Kukaan törmännyt tällaiseen ongelmaan ilma-alustassa?
Kuskin puoli nousee, apparin ei.
Manuaalisesti ilmalinjaan 8bar, kuskin puoli nousee tappiin, apparin vain sentin. Molempaan pussiin laitettu suoraan paine.
Apparin tolppa purettu palasiksi.
Kaikki tiivisteet ehjät, mistään ei vuoda. Ei kuulu pihinää ja paineet pysyy pussissa. Iskari liikkuu yksistään käsissä hyvin.
Aivan kaikki näyttää olevan kunnossa mutta apparin kulma ei vaan kertakaikkiaan nouse.
Paineletku ok, ei tukossa.
Pussin kyljestä paineilmaa ja hyvin kulkee ilma läpi. Rakenne sellainen että irrallaan paine ei keräänny pussiin, keskellä iskarin mentävä läpi reikä.
Mitä noutuutta tässä täytyy alkaa harrastaan?
Rakenne maailman yksinkertaisin eikä vaan nouse.
Voiko pussi vaan olla väsähtänyt eikä muka jaksa nostaa vaikka painetta reilusti, lähellä maksimipaineita ja silti ei nouse.
Menee järki näoden kanssa...
E: auto ilmaan, suoraan pussiin 8bar, auto alas ja silti laskee käytännössä alimpaan asentoon, mittari näyttää edelleen 8bar ja auto makaa alimmassa asennossa. Mikä järki?
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Naarmuiselle pinnalle en laittais pinnoitetta. Kova homma myllytellä jos pinnoite päällä.
Joku laadukas vaha mieluummin pelkästään.
Leave a comment:
-
Eihän nuo markettien pinnotteen kalliita ole että vaikka testaa ensin pienelle alueelle sitä, vahan päälle ei kannata yrittää pinnottaa vaan nimenomaan pinnoitetta laittaessa maalin tulee olla rasvaton ja puhdas, IPA:lla ne puhdistaa pinnoitettavan alueen kaikissa tutorial-videoissakin.
itselläkin nykyinen käyttis sellainen mitä pesty koneessa varmaan uudesta asti, ei jaksa omaa vaivaa käyttää tuollasen paskan pinnan pesuun joten konepesua vaan ysin jälkeen illalla st1:sellä halpaa ku saippua
Leave a comment:
-
Kyllä sillä on eroa, onko pinnoitettu vai ei. Olkoonkin paskanen, silti eroa on.
Etenkin kun itse aina sen pesen, pääsisi nopeammin tai helpommin "parempaan" lopputulokseen.
Tuo jo hyllystä löytyvä megun vaha on todella hyvännäköistä jälkeä, järjellisellä työllä. Kuitenkin kesto ei ole kuin puolet luvatusta yhdestä vuodesta, jos edes sitäkään. Siksi kaipaisin päälle tai lisäksi kestoa.
Pelkästään keraaminen pinnoitekin on huono. Kestää pitkäön mutta korostaa naarmuista pintaa. Kokeiltu on.
Leave a comment:
-
Tai vaihtoehtoisesti värivaha ja päälle joku perus ruiskittava pinnoite. Kyllähän se kestää siinä jos autoa ei pese. Tosin kuten yllä mainittu, jos auto koko ajan paskainen, niin eipä niistä vanhoista ja pinnoitteista iloa.
Leave a comment:
-
Jos kerta pestään max kerran kuussa, ihan turhaa pinnoitteita askarrella väsyneen näköiseen pintaan kun auto 29 päivää kuukaudesta paskaisen näköinen.
Suihkii kuukausipesun yhteydessä Bilteman 10€ pikapikapinnoitetta ja hyvä tulee.Last edited by ritariässä; 21-04-2025, 23:12.
👍 2Leave a comment:
-
Tuossa olisi toisen merkkinen käyttis, joka ollut elämnsä alkutaipaleella vuokrakärry. No se näkyy maalipinnan naarmuisuutena, kun ylläpito on ollut mitä sattuu. Onneksi huollot suoritettu ajallaan sentään.
Itse pihviin. Myyllytys olisi se sopivin tähän asiaan mutta etsisin tässä pikaisia omalla kädellä nopeasti tehtävää vaihtoehtoa ().
Onko kukaan kokeillut miten kestää keraaminen pinnoite naarmuja häivyttävän vahan/pinnoitteen päällä?
Lähteekö heti mäkeen vai kuinka käy?
Mulla todella hyvä vaha, joka oikeasti häivyttää naarmuja törkyisen hyvin. Meguiars gold class carnauba. Nopeasti saa todella kivaa pintaa. Pysyisikö tämän päällä enää mikään keraaminen pinnoite?
Arvauksia, kokemuksia?
Joo joo, pitäisi myllyttää ennemmin jne mutta ei nyt olisi aikaa seisottaa autoa myllytettävänä ja maksaa tyyliin tonni.
Ns halpa ja nopea fiksi käyttikseen siis hakusessa. Pestään noin kerran kuukaudessa, jos ehtii. Kesto on siis se mitä haetaan.Last edited by |foder|; 21-04-2025, 13:02.
Leave a comment:
-
ACS 2025 messuilla oli sininen vähän vihreään taittava e30 Touring. Mikähän väri tuo mahtoi olla? Hieno väri! Oliko sinun autosi?
Värikoodi kiinnostaisi omaa projektia ajatellen.
Leave a comment:
-
Täytyy kokeilla tollasta ostaa. On vähän työlästä vaneista poistaa noita manuaalisesti tai hinkaten tahnalla, voin kertoaAjattelinkin että vois tähän jotain helpompaakin olla kuin käyttää 2-3h per vanne, ehkä
Leave a comment:
-
Ns. markettikamoista Glymin Intense Tar Remover toimii myös hyvin noihin, vaikka onkin toki aika kallista.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jarger View PostMitä ootte käyttäneet noihin pikipisteisiin vanteissa mitä tulee? Jarrukliineri katoaa ennen kuin ne.
Leave a comment:
-
Mitä ootte käyttäneet noihin pikipisteisiin vanteissa mitä tulee? Jarrukliineri katoaa ennen kuin ne.
Leave a comment:
-
Mitään jarrukliineriä en kyllä ehkä käyttäisi maalipinnalla. Bensa toimii aika hyvin. Kostuttaa rätin sillä ja jättää joksikin aikaan liiman päälle pehmentämään. Toffeelaikka toimii myös hyvin.
Leave a comment:
-
Jotkin liimat on öljyliukoisia. Talouspaperin kun kostuttaa ruokaöljyyn ja sen kun jättää hetkeksi liiman päälle, niin rupeaa lähtemään helposti. Siis mikäli on öljyliukoinen liima.
Leave a comment:
-
Peukkua kuumailmapuhaltimelle. Sillä saanut itsekkin tiukassa olevan kaksipuolisen teipin irti tuhoamatta maalipintaa. Kunhan ei ihan älyttömästi lämmitä.
Leave a comment:
Leave a comment: