Toyotan kanssa ongelmaa missähän olisi vika? Eli viikko sitten auto jäi tielle kun syttyi punainen akun valo ja virta loppui. Hain siihen uuden akun ja latasin täyteen ja nyt tänään viikon toimittuaan sama juttu, suoraan punainen akun varoitusvalo ja auto jäi tielle…
Laturi vai jotain muuta? Oletin että tuli kuntoon tuolla akun vaihdolla, että vanha akku olisi ollut oikosulussa mutta ei.
HP automyynti / Pirkanmaa. Onko tietoa yrityksen nykytilasta? Entä onko ollut toimitiloja missä? Yrityksen osoitteeksi näyttää pienkerrostalon Kyröskoskelle. Olen ostamassa mahdollisesti heidän maahantuomaansa autoa ja siksi kaipailen auton historiasta lisätietoja.
Mikä kumma jumittaa takajarruja E83: ssa? Luulin ensin että palat jäätyy kiinni mutta ei sekään oikein ole mahdollista kun ei ole nyt pakkasta. Jo työpäivän aikana tarttuu vähän. Pakkasella ei meinannut kumpikaan puoli irrota ilman koputtelua. Heti kun palat irtoaa ei laahaa yhtään tms. Ei vaikutusta vaikka ajaa loppumatkin siten ettei paina jalkajarrua. Tuntuisi että palat ”ruostuu” kiinni.
Tämä selvisi. Jarrukengät olivat alkaneet irrota liimauksistaan. Pisteet edelliselle asentajalle joka oli kyllä levyt ja ajopalat uusinut.. tälleen tietysti hommia riittää kun kahteen kertaan tekee
Oletko kokeillut ihan painepesurilla? Jos maali jo irtoilee lastuina, nin se lienee niin huonosti kiinni kauttaaltaan, että saattaa hyvinkin lähteä painepesurilla läheltä suihkuttamalla.
Kokeilin kyllä pesuria jo. Ei se niin helposti lähde. Ehkäpä noissa kohdissa mistä se on lähtenyt on jotain epäpuhtautta ollut lisäksi.
Onkohan olemassa hyvää konstia poistaa vanteista alkuperäisen maalin päälle vedetty märkä maali siten että pohjalla oleva maali jäisi ehjäksi? Maalia vähän ironnut ja selvästi näkee ettei ole hiottu ollenkaan ja alla oleva maali on täysin ehjä,
Oletko kokeillut ihan painepesurilla? Jos maali jo irtoilee lastuina, nin se lienee niin huonosti kiinni kauttaaltaan, että saattaa hyvinkin lähteä painepesurilla läheltä suihkuttamalla.
Jos on paukkupullolla päälle maalattu niin, tinnerirätillä pyyhkimällä lähtee liukenemaan.
Totta, asetonilla joskus olenkin spray maaleja pyyhkinyt. Nämä on kyllä 2komp maalilla maalattu ettei aivan helposti lähde kyllä millään. Ehkäpä annan olla tai jos rupeaa enemmin häiritsemään niin ostaa sitten kokonaan paremmat vanteet.
Onkohan olemassa hyvää konstia poistaa vanteista alkuperäisen maalin päälle vedetty märkä maali siten että pohjalla oleva maali jäisi ehjäksi? Maalia vähän ironnut ja selvästi näkee ettei ole hiottu ollenkaan ja alla oleva maali on täysin ehjä,
Jos on paukkupullolla päälle maalattu niin, tinnerirätillä pyyhkimällä lähtee liukenemaan.
Onkohan olemassa hyvää konstia poistaa vanteista alkuperäisen maalin päälle vedetty märkä maali siten että pohjalla oleva maali jäisi ehjäksi? Maalia vähän ironnut ja selvästi näkee ettei ole hiottu ollenkaan ja alla oleva maali on täysin ehjä,
Joko satula/mäntä itsessään, tai palat jumissa kannakkeessa. Selviää kun alkaa purkamaan. Toki vaijeritkin voi jumia.
Tätä tulikin tuossa ihmeteltyä. Huomasi hyvin kun käsineen heiluttaa autoa että elää käyttöjarrusta palat. Elikkäs juurikin käsijarrupalat jumittaa. Oisko sitten liian lähellä että ruostuu kiinni tai jotain erikoista paloissa. Voihan se olla että vaijerikin jättää kengät ihan iholle ja siksi ruostuu kiinni. Pitää nyt kokeilla ajossa välillä vedellä käsijarrua jos vaikka selviäisi ilman purkamista. Varsinkaan jarruvaijereitten vaihto ei liene ihan pieni homma. Tommosissa jarrukengissä ei välttämättä tarvitse olla paljon jumia niin ei irtoa koska saattaa myös itse virittää jarrua jos kengät on riittävän pitkät.
Katselin Lapin reissulla, että aika moni vastaantulija oli asentanut siron ledlisävalon katolle etummaiseen kattotelineeseen. Ihmetyttää miten tuollaiseen vedetään sähköt, kokemuksia?
Kaverin autoon laitettiin kattotelineen etukaareen sisään kaapeli. Porattiin vaan kylmästi läpi kattopellistä. Paljas pelti rosteenestopohjamaalilla ja tiivistys tuulilasiliimalla. Pitää ja toimii.
Etukaarella tarkoitan että se kohta missä kattokaide alkaa, eli on taitettu sisään/alas kattopeltiä vasten. Onneksi oli kattokaide ontto.
Tietty jos ei ole kattokaiteita ja löytyy vaan ne typerät pikkuluukut kattotelinettä varten, ei tämä onnistu.
Joko satula/mäntä itsessään, tai palat jumissa kannakkeessa. Selviää kun alkaa purkamaan. Toki vaijeritkin voi jumia.
Tätä ajattelin kyllä kokemuksen perusteella itsekin. Ehkä palat jää liian lähelle ja sitten ruostuu kiinni. Ei tosiaan laahaa yhtään ajossa mikä yleensä on oire jos palat jumittaa kannakkeeseen. Tosiaan palat jumiutuu vaikka jarrut on aivan selvästi irti kun jättää parkkiin. Tämä on varmistettu vielä liikuttamalla autoa työntämällä.
Mikä kumma jumittaa takajarruja E83: ssa? Luulin ensin että palat jäätyy kiinni mutta ei sekään oikein ole mahdollista kun ei ole nyt pakkasta. Jo työpäivän aikana tarttuu vähän. Pakkasella ei meinannut kumpikaan puoli irrota ilman koputtelua. Heti kun palat irtoaa ei laahaa yhtään tms. Ei vaikutusta vaikka ajaa loppumatkin siten ettei paina jalkajarrua. Tuntuisi että palat ”ruostuu” kiinni.
Leave a comment: