Onko nopeuden säätöä?
Hiljempaa pyörien ei laikka repeydy. Joo kestää kauemmin saada hyvää jälkeä mutta jos ei vauhtia kestä niin ei muuta vaihtoehtoa ole.
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Itse en laikan reunalla kiillottanut yhtään vaan pelkästään pidin tasaisena. Vähän joutui konetta kääntelemään hassuihin asentoihin mutta hyvin meni. Eikä laikkaan jäänyt kyllä jälkeäkään. Voihan noidenkin laaduissa kyllä eroja olla. Nuo Ryobin omat ainakin tuntuu todella hyviltä.
Leave a comment:
-
Hmmm… jäin tätä miettimään. Sekin voi olla syypää, että peltien reunoissa tai ikkunalistojen lähellä olen ehkä liian ahneesti vetänyt liian lähelle sitä eritasossa olevaa reunaa, joka sitten osuu laikan ja laikan pohjan väliin ja saattaa rikkoa laikan siitä kohtaa.Originally posted by TheRipper View PostMitenkäs se sitten hajoaa? Repeytyy vai?
Se mitä noita Ryobin laikkoja katselin ja kokeilin niin eipä niitä kyllä oikein mitenkään rikki saisi ainakaan maalipinnan käsittelyssä... Toki jos jotain teräviä reunoja tms on niin voi repeytyä.
Tosin itse vain vahan vedin en vielä kunnolla buleeraamaan lähtenyt.
Leave a comment:
-
Yhdestä reunasta lähtee rikkoontumaan hiukan ja sitten aika nopeasti hajoaa lisää, kun ei ole tasapainossa. Pakko heittää pois, kun laikan reuna nauraa isosti repeydyttyään pohjasta irti.Originally posted by TheRipper View PostMitenkäs se sitten hajoaa? Repeytyy vai?
Se mitä noita Ryobin laikkoja katselin ja kokeilin niin eipä niitä kyllä oikein mitenkään rikki saisi ainakaan maalipinnan käsittelyssä... Toki jos jotain teräviä reunoja tms on niin voi repeytyä.
Tosin itse vain vahan vedin en vielä kunnolla buleeraamaan lähtenyt.
Leave a comment:
-
Mitenkäs se sitten hajoaa? Repeytyy vai?
Se mitä noita Ryobin laikkoja katselin ja kokeilin niin eipä niitä kyllä oikein mitenkään rikki saisi ainakaan maalipinnan käsittelyssä... Toki jos jotain teräviä reunoja tms on niin voi repeytyä.
Tosin itse vain vahan vedin en vielä kunnolla buleeraamaan lähtenyt.
Leave a comment:
-
Ei noissa kuvissa näkyvissä pinnoissa ollut ongelmia, mutta molempien puskurien alueella tuntui laippa hajoavan.Originally posted by mikkod View Post
Mä kyllä ex-e93 vedin isoilla laikoilla kokonaan. Kahvojen alta toki käsin ja rätillä.

Voi toki olla niinkin, että mö en vaan vielä osaa. Kun tässä olen hiukan miettinyt tekemisiäni, niin ehkä olen välillä ottanut laipan ilmaan siirtääkseni sen hankalan paikan yli, tai esim. jyrkän pokkauksen kohdalla keventänyt (liikaa?) pokkauksen yli siirtyessäni. Luulen, että pahiten se laikka saa siipeensä, kun sitä ilmassa pyörittää. Olen toki sitä pyrkinyt välttämään.
Leave a comment:
-
Mä kyllä ex-e93 vedin isoilla laikoilla kokonaan. Kahvojen alta toki käsin ja rätillä.Originally posted by Silmaauki View PostJa taas jatkan myllytyksestä ja siihen käytettävistä laikoista. Mulla on nyt parin laikan osalta semmoinen tutina, että laikka menee nopeammin (paljon nopeammin) rikki, kun yrittää sillä myllyttää aluetta, joka on pienempi kuin laikka tai niin kupera tai kovera, ettei laikka osu pintaan koko laikan alueelta.
Ajattelin ton epäkeskon ostaessa, että 3” laikalla saisi lähes koko auton myllytettyä, mutta taitaa olla, niin että käytännössä ne (lähes) suorat isot pinnat saa. Muissa pienissä ja koverissa/kuperissa pinnoissa hajoaa laikka erittäin nopeasti.
Onkos teillä jokin pienilaikkainen kone noihin hankalampiin kohteisiin, vai teettekö ne käsin? Ja jos käsin, niin miten tuo mahtaa onnistua ilman näkyviä jälkiä (vahinkoja) maalipintaan?
Leave a comment:
-
Ja taas jatkan myllytyksestä ja siihen käytettävistä laikoista. Mulla on nyt parin laikan osalta semmoinen tutina, että laikka menee nopeammin (paljon nopeammin) rikki, kun yrittää sillä myllyttää aluetta, joka on pienempi kuin laikka tai niin kupera tai kovera, ettei laikka osu pintaan koko laikan alueelta.
Ajattelin ton epäkeskon ostaessa, että 3” laikalla saisi lähes koko auton myllytettyä, mutta taitaa olla, niin että käytännössä ne (lähes) suorat isot pinnat saa. Muissa pienissä ja koverissa/kuperissa pinnoissa hajoaa laikka erittäin nopeasti.
Onkos teillä jokin pienilaikkainen kone noihin hankalampiin kohteisiin, vai teettekö ne käsin? Ja jos käsin, niin miten tuo mahtaa onnistua ilman näkyviä jälkiä (vahinkoja) maalipintaan?
Leave a comment:
-
Pappakerhon uudessa lehdessä oli kuvia Lahden showsta. Mukana oli fantastisen hieno e21 323i ja e3 vaihdetulla moottorilla. Autot olivat kuulemma BTCF:n osastolla.
Löytyykö näistä kaunottarista luettavaa foorumilta tai muualta?
Leave a comment:
-
Tuo on hinta-laatusuhteeltaan hyvä. Käyttää suunnilleen samaa ohjelmistoa kuin esim. Launch mutta taitaa olla vaan halvempi.
Osa haukkuu suu vaahdossa mutta totuus on, että eivät taida osata käyttää. Mikä ei kyllä ole vaikeaa vaikkei tuossa käytettävyys ole kaikkein selkein.
Ite käyttäny monta vuotta Launchin vastaavaa ja koodinluku, livedata yms hommissa aivan 5/5
Leave a comment:
-
Kysellääs kokemuksia.
Alkaa olemaan niin montaa erimerkkistä romua ropattavana että täytyy hankkia monimerkkitesteri/vikakoodiselvitin.
Nettiä kun lukee, kaikki lupaa kaiken ja ovat olevinaan parhaita.
No mikä on todellisuus? Mitä merkkiä/laitetta kannattaa välttää? Mitä suosittelisitte oikeasti?
Tällä hetkellä vahvoilla tämä, syystä tai toisesta.
Leave a comment:
Leave a comment: