Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Mitenkäs se sitten hajoaa? Repeytyy vai?
    Se mitä noita Ryobin laikkoja katselin ja kokeilin niin eipä niitä kyllä oikein mitenkään rikki saisi ainakaan maalipinnan käsittelyssä... Toki jos jotain teräviä reunoja tms on niin voi repeytyä.
    Tosin itse vain vahan vedin en vielä kunnolla buleeraamaan lähtenyt.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by mikkod View Post

    Mä kyllä ex-e93 vedin isoilla laikoilla kokonaan. Kahvojen alta toki käsin ja rätillä.

    Ei noissa kuvissa näkyvissä pinnoissa ollut ongelmia, mutta molempien puskurien alueella tuntui laippa hajoavan.

    Voi toki olla niinkin, että mö en vaan vielä osaa. Kun tässä olen hiukan miettinyt tekemisiäni, niin ehkä olen välillä ottanut laipan ilmaan siirtääkseni sen hankalan paikan yli, tai esim. jyrkän pokkauksen kohdalla keventänyt (liikaa?) pokkauksen yli siirtyessäni. Luulen, että pahiten se laikka saa siipeensä, kun sitä ilmassa pyörittää. Olen toki sitä pyrkinyt välttämään.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Ja taas jatkan myllytyksestä ja siihen käytettävistä laikoista. Mulla on nyt parin laikan osalta semmoinen tutina, että laikka menee nopeammin (paljon nopeammin) rikki, kun yrittää sillä myllyttää aluetta, joka on pienempi kuin laikka tai niin kupera tai kovera, ettei laikka osu pintaan koko laikan alueelta.

    Ajattelin ton epäkeskon ostaessa, että 3” laikalla saisi lähes koko auton myllytettyä, mutta taitaa olla, niin että käytännössä ne (lähes) suorat isot pinnat saa. Muissa pienissä ja koverissa/kuperissa pinnoissa hajoaa laikka erittäin nopeasti.

    Onkos teillä jokin pienilaikkainen kone noihin hankalampiin kohteisiin, vai teettekö ne käsin? Ja jos käsin, niin miten tuo mahtaa onnistua ilman näkyviä jälkiä (vahinkoja) maalipintaan?
    Mä kyllä ex-e93 vedin isoilla laikoilla kokonaan. Kahvojen alta toki käsin ja rätillä.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Ja taas jatkan myllytyksestä ja siihen käytettävistä laikoista. Mulla on nyt parin laikan osalta semmoinen tutina, että laikka menee nopeammin (paljon nopeammin) rikki, kun yrittää sillä myllyttää aluetta, joka on pienempi kuin laikka tai niin kupera tai kovera, ettei laikka osu pintaan koko laikan alueelta.

    Ajattelin ton epäkeskon ostaessa, että 3” laikalla saisi lähes koko auton myllytettyä, mutta taitaa olla, niin että käytännössä ne (lähes) suorat isot pinnat saa. Muissa pienissä ja koverissa/kuperissa pinnoissa hajoaa laikka erittäin nopeasti.

    Onkos teillä jokin pienilaikkainen kone noihin hankalampiin kohteisiin, vai teettekö ne käsin? Ja jos käsin, niin miten tuo mahtaa onnistua ilman näkyviä jälkiä (vahinkoja) maalipintaan?

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Pappakerhon uudessa lehdessä oli kuvia Lahden showsta. Mukana oli fantastisen hieno e21 323i ja e3 vaihdetulla moottorilla. Autot olivat kuulemma BTCF:n osastolla.

    Löytyykö näistä kaunottarista luettavaa foorumilta tai muualta?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Olisiko se sitten kannattavampi pistää tässäkin päätyyn asti ja Launch kotiutettava.



    Ettei jää harmittamaan vanha versio tai muuta. Köyhän ei ole varaa ostaa kahta vaan yksi hyvä.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Tuo on hinta-laatusuhteeltaan hyvä. Käyttää suunnilleen samaa ohjelmistoa kuin esim. Launch mutta taitaa olla vaan halvempi.

    Osa haukkuu suu vaahdossa mutta totuus on, että eivät taida osata käyttää. Mikä ei kyllä ole vaikeaa vaikkei tuossa käytettävyys ole kaikkein selkein.

    Ite käyttäny monta vuotta Launchin vastaavaa ja koodinluku, livedata yms hommissa aivan 5/5

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Kysellääs kokemuksia.
    Alkaa olemaan niin montaa erimerkkistä romua ropattavana että täytyy hankkia monimerkkitesteri/vikakoodiselvitin.

    Nettiä kun lukee, kaikki lupaa kaiken ja ovat olevinaan parhaita.

    No mikä on todellisuus? Mitä merkkiä/laitetta kannattaa välttää? Mitä suosittelisitte oikeasti?

    Tällä hetkellä vahvoilla tämä, syystä tai toisesta.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Kuulostaa huomautukselta ja korjauskehotukselta?
    Tämä.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Kuulostaa huomautukselta ja korjauskehotukselta?

    Leave a comment:


  • 325TI
    replied
    Katsastus tulossa ja pitäisi e90 bemariin hankkia oikean etuvalon teleskooppisuutin ja kansi.
    Tuleekohan suoraan hylky, jos tuota ei ole ehditty siihen mennessä asentamaan?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Jostain netistä löydetty samanlaisen auton VIN ja sitten tehty sillä valmistekilpi ja sitten jotenkin laitettu järjestelmiin...?? Kaipa bulgaariassakin joku katsastuksen tapainen on ja vähän rahaa liikkunut jossain välissä...
    Tai jotain tuommoista kait...

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Miten auton vinin kopiointi/kloonaus voi olla mahdollista?
    https://www.nettiauto.com/bmw/m3/15090442

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    On tuo oma F11 8hp aika herkkä kaasulta liikkeelle lähdössä, mutta siihen tottuu.

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Olen joskus törmännyt vastaaviin f3x kopassa.
    Syytä en tosin tiedä. Onko öljyjä koskaan vaihdettu?

    Leave a comment:

Working...
X