memebuy23buy

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Kuinkas kauan moniurahihnat säilyy varastossa? Minulla tuossa vuosimallia 21 oleva hihna..voiko laittaa vielä paikoilleen? Contin hihna.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Kuormansidontaliinalla puristelin pumppua kasaan ja sai kikkailtua paikalleen. Apuvoimaa piti olla sen verran että toinen liikutti luukkua sopivaan asentoon. Case closed. Paskaa insinöörisuunnittelua.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post

    Muutamasta sentistä kiinni. Pakko joo rakentaa joku millä pitää puristuksissa sitä pumppua. Ei sitä muuten paikalleen saa.
    Perus volkkari touhua että tuokin on hankalaa.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Kouris View Post

    Paljon sitä kaasujousta tarvitsee saada lyhyemmäksi että menee paikalleen? Pitäskö sille kaasujouselle tehdä joku puristin sitten millä saisi lyhennettyä sitä asennusta varten..?
    Muutamasta sentistä kiinni. Pakko joo rakentaa joku millä pitää puristuksissa sitä pumppua. Ei sitä muuten paikalleen saa.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Jotain mistä ei tunnu youtube videota eikä oikein muitakaan neuvoja löytyvän.

    Audi A4 B8 SEDAN.

    Kuinka vaihdetaan takaluukun kaasujousi?

    Uusi ja vanha ovat saman mittaiset, vanha niin löysä että sen saa pois ja laitettua takaisinkin luukun ollessa missä vaan asennossa. Mutta kuinka uusi asennetaan? Se ei painu yhtään sisään ja vaikuttaisi ettei luukkua voi saada sellaiseen asentoon että se napsahtaisi paikalleen tuosta vain painamatta iskaria sisään. Farmareihin tämä on kovin helppo rasti. Mutta miten ihmeessä se tuohon sedaniin laitetaan?
    Paljon sitä kaasujousta tarvitsee saada lyhyemmäksi että menee paikalleen? Pitäskö sille kaasujouselle tehdä joku puristin sitten millä saisi lyhennettyä sitä asennusta varten..?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by m.h View Post
    Luukku auki asennossa paikoilleen.

    https://youtu.be/VcF0eYC_JD8
    B7 korinen oli tuo. B8:ssa on tuolla verhoilujen sisällä se pumppu. Ei samanlainen systeemi siis.

    Leave a comment:


  • m.h
    replied
    Luukku auki asennossa paikoilleen.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Jotain mistä ei tunnu youtube videota eikä oikein muitakaan neuvoja löytyvän.

    Audi A4 B8 SEDAN.

    Kuinka vaihdetaan takaluukun kaasujousi?

    Uusi ja vanha ovat saman mittaiset, vanha niin löysä että sen saa pois ja laitettua takaisinkin luukun ollessa missä vaan asennossa. Mutta kuinka uusi asennetaan? Se ei painu yhtään sisään ja vaikuttaisi ettei luukkua voi saada sellaiseen asentoon että se napsahtaisi paikalleen tuosta vain painamatta iskaria sisään. Farmareihin tämä on kovin helppo rasti. Mutta miten ihmeessä se tuohon sedaniin laitetaan?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by antti View Post
    Tuli laitettua autoon android-soitin ja peruutuskamera. Valmiit lähdöt olisi myös etukameralle, mutta mietin mihin sitä voisi tarvita?

    Toki taskuparkkeuraakseen lienee tarkoitettu, mutta keksiikö joku jotain muuta käyttöä?
    https://www.kaleva.fi/isosisko-tuomi...ta-ty/11559182 tulee ekana mieleen.

    Leave a comment:


  • antti
    replied
    Tuli laitettua autoon android-soitin ja peruutuskamera. Valmiit lähdöt olisi myös etukameralle, mutta mietin mihin sitä voisi tarvita?

    Toki taskuparkkeuraakseen lienee tarkoitettu, mutta keksiikö joku jotain muuta käyttöä?

    Edit: autossa ei ole tutkia eteen,.eli pitäisi katsoa ruutua, ennen kuin osuu johonkin.

    Tallentava liiikenteenvalvonta ei ole minun juttu.

    Suurin vaiva on kaapelien veto tietty...
    Last edited by antti; 19-03-2025, 23:23.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Onko kukaan koskaan korjannut DCT vaihdeläpysköjen piirikorttia? Ilmeisesti molemmissa on kaksi vastusta, jotka säätää, että vaihdetaanko isompaa vaiko pienempää vaihdetta. - läpyskän kortissa on 330ohmin vastus kun + läpyskässä on 1kOhm vastus määrittämässä vaihteen vaihdon. Ilmeisesti helpoin tapa on mitata vastukset? Voikohan noita piirikortteja testata mitenkään yleismittarilla esim?

    Leave a comment:


  • anv
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Sähköautossa ei ole edes laturia vaan dc-dc muunnin joka antaa jotain 13+ volttia silloin kun se on päällä.

    Heitti liikaa verrattuna mihin?
    Jos nämä kommentit olivat minulle, ehkä minäkin tiedän kolmen vuoden kokemuksella tuon muuntimen, jota Kiassa kutsutaan ICCU:ksi. Olen samaa mieltä että yli 13V pitäisi lähteä, vaan kun ei lähe aina.
    Heitti liikaa verrattuna todellisuuteen. Näytti 13.4V, kun todellinen oli 12.5V. 12V akun latauksen kannalta sanoisin tätä heittoa oleelliseksi.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Answer (1 of 3): I am going to assume we are discussing a vehicle alternator, although the all work about the same. An alternator has slip rings rather than a commutator on the armature. Some alternators rotate a coil in a magnetic field and take the output from the slip rings, others energize a...


    Avaiskohan toi linkki jotain.
    Joo, eli vähän juuri kuten arvelinkin. https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qi...933efc1d47d-lq

    Mutta eipä tuota näe jos ei sitä kerro vikakoodit, tai jos ei sitä tarkista oskilloskoopilla. Tai pura laturia osiin ja tarkista joka osaa erikseen, kuten minä tein..

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Joo ok

    Purin omasta E53 laturin pois huoltoon. Se lopetti joskus lataamisen, oli ajossa ehkä jotain 1000km sen jälkeen ennen nykyistä seisontaa, kaikki ok. Pelkillä hiilillä tuli kuntoon.

    Nyt myöhemmin kuitenkin täyskunnostaessa tuli sellainen eteen, että kun tuossa laturimallissa on 12 diodia, niin yksi niistä näyttää vaan puolet oikeasta lukemasta, ei kuitenkaan päästä toiseen suuntaan virtaa läpi, eli onko tuo vaan ns. menossa rikki? Latasi ihan oikein, eikä vikavaloja tms tai vikakoodeja tullut, sen muistan.
    Yritin netistä noista diodeista googlettaa juttuja, mutta en päässyt oikein puusta pitkään. Tuo käsittääkseni voi oireilla ehkä jännitteen heittelynä kun diodi päästää läpi virtaa eri tavalla kuin kuuluisi, mutta kun tuossa laturissa tuo diodien määrä on noin suuri ja tuo on pieni heitto, ei välttämättä näy ollenkaan. Vertasin sitä ehyeen diodisiltaan ja siinä tuota heittoa ei ollut.
    Onko joku noiden elektroniikkajuttujen kanssa pelannut enemmän, että tietäis faktaakin?
    Answer (1 of 3): I am going to assume we are discussing a vehicle alternator, although the all work about the same. An alternator has slip rings rather than a commutator on the armature. Some alternators rotate a coil in a magnetic field and take the output from the slip rings, others energize a...


    Avaiskohan toi linkki jotain.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Joo ok

    Purin omasta E53 laturin pois huoltoon. Se lopetti joskus lataamisen, oli ajossa ehkä jotain 1000km sen jälkeen ennen nykyistä seisontaa, kaikki ok. Pelkillä hiilillä tuli kuntoon.

    Nyt myöhemmin kuitenkin täyskunnostaessa tuli sellainen eteen, että kun tuossa laturimallissa on 12 diodia, niin yksi niistä näyttää vaan puolet oikeasta lukemasta, ei kuitenkaan päästä toiseen suuntaan virtaa läpi, eli onko tuo vaan ns. menossa rikki? Latasi ihan oikein, eikä vikavaloja tms tai vikakoodeja tullut, sen muistan.
    Yritin netistä noista diodeista googlettaa juttuja, mutta en päässyt oikein puusta pitkään. Tuo käsittääkseni voi oireilla ehkä jännitteen heittelynä kun diodi päästää läpi virtaa eri tavalla kuin kuuluisi, mutta kun tuossa laturissa tuo diodien määrä on noin suuri ja tuo on pieni heitto, ei välttämättä näy ollenkaan. Vertasin sitä ehyeen diodisiltaan ja siinä tuota heittoa ei ollut.
    Onko joku noiden elektroniikkajuttujen kanssa pelannut enemmän, että tietäis faktaakin?

    Leave a comment:

Working...
X