Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wespa
    replied
    Tais tulla aikanaan Autobahnilla juuri ostamallani M54B25 E46 automaatti Touringilla kelattua nopeutta juurikin tuo 210 parhaimmillaan, enempää ei tohtinut risoilla iskareilla. Ei se ainakaan kovin halukkaasti enää kovempaa olisi mennytkään. Huima tunne oli kun tuntui että tuommoisestakin nopeudesta huolimatta Mersut ja Porschet paineli vilahtaen ohi vaan. Ja oli sentään joulukuun loppu..

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by lesentso View Post
    Paljonko kunnossa olevan M54B25:n huippunopeus on? Mittariin neulaa vaille 210 km/h tuntuu hieman vajaalta, kun M52B28 kulki mittarin pohjaan 250 km/h.
    E39 M52B25:lla 226 vai oliko 228 tehtaan ilmoittamat, sen se meni. Alamäkeen oliko 230 vai 240 peräti. Tästä aikaa 10 vuotta, niin ei tarkkaan muista.
    Jäi vaan mieleen että kulki sen mitä pitikin.
    B28:lla taitaa tehdas ilmoittaa tuolle manuaalina 240 sedanina, automaattina ja tourinkina vähemmän molemmilla.
    E36 kans hiukan vähemmän, on niin virtaviivainen kori kai

    Leave a comment:


  • lesentso
    replied
    Paljonko kunnossa olevan M54B25:n huippunopeus on? Mittariin neulaa vaille 210 km/h tuntuu hieman vajaalta, kun M52B28 kulki mittarin pohjaan 250 km/h.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Jos levyt ei ole urilla, niin uudet palat vaan kiinni.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Jarrupalat lasittuneet ja näinollen pitää kamalaa mekkalaa. Uudet olis hyllyssä, mutta lasittuneet palat hieroneet myös levyt lasittuneen näköisiksi.

    Onko joku yrittänyt hioa suurimpia pois? Vai suoraan uudet palat ja ajoa? Sorvilla sais varmaan parhaiten… Levyt muuten hyväkuntoiset 374mm ATEt joita ei huvikseen viitsi uusia… Kokemuksia, vinkkejä ja ehdotuksia?

    Leave a comment:


  • anv
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Joo, hihnallisesta jakopäästä on kyse. Eihän siinä käytännössä pitäisi muuta olla kuin pölyä menee enemmän hihnalle mikä sinänsä ei juurikaan haittaa. Mietin vaan että ollaanko katsastuskonttorilla samaa mieltä.
    Sano että oot Oulusta ja pitää vahtia ettei jakopää hajoa ennenaikaisesti

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Volkkari
    Last edited by Rattiukko; 29-09-2025, 20:26.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Ne palaset on tuossa, ehkä niistä jotain suojaa saa kasaan parsimalla. Mietin vaan että mikä on tarpeeks hyvä. Ehjän vaihtaminen kestää tuntikausia kun pitää purkaa kaikki, jakopää nokka-akselista/pyörästä lähtien, moottorin tukikumit yms. Se ei kiinnosta ollenkaan.
    Mikä auto ?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Ne palaset on tuossa, ehkä niistä jotain suojaa saa kasaan parsimalla. Mietin vaan että mikä on tarpeeks hyvä. Ehjän vaihtaminen kestää tuntikausia kun pitää purkaa kaikki, jakopää nokka-akselista/pyörästä lähtien, moottorin tukikumit yms. Se ei kiinnosta ollenkaan.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei kait se katsuria kiinnosta kun ei vaikuta liikenneturvallisuuteen millään muotoa. Se että kannattaako se pitää avonaisena sitten toinen tarina.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Joo, hihnallisesta jakopäästä on kyse. Eihän siinä käytännössä pitäisi muuta olla kuin pölyä menee enemmän hihnalle mikä sinänsä ei juurikaan haittaa. Mietin vaan että ollaanko katsastuskonttorilla samaa mieltä.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Aikoinaan katsastin useamman kerran viri-viri 2.0l ohc Escortin remmi paljaana. Onko sitten säännöt muuttuneet vai menikö vaan tuolla asemalla "vahingossa" läpi?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Ketjukoneessa ainakin, sotkee muuten pirusti. Hihnakoneessa ei luulis olevan väliä ?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Pitääkö jakopään suojakotelo olla ehjä katsastuksessa?

    Leave a comment:


  • mikko
    replied
    eikö ne om606 tuunaillu kans pellin alle 2000-2010, ja turbosatseja.
    tukkapöllyä tuon hyväksynyt minun mielestä ansaitsisi

    Leave a comment:

Working...
X