromilistat? Tai lamput?
Leave a comment:
-
Listojen teippaus? Kerrohan tästä hiukan lisää? Miksi ja minkälaisella teipillä?Originally posted by JaniLap View PostKiilloituskoneen epäkeskoliike soveltuu parhaiten tasaisille pinnoille, jossa laikka saa liikkua pinnan kanssa tasossa koko pinta-alallaan. Samalla siihen kohdistuva paine jakautuu tasaisesti. Sen sijaan suoravetolaite (nk. rotaryliike) sallii vähän käytetystä aikasta riippuen kanttailuakin ja toimii muodoltaan epäyhtenäisemmillä pinnoilla joustavammin, ja työskentelyyn valitulla tallallakin voidaan hieman vaikuttaa kuinka laikka seuraa työstettävän pinnan pinnan muotoja. Itselläni on tainnut matkan varrella hajota ainoastaan yksi laikka (CGn oranssi-hex vaahtomuovi juurikin 3" koossa) ja sekin enemmänkin mureni reunastaan kun en ollut jaksanut kumi- ja muita listoja teipata piiloon, kuin varsinaisesti repeytyi. Kolmen tuuman laikka on suhteellisen pienikokoinen koko auton kiilloittamiseen, mutta onnistuu tietysti silläkin. Laikan liike on pienemmästä halkaisijastaan johtuen nopeampaa, joten kokeilemalla täytyy hakea sopiva ajonopeus, koska nopeampi pyörimisliike kuormittaa laikkaa enemmän. Lisäksi laikan mahdollinen "vetely" pinnan työstämisen aikana kuormittaa laikkaa entisestään.
Leave a comment:
-
Nopeuden säätö on ja pienimmällä olen aina lähtenyt liikkeelle, levittänyt sillä aineen käsiteltävälle alueella ja vasta sitten hiukan lisännyt kierroksia ja painoa ja aloittanut myllytyksen.
Mut joo, kyllä tässä nyt on vika ollut enemmän tekijässä, kuin välineissä. Pitää opetella (lisää).
Leave a comment:
-
Kiilloituskoneen epäkeskoliike soveltuu parhaiten tasaisille pinnoille, jossa laikka saa liikkua pinnan kanssa tasossa koko pinta-alallaan. Samalla siihen kohdistuva paine jakautuu tasaisesti. Sen sijaan suoravetolaite (nk. rotaryliike) sallii vähän käytetystä aikasta riippuen kanttailuakin ja toimii muodoltaan epäyhtenäisemmillä pinnoilla joustavammin, ja työskentelyyn valitulla tallallakin voidaan hieman vaikuttaa kuinka laikka seuraa työstettävän pinnan pinnan muotoja. Itselläni on tainnut matkan varrella hajota ainoastaan yksi laikka (CGn oranssi-hex vaahtomuovi juurikin 3" koossa) ja sekin enemmänkin mureni reunastaan kun en ollut jaksanut kumi- ja muita listoja teipata piiloon, kuin varsinaisesti repeytyi. Kolmen tuuman laikka on suhteellisen pienikokoinen koko auton kiilloittamiseen, mutta onnistuu tietysti silläkin. Laikan liike on pienemmästä halkaisijastaan johtuen nopeampaa, joten kokeilemalla täytyy hakea sopiva ajonopeus, koska nopeampi pyörimisliike kuormittaa laikkaa enemmän. Lisäksi laikan mahdollinen "vetely" pinnan työstämisen aikana kuormittaa laikkaa entisestään.
Leave a comment:
-
Onko nopeuden säätöä?
Hiljempaa pyörien ei laikka repeydy. Joo kestää kauemmin saada hyvää jälkeä mutta jos ei vauhtia kestä niin ei muuta vaihtoehtoa ole.
Leave a comment:
-
Itse en laikan reunalla kiillottanut yhtään vaan pelkästään pidin tasaisena. Vähän joutui konetta kääntelemään hassuihin asentoihin mutta hyvin meni. Eikä laikkaan jäänyt kyllä jälkeäkään. Voihan noidenkin laaduissa kyllä eroja olla. Nuo Ryobin omat ainakin tuntuu todella hyviltä.
Leave a comment:
Leave a comment: